Arkadaşlar eurodizeli bıraktım. Nedenleri: 1-Eskiden dizel ile benzin arasında dünya kadar fark vardı şimdi bu eurodizel nanesi yüzünden fark iyice düştü, yakında süper ultra eurodizel çıkarıp benzinden pahalı satarlarsa şaşırmam...Ee ne anladık o zaman fark verip dizel araç almaktan. Eskiden fiyat farkıda çoktu, 3-5 sene sonra mazot ve bezin farkı aracın fiyatını amorti ediyordu, şimdi bu oran iyice azalıyor mu?? 2- Eskiden eurodisel vardı da biz mi kullanmıyorduk??? 3- Aracımı alırken bana eurodiesel kullanacaksın diye birşey söylemediler ve imzalatmadılar... 4- Aracım için zaten yakıt güvence sistemi var. 5-Son depomu eurodisel yerine normal dizel doldurttum aracın performansında da düşme olmadı, yakıt sarfiyatında da fark olmadı. Zaten 90-110 arası hız yapan ve kurallara riayet eden birisi olarak ne kadar performans artışı isteyebilirim ki. 6-Eurodisel için aracın performansını artırıyor diyorlar, bu belki eski teknoloji diseller için olabilir ama benim aracım için fark etmiyor. Araba 3.viteste pati çekecek nerdeyse. Niye eurodiesel alayım... Eğer bu söylediklerime katılmayan arkadaşlar varsa söylesin öğrenelim. Yoksa ben diesele geri döndüm, herkese tavsiyede ederim...
eski dizelin içindeki kükürtü sorun olmaktan çıkar tamam ozaman.
ısınma için kullanılan kalorifer sistemlerinde dahi kükürt ilerleyen zaman içinde kazanın veya bacanın delinmesine sebep oluyorsa bunun motorda da olacağı aşikardır.
benim tek nedenim eurodiesel kullanmak için sadece kükürt oranının çok düşük olmasıdır.
valla bizim bi tanıdıığın range ı varmış türkiyedeki motorin çok pis olduğundan deposuunda 7milyarlık hasara yol açmış teknik serviste de türkiyedeki dizel pis oluğu için demişler bizdede santafe var eurodisel fln yaygın değilken yani bütün markalarda yokken total de vardı mutlaka ordan alın normal alın demişlerdi hyundai den daha temizmiş yani...
quote:
Orjinalden alıntı: Hidiremmi
Arkadaşlar eurodizeli bıraktım. Nedenleri: 1-Eskiden dizel ile benzin arasında dünya kadar fark vardı şimdi bu eurodizel nanesi yüzünden fark iyice düştü, yakında süper ultra eurodizel çıkarıp benzinden pahalı satarlarsa şaşırmam...Ee ne anladık o zaman fark verip dizel araç almaktan. Eskiden fiyat farkıda çoktu, 3-5 sene sonra mazot ve bezin farkı aracın fiyatını amorti ediyordu, şimdi bu oran iyice azalıyor mu?? 2- Eskiden eurodisel vardı da biz mi kullanmıyorduk??? 3- Aracımı alırken bana eurodiesel kullanacaksın diye birşey söylemediler ve imzalatmadılar... 4- Aracım için zaten yakıt güvence sistemi var. 5-Son depomu eurodisel yerine normal dizel doldurttum aracın performansında da düşme olmadı, yakıt sarfiyatında da fark olmadı. Zaten 90-110 arası hız yapan ve kurallara riayet eden birisi olarak ne kadar performans artışı isteyebilirim ki. 6-Eurodisel için aracın performansını artırıyor diyorlar, bu belki eski teknoloji diseller için olabilir ama benim aracım için fark etmiyor. Araba 3.viteste pati çekecek nerdeyse. Niye eurodiesel alayım... Eğer bu söylediklerime katılmayan arkadaşlar varsa söylesin öğrenelim. Yoksa ben diesele geri döndüm, herkese tavsiyede ederim...
Araba nedir hocam???
iyi ama eski her dizel araçta motor deliniyormuymuş. Hem bu ev değilki 50 sene binesin, zaten 15-20 senede bu araçlar hurdalık olur, bu kükürt denilen şey ne kadar zamanda motoro zarar veriyor ki? Hem kalorifer kazanı ve bacayla aynı kalitede yapmamaışlardır herhalşde bu motorları. Motor teknolojisini ona göre geliştirmemişmi bu lavuklar. Bendizel kullanan 1970 model kamyonlar biliyorum hemde bilip bilmedikleri yerden kaçak mazot alarak bugüne kadar gelmişler. Bunlar bir kenara ben yakıt güvencesi var diyorum, herhalde güvenmese herifler bunu vermezler bence.
Ford Focus C-MAX
quote:
Orjinalden alıntı: aLLyC
quote:
Orjinalden alıntı: Hidiremmi
Arkadaşlar eurodizeli bıraktım. Nedenleri: 1-Eskiden dizel ile benzin arasında dünya kadar fark vardı şimdi bu eurodizel nanesi yüzünden fark iyice düştü, yakında süper ultra eurodizel çıkarıp benzinden pahalı satarlarsa şaşırmam...Ee ne anladık o zaman fark verip dizel araç almaktan. Eskiden fiyat farkıda çoktu, 3-5 sene sonra mazot ve bezin farkı aracın fiyatını amorti ediyordu, şimdi bu oran iyice azalıyor mu?? 2- Eskiden eurodisel vardı da biz mi kullanmıyorduk??? 3- Aracımı alırken bana eurodiesel kullanacaksın diye birşey söylemediler ve imzalatmadılar... 4- Aracım için zaten yakıt güvence sistemi var. 5-Son depomu eurodisel yerine normal dizel doldurttum aracın performansında da düşme olmadı, yakıt sarfiyatında da fark olmadı. Zaten 90-110 arası hız yapan ve kurallara riayet eden birisi olarak ne kadar performans artışı isteyebilirim ki. 6-Eurodisel için aracın performansını artırıyor diyorlar, bu belki eski teknoloji diseller için olabilir ama benim aracım için fark etmiyor. Araba 3.viteste pati çekecek nerdeyse. Niye eurodiesel alayım... Eğer bu söylediklerime katılmayan arkadaşlar varsa söylesin öğrenelim. Yoksa ben diesele geri döndüm, herkese tavsiyede ederim...
Araba nedir hocam???
küçük dizellerin ortalama motor ağırlığının 130-180 kg.arasında olduğunu ve çok ince kesitli turbolarının olduğunu düşünürsek kükürt dolayısı ile sülfirik asit kısa dönemde olmasa bile uzun dönemde malzeme kayıplarına sebebiyet verecektir.
küçük dizellerin ortalama motor ağırlığının 130-180 kg.arasında olduğunu ve çok ince kesitli turbolarının olduğunu düşünürsek kükürt dolayısı ile sülfirik asit kısa dönemde olmasa bile uzun dönemde malzeme kayıplarına sebebiyet verecektir.
bende aracımda normal dizel kullanıyorum.türkiyede mazotun içine bin türlü şey karıştırıldığı doğrudur ama sonuçta kısa vadede bir problem olacağını sanmıyorum bir arabaya zaten en fazla 3 yıl biniyoruz.
bende aynı fikirdeyim kükürt bizim bağlara attığımız ilaçlardada var 30 yaşına geldim bana bişey olmadı :)) şaka bir tarafa kükürt konusunda arkadaşlar haklıdır ancak diğer kriterler nedeniyle ben şu eurodieseli bıraktığım için memnunum.
Arkadaşlar, Sadece fiyat farkı yüzünden eurodiesel'i bırakan arkadaşlara birşey söylemek istiyorum. Bugün itibariyle normal mazot'un lt'si 1.90 YTL, eurodiesel'in 2.09 YTL. Yani arada 190.000 TL fark var. Bugün ortalama bir deponun 55 lt olduğunu düşünürsek 1 depo'daki ödeyeceğiniz fark yaklaşık 10 milyon TL. Yılda ortalama 20.000 km yol yaparsanız yakıta ödeyeceğiniz fark max.280 milyon TL olacak. En az 35-40 milyar TL verip, "fırça ile bile yıkatmaya" kıyamadığımız araçlarımız için sizce değer mi?
Takdir sizlerin, ama ben arabamda eurodiesel (total excellium) kullanmaya devam edeceğim.
valla ingiltere de 95oktan benzin 1.13 dolara geliyor motorin ise 1.14 dolara ama halk dizel kullanımına yönelmiş orada da sonuçta aracın CO2 değeri daha düşük oluyor ama amerkiada bazı eyaletlerde diesel kullanımının yasak olması ise düşündürücü:azot bilmemne yüzünden. hybrid motorlar destekleniyor ama ben olsam ben de diesel istemem benzinin 38cent olduğu bir yerde banane mazottan
Hesabı güzel yapmışsınız. ben 30000 yaptım bu da 420YTL eder. Sonuçta ben sigara da içiyorum, benim ciğerler deliniyor anasını satayım arabadan mı korkacaz derim ve NORMAL MAZOT a devam ederim. Tabii OPET ten filan alırım, gidip kamyoncu ucuz mazotu da almam, yoksa yolda molda kalırım neme lazım..
emmi beni de yoldan çıkaracan bak
sendemi sigara içiyon
emmi walla bu yazdıklarından sona eurodieselle birlikte bırakmayı düşünüyom
senin araç ne lokosit
valla bizim bi arkadaştada var c-max.oda aynı düşünce ile normal dizel almaya başladı.ben şimdilik değiştirmiyorum.çok kullanmıyom zaten.çok kullanınca düşünürüz.
bizim arkadaş kamyonunda şuana kadar fuel-oil ,gazyağı,yanık yağ ,ayçiçek yağı ,makine yağı daha neler neler kullandı
hatta motosikletindeşuan gazyağı kullanıyor ,birara parasızlıktan mazot bile kullanmıştı
neyse dizel otomobiller için uygun olur mu ?bunları bir düşünün,kesinlikle maliyet %50 den fazla düşüyor
quote:
Orjinalden alıntı: Hidiremmi
senin araç ne lokosit
doblo 1.9 jtd premio idea 1.3 multijet eskisi fiesta tdci (hiç memnun değildim)