Şimdi Ara

Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu (135. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.813
Cevap
114
Favori
116.980
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
74 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 133134135136137
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nessarien kullanıcısına yanıt
    Şimdi daha iyi anladım. İngilizcem var da translate'e de başvuruyorum arasıra. Baya karıştırmış ortalığı benim kafada :)

    KR ile birlikte bazı istisna ürünler haricinde dahildir diyor. Doğru.

    Neyse ben yararlanamamış olarak yoluma devam.
    UPS'imde EVGA Supernova P2 1000w. 10 yıl garantili. Onu aldığım arkadaş kaydettim demişti ve ekran görüntüsü de göndermişti diye hatırlıyorum. Ama ne hikmetse bende kaydedebildim. :)
  • Arkadaşlar, kartımdaki sorunlar yüzünden sanırım RMA onaylanacak fakat durduk yere 700-800 TL gibi bir rakama mal olacak diye gönderip göndermeme arasında kaldım, üstelik yeni gelecek kartta da coil whine ve fan sorunu olmayacağının garantisi yok. Artık UPS yerine DHL ile gelme durumu netleştiyse en azından bir şansımız var gibi görünüyor gümrük açısından, bunu nasıl netleştirebiliriz acaba ?
  • Escapetolife kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    Bu, Türkiye'ye olan gönderim kotasıyla alakalı bir durum lakin son zamanlarda yapılan RMA gönderimlerinin neredeyse tamamı bu şekilde gönderildi. Eğer elinize geçen değişim ürününde herhangi bir sorun söz konusu olursa EVGA yeniden değişim yaparak oluşacak bütün masrafları kendisi üstlenir, o noktada bir endişeniz olmasın.
  • Nessarien kullanıcısına yanıt
    Bugün ürünü almaya gittim. UPS ile geldiği için Cevizlibağ deposunda idi. Korktuğum başıma geldi. Gümrük memuru 80$ üzerinden işlem yapmam lazım dedi. RMA olduğunu ücret ödemediğimi anlattım fakat faturada yazan tutar üzerinden sorumlu olduğunu belirtti. EVGA yeni ürün göndermiş açtık baktık. Uğraştığım o kadar şey boşa gitti. Tek olur yolu, çıkış işlemi gösterip vergi dairesine yollamakmış o işlem 2-3 ay sürüyormuş. O kadar beklemeye gerek yok diyerek daha da uğraşmak istemedim. Buradaki herkesi uyarıyorum EVGA'dan DHL ile yollamasını isteyin. PTT ile gelirse UKİM her türlü yardımcı oluyor. UPS ile işiniz çok zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jedi39 -- 28 Şubat 2019; 17:30:10 >
  • GTX 1070 için gönderdiğim ses kaydı ve video kaydına bakılarak RMA onaylanmıştı. Ben de kargo gümrük muhabbetine Cimer'e yazmıştım. Aradan geçen 2 ay sonunda cevap geldi. Bu arada RMA da yalan oldu tabi. Tekrar başvurmayı deneyeceğim.


    İthal edilen eşyanın yurtdışında tamir edilmesi Gümrük Genel Tebliği’nin (Hariçte İşleme- Geçici ihracat) (Seri No: 1) 3’üncü maddesi çerçevesinde yapılmakta olup, anılan maddenin 5’inci fıkrasında:
    “(5) Tamir için gönderilen eşyanın tamirinin mümkün olmaması nedeniyle tamir için gönderilen eşya ile aynı teknik özelliklere sahip yeni bir eşyanın gönderilmesi durumunda, bahse konu eşya için garanti kapsamında olsun olmasın serbest dolaşıma giriş rejimi hükümleri uygulanır. Ancak 2009/15481 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı eki Kararın 118 inci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi uyarınca, Türkiye Gümrük Bölgesinde serbest dolaşıma girmiş bulunan eşyanın teslimi esnasında veya kullanımı sonrasında ortaya çıkan kusurların giderilmesi ya da ithaline esas teşkil eden sözleşme hükümlerinin yerine getirilmesi amacıyla hariçte işleme rejimi kapsamında eşyanın bedelsiz olarak yabancı ülkedeki satıcısına geri gönderilmesi durumunda, satıcı tarafından, eşyanın kusurlarının giderilememesi ya da tamir edilmesinin ekonomik olmaması nedeniyle eşyanın yabancı ülkedeki satıcısında kalması durumunda gümrük vergileri geri verilir veya kaldırılır.”
    Düzenlemelerine yer verilmiştir.
    Bu çerçevede, satıcı tarafından gönderilecek yeni bilgisayar donanımı için gümrük vergilerini ödemeniz gerekmektedir. Bununla birlikte, yurtdışına tamire gönderilen bilgisayar donanımı için ithal ederken ödediğiniz gümrük vergisinin iadesini gümrük idaresinden isteyebilirsiniz.
    Bilgi edinilmesini rica ederim.


    Edit: RMA onaylandı ama kargo şirketi soruma şöyle bir cevap geldi. CW ile yola devam edeceğim anlaşılan.
    Unfortunately we only ship out with UPS. We are unable to use any other services like DHL or FedEx. We sincerely apologize for any inconvenience this matter has caused. Please let us know if you have any other questions or concerns in order to support you further.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thehawk -- 5 Mart 2019; 16:30:11 >




  • thehawk kullanıcısına yanıt
    Koyu olarak işaretlediğiniz kısımda anlamamız gereken, eğer tamir için gidip yenisiyle değiştiyse gümrük vergisi ödememiz gerekiyor fakat tamir için gidip tamir edilip geri gönderilirse ödesek bile geri isteyebiliyoruz mu acaba ? Birde geçmişe dönük hak talep edilemez deniliyor bazı mesajlarda, gümrük idaresinden atıyorum, ben ankarada yaşıyorsam fakat UPS gümrük işlerini istanbul UKIM'den hallettiyse oraya mı başvurmak gerekli. En güzeli paramızı verelim kafamız rahat olsun moduna getirir bunlar insanı.
  • Escapetolife kullanıcısına yanıt
    Hocam benim anladigim su sekilde.
    Rma icin gonderdiginiz urun orda kaldigi icin odediginiz vergiyi geri alabiliyorsunuz. Yeni gelen urune vergi vermeniz gerekiyor ama.
    Geri almak icin ne gibi belgeler gerekir bilmiyorum ama. Mesekkatli gibi duruyor. Ayrica yazismalari yapacagimiz yerdeki arkadaslar da bu kanundan ne derece haberdar muamma. O ona gonderir o ona gonderir gibime geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar siz siz olun ürünü RMA için gönderirken proforma faturayı unutmayın. Ben yolladıktan sonra bu rehberi gördüm o yüzden proforma faturasız yolladım paket 10 gündür Almanya gümrükte bekliyor
  • thehawk kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    quote:

    Bu, Türkiye'ye olan gönderim kotasıyla alakalı bir durum lakin son zamanlarda yapılan RMA gönderimlerinin neredeyse tamamı DHL ground (Deutsche Post DHL) ile gönderildi.


    Bu durumdan şikayetçi olunması üzerine RMA departmanına bildirim yapılmış paketimiz geç geliyor gerekçesiyle ve aksi söz konusu olmadıkça express gönderime devam edilmekte. Sanırım bazı kullanıcılar kargonun yavaş gelmesinden yakındı.

    TC Kimlik numarasını vermeyen, onaylamayan ve bu konuda gelen mailleri es geçen kullanıcılara ideal RMA gönderim süresi sona ermeden mecburen gönderim yapılması gerektiği için express dışında gönderim yapılabilir.

    @thehawk

    Aktif RMA ya da Support Ticket numaranızı pm yoluyla iletebilirseniz yapılabilecek bir şey olup olmadığını kontrol edip akabinde size geri dönüş sağlarım.




  • Arkadaşlar, paket teslim edilemedi olarak gözüküyor ptt kargo takipte ne yapmam lazım? Evga'ya ticket attım.
    Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu
  • 0mBuStMaN 0 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    PTT takip kodunuzu pm olarak iletir misiniz?
  • merhaba son günlerde ekran kartı gönderen oldumu mümkünse 2 sorum olacak

    ptt kargo ile fiyat hesabı yaptığımda almanya için 115 tl fiyat çıkıyor
    70 civarı diye hatırlıyorum zammı geldi

    diğer sorum profarma fatura için olucak galiba eklenmesi gerekiyor gönderirken nasıl yapabilirim bunu
  • GTX 1060 6GB SC için 150 tl vergi ödedim bugün. Evga'dan proforma fatura istedim $150 göstermişler. Umarım 3GB versiyonu falan gelmez : D
  • 0mBuStMaN 0 kullanıcısına yanıt
    evga sayfada replacement kartın çıkması lazım kontrol edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: othervoicesf

    merhaba son günlerde ekran kartı gönderen oldumu mümkünse 2 sorum olacak

    ptt kargo ile fiyat hesabı yaptığımda almanya için 115 tl fiyat çıkıyor
    70 civarı diye hatırlıyorum zammı geldi

    diğer sorum profarma fatura için olucak galiba eklenmesi gerekiyor gönderirken nasıl yapabilirim bunu
    Merhabalar

    Başlıktaki ilk mesajımı bir süre önce güncelledim. İlk mesajımdaki Sık Sorulan Sorular bölümünün 5. maddesine bakabilirsiniz. Boş proforma fatura örneği de dahil olmak üzere gerekli olan bilgiler orada yer almaktadır.
  • Güç kaynakları için kablo setleri bu hafta sonu Avrupa sitesinde 20 Euro gibi çok uygun bir fiyata satılıyor ama Paypal meselesi yüzünden biz alışveriş yapamıyoruz anladığım kadarıyla, çok sinir bozucu.
  • iki ayrı rma dan birini 14 martta ptt
    diğerini ptt turpex ile nisan 1 de göndermiştim

    turpex olan evgaya ulaşmadı ve dhl sitede gönderi gönderene yönlendirildi yazıyor.
    galiba diğer kargo da önce giden de aynı sürece girecek

    benzer durum yaşayan oldumu

    bu süreçtede evgayı sürekli bilgilendirdim tüm bilgileri paylaştım sabırlı olmamı gereken işlemlerin yapılcağını söylediler
    sonuç biri geri gelcek yüksek ihtimal diğeri de ???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi othervoicesf -- 24 Nisan 2019; 15:46:58 >
  • Merhaba Arkadaşlar,

    faydalı bilgileri kullanarak bir süre önce bozulan güç kaynağımı EVGA yetkilisinin gönderdiği RMA formuna uygun olarak belirtilen adrese gönderdim ama DHL alman posta servisi adrese ulaşılamadığını belirterek ürünü aynen bana geri gönderdi. Aslında benim yaşadığım duruma düşen kişileri forumda gördüm ama bunun benim başıma da geleceğini doğrusu hiç tahmin etmiyordum. İçimden kesin onlar gönderirken bir konuda hata yapılmıştır o yüzden kabul edilmemiştir diyordum ama şimdi anlıyorum ki EVGA yasal zorunluluk gereği ürününün arkasında duruyormuş izlenimi vererek herşeyi kuralına uygun yaptığı havası yaratmakta ama iş kargo kabulüne geldiğinde ya posta firması adreste gerçekten kimseyi bulamıyor ya da fake adres verildiği için kargo teslim edilemiyor bir de bir ihtimal daha varki inanın inanmak istemiyorum bu DHL alman posta firması gelen kargonun Türkiye üzerinden gönderildiği için hiç uğraşmadan tekrar geriye ürünü gönderiyor. Ürün tekrar elime geçtiğinde PTT kargo şubeye giderek yasal olarak bir araştırılma başlatılması talebinde bulunacağım sonrasında ise tazminat davası açmayı planlıyorum, hadi hayırlısı bakalım.

    Not: DHL express servisinden bir görevli ile görüştüğümde biz ürünleri 3 kez teslim etme girişiminde bulunuyoruz eğer yine teslim edilemezse gönderen kişiden adres teyidi alıyoruz dedi ama DHL alman posta servisi farklı çalışıyormuş.
    Not 2: Aslında bana 25 euro maliyeti olan bu işlem inanıyorum ilerde daha büyük maliyette zararımı önlemekte, EVGA ekran kartı almayı planlıyordum bir de ses kartı ama şimdi asla, almam aldırtmam.
    Evga Ürün Satın Alma Rehberi, Soru - Cevap ve Yardım Konusu
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadow73

    Merhaba Arkadaşlar,

    faydalı bilgileri kullanarak bir süre önce bozulan güç kaynağımı EVGA yetkilisinin gönderdiği RMA formuna uygun olarak belirtilen adrese gönderdim ama DHL alman posta servisi adrese ulaşılamadığını belirterek ürünü aynen bana geri gönderdi. Aslında benim yaşadığım duruma düşen kişileri forumda gördüm ama bunun benim başıma da geleceğini doğrusu hiç tahmin etmiyordum. İçimden kesin onlar gönderirken bir konuda hata yapılmıştır o yüzden kabul edilmemiştir diyordum ama şimdi anlıyorum ki EVGA yasal zorunluluk gereği ürününün arkasında duruyormuş izlenimi vererek herşeyi kuralına uygun yaptığı havası yaratmakta ama iş kargo kabulüne geldiğinde ya posta firması adreste gerçekten kimseyi bulamıyor ya da fake adres verildiği için kargo teslim edilemiyor bir de bir ihtimal daha varki inanın inanmak istemiyorum bu DHL alman posta firması gelen kargonun Türkiye üzerinden gönderildiği için hiç uğraşmadan tekrar geriye ürünü gönderiyor. Ürün tekrar elime geçtiğinde PTT kargo şubeye giderek yasal olarak bir araştırılma başlatılması talebinde bulunacağım sonrasında ise tazminat davası açmayı planlıyorum, hadi hayırlısı bakalım.

    Not: DHL express servisinden bir görevli ile görüştüğümde biz ürünleri 3 kez teslim etme girişiminde bulunuyoruz eğer yine teslim edilemezse gönderen kişiden adres teyidi alıyoruz dedi ama DHL alman posta servisi farklı çalışıyormuş.
    Not 2: Aslında bana 25 euro maliyeti olan bu işlem inanıyorum ilerde daha büyük maliyette zararımı önlemekte, EVGA ekran kartı almayı planlıyordum bir de ses kartı ama şimdi asla, almam aldırtmam.
    Valla üstad biz PTT ile arkadaşın 1080 kartını gönderdik sorunsuz olarak ulaştı ve yenisini gönderdiler




  • shadow73 kullanıcısına yanıt
    Merhabalar

    Geçmiş olsun. Sorun yaşamış olmanızı ve bunun can sıkıcı bir durum olduğunu anlıyorum. Lakin buradaki ithamlarınız takdir edersiniz ki oldukça yersiz. Büyük bir firma kullanıcılarına fake adres verebilir mi? Ya da Almanya ''Hmmm bu gönderi Türkiye'den gelmiş o halde geri gönderelim ne de olsa ''DIJ GUCLERIZ'' diyebilir mi? Konu özellikle bir noktadan sonra komplo teorisine evrildiği için öncelikle buna bir açıklık getirmek istedim Lakin endişe etmeyin, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.

    Burada hazırladığım rehberde de belirttiğim şekilde proforma faturayı düzenleyip gönderinize dahil ettiniz mi? Konuyla ilgili bilgiyi başlığın ilk mesajında Sık Sorulan Sorular bölümünde bulabilirsiniz (5- RMA onayı sonrasında gönderi hazırlanırken dikkat edilmesi gerekenler ve faydalı bilgiler)
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/88912953

    Zira gönderilerin teslim edilememesinin ya da olması gerekenden çok daha geç sürede teslim edilmesinin ana sorunu genelde bu oluyor. Suç bu noktada biraz da PTT'nin aslında. Gümrük işlemleri için proforma fatura talep etmemeleri sebebiyle ürünün TR çıkışı yapılsa bile AB üyesi olmadığımız için Almanya'ya girişte sorun yaşanıyor ve bu ne onların ne de alıcı firmanın suçu.

    PM atarak bana kargo takip numaranızı, Evga RMA numaranızı, gönderi yaptığınız ürüne ait seri ve model numarasını iletirseniz durumun kontrolünü sağlayıp neler yapabileceğimize bakıp sizi haberdar edeceğim.

    İyi günler dilerim.




  • 
Sayfa: önceki 133134135136137
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.