38 adet Farklı Excel tablosunda kayıtlı 8000 isim ve soyisim var ve sorgulama ekranı yapmak istiyorum yani Erhan Durgun isimli üye hangi Excel tablosunda Tek tek bakmak çok zor yardımcı olursanız sevinirim.
Evet Kimse yardımcı olmayacak mı ?
kullandığınız excelin versiyonu nedir?
2002 versiyon Oficce XP yani yardımlarınızı bekliyorum
tablolar aynı excel sayfasında mı yoksa her bır tablo farklı excel sayfasında mı
her bir tablo farklı bir Excel sayfasında arkadaslar yardımlarınızı bekliyorum lütfen
2003 versiyonunda var ama 2002'yi hatırlamıyorum, yine de deneyelim : Excel dosyanızı açın. Ctrl + F yapın arama kısmına aradığınız ismi girin : Erhan Durgun sol altta içinde kısmından çalışma sayfasını değil çalışma kitabını seçin. tümünü bul deyin.
**** yerine resim&upload yazılacak arasında & işareti olmadan ve bitişik
A-)Sadece isim ve soyisim alanlarını alacağını düşünürsek; tablonda olabilecek diğer alanları (doğum tarihi, doğduğu yer, yaşı v.s) almamıza gerek yoktur. Çünkü boş yere yeni açacağımız xls dosyasında fazla yer kaplayacaklardır. Bunun için eski isim ve soyisim yazan xls dosyalarını açacaksın ve;
Burada tablonda bulunan ad ve soyadları seçeceksin resimdeki gibi... Seçme işlemi bitti mi? Rahat bir nefes aldın herhalde mouse ile aşağıya inmekten bıkmış olmalısın :) Ondan sonra ad ve soyadlar seçili halde iken resimdeki kırmızı çizilmiş "ad kutusu alanına" bir isim ver. Ben isimagaci1 verdim. Sende istediğini verebilirsin ama unutma diğer 37 tablo içinde aynısını yapacağın için birbirini takip eden şeyler olursa aklın karışmaz. isimi verdikten sonra ENTER tuşuna bas. Böylelikle sayfa1 veya Sheet1 çalışma sayfasının içindeki bilgilerden ad ve soyadı ayırmış olduk.
Ondan sonra tekrar yeni açtığın excel sayfasına dönelim ve tekrar yukarıdaki resimde görüldüğü gibi Veri --- Dış Veri Al --- Veri Al seçeneğini seçelim. Daha sonra browser penceresinden o çalıştığımız (yani ad ve soyadları ayırıp isim verdiğimiz tablo) xls dosyasını seçelim. Seçtikten sonra karşına resimdeki gibi bir ekran çıkacak.
Bu ekranda sana o seçtiğimiz alanların hangi hücreden başlayarak yapıştırılması gerektiğini belirlersin. A1 default olarak gelir resimde görüldüğü gibi. Sen istersen onu fare yardımı ile hangi hücreden yapıştırmak istediğine göre belirlersin. Belirledikten sonra ve tamam dedikten sonra belirlediğin hücreden itibaren isim ve soyadlarının geldiğini göreceksin.
Burada dikkat etmen gereken şey; diğer xls dosyalarında aynı şekilde buraya kadar geldikten sonra hücre seçerken boş olan hücreyi işaretlemendir. Mesela ben aşağıda 2. xls dosyamı eklerken son hücreyi seçtim.
Bu işlemleri hocam 38 kere tekrar edeceksin :) biraz sıkıcı gelebilir ama bunları yapmak toplam 15-20 dakikanı filan alır elinde alışırsa daha kısa sürer.
B-)Tüm alanları aktarmak istiyorsan; çünkü bana arama yapacağım elemanın doğum tarihi de bazen gerekecek v.s gibi bir düşüncen var ise şunları yapmalısın diyeceğim ama yaklaşık 1 saattir bunu yazmaya çalışıyorum sıkıldım Senin derdini A seçeneği çözecektir. Ama yok dersen B seçeneğide yazarım sonra.
2- Bir de Microsoft Access ile xls dosyalarını bir veri tabanında toplamaktır. Onu da boşver Bir ara onu da anlatırım.
Bütün hepsi bir tabloda toplandığına göre CTRL+F tuşu yardımı ile istediğin kişinin adını ve soyadını bulabilirsin.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme