Şimdi Ara

fakir karışım hatası motor arıza ışığı ss-li,

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • fakir karışım hatası motor arıza  ışığı  ss-li,




    aracımda ara sıra fakir karışım hatası veriyor siliyorum siliyorum yine veriyor ne zaman motor arıza lambası yakacağı belli olmuyor bazen 600 km yol gidip geliyorum hiç sorun yok hiçbir şekilde yakmıyor arıza vermiyor ertesi gün şehir içinde kullanıyorum durduk yere motor arıza lambası yakıyor ben silmeye bıktım artık sanayiye gittim araştırdım birden fazla usta ile görüştüm sonuçlar şöyle:



    lpg enjektörleri yeni

    lpg regülatör iç filtre yeni değişti


    lpg ayarı afr ayarı yapıldı


    lpg filitresi yeni


    oksijen sensörü 2 si de alt üst olmak üzere değişti


    yakıt aldığım yer düzeli olarak shell lpg (milyonda bir zor durumda kalırsam adı bilinmiş ana markalardan lpg)


    bakımlar için daha 8 bin küsür km var



    not: araç arıza lambası yakıp fakir karışım hatası verse de vermese de (arıza ışığını yanık halde veya silip söndürsem de) aracın hızlanması çekişi kalkışlarında en ufak bir problem yok canavar gibi çekiyor ne tekleme ne titreme her haliyle bir farkı yok ama bu arıza lambasına bir çözüm bulmak istiyorum sinir bozucu hal almaya başladı bazen 1 kaç gün veya bir hafta yakmıyor hiç belli olmuyor sağı solu ama şu kesin dediğim gibi arıza lambası yanık halde veya silsem de araçta en ufak bir sorun belirti yok çekiş performans kalkış tamamı normal ben bu hatanın neysen kaynaklandığını nasıl bulabilirim ? iyice sinirlerim bozuldu değişecek bir şey varsa değiştireceğim yada neyi kontrol etmem gerekli _? araç nissan qashqai 2008 1.6 tekna lpg li sübaplar yakın zamanda çelik sübap değişim de yapıldı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 28 Eylül 2021; 20:13:59 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fakir Karışım Hatası ve Motor Arıza Işığı (S/S-Lİ)

    Fakir karışım hatası, motorun hava-yakıt karışımında çok az yakıt bulunduğunu gösterir. Bu zengin karışımın karşıtıdır ve motor arıza ışığının (S/S-Lİ) yanmasına neden olabilir.

    Belirtiler

    • Motor arıza ışığının yanması
    • Motorun sarsılması veya stop etmesi
    • Yakıt verimliliğinin azalması
    • Egzozdan siyah duman çıkması

    LPG'de Fakir Karışım

    LPG'li araçlarda fakir karışım, aşağıdaki belirtilerle kendini gösterebilir:

    • Güç kaybı
    • Motorun rölantide düzensiz çalışması
    • Gaz tepkisinde gecikme
    • Artan yakıt tüketimi

    Nedenleri

    Fakir karışımın nedenleri şunları içerebilir:

    • Kirli yakıt filtreleri
    • Hava akış sensöründeki arızalar
    • Yakıt enjektörlerinin tıkanması
    • Egzoz sistemindeki sızıntılar
    • MAF sensörünün arızalanması

    Çözümler

    Fakir karışımın çözümü, altta yatan nedene bağlıdır. Bazı yaygın çözümler şunlardır:

    • Yakıt filtrelerini değiştirme
    • Hava akış sensörünü temizleme veya değiştirme
    • Yakıt enjektörlerini temizleme veya değiştirme
    • Egzoz sistemindeki sızıntıları onarma
    • MAF sensörünü değiştirme

    Fakir Karışım Nasıl Düzeltilir

    Fakir karışım hatasını düzeltmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Aracını güvenli bir yere park et ve motoru kapat.
    • Sorunun nedenini belirlemek için aracının teşhis sistemini kontrol et.
    • Altta yatan nedeni belirledikten sonra, sorunu çözmek için gerekli onarımları yap veya bir tamirciye götür.

    Fakir karışım hatasını görmezden gelmek motora kalıcı hasar verebilir. Bu sorunu fark edersen, mümkün olan en kısa sürede teşhis ve onarım için aracını bir tamirciye götürmen önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • fakir karışım hatası motor arıza  ışığı  ss-li,
  • Aracı benzine alıp aralıksız 50-100 km kadar benzinde kullanın. Yakıt haritaları normale döndükten sonra gaz ayarı yaptırmayı deneyin.

    Hatta hazır Torque varken Long Term Fuel Trim ve Short Term Fuel Trim değerlerine bir göz atın. +/- %20-30'larda geziyorsa yukarıda yazdığımı yapın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 28 Eylül 2021; 20:21:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Aracı benzine alıp aralıksız 50-100 km kadar benzinde kullanın. Yakıt haritaları normale döndükten sonra gaz ayarı yaptırmayı deneyin.

    Hatta hazır Torque varken Long Term Fuel Trim ve Short Term Fuel Trim değerlerine bir göz atın. +/- %20-30'larda geziyorsa yukarıda yazdığımı yapın.

    daha önce denemedim dediğinizi hocam ama en kısa sürede yapacağım umarım işe yarar kaldı ki ben ç.kale biga dayım gaz ayarı için istanbula gittmem gerekiyor sizin dediğiniz yapmak için uygun istanbula benzin ile giderim 100 değil 300+ km benzinde yaparım daha sonrada gaz ayarı yaparım





    yalnız: torque pro da


    Long Term Fuel Trim ve Short Term Fuel Trim değerlerine bir göz atın. +/- %20-30'larda geziyorsa



    bunu lpg de mi kontrol etmeliyim benzinde mi kontrol etmeliyim ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 28 Eylül 2021; 20:38:21 >




  • O değeri iki yerde de kontrol edebilirsiniz fark etmez. Benzinde kullanırken o değerler açık kalsın ama %20 lerden %3'lere falan düşmesi lazım.
    Basitçe Ecu'nun verdiği karışımı zenginleştir/fakirleştir komutunu gösteriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    O değeri iki yerde de kontrol edebilirsiniz fark etmez. Benzinde kullanırken o değerler açık kalsın ama %20 lerden %3'lere falan düşmesi lazım.
    Basitçe Ecu'nun verdiği karışımı zenginleştir/fakirleştir komutunu gösteriyor.

    Tamamdır hocam şimdi net olarak anladım normal kullanımda şehir içinde benzinde deneyeceğim dediğiniz değerler aşağı yukarı tutmuyor ise sıkıntı var demektir ozaman


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_17.

    Tamamdır hocam şimdi net olarak anladım normal kullanımda şehir içinde benzinde deneyeceğim dediğiniz değerler aşağı yukarı tutmuyor ise sıkıntı var demektir ozaman



    Alıntıları Göster

    Şimdi müsaitim, tam olarak kafamdakini yazmaya çalışayım.


    Şimdi araçta LPG var ve ayarı bir şekilde bozuldu ve de zengin karışım oluşuyor diyelim. Zengin karışım sonucu ECU enjektörleri kısarak durumu düzeltmeye çalışıyor. Ancak araç LPG'de çalıştığı için benzin enjektörlerine gönderilen kısma komutu hiç bir işlev görmüyor. ECU hala aracın zengin karışımda olduğu yanılgısı ile enjektörleri kısıyor ancak aracı bir türlü ideal karışıma getiremiyor ve sonunda "Ben bu işi çözemiyorum, bir sorun var" diyerek arıza lambasını yakıyor. Siz de tekrar gaz ayarına gidiyorsunuz ama benzin haritası sonuna kadar fakir durumda. Bu bozuk harita baz alınarak yapılan gaz ayarı da bozuk oluyor haliyle.


    Tam olarak bu sebepten (Benimki zengin karışıma kaçmış) muayeneden kaldım ve neredeyse sapasağlam katalizörü değiştirecektim. Yukarıda yazdığım yöntemle arabayı 50 km kadar benzinde kullandım ve %25-30 civarında olan LTFT ve STFT değerleri %5'in altına düştü. %0 zaten teknik olarak mümkün değil, %5'in altı iyidir. O şekilde AFR ayarı yaptırdım ve muayeneden sorunsuz geçtim. Bende de performans kaybı yoktu, yakıt da normaldi ama işte işin içi öyle değilmiş.


    Sizdeki sorun direkt olarak budur demiyorum ama denemesi bedava en azından. Torque'dan dediğim değerlere bakıp, bir müddet benzinde kullanmaktan geçiyor çözüm.





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şimdi müsaitim, tam olarak kafamdakini yazmaya çalışayım.


    Şimdi araçta LPG var ve ayarı bir şekilde bozuldu ve de zengin karışım oluşuyor diyelim. Zengin karışım sonucu ECU enjektörleri kısarak durumu düzeltmeye çalışıyor. Ancak araç LPG'de çalıştığı için benzin enjektörlerine gönderilen kısma komutu hiç bir işlev görmüyor. ECU hala aracın zengin karışımda olduğu yanılgısı ile enjektörleri kısıyor ancak aracı bir türlü ideal karışıma getiremiyor ve sonunda "Ben bu işi çözemiyorum, bir sorun var" diyerek arıza lambasını yakıyor. Siz de tekrar gaz ayarına gidiyorsunuz ama benzin haritası sonuna kadar fakir durumda. Bu bozuk harita baz alınarak yapılan gaz ayarı da bozuk oluyor haliyle.


    Tam olarak bu sebepten (Benimki zengin karışıma kaçmış) muayeneden kaldım ve neredeyse sapasağlam katalizörü değiştirecektim. Yukarıda yazdığım yöntemle arabayı 50 km kadar benzinde kullandım ve %25-30 civarında olan LTFT ve STFT değerleri %5'in altına düştü. %0 zaten teknik olarak mümkün değil, %5'in altı iyidir. O şekilde AFR ayarı yaptırdım ve muayeneden sorunsuz geçtim. Bende de performans kaybı yoktu, yakıt da normaldi ama işte işin içi öyle değilmiş.


    Sizdeki sorun direkt olarak budur demiyorum ama denemesi bedava en azından. Torque'dan dediğim değerlere bakıp, bir müddet benzinde kullanmaktan geçiyor çözüm.



    Alıntıları Göster

    anladım hocam dediklerinizin hepsini dikkate alıp deneyeceğim tekraradan teşekkür ederim umaırm işime yarar diye düşünüyorum burda aşağıya bir video bırakıyorum yaklaşık 100 km yoldan gelirken yaptığım kayıttır


    fakir karışım hatası motor arıza  ışığı  ss-li,berke kızılayyoutube
    100 km deki araç verileri
    https://www.youtube.com/watch?v=qrunVIZX66M&t=1636s

    1 saatlik seyir halinde aldığım kayıtlar hocam değerler genel olarak nasıl uzun uzun göstermeye çalıştım ama işe yararmı




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 28 Eylül 2021; 23:13:41 >




  • fakir karışım hatası motor arıza  ışığı  ss-li,

    LTFT1 %21.9 yani Ecu enjektörlere %21.9 oranında daha fazla yakıt gönder komutu veriyor. Tabii motorun beslemesi LPG'den olduğu için bu düzeltme çabası havada kalıyor.

    Benzine alıp sürdüğünüzde LTFT'nin düştüğünü göreceksiniz. Aşağı yukarı 50 km sonra bu değer %5'in altında bir değere oturur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    fakir karışım hatası motor arıza  ışığı  ss-li,

    LTFT1 %21.9 yani Ecu enjektörlere %21.9 oranında daha fazla yakıt gönder komutu veriyor. Tabii motorun beslemesi LPG'den olduğu için bu düzeltme çabası havada kalıyor.

    Benzine alıp sürdüğünüzde LTFT'nin düştüğünü göreceksiniz. Aşağı yukarı 50 km sonra bu değer %5'in altında bir değere oturur.

    tamamdır hocam o zaman bu gece çıkıp benzin alıp 50 60 km yol yapacağım nasıl olsa yarın boştayım  şimdi son olarak ben 50 60 km yol yaptıktan sonra tekrar lpg ye alsam sorun çıkarır mı ? değerler yerine oturunca lpg ye ayar yapmadan kullanılır mı _?




    edit: lpg afr v.s ayaları yapılı yeniden ayar ister mi ? zorunlu olarak gereklimi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berke_17. -- 28 Eylül 2021; 23:33:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berke_17.

    tamamdır hocam o zaman bu gece çıkıp benzin alıp 50 60 km yol yapacağım nasıl olsa yarın boştayım  şimdi son olarak ben 50 60 km yol yaptıktan sonra tekrar lpg ye alsam sorun çıkarır mı ? değerler yerine oturunca lpg ye ayar yapmadan kullanılır mı _?




    edit: lpg afr v.s ayaları yapılı yeniden ayar ister mi ? zorunlu olarak gereklimi



    Alıntıları Göster

    LPG ayarınız bozuk olduğu için düzelen LTFT ayarı geri bozulacak. Yani aslolan benzin ile kullanıp LTFT ve STFT değerlerini sıfıra yakın bir değere düşürdükten sonra aracı LPG'ye hiç geçirmeden gaz ayarına gitmek, en güzeli de bu şekilde AFR ayarı yapmaktır. Böylece düzgün benzin haritası referans alınarak oluşturulan LPG ayarı ile sorunsuz bir kullanım mümkün olur. Arada bir LTFT ayarını gözlemekte fayda var tabii.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.