Şimdi Ara

Farklı ebatta lastik takarsak ne olur ( Araç hızlandı ,yerden yükseldi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
24.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Polo aracımın orjinal 185 .60.15 yazlık lastiklerinin yerine 185.65.15 kışlık lastik taktım aracımda olan değişiklikler
    %3 lük sapma değerinin içinde takılabilir
    Aşağıdaki linkden %3 lük değer hesaplanabilir

    Aracım 1 cm yerden yükseldi
    Lastik çamurluklara yaklaştı
    Lastik çapı büyüdüğü için bir turda daha fazla gitmeye başladı yani arabam hızlandı
    Lastik çapı büyüdüğü için konforda artmış oldu
    Daha ayrıntılı bilgi için videomuda izleyebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 185.60.15 lastiği şöyle okuyoruz 185 cm taban genişliğinin %60 kadar yanak genişliği var ben 65 yanak takarak daha geniş yanak yapmış oldum yani lastiğin dış çapı büyüdü lastiği kesip yere uzatırsak lastiğin uzadığını görürüz bu yüzden bir turda daha fazla yol kat eder aynı devirde araç daha hızlı yol alır
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Farklı Ebatta Lastik Kullanmanın Etkileri

    Farklı ebatta lastik kullanmak, aracınızın performansı ve güvenliği üzerinde önemli etkilere sahip olabilir. İşte dikkate alınması gereken bazı önemli noktalar:

    55 Yanakla 60 Yanak Arasındaki Fark:

    Lastik yanakları, lastiğin taban kenarı ile sırt deseni arasındaki yüksekliği belirtir. Daha yüksek yanaklı lastikler, daha yumuşak bir sürüş sağlar ancak aracın yol tutuşunu azaltabilir. 55 yanaklı lastikler daha sportif bir sürüş sunarken, 60 yanaklı lastikler daha konforlu bir sürüş sağlar.

    Aynı Janta Daha Geniş Lastik:

    Aynı janta daha geniş lastik takmak, aracın yol tutuşunu artırabilir. Ancak, daha geniş lastikler daha fazla yuvarlanma direncine neden olarak yakıt verimliliğini azaltabilir ve aracın süspansiyon sistemine daha fazla yük bindirebilir.

    Farklı Ebatta Lastik Kullanımı:

    Farklı ebatta lastikler kullanmak, aracın denge, yol tutuşu ve frenleme performansını olumsuz etkileyebilir. Ayrıca, farklı ebatta lastiklerin kullanılması, aracın kilometre sayacının doğru okumamasına neden olabilir.

    Ön ve Arka Lastik Ebatlarının Farklı Olması:

    Ön ve arka lastik ebatlarının farklı olması, aracın yol tutuşunu ve dengesini bozabilir. Bu, özellikle farklı ebatta lastiklerin farklı yanak genişliklerine sahip olması durumunda daha belirgindir.

    185 65 R15 Yerine 195 65 R15 Olur Mu?

    185 65 R15 lastikler, 195 65 R15 lastiklerden daha dar ve daha düşük yanak genişliğine sahiptir. Bu lastikleri birbirinin yerine kullanmak, aracınızın yol tutuşunu ve frenleme performansını etkileyebilir.

    185 Yerine 195 Lastik Takılır Mı?

    185 yerine 195 lastik takmak, lastiğin genişliğini artıracaktır. Bu, yol tutuşu ve yakıt verimliliği üzerinde bir etkiye sahip olabilir. Ancak, aracınızın jant genişliği ile lastik genişliğinin uyumlu olması önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • evet +10hp geldi. aynı devirde daha hızlı gidiyordur daha doğru açıklaması.
  • Jip olmuş araban

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    185.60.15 lastiği şöyle okuyoruz 185 cm taban genişliğinin %60 kadar yanak genişliği var ben 65 yanak takarak daha geniş yanak yapmış oldum yani lastiğin dış çapı büyüdü lastiği kesip yere uzatırsak lastiğin uzadığını görürüz bu yüzden bir turda daha fazla yol kat eder aynı devirde araç daha hızlı yol alır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • labidu kullanıcısına yanıt
    1cm yükseldi tam arazi aracı oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Yanlışınız var bence...



    AZ araştırma ile bir bilgi...



    "Buradan 195/60/15 yerine 195/65/15 taktığımızda lastik çapı 615mm den 634.5 mm ye çıkıyor. % 3.2 büyüyor. Tavsiye edilen % 3 ü geçmemek denmiş......."


    (lastiğin janta takılan iç çapı değişmez. Ancak bizi ilgilendiren yola temas eden (dişlerin olduğu) dış çapıdır. Ve Dış çap yanak ölçüsü büyüdükçe büyür...)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi True_Sun -- 9 Aralık 2018; 18:2:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kesinlikle lastik çapı büyür. Jantın aynı kalması önemli değil. Lastiğin çapı büyüyor. Bunun sonucu araç yükselir, tork düşer, son hız artar, dur kalk trafikte yakıt artar, sabit hız ve devirde yakıt düşer. Hız ve km sayacı eksik gösterir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 9 Aralık 2018; 18:2:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Araç hareket ederken sadece jantlar tur atıyorsa dediğiniz doğru.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Atladığınız bir nokta var

    Öncelikle jant ile lastiği ayrı düşünün

    Jant sabit bir değişiklik yok

    Lastik yanağının genişliği 60dan 65 e çıkıyor yani yanak büyüyor

    Lastiğimizi daire olarak düşünürsek 65 yanaklı daire daha geniş olacaktır

    İki dairemizide çevirirsek 65 yanaklı daire 1 turda daha fazla metre gidecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeş sadece lastik yanakları kalınlaşmış,öyle bi anlattın ki nerdeyse " Polo'yu Toureg yaptım " diyeceksin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha çok dacia sandero stepway’e benzedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    dediğiniz şey lastiği araca takmayıp bagaja atarsanız aracı da cıplak jant üzerinde yürütürseniz geçerli olur ancak
  • yeni ebat lastıklerle aracınız rampalarda bıraz performans kaybedecektır ,
    düz yolda ise daha rahat olacaktır, km saatının gösterdiği hızdan bıraz daha yüksek hızda yol alacaktır ,
  • Yan havayastigi varmi bu buzdolabinda ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çap büyür.. Hızlanma artmaz aracın gücü aynı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Malesef yan havayastığı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.