Şimdi Ara

Farlar Açıkken Marşa Basmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
10.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Xenon veya normal bir fara sahip araçlarda farlar açıkken marşa basmak bildiğim kadarıyla zararlı bir durum. Marşa basıldığı esnada aküden çok fazla akım çekildiği için bunun aküye veya farlara zarar verebileceğini düşünüyorum.

    Bu arada bu soruyu sorma nedenim; bir arkadaşımda 2012 model Opel Astra var. Araçta AFL farlar bulunuyor ve bana farların kumandadan kapıların kilidini açtığında yandığını söyledi. Ben de buna karşılık marşa basarken farları kapatsan iyi olur demiştim.

    Konu ile bilgisi olan veya tecrübeleri olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szrylmz -- 18 Aralık 2013; 9:53:22 >



  • Saçma geldi. Otomatik yanan farlar artık hemen hemen tüm yeni araçlarda var. Ve kontağı bir kez çevirince (hava karanlık ise) farlar yanıyor. Ardından da marş yapıyoruz. Şuana kadar bir şey olmadı (2 sene).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanninja

    Saçma geldi. Otomatik yanan farlar artık hemen hemen tüm yeni araçlarda var. Ve kontağı bir kez çevirince (hava karanlık ise) farlar yanıyor. Ardından da marş yapıyoruz. Şuana kadar bir şey olmadı (2 sene).
    Normal şartlarda bir aküde bir sorun olmaz.

    Ancak sıkıntılı veya şarzı bitmiş bir akü farlar kapalı iken motoru çalıştırabilecekken, bir anda sizi orda bırakabilir.

    Tamamen arabaya bakma alışkanlığınızla alakalı bir husus.
  • xenonda sorun olur mu bilmem,
    ama akünün şarjı aracı kıl payı çalıştıracak kadarsa o anda sorun yaşanacağı kesin..

    ben mutlaka kapatırım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    xenonda sorun olur mu bilmem,
    ama akünün şarjı aracı kıl payı çalıştıracak kadarsa o anda sorun yaşanacağı kesin..

    ben mutlaka kapatırım..
    yok yok hiçbişey olmaz artık farları kapalı çalışan araç kalmadı bile diyebiliriz.Nitekim artık motosikletlerde de far kapatma olayı yok sürekli farlar çalışıyor sadece marşa basarken kapanıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: desoto

    yok yok hiçbişey olmaz artık farları kapalı çalışan araç kalmadı bile diyebiliriz.Nitekim artık motosikletlerde de far kapatma olayı yok sürekli farlar çalışıyor sadece marşa basarken kapanıyor...

    Alıntıları Göster
    Astra da ve Stepway de gündüz farı yarım kontakta yanıyor ama huy işte, genelde farı kapatıp marşa basıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Astra da ve Stepway de gündüz farı yarım kontakta yanıyor ama huy işte, genelde farı kapatıp marşa basıyorum.

    Alıntıları Göster
    bana da abim söylemişti kapa farlarını diye.alışkanlık işte o gün bugündür far kapalı marş yapar aracı da öyle stop ederim.
  • djoz kullanıcısına yanıt
    Aynen durum bu

    hiçbirşeye bi zarar olacağı yok, olacak şey şu, sadece ön farlar yanar halde olsa kafadan 10 amper yakın, e stoplar ve başka aydınlatmalarla birlikte totalde 15 amper etse atıyorum, ortalama bi aküde 60 Ah.olsa bunun kalan 45 amperi aracı çalıştırmaya uğracaktır, eğer marş motoru, alternatör, akü gibi parçalarda yıpranmalar varsa zaten 45 amperdende aksik olacağını düşünürsek, marş alana kadar bunları kapalı tutmak aracı çalıştırırken risk almamaya değer diye düşünüyorum ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    Aynen durum bu

    hiçbirşeye bi zarar olacağı yok, olacak şey şu, sadece ön farlar yanar halde olsa kafadan 10 amper yakın, e stoplar ve başka aydınlatmalarla birlikte totalde 15 amper etse atıyorum, ortalama bi aküde 60 Ah.olsa bunun kalan 45 amperi aracı çalıştırmaya uğracaktır, eğer marş motoru, alternatör, akü gibi parçalarda yıpranmalar varsa zaten 45 amperdende aksik olacağını düşünürsek, marş alana kadar bunları kapalı tutmak aracı çalıştırırken risk almamaya değer diye düşünüyorum ...
    normal farda değilde zenonlarda sıkıntı diye biliyorum. Ampul kesebilirmiş. Ama farlar otomatikse problem yok.
    Bizim megane da otomatik farda araç çalıştığı anda farlar yanıyor. Önceden yanmıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    Aynen durum bu

    hiçbirşeye bi zarar olacağı yok, olacak şey şu, sadece ön farlar yanar halde olsa kafadan 10 amper yakın, e stoplar ve başka aydınlatmalarla birlikte totalde 15 amper etse atıyorum, ortalama bi aküde 60 Ah.olsa bunun kalan 45 amperi aracı çalıştırmaya uğracaktır, eğer marş motoru, alternatör, akü gibi parçalarda yıpranmalar varsa zaten 45 amperdende aksik olacağını düşünürsek, marş alana kadar bunları kapalı tutmak aracı çalıştırırken risk almamaya değer diye düşünüyorum ...

    Araçta farlar açıkken marş basıldığında farlardaki akım düştüğü için araç çalışana kadar farlar neredeyse söner hale geliyor.

    Otomatik far yakan araçlarda belki gündüzü ayırt edip farı açıyordur ama marş basılacağı zaman farları kapatıp motoru çalıştırıyordur.
    Kullandığım bir araç vardı onda da dikkat etmemiştim.




  • Benim de alışkanlığımdır farları araç çalıştıktan sonra yakarım. Hatta kapatırken de aracı stop ettikten sonra kapatıyorum.
  • szrylmz S kullanıcısına yanıt
    Akünün ömrü için marşa basmadan ışıkları biraz açmak gerekiyormuş biyerde böle okumuştum sanırım bulubilirsem paylaşırım.

    Link burda buyrun
    www.renault.com.tr
    Satış Sonrası Hizmetler | Renault Türkiye
    http://www.renault.com.tr/satis-sonrasi/aku



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tietze -- 18 Aralık 2013; 19:16:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tietze

    Akünün ömrü için marşa basmadan ışıkları biraz açmak gerekiyormuş biyerde böle okumuştum sanırım bulubilirsem paylaşırım.

    Link burda buyrun
    www.renault.com.tr
    Satış Sonrası Hizmetler | Renault Türkiye
    http://www.renault.com.tr/satis-sonrasi/aku
    marşa basmadan önce farları kapatıyorum alışkanlık oldu.




  • benimki kendi kapatiyo calistimi gene yaniyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akayogullari

    benimki kendi kapatiyo calistimi gene yaniyo
    marşa basmadan önce farların kapalı olması hatta radyonun bile kapalı olması lazımmış. Bunu söyleyen hyundai yetkili servisi . Accent era aracımızın ilk aküsü 3 senede bitti , bunu servise soran babam ise bu yanıtı aldı. Daha önce skoda favoritin ilk aküsünü 7 sene kullandığı için 3 sene az geldi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mob411 -- 18 Aralık 2013; 19:45:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mob411

    marşa basmadan önce farların kapalı olması hatta radyonun bile kapalı olması lazımmış. Bunu söyleyen hyundai yetkili servisi . Accent era aracımızın ilk aküsü 3 senede bitti , bunu servise soran babam ise bu yanıtı aldı. Daha önce skoda favoritin ilk aküsünü 7 sene kullandığı için 3 sene az geldi
    Radyo, havalandırma, farlar hiç birşey açık değilken marşa basarım hep. Alışkanlık olmuş birazda radyo bile açıksa kapatıp öyle çalıştırırım mesela. Bence daha sağlıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiGER001

    Radyo, havalandırma, farlar hiç birşey açık değilken marşa basarım hep. Alışkanlık olmuş birazda radyo bile açıksa kapatıp öyle çalıştırırım mesela. Bence daha sağlıklı.

    Alıntıları Göster
    Marşa basmadan mutlaka farları söndürürüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxxjokerxxx

    Marşa basmadan mutlaka farları söndürürüm

    Alıntıları Göster
    Sıkıntı yaşatmaz ama kapalı olsa iyi olur.

    Aküden ziyade farlara zararı olur. Bir anlık akım düşüşü ve yükselişi yıpratır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanninja

    Saçma geldi. Otomatik yanan farlar artık hemen hemen tüm yeni araçlarda var. Ve kontağı bir kez çevirince (hava karanlık ise) farlar yanıyor. Ardından da marş yapıyoruz. Şuana kadar bir şey olmadı (2 sene).

    Benim arabada marş yaptından sonra otomatik farlar yanıyor.Ayrıca marş yaparken farlar veya teyp açıksa kapanıyor araba çalıştıktan sonra tekrar açılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: uçanninja

    Saçma geldi. Otomatik yanan farlar artık hemen hemen tüm yeni araçlarda var. Ve kontağı bir kez çevirince (hava karanlık ise) farlar yanıyor. Ardından da marş yapıyoruz. Şuana kadar bir şey olmadı (2 sene).

    Benim arabada marş yaptından sonra otomatik farlar yanıyor.Ayrıca marş yaparken farlar veya teyp açıksa kapanıyor araba çalıştıktan sonra tekrar açılıyor.

    Alıntıları Göster
    bişey olmaz, böyle şeyleri kafaya takarsan saçın dökülür




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.