Şimdi Ara

FCA Alfa Romeo ve MAserati'yi satıyor mu? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
2.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancan_burak


    quote:

    Orijinalden alıntı: BlackBurn340

    VW Alfayı istiyordu ama alamayınca karşısına Seatı koydu



    Bence Vw'in karşısına Seat'ı ve Skoda'yı kondurdu. Golf alamayan Leon, Passat alamayan Superb, Jetta alamayan Octavia, Polo alamayan Ibiza alsın diye.

    Sonra da Leon'la Giulietta, A serisi, 1 serisi ve V40, Superble 3.20, C180 kiyaslatirlar vs vs.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 2 Ocak 2017; 21:49:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • şimdi maserati ile ilgili daha geniş bilgiler verelim
    2013'te 15.000 rakamlarında satış gerçekleştiren marka gelecek planlarında yaptığı güncelleme ile 2018'de 75.000 rakamını yakalamayı öngörüyordu

    bu yıl son çeyrekte 3. çeyrek ile aynı sattığını varsaysak bile 34.000 rakamlarına ulaşıyor. 3 yılda satış adetlerini iki katından daha fazla? bir rakama taşımak üzere olan Maserati 2020'ye kadar 75.000 rakamını yakalayacak gibi görünüyor. bir süredir grantourismo modelinin de satışta olmadığını hatırlayalım  FCA Alfa Romeo ve MAserati'yi satıyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jeueneturc -- 2 Ocak 2017; 21:52:46 >




  • @jeueneturc ün yaklaşımı gayet yerinde.
    İlk satış listelerine ticari taraf dahil mi değil mi bilmem ama son listelere dahil olmalı. Fiat'ın es geçilen çok başarılı PSA ile felan çalıştığı hani Ducato varyasyonları :) ticari tarafı var. Group da teknoloji geliştiren pazar da kuvvetli şirketleri var. FCA Italy, Brazil gibi pazarlara yönelik part'ları var buna Tofaş da dahil. Güney amerika da NCG işlerinde eskisi kadar rahat olmasa bile büyük oyuncu. Amerikaya daha fazla yüklenecez dediği tarih 2007 ve onun organizasyonunu yaptılar zaman içerisinde. FCA butik şirketlerinin dışında da asıl kavganın olduğu en büyük pazar olan USA da büyük oyuncu VW group orada sadece butik şirketleriyle büyük oyuncu boşuna yaşamadı bu Gate davasını :)
    FIAT sahiplerinin alt şirketlerinin, hisse dağılımı olanların iyi gitmediği yeni birşey değil ki burada ki çoğu kimsenin farkındalık yaşından dahi eski. Hatırlatayım diriltme show projesi MC12 2004 te çıktı. 2005 de Ferrari-Maserati-Alfa bağlantıları tamamen yeniden organize edildi bugün görülen Alfa modellerine 2007 de çalışmaya başlandı. Yani bunların reorganisation zamanlarına ve varlık gelişimlerine bakmadan satış-satın alınabilir yorumları yapmak hikaye olur.
    "Fiat'ı, yurtdışından kazandıklarımla İtalya'da tutacağım" Marchionne
    Bu işin içerisinde milliyetçilik hem var hem yok. Birisi demiş mesela Lamborghini.. O markanın kurucusu zaten 74 de görevi bıraktı 78 de marka battı sonra elden ele geçti durdu popüler bilindik modelleri zaten italyan dışı patronların elinde çıktı türkiye de daha birkaçtan fazla model yokken daha fabrikada araç toplayacak halleri yokken 98 de Audi'e geçti. İşte bilmeyince milliyet yorumu işlemiyor. Alfa ve Maserati için böyle bir durum hiç söz konusu olmadı. Ferrari'i zaten bu adamlar ele geçirdi de benzer şeyleri yaşamasının önüne geçmiş oldular. Maserati'i ticari yönetimde Ferrari'den ayırdıklarından beri 10 yıl felan oluyor yine de halen bir çok mühendislik grubu işi bağımlı Ferrari SPA o yüzden tedarikçi ya zaten. Maserati'i satsan ne yazar satmasan ne markasından başka bir değeri yok kim alır. Alfa da halen diriltme çalışması işletiliyor satacak olsaydı bunları zamanında satardı.
    Ortada Italdesign gibi bir durum hiç olmadı zaten 70-80 lerde sıkı çalışıyorlardı bastılar parayı aldılar. Alfa VW haberlerine o zaman güldüler ciddi birşey değildi onlar yazıldı çizildi okunmamış hatırlanmıyor demek ki. Kaldı ki bir otomotiv grubu gelecek hedefini amerikan pazarına kurmuşsa ondan buna aracılık edecek bir markayı ne yaparsan yap alamazsın kapatır yine de satmaz :) O kadar italyanları vurmak istiyorlardı madem Lancia'a Pininfarina'a teklif götürselerdi madem velhasıl ciddi şeyler değildi boş kısır tartışmaya da gerek yok.
    Bu işin diğer boyutları ise siyasal da dahil bu konuya. Arkada EXOR gibi bir oluşum var. Agnelli sadece FIAT ile otomotiv işi yapmıyor takip edin hissedarlıkları hep kapalı devre. Bu economist group's arasında olan bir aile. Durumu iyileştirmek için akılcı ortaklıklar yapıyorlar uçmuyor bazıları gibi.
    Asıl VW bu durumu düzeltemezse Bugatti gibi para etmeyecek butikleri değil Lamborghini, Seat gibi satışları iyi görünen markaları satmak zorunda kalma ihtimalleri var yahu büyük oranda hisse satışları beklentileri var. Dünya da bu tip şeyler konuşuluyor. Yani tek başına satış rakamlarıyla yorum yoluna çıkılmaz. Markalarını yarışlardan boşuna çekmiyorlar. Marchione yarıştırsak mı diye konuşurken de boşa sıkıyor aklı başında herkes biliyor öyle bir bağımsız durumun, kaabiliyetin olmadığını.




  • VW grubu pekçok markayı Alman disiplini ve mühendisliği ile adam etti.



    Bugatti yok olmuştu, ama Veyron ile tüm dünyanın bildiği ve zenginlerin almak istediği araç haline geldi.



    Lamborghini zarar eden, ergonomi yoksunu, kalitesiz araç üreten bir markayken, şu an herkesin hayallerini süsleyen Gallardo, Aventador, Murcielago gibi muhteşem araçlar üretmiş bir markaya dönüştü.



    Bentley resmen batmışken, günümüzde en prestijli ve kalite algısı en yüksek 2-3 markadan biri haline geldi.



    Yamuk yumuk araç üreten Skoda ve Seat, VW sayesinde düzeldi. Eli yüzü düzgün satış rakamları yüksek önemli markalar haline geldi. Eski Çapulcu imajları kayboldu.



    Kısaca VW demek markaya yeniden değer katmak, adam etmek demek.



    Umarım Alfa ve Maserati de bu yola girer ve başarılı ve kaliteli araçlar üreten iki markaya dönüşür.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eh dünyada ki otomobilden anlayan.. hakkında konuşan kitle bu ayarda olmaya başladıkça pek fazla şey yapmaya da gerek yoktur :) doğal trollük evrimin bi sonucu olsa gerenk yaşadığın kadar inanırsın... Çok çalışmaya gerek yok pazarlamayı, algıyı çalıştır yeter anlatır anlatır dururlar fıss..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    VW grubu pekçok markayı Alman disiplini ve mühendisliği ile adam etti.



    Bugatti yok olmuştu, ama Veyron ile tüm dünyanın bildiği ve zenginlerin almak istediği araç haline geldi.



    Lamborghini zarar eden, ergonomi yoksunu, kalitesiz araç üreten bir markayken, şu an herkesin hayallerini süsleyen Gallardo, Aventador, Murcielago gibi muhteşem araçlar üretmiş bir markaya dönüştü.



    Bentley resmen batmışken, günümüzde en prestijli ve kalite algısı en yüksek 2-3 markadan biri haline geldi.



    Yamuk yumuk araç üreten Skoda ve Seat, VW sayesinde düzeldi. Eli yüzü düzgün satış rakamları yüksek önemli markalar haline geldi. Eski Çapulcu imajları kayboldu.



    Kısaca VW demek markaya yeniden değer katmak, adam etmek demek.



    Umarım Alfa ve Maserati de bu yola girer ve başarılı ve kaliteli araçlar üreten iki markaya dönüşür.

    Başarılı ve kaliteli araçlar...Hımmmmm anlıyorum.Bu araçlar da VAG bandından ini zaten...


     FCA Alfa Romeo ve MAserati'yi satıyor mu?

     FCA Alfa Romeo ve MAserati'yi satıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    VW grubu pekçok markayı Alman disiplini ve mühendisliği ile adam etti.



    Bugatti yok olmuştu, ama Veyron ile tüm dünyanın bildiği ve zenginlerin almak istediği araç haline geldi.



    Lamborghini zarar eden, ergonomi yoksunu, kalitesiz araç üreten bir markayken, şu an herkesin hayallerini süsleyen Gallardo, Aventador, Murcielago gibi muhteşem araçlar üretmiş bir markaya dönüştü.



    Bentley resmen batmışken, günümüzde en prestijli ve kalite algısı en yüksek 2-3 markadan biri haline geldi.



    Yamuk yumuk araç üreten Skoda ve Seat, VW sayesinde düzeldi. Eli yüzü düzgün satış rakamları yüksek önemli markalar haline geldi. Eski Çapulcu imajları kayboldu.



    Kısaca VW demek markaya yeniden değer katmak, adam etmek demek.



    Umarım Alfa ve Maserati de bu yola girer ve başarılı ve kaliteli araçlar üreten iki markaya dönüşür.

    Mr. Troll bey, kalitesiz derken? Ergonomi yoksunu derken? C sınıfı heçbek mi üretiyor adamlar ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.