Şimdi Ara

FCA Alfa Romeo ve MAserati'yi satıyor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
2.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yine Alfa Romeo (ve Maserati) ve yine satış dedikoduları

    FCA ekonomik olarak zor günlerden geçiyor, 2016'nın üçüncü çeyreğinde 7 milyar dolar zarar açıklayan markanın geri çağırmalar ve NHTSA ile başı derte. kimi otomobil çevrelerinde FCA'nın Alfa ve MAserati'yi elden çıkararak bu durumdan kurtulmayı amaçlandığına dair çeşitli söylentiler var. finans şirketlerinin ise Alfa ve Maseratinin durumunu negatiften pozitife çevirmiş olması olası bir satışın tahmin edilmesi olarak mı yorumlandı acaba? başka bir finans şirketi ise Magnetti Marelli'yi satılabilecek alt markalardan biri olarak görüyor.

    maserati veya alfa'yı satmanın şuan için pek olası görünmediği veya bu iki markayı alacak taliplinin şuan pek bulunamayacağına dair Marcionne'den cevaplar geldi, kısa vadede böyle bir satış olacak gibi görünmüyor.

    Alfa'ya 5-6 yıl önce vw grubu talipti fakat geçen süre zarfı içinde vw'de dieselgate neticesinde tasarruf moduna geçmiş iken yeni bir markayı bünyesine katmak için muslukları açıp yatırım yapacağını beklememek gerek.

    tamamen kendimce ürettiğim faraziyelere bakarsak
    potansiyel otomotiv gruplarına bakarsak

    Renault Nıssan grubu alabilirse Maserati ile gidebilir ama ALfa'yı nereye konumlandıracak İnfiniti'nin direkt karşısına geliyor. İnfiniti Abd'de oldukça başarılı, alfa ile Avrupa'ya odaklanırmı acaba?

    Tata alsa maserati ile yine bir konumlandırma değişimine gerek kalmadan lüks segmentte ilerleyebilir ama Alfa bu sefer de Jaguar ile konumlandırma sıkıntısı yaşayacak

    gelly alsa bence en mantıklısı bu gibigözüküyor, sermaye Çin'de Maserati Volvo'nun üstünde lüks bir marka olarak devam edebilecekken Alfa'da Volvo'nun sportif versiyonu gibi düşünülebilir,

    Psa'nın her ne kadar satış rakamlarında FCA ile bile rekabet edecek durumu olsa da bu alımı gerçekleştirebilecek bir potansiyele sahip olduğunu düşünmüyorum, zira Çinli ortaklardan sonra durumu toparlamaya başladılar

    Ford grubu elindeki markaları çıkartıp yoluna tek tabanca devam etmeye karar verdikten sonra yeniden bir alıma gideceğini sanmıyorum

    GM almasın da kim alırsa alsın:)))







  • Umrumda bile değil
  • Senin umrunda olmaması da milletin umrunda değil, yazma.

    Alfa'nın bu derecede bir projelendirmeden sonra satılmasının olasılığı yok açıkcası. Gruptan ayırıp yan markaları tek grup yapabilirler yükümlülükleri dağıtmak için vs, otomotivde bu tarz şeyler çok oluyor, zaten ne olursa olsun bu tarz markaların italyadan ayrılacağını hiç sanmıyorum, en kötü senaryo 80'lerdeki gibi devlet kontrolüne geçerler o kadar.
  • VW Alfayı istiyordu ama alamayınca karşısına Seatı koydu
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Benim umrumda olmamasının, senin umrunda olmaması da benim hiç umrunda değil
  • Batsınlar
  • alfa yı alalım.
  • Ben FCA'nın bu markaları pek elden çıkaracağını sanmıyorum. Hem Ghibli - Guilia ve Levante - Stelvio için daha yeni yatırım yaptılar hem de ellerinde Ferrari hariç premium marka kalmaz o zaman. Ferrari de aslında tam olarak premium bir marka değil. Egzotik tabir edilen araçlar üreten niş bir marka.

    Ola ki satışa koyarsa en muhtemel iki talibin Volvo(Geely) ve PSA olacağını tahmin ediyorum. Özellikle elinde köklü bir premium marka bulunmayan PSA(yeni markalaştırmaya çalıştırdıkları DS model gamı ve tarihçesi açısından bunu tam karşılamıyor) hem bir spor bir de premium marka sahibi olmak adına hem de Kuzey Amerika pazarına tekrr ama bu defa kuvvetli bir algıyla giriş yapmak adına bunu isteyebilir. Böyle bir durumda PSA için:

    - Peugeot lokomotif marka (VW Group'daki VW konumlaması gibi)
    - Citroen yenilikçi, sıradışı
    - DS küçük kasalı premium araçlar (BMW Group'daki Mini gibi)
    - Alfa Romeo sportif ve yarı premium binek
    - Maserati hem sportifliğin hem premiumun dibine vuran marka

    olarak konumlanır.




  • Hersene aynı dedikodular
  • psa alfayı alsın yarın alfamı satarım
  • Kendinizi otorite zannedip, saçma sapan varsayımlar ile lütfen popülerlik yaratmaya çalışmayın. Fiat grubu seneler önce çok ağır şartların altındayken dahi bu markaları elinden çıkarmadı, çıkarmaz da.
    Gereksiz bir konu.
  • Her yerli araba konusu açılınca anlatmaya çalışıyoruz .



    Bu işler öyle kolay değil diye . Ama nafile ...
  • BlackBurn340 kullanıcısına yanıt
    Maserati nin karsina da skoda yi mi koydu
  • Aramizda para toplayip maseratiyi biz alalim.
  • Peynir ekmek gibi satılan Maserati yi satıcağını sanmam, hayet iyi iş yapıyor araçları. Alfa için bir şey diyemem ama, bir ara lancia vardı onu üretimden filan kaldırdılar, bence çokta birşey yapmayacaklardır.
  • Bu tip faraziyelere gerek yok :) meraklıysanız biraz varlıklara bakmak ve teknik düşünmeniz lazım.

    2 Marka da satılamaz, satılmaz. 2018 ve 5 yıllık planlarında Alfa için bütün herşeyi hazır. Alfa ve Chrysler FCA group'un kurtarıcısı olarak görülüyor. Birleşirlerken de zaten iyi durumda değillerdi bunu biraz da büyüme değil varlıkları koruma ve geliştirme planı olarak görmeniz lazım. Burada zaten güçlü olan italyanlar tarafıydı başından beri. Ancak benim söyleyebileceğim faydası olacağı kadar Chrysler'ın Fiat gruba çok zarar getireceği aynı Benz gibi bunun işaretleri ortada.
    Maserati zaten satılamaz markanın kendi varlıkları yok denecek kadar az sadece elden çıkarma babında brand olarak satılabilir. O da mantıklı değil.
    Basit olarak Maserati'yi üretici olarak görmeyin ortada öyle birşey yok bu sadece bir grubun varlık hayatını sürdürdüğü marka o kadar. Bütün varlık hayatı Ferrari ve FIAT'a bağımlı denir.
    Ferrari SPA'ı group dan niye ayırdılar? Ferrari'nin vizyonunu değiştirdiler ve değiştirmek istiyorlar. Buna yönelik epey zaman önce beklenilmeyecek şekilde halka açtılar ve bu oranları arttırdılar tekrarı da olabilir. Ferrari, Alfa ve Maserati'nin tedarikçisi konumunda ve ona göre tekrar organize edildi FCA grup dışında tutarak al-ver ilişkisi kurdular. Ayrıca FCA'a racing hizmetleri satmış olacak.
    Ferrari, FIAT a çok pahalıya mal oluyordu bu şekilde güçlendirmiş oldular. Ha bana göre diğer planları Ferrari'i zamanla güçten düşürecek o ayrı.
    Bu markaların mevcut dünyada yaşam şansı çok düşük o yüzden farklı şeyler yapmaları gerekiyor bunlar her şekilde group'larına aşırı pahalıya mal oluyor. Bunlar kriz demek...

    Groupda sadece satılabilir M.Marelli ve Teksid var onlardan ekonomi elde edilebilir ancak o da FIAT'ın kendi ayağına sıkması demek olur onu da iyi biliyorlardır. Yani group da brand görülenlerin çoğunun arkası boş. Brand olarak Lancia'ı satabilselerdi satarlardı ancak kapanışı verecekleri ortaya çıktı. Lancia'nın da bütün mevcudiyetleri FIAT fabrikalarına ait. Yani ekseriyetle ortada ispanyol Seat ve Skoda gibi bir durum yok.

    Bunların niye olduğu ise daha çok finans uzmanlarının işi. İtalyan devletinden yine para koparmaya çalışıyorlardır. Ayrıca söylentileri çıktığı gibi Trump hükümetinden beklentileri olacak... Oralarda birileri avrupalıları çıldırtacak birşeyleri doğrultmaya çalışacak büyük ihtimalle. Olursa ki bu Dodge ve Chrysler'ın hayatı için önemli zaten usalılar da öyle gaz veriyor.

    Uçmak sallamak babında diyelim o zaman bunlar emisyon ve üretim politikaları yönünden duyumları devreye şayet alabilirlerse direkt almanların usa pazarında elleri zayıflamış olacak bu Alfa için cennet demek olacak. :) Eh siz olsanız manipülasyon yapmazmısınız babasını yaparız :)
    Ha bana göre de yapmalılar EU culardan rahatsızım. USA da bazıları EU'nun geçirdiği şeylerin hacimler, emisyon vs kendi markalarına ve sanayisine çok zarar verdiğini görüyor.

    Alfa'ya WV'in talip olması da bunla ilişkilendirilebilecek birşey değil o işin mantığı yoktu o sadece WV'in saçma bi kavgasıydı o kadar. O saçma sapan politikaların sonucunda bugün bu hale düştüler :)

    Madem sallıyoruz biraz daha sallayalım o zaman :) avrupa başta otomotivin önünde usanın finans politikalarına göre şekillenecek muhtemel kriz söz konusu. Al gülüm ver gülümlerle herşeyi kontrollü götürürler. USA halen otomotiv de büyük oyuncu bunu öne çıkarıp çıkarmayacakları kendilerinin elinde. USA lı amcalar şayet isteseydi WV i vuran şey çoktan bütün alman, fransız, italy markaları vurmuştu bile :) dieselgate üstüne gidilen birşey değil ancak yakın zaman içerisinde kontrollü sönümlemeye çalışacaklar piyasaya da bunun havadislerini basıyorlar ya zaten.:)
    Biraz daha pahalılarda, sportif dünyada zaten muhtemel değil hafif-orta kriz söz konusu. Herkes üretimleri arttırmaya çalışıyor ama baktığınız satış adetleri ile birebir değil bu konu. Her biri o yüzden bam başka ve clone ürünlerle ortaya çıkıyor. Ölmüş markalar diriliyor bir taraftan Jaguar, belki Lotus gibi Tesla oldu bir oyuncu bunlar kavga demek. Araba üretmek basit iş artık kârları daha yüksektir ancak bunlara "değer" dedikleri sport işleri çok pahalıya mal oluyor bir cebe gelen parayı diğer cepten çıkarıyorlar. Pazar kapışması büyürse de sıkıntıları artacak. İşte o tarafta satılacak her bir Jaguar'ın, Huracan altı birşeyin, ucuz porşenin, maseratinin önemi var. Arada yeni oyunlarda türeyebilir. Batacaksa asıl bu tarafta markalar el değiştirir durur.




  • adam dalga geçmiş.

    "maserati veya alfa'yı satmanın şuan için pek olası görünmediği veya bu iki markayı alacak taliplinin şuan pek bulunamayacağına dair Marcionne'den cevaplar geldi, kısa vadede böyle bir satış olacak gibi görünmüyor."

    yani diyor ki; "bu markaları alacak grup mu var? siz kim köpeksiniz olm. zaten satılık değil. bir yerinizden element uydurmayın." adamın açıklamasından ben bunu anladım.

    alfa satılır diyenleri alfa romeo müzesini gezmeye davet ediyorum. hondacı apaçilerin "vtec abi yeaa" diyerek gezdiği motoru alfa 80 sene önce kullanıp kaldırmış gidin biraz sanat eseri göründe ufkunuz açılsın.

    volkswagen 1940 larda araba yapmaya çalışırken fiat grubu 1899 da araba yapmaya başlamış bir marka. adamlar amerika pazarına araba yapmak yerine köklü amerikan markaları satın alıp, dünyaya pazarlıyor. üstelik teknoloji üreten bir grup. canı isterse bütün firmaları tek tek bünyesine katar. bir kaç sene önce aynı ceo'ya alfa romeo'yu vag grubu satın alacak deniyor doğru mu diye sorulduğunda adam gülmekten cevap bile vermedi.

    https://www.youtube.com/watch?v=qYSontWwaaM&t=1154s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wraith Todd -- 1 Ocak 2017; 1:44:31 >




  • Aslında satılmasından ziyade böyle bir temmennisi olan çok olduğu için ara sıra bu haberler hep yapılıyor.Ben şahsen maserati,ferrari, alfa romeo gibi kendine özgü bir çizgisi olan markaların almanların veya fransızların eline geçip ruhsuz,sıradan bir otomobil haline dönüşmesini asla istemem.Şu Vw nin emisyon krizi inşallah biraz daha büyür de italyan markalarını alamayacak duruma gelir.Onun için bırakın satmayı keşke şu almananlara kaptırdıkları lamborghını yi geri alırlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: palpatine48

    adam dalga geçmiş.

    "maserati veya alfa'yı satmanın şuan için pek olası görünmediği veya bu iki markayı alacak taliplinin şuan pek bulunamayacağına dair Marcionne'den cevaplar geldi, kısa vadede böyle bir satış olacak gibi görünmüyor."

    yani diyor ki; "bu markaları alacak grup mu var? siz kim köpeksiniz olm. zaten satılık değil. bir yerinizden element uydurmayın." adamın açıklamasından ben bunu anladım.

    alfa satılır diyenleri alfa romeo müzesini gezmeye davet ediyorum. hondacı apaçilerin "vtec abi yeaa" diyerek gezdiği motoru alfa 80 sene önce kullanıp kaldırmış gidin biraz sanat eseri göründe ufkunuz açılsın.

    volkswagen 1940 larda araba yapmaya çalışırken fiat grubu 1899 da araba yapmaya başlamış bir marka. adamlar amerika pazarına araba yapmak yerine köklü amerikan markaları satın alıp, dünyaya pazarlıyor. üstelik teknoloji üreten bir grup. canı isterse bütün firmaları tek tek bünyesine katar. bir kaç sene önce aynı ceo'ya alfa romeo'yu vag grubu satın alacak deniyor doğru mu diye sorulduğunda adam gülmekten cevap bile vermedi.

    https://www.youtube.com/watch?v=qYSontWwaaM&t=1154s




    Onun için fiat şu an globalde %4,7 kayıpla 15. sıraya düşmüş durumda. Çok iyi ya durumları. Vw'nin -vag grubu değil- sırf Çin satışları bütün fca grubunun satışlarından daha fazla. Dünyada vag grubu fcanın sattığının 4-5 katı fazla araç satıyor. Alfa ve maserati düşük satış oranlarıyla ilk 50ye bile giremeyen ekonomik değerleri son derece düşük markalar. 2016 genel marka değerinde dieselgate sonrası vw 57liğe düşerken fiat 230larda. Geçtim vag grubunu suzuki bile parayı bassa alır ikisini de. İtalyanlar sadece geleneklerini ve özlerini korumak adına satmıyorlar. Yoksa paraya sıkışırlarsa çatır çatır satarlar. Unutmayın money talks yani para konuşur kimse babasının hayrına ticaret yapmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaVu!

    Kendinizi otorite zannedip, saçma sapan varsayımlar ile lütfen popülerlik yaratmaya çalışmayın. Fiat grubu seneler önce çok ağır şartların altındayken dahi bu markaları elinden çıkarmadı, çıkarmaz da.
    Gereksiz bir konu.

    İyi ki bir fiattan emeklisiniz. Eski fiat çalışanısınız diye fiat konusunda siz otorite, herkes de saçmalayan oluyor diye birşey yok.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.