Şimdi Ara

Ferrari'ye Sabotaj Yapıldığına Dair Soruşturma (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
185
Cevap
0
Favori
5.015
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61


    İçtenlikle söyleyim. Yine takımımı savunurdum. Bir şekilde alacağı kötü imajdan kurtulması için propoganda yaparım. Ben aşırı Mclaren fanatiğim ama sende kabul etmelisin ki seninde benden aşağa kalır yanın yok

    Peki olası bir durum (yüksek bir ihtimal) Mclaren araçlarında Ferrari bilgileri kullanıldığı tespit edilirse,bu yine Ferrari oyunu mu olacak.
    Tabii yaaa,Ferrari Mühendisleri,Mclaren Mercedes'in fabrikasına girip,Ferrari bilgilerini ve tasarımını Mclaren'e aktardılar değilmi.Aman Tanrım bunu nasıl düşünemedik




  • olanlari dehşet içinde izliyorum bakalım mclaren kendini nasıl aklayacak.
  • Bakın kesinleşmiş bir durum yok ama siz Ferrariciler hala Mclaren takımını hırsızlıkla suçluyorsunuz. Yaptığınız ayıp. Son okuduğum haberlere göre bu davalar sonuçsuz kalacak. MCLAREN takımının ceza alması çok zor diyorlar hatta cezayı bırakın kınama bile almaz diyorlar. Adalet yerini bulacak inşallah 26 Temmuzda. Ama Ferrari Mclaren takımını bu tarz söylentiler ile meşgul ederek görevini yerine getirmiş oldu. Çamur at izi kalsın misali.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61
    Adalet yerini bulacak inşallah 26 Temmuzda. Ama Ferrari Mclaren takımını bu tarz söylentiler ile meşgul ederek görevini yerine getirmiş oldu. Çamur at izi kalsın misali.


    sadece YUH diyorum sana.
    peki eğer mclaeren suçlu çıkarsa burda nasıl özür dileyeceksin onu düşündün mü hiç?
    fanatikliğin bu kadarı olmaz...

    hala ferrarinin komplosu olduğunu söyleyebiliyorsun ya helal sana.
    bırak ferrariyi hiç bir takım bu şekilde çamur atamaz başka takımlara, kolay değil.
    şayet böyle bir suç asılsız çıkarsa çamur atmaktan dolayı ihraç ederler. ferrari böyle bişeye kalkışmaz.

    ayrıca geçen sezon o kadar da hızlı değildi mclaeren. birden bu sezon çok hızlandı. ne oldu acaba???




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bashful.Man

    ayrıca geçen sezon o kadar da hızlı değildi mclaeren. birden bu sezon çok hızlandı. ne oldu acaba???



    ferrari 2005'te kötüydü, niye 2006'da birden hızlandı

    iddianı destekleyecek bir laf değil yazdığın.. takımlar peşpeşe sezonlarda birbirinden bağımsız olarak çok iyiye yada çok kötüye gidebilir.. bunun onlarca örneğini bulabilirsin f1 tarihinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drexler22 -- 17 Temmuz 2007; 23:05:44 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drexler22

    ferrari 2005'te kötüydü, niye 2006'da birden hızlandı

    iddianı destekleyecek bir laf değil yazdığın.. takımlar peşpeşe sezonlarda birbirinden bağımsız olarak çok iyiye yada çok kötüye gidebilir.. bunun onlarca örneğini bulabilirsin f1 tarihinde

    Birden mi hızlandı,yoksa 8-9 yarışlık bir takvimde mi hızlandı.Kanada'dan sonra ciddi gelişim gösterdiler.Ama Mclaren birden hızlandı.
    Unutmayalım ki 2006 da Mclaren TEK 1 yarış galibiyeti alamadı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro
    Birden mi hızlandı,yoksa 8-9 yarışlık bir takvimde mi hızlandı.Kanada'dan sonra ciddi gelişim gösterdiler.Ama Mclaren birden hızlandı.
    Unutmayalım ki 2006 da Mclaren TEK 1 yarış galibiyeti alamadı

    Seninki de laf mı şimdi? Ferrari de 2005'te tek bir yarış galibiyeti alamadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Challenger -- 18 Temmuz 2007; 1:45:59 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Seninki de laf mı şimdi? Ferrari de 2005'te tek bir yarış galibiyeti alamadı.

    İyide hocam,2005 herşey Ferrari'nin aleyhineydi.Lastik kuralları,aerodinamik paketin kötülüğü de bu duruma eklendi.
    drexler22 e, cevabımın altında yatan olay aslında,2006 ferraride kendini toparladı,2007 de güçlü olduğunu gösteriyor.Yanii yeni gelişim 1,5 yıla dayanıyor.Ama Mclaren'inki ise 5 ayda.5 ayda bu kadar geliştirmeyi merak ediyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 18 Temmuz 2007; 1:51:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro

    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Seninki de laf mı şimdi? Ferrari de 2005'te tek bir yarış galibiyeti alamadı.

    İyide hocam,2005 herşey Ferrari'nin aleyhineydi.Lastik kuralları,aerodinamik paketin kötülüğü de bu duruma eklendi.
    drexler22 e, cevabımın altında yatan olay aslında,2006 ferraride kendini toparladı,2007 de güçlü olduğunu gösteriyor.Yanii yeni gelişim 1,5 yıla dayanıyor.Ama Mclaren'inki ise 5 ayda.5 ayda bu kadar geliştirmeyi merak ediyorum


    Lütfen böyle yorumlar yapmayın. Peki Renault nasıl bu kadar kötü oldu bir anda. Geçen sene süperdi. Gelecek sene çok iyi iş çıkartırsa desene yandı muhakkak ferrariden döküman yürütmüştür hatta durun şöyle olmasın sakın renault ve mclaren 2005 senesinde ferrari dökümanlarını yürüttüler ferrari dökümanlarını bulamayınca bu duruma düştü. Mclaren 2006 senesinde ferrariden bilgi sızdıramadı ama Renault sızdır dı. Bu senede Renault sızdıramadı ama Mclaren sızdırdı.

    Hadi hodri meydan 26 Temmuzda çıkacak karar mclaren aleyihinde olursa burdan tüm Ferrari cilerden özür dileyecem. Ama Mclaren Lehine çıkarsa sizler özür dileyebilecekmisiniz.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sarman61


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro

    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Seninki de laf mı şimdi? Ferrari de 2005'te tek bir yarış galibiyeti alamadı.

    İyide hocam,2005 herşey Ferrari'nin aleyhineydi.Lastik kuralları,aerodinamik paketin kötülüğü de bu duruma eklendi.
    drexler22 e, cevabımın altında yatan olay aslında,2006 ferraride kendini toparladı,2007 de güçlü olduğunu gösteriyor.Yanii yeni gelişim 1,5 yıla dayanıyor.Ama Mclaren'inki ise 5 ayda.5 ayda bu kadar geliştirmeyi merak ediyorum


    Lütfen böyle yorumlar yapmayın. Peki Renault nasıl bu kadar kötü oldu bir anda. Geçen sene süperdi. Gelecek sene çok iyi iş çıkartırsa desene yandı muhakkak ferrariden döküman yürütmüştür hatta durun şöyle olmasın sakın renault ve mclaren 2005 senesinde ferrari dökümanlarını yürüttüler ferrari dökümanlarını bulamayınca bu duruma düştü. Mclaren 2006 senesinde ferrariden bilgi sızdıramadı ama Renault sızdır dı. Bu senede Renault sızdıramadı ama Mclaren sızdırdı.

    Hadi hodri meydan 26 Temmuzda çıkacak karar mclaren aleyihinde olursa burdan tüm Ferrari cilerden özür dileyecem. Ama Mclaren Lehine çıkarsa sizler özür dileyebilecekmisiniz.

    Memnuniyetle Mclaren'den özür dilerim eğer temiz çıkarlarsa.Ama olası ters bir durumda.Bakalım MClaren cephesi ne yapacak.
    İşler kötüye kolay gider,ama iyiye hemen gitmez Hele F1 de




  • @sarman61

    sen neden bu kadar savunuyorsun ki?
    tamam taraf tutulur, destek verilir ama seninki biraz at gözlüğü olmuyor mu?

    olaylar kamuoyuna bile çıkmış, adamların evindeki bilgisayarlarda bu belgeleri yakalamışlar sen hala ne diyorsun.
    Allah bilir evindeki pc de bulunan dökümanları da Ferrari hackerleri internet yoluyla adamların pc ye attılar, sizin elemanlar masum di mi?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bashful.Man

    @sarman61

    sen neden bu kadar savunuyorsun ki?
    tamam taraf tutulur, destek verilir ama seninki biraz at gözlüğü olmuyor mu?

    olaylar kamuoyuna bile çıkmış, adamların evindeki bilgisayarlarda bu belgeleri yakalamışlar sen hala ne diyorsun.
    Allah bilir evindeki pc de bulunan dökümanları da Ferrari hackerleri internet yoluyla adamların pc ye attılar, sizin elemanlar masum di mi?



    Bakın ortada kanıtlanmış bir suçumuz yok. Mclaren takımı bilgi sızdırmakla suçlanıyor ama kanıtlayamıyorlar. Coughlan denen bir kişinin suçu var kesinleşmiş ama Mclaren takımının bir suçu bulunamada belkide tek suçu coughlan denen bir kansızı çalıştırmaktır. Şimdi sizler olayı farklı yöne çekiyorsunuz. Coughlan ortadan bir anda kayboldu bilgiyi çalan mclaren oldu nasıl geldiyse bu konuma. Şu anda suçu ispatlanan tek kişi coughlan. Mclaren takımı hakkında karar 26 Temmuzda verilecek.
    Bilgilerin bulunduğu bilgisiyar coughlanın evindeki bilgisayardı karıştırmayalım Mclaren bilgisayarı değildi. Benimki at gözlüğü ile oluyorda sizinki ne oluyor acep. Bir kişinin suçu ispatlanmadan dar ağacına astınız adamı sehpasını altından aldınız. Bu adalet mi. Suçu kanıtlansın o zaman bakarız.




  • bu takımların 50 yıllık geçmişleri ve çekişmeleri var
    sadece f1 değil diğer yarışlarda da varlar
    ferrari başka takımlara da motor veriyor para kazanıyor
    toyota başka takımlara motor veriyor para kazanıyor
    honda da aynı şekide
    iş dönüp dolaşıp şasi ve lastiğe ve pilota geliyor
    lastikler de tek firmadan geliyor
    kaldı şasi ve pilot
    ya arkadaşlar şunu düşünelim mc laren olmaz ise f1 in ne tadı var
    ya da ferrari olmaz ise ne tadı var
    biz bunu niye seyrediyoruz harika ötesi bir yarış olduğu için
    bu araçları kullanan pilotlar gerçekten yetenekli, hırslı, zeki, nadir kişiler olduğu için
    heyecan olduğu için
    ben biraz amatörüm bu açıdan bakıyorum sizler daha profesyonel bakıyorsunuz
    konu uzuyor fakat f1 olmaz ise ya da rekabet olmaz ise bu olağanüstü zevkten mahrum kalırız
    26 temmuz da sonuç çıkar mı acaba
    (takımların anlaşmaları var ama bir ara alternetif yarış düzenleme vs vs)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro

    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Seninki de laf mı şimdi? Ferrari de 2005'te tek bir yarış galibiyeti alamadı.

    İyide hocam,2005 herşey Ferrari'nin aleyhineydi.Lastik kuralları,aerodinamik paketin kötülüğü de bu duruma eklendi.
    drexler22 e, cevabımın altında yatan olay aslında,2006 ferraride kendini toparladı,2007 de güçlü olduğunu gösteriyor.Yanii yeni gelişim 1,5 yıla dayanıyor.Ama Mclaren'inki ise 5 ayda.5 ayda bu kadar geliştirmeyi merak ediyorum

    2006'da da ferrarinin kendini toparlaması biraz ani olmadı mı? sanırım bunu demek istiyor arkadaş.

    2007'de de herşey ferrarini lehine gibi değil mi? (tek lastik)

    neden mclarendeki gelişimin 5 ayda oluğunu düşünüyosun? mclaren 2006'da 2007'nin arabasını üzerinde çalışmış olabileceğini 2006'yı sadece gelişim yılı olarak gördüğü varsayımı aklına gelmedi mi hiç?

    mclarendeki bu gelişimi 5 aya sığdırmak ve sadece ferrariye düzenlenen sabotaj casusluk vs gibi olaylara dayandırmak fanatiklik değil mi sence?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro


    quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro

    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger


    Seninki de laf mı şimdi? Ferrari de 2005'te tek bir yarış galibiyeti alamadı.

    İyide hocam,2005 herşey Ferrari'nin aleyhineydi.Lastik kuralları,aerodinamik paketin kötülüğü de bu duruma eklendi.
    drexler22 e, cevabımın altında yatan olay aslında,2006 ferraride kendini toparladı,2007 de güçlü olduğunu gösteriyor.Yanii yeni gelişim 1,5 yıla dayanıyor.Ama Mclaren'inki ise 5 ayda.5 ayda bu kadar geliştirmeyi merak ediyorum

    2006'da da ferrarinin kendini toparlaması biraz ani olmadı mı? sanırım bunu demek istiyor arkadaş.

    2007'de de herşey ferrarini lehine gibi değil mi? (tek lastik)

    neden mclarendeki gelişimin 5 ayda oluğunu düşünüyosun? mclaren 2006'da 2007'nin arabasını üzerinde çalışmış olabileceğini 2006'yı sadece gelişim yılı olarak gördüğü varsayımı aklına gelmedi mi hiç?

    mclarendeki bu gelişimi 5 aya sığdırmak ve sadece ferrariye düzenlenen sabotaj casusluk vs gibi olaylara dayandırmak fanatiklik değil mi sence?

    Söz ettiğimiz takımın MCLAREN olduğunu unutmayalım,onların ve FERRARI'nin geliştirme yılı gibi amaçları olmaz.Onların tek bir hedefleri vardır.Hersene şampiyonluk parolaları vardır.

    Son güncel haber

    Stepney, Ferrari’nin hareketli tabanları konusunda Coughlan’ı uyarmış

    Autosport dergisi, Nigel Stepney’in, sezon öncesinde Ferrari’nin hareketli taban tasarımı konusunda Mike Coughlan’a e-posta yoluyla bilgi verdiğini belirtti. Casusluk skandalına ilişkin gelişmelerin, McLaren’ın, baş tasarımcısı Mike Coughlan’ın Nisan ayı sonunda sahip olduğunu söylediği Ferrari’ye ait gizli bilgileri içeren 780 sayfalık dosya ile ilgili olduğu düşünülüyordu.

    Bununla birlikte Autosport dergisi son sayısında, güvenilir bir kaynağa dayanarak yayınladığı haberde, Stepney ile Coughlan arasındaki ilk temasın Mart ayında gerçekleştiğini bildirdi.

    Dergiye konuşan kaynak, Stepney’in Ferrari’nin taban tasarımı ile ilgili bilgileri Coughlan’a vererek, sözkonusu duruma karşı harekete geçmesi için Coughlan’a ihbarda bulunduğunu ileri sürdü.

    Coughlan’ın bu bilgiyi takımla paylaşıp paylaşmadığı bilinmemesine rağmen, McLaren’ın daha sezonun ilk Grand Prix’sinde Ferrari’nin hareketli tabanlarına karşı FIA’ya başvurması takımın bu bilgiden haberdar olabileceği ihtimalini gündeme getiriyor.

    McLaren’ın hareketli tabanlar konusundaki kuralın net bir şekilde ifade edilmesi talebinin ardından, Ferrari bu tasarımı kullanamamış, bazılarına göre bu durum takımın performansını olumsuz yönde etkilemişti.

    Şimdi gözler FIA Dünya Motor Sporları Konseyi’nin 26 Temmuz’da yapacağı olağanüstü toplantıya çevrildi. McLaren Avustralya Grand Prix’de yaptığı başvurunun perde arkası, muhtemelen soruşturmanın en önemli bölümlerinden biri olacak.

    Bu arada dergi, Coughlan’ın 780 sayfalık belgeleri fotokopi yoluyla çoğalttığı Surrey isimli dükkandan bilgileri tarayarak, CD’ye aktarmak için elektronik ortama aktarmasının istendiğini bildirdi.

    İddiaya göre, Coughlan bilgileri CD’ye aktardıktan sonra Ferrari’ye ait dokümanları evinin arka bahçesinde yaktı.

    kaynak: TIKLA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 20 Temmuz 2007; 1:37:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro
    Söz ettiğimiz takımın MCLAREN olduğunu unutmayalım,onların ve FERRARI'nin geliştirme yılı gibi amaçları olmaz.Onların tek bir hedefleri vardır.Hersene şampiyonluk parolaları vardır.

    Resmen saçmalamışsın. Yanlarında mıydın?

    Birisi de geçenlerde bir F1 sitesinde konuyla ilgili çıkan bir haberin altına şuna benzer bir şey yazmıştı:
    "Ferrari motor konusunda iyidir, McLaren de aerodinamik konuda. Motor geliştirmesi durdurulduğuna göre McLaren Ferrari'den ne alabilir ki? Zaten McLaren daha iyi bir aerodinamik yapıya sahip olur hep".

    Senin yazdığında aynen bunun kadar saçma.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Hirotaro


    quote:

    Orjinalden alıntı: drexler22

    ferrari 2005'te kötüydü, niye 2006'da birden hızlandı

    iddianı destekleyecek bir laf değil yazdığın.. takımlar peşpeşe sezonlarda birbirinden bağımsız olarak çok iyiye yada çok kötüye gidebilir.. bunun onlarca örneğini bulabilirsin f1 tarihinde

    Birden mi hızlandı,yoksa 8-9 yarışlık bir takvimde mi hızlandı.Kanada'dan sonra ciddi gelişim gösterdiler.Ama Mclaren birden hızlandı.
    Unutmayalım ki 2006 da Mclaren TEK 1 yarış galibiyeti alamadı


    ferrari de 2005'te 3 takımın yarıştığı indianapolis dışında yarış kazanamadı..

    birden hızlanmak ne demektir abi.. takımlar hemen her sene bir şasi üretirler, daha sonra buna uygun bir yapı geliştirirler.. tabi lastik, motor gibi çok önemli unsurlar da dahildir bu yapıya.. sonuçta bu birleşim tutar yada çuvallar..

    sana güzel bir örnek veriyim: honda.. 2003'te sadece 26 puan toplayıp 5. oldular.. hemen 1 sene sonra 2004'de ferrari'ye en çok yaklaşan takımdı, belki ferrariler anormal iyi olmasa şampiyonluk için çekişebileceklerdi.. 2005'te bu kez yine çok kötü bir sezon geçirip 38 puan ile 6. oldular.. 2006'da yine toparlayıp 86 puan ile 4. sırayı aldılar.. bu seneki durumları ise içler acısı.. sadece 1 puanları var ve motor sağladıkları super aguri'den bile yavaşlar..

    bu örnek yeterli oldu sanırım




  • quote:

    Söz ettiğimiz takımın MCLAREN olduğunu unutmayalım,onların ve FERRARI'nin geliştirme yılı gibi amaçları olmaz.Onların tek bir hedefleri vardır.Hersene şampiyonluk parolaları vardır.


    nereden biliyorsun ki?
    mclarennin ya da ferrarinin ar-ge bölümünde görev mi aldın yoksa?
  • Arkadaşlar gerek bu sezon için McLren in hızlanmasını örnek verip neden birden hızlandılar diye acaip şüphe etmeniz; gerek 2005 yılından filan fişman örnekler verip biri hızlıydı diğeri değildi yapışık kardeşler gibi birbirinden bilgi çaldıklarını söylemek çok saçma. saçmalığın daniskası. casusluk olayının sıcağı sıcağına kaynadığı şu zamnda ben bile septik bir insan olmama rağmen o kadar da hırsızlık olduğunu düşünmüyorum.
    olsa olsa ancak şöyle basit bir örnekle rakip, karşı takımdan şöyle faydalanabilir ki yukarıda @RedStar çok güzel yazdı. ben de bir örnek vereyim 2006 Çin GP Renolar lastikle ilgili seçim kararları ve Alono un pit stop ta ön tekerleklerini değiştirmemesi ve akabinde sergiledikleri performans FERRARI cephesinde bunların neden böyle sorun yaşadıklarını neden tercihlerde zorlandıklarını düşünmeleri Ferrari nin işine yaradı. sebebi onlar bizden daha iyi çözüyor ve rakibine karşı avantajlı bir girişim için ne yapabileceklerini bulmalarını sağlamış olabilir.bunu da ben iddia ediyorum yarış sonra Ferrari cephesinde buna dair görüşler dolanıyordu o yüzden. misal ve basitinden hemen lap diye Çin GP atlamayın reno sorun yaşadı da bilmem ne fisichella-alonso ikisi bir olup m.schumacher önünü baraj gibi kesmelerini düşünün adamı nasıl durduracaklar ki sorun olup olmadığı belli olmayan durumda bile geçildiler.30 puan farkla geriden gelip 2 farklı paun verilen şampiyonluk sezonunda şampiyona lideri mschumacher ve reno takımının pit stop acemilikleri, alonso un yüzünden dökülen bin parça ustanın elini öpercesine tebrik. ders bunlar ders. olsun bunlar olağan şeyler anlatmak istediğim banal, düşüncesiz yazmayalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro

    quote:

    Söz ettiğimiz takımın MCLAREN olduğunu unutmayalım,onların ve FERRARI'nin geliştirme yılı gibi amaçları olmaz.Onların tek bir hedefleri vardır.Hersene şampiyonluk parolaları vardır.


    nereden biliyorsun ki?
    mclarennin ya da ferrarinin ar-ge bölümünde görev mi aldın yoksa?

    "olmaz" ifadem aslında "olamaz" olarak yazmalıydım.anlat istediğim oydu.
    Siz Büyük firmaların geliştirme amaçları olabileceğini ve bunun için 1 sezonu feda etme ihtimalini düşünebiliyormusunuz.
    Mclaren 250-300 milyon $ arasında para harcıyor,ve bu sadece geliştirme için mi olacak.Yapmayın Allah aşkına.Her zaman şampiyonluk parolaları vardır bu 2 takımın
    Mclaren'de Ferrari'de her yıla şampiyonluk parolasıyla başlar.Tek amaçları sezon sonunda ipi göğüslemektir.Ben bu yıl şampiyon olmasam da olur(sadece arabayı geliştireyim mantığı olmaz) diye bir tabir kullanmazlar ve düşünmezler.
    Yoksa o üzerlerine aldıkları reklam firmaları bir bir uçmaya başlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Challenger
    Resmen saçmalamışsın. Yanlarında mıydın?

    Birisi de geçenlerde bir F1 sitesinde konuyla ilgili çıkan bir haberin altına şuna benzer bir şey yazmıştı:
    "Ferrari motor konusunda iyidir, McLaren de aerodinamik konuda. Motor geliştirmesi durdurulduğuna göre McLaren Ferrari'den ne alabilir ki? Zaten McLaren daha iyi bir aerodinamik yapıya sahip olur hep".

    Senin yazdığında aynen bunun kadar saçma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hirotaro -- 21 Temmuz 2007; 2:40:21 >




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.