Şimdi Ara

Fiat 1.4 Turbo benzinli 120 bg ve 150 bg motorlar. (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
1
Favori
47.907
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Valla yalan yok Linea ile Megane Sedan yan yana gelince Megane çok daha güzel duruyor.

    Ama Megane da hem bu motor yok hemde aynı özelliklerdeki megan 10.000 tl kadar daha pahallı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    bence beğenmediğiniz ve tanımlarken bile "çirkin" dediğiniz bir aracı almayın. 1-2 neyse zorlayın içinize sinen bişey alın.
    yoksa harbiden çok batar. binmek istemezsiniz.

    selamlar.


    Alıntıları Göster
    Youtube da epey bir video buldum T jet motorla ilgili.

    http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=fiat+t+jet&aq=0&oq=fiat




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Valla yalan yok Linea ile Megane Sedan yan yana gelince Megane çok daha güzel duruyor.

    Ama Megane da hem bu motor yok hemde aynı özelliklerdeki megan 10.000 tl kadar daha pahallı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    bence beğenmediğiniz ve tanımlarken bile "çirkin" dediğiniz bir aracı almayın. 1-2 neyse zorlayın içinize sinen bişey alın.
    yoksa harbiden çok batar. binmek istemezsiniz.

    selamlar.


    Alıntıları Göster
    ama artık Megan Sedan II diye bişi kalmadı biliyorsunuz.
    yenisi çıkacak diye biliyorum zira HB olanı çıktı. bence kıyaslamaya bile almayın. haa corolla, civic, mazda 3, lancer... derseniz eyvallah.
    şu aralar bi kaç firmanın yeni araçları da çıkacak. bundan dolayı listeye alırken dikkat etmek lazım. astra ve focus gibi.

    10bin fazla vermeye hangi araç değer? bence sorulması gereken büyük soru bu ki şöyle bi dönemde 10bin çok sağlam para (bence)

    selamlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Valla yalan yok Linea ile Megane Sedan yan yana gelince Megane çok daha güzel duruyor.

    Ama Megane da hem bu motor yok hemde aynı özelliklerdeki megan 10.000 tl kadar daha pahallı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    bence beğenmediğiniz ve tanımlarken bile "çirkin" dediğiniz bir aracı almayın. 1-2 neyse zorlayın içinize sinen bişey alın.
    yoksa harbiden çok batar. binmek istemezsiniz.

    selamlar.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: wertasd

    ama artık Megan Sedan II diye bişi kalmadı biliyorsunuz.
    yenisi çıkacak diye biliyorum zira HB olanı çıktı. bence kıyaslamaya bile almayın. haa corolla, civic, mazda 3, lancer... derseniz eyvallah.
    şu aralar bi kaç firmanın yeni araçları da çıkacak. bundan dolayı listeye alırken dikkat etmek lazım. astra ve focus gibi.

    10bin fazla vermeye hangi araç değer? bence sorulması gereken büyük soru bu ki şöyle bi dönemde 10bin çok sağlam para (bence)

    selamlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Valla yalan yok Linea ile Megane Sedan yan yana gelince Megane çok daha güzel duruyor.

    Ama Megane da hem bu motor yok hemde aynı özelliklerdeki megan 10.000 tl kadar daha pahallı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    bence beğenmediğiniz ve tanımlarken bile "çirkin" dediğiniz bir aracı almayın. 1-2 neyse zorlayın içinize sinen bişey alın.
    yoksa harbiden çok batar. binmek istemezsiniz.

    selamlar.




    Alıntıları Göster
    Bence Megane II sedan 1 yıl kadar daha satar.

    Megane III ün sedanı çıkacakmı belli değil.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    ama artık Megan Sedan II diye bişi kalmadı biliyorsunuz.
    selamlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Valla yalan yok Linea ile Megane Sedan yan yana gelince Megane çok daha güzel duruyor.

    Ama Megane da hem bu motor yok hemde aynı özelliklerdeki megan 10.000 tl kadar daha pahallı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    bence beğenmediğiniz ve tanımlarken bile "çirkin" dediğiniz bir aracı almayın. 1-2 neyse zorlayın içinize sinen bişey alın.
    yoksa harbiden çok batar. binmek istemezsiniz.

    selamlar.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Bence Megane II sedan 1 yıl kadar daha satar.

    Megane III ün sedanı çıkacakmı belli değil.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    ama artık Megan Sedan II diye bişi kalmadı biliyorsunuz.
    selamlar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Valla yalan yok Linea ile Megane Sedan yan yana gelince Megane çok daha güzel duruyor.

    Ama Megane da hem bu motor yok hemde aynı özelliklerdeki megan 10.000 tl kadar daha pahallı.

    quote:

    Orjinalden alıntı: wertasd

    bence beğenmediğiniz ve tanımlarken bile "çirkin" dediğiniz bir aracı almayın. 1-2 neyse zorlayın içinize sinen bişey alın.
    yoksa harbiden çok batar. binmek istemezsiniz.

    selamlar.






    Alıntıları Göster
    bir de bu arabayı alırsan kontağı senden başka kimsenin çevirmesine izin verme




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    bir de bu arabayı alırsan kontağı senden başka kimsenin çevirmesine izin verme

    Alıntıları Göster
    Neden başkası kullanırsa ne olurki.

    Nazikmi kullanmak gerekiyor.

    Birde Linea sayfasında birisi T Jet motorlu arabaların süspansiyonlarının daha sert olduğundan bahsetmiş.

    Araba güçlü ve seri olunca süspansiyonun sert olmasıda güzel olur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: iyi kötü çirkin

    bir de bu arabayı alırsan kontağı senden başka kimsenin çevirmesine izin verme




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Forumda bu motora sahip arabaları kullanan yokmu.

    Yakıtı nasıl , çekişi nasıl problem yaşayan varmı Fiat ın turbo benzinli motorlarıyla.

    VW sayfasında TSİ motor ile ilgili nerede ise 250 sayfaya yakın bilgi var.

    Ama Fiat topiğinde kimse Fiat ın 1.400 120 bg ve 150 bg turbo benzinli modellerinden bahsetmemiş.

    Fiat Gpunto 1.400 120 bg turbo benzinli aracı genç kitleye hitap ediyor.

    Fiat Linea 1.400 120 bg ise aile arabası ve fiyatıda oldukça makul geldi 28.000 civarında.

    Turbo benzinli motorları kullanan arkadaşlar tecrübelerini bizlerle paylaşırsa seviniriz.




    Öncelikle kararınızdan dolayı kutluyorum. Ben de 2 Aydır Linea T-Jet Dynamic + Stil Paketi 2 kullanıyorum ve çok memnunum. Ancak, paranız yeterliyse donanım açısından Emotion almanızı tavsiye ederim.
    Aslında ben gerçek deneyimlerimi DH LINEA TAKIMI 'nda bir çok yerde yazdım. Kullanıcı adımı arama bölümünde aratıp, yazılarımı okursanız, sanırım fikir verecektir. Ayrıca altta bir test sürüşünü kopyalıyorum. Umarım yardımcı olur. İlk üretimlerdeki bazı olumsuzluklar yeni üretimlerde yok, bilginiz olsun. Aklınıza takılan tüm konularda yardımcı olmaya çalışırım. Selamlar...


    arabam.com'dan uzman bir test pilotunun görüşleri....

    "Fiat Linea oldukça görkemli bir tanıtım kampanyası ile dünyaya merhaba dedi. Ülkemizden dünyaya ihraç edilen en yeni model olan Fiat Linea, geçtiğimiz haftalarda ekonomik motor seçeneği olan 1.3 Multi-jet dizel motoru ile test sayfalarımıza konuk olmuştu. Bu kez ise hırbo destekli T-Jet motorunu test ediyoruz. Fiat tarafından geliştirilen turbolu 1.4 lt'lik benzinli motor ve üst donanım seçeneği ile Linea, kompakt sınıfta yer alan rakiplerine daha rahat meydan okurken, sunduğu özelliklerle de rakiplerine ciddi anlamda korku veriyor.
    Gerçi Linea, B sınıfında yani küçük araçlar arasında yer alan Grande Punto 'nun platformu kullanılarak tasarlandı. Fakat ölçülerine ve iç mekanda sunduğu yaşam alanına bakıldığında Fiat yetkililerinin de açıkladığı gibi onun rahatlıkla kompakt sınıfta yer alan araçlara meydan okuyabileceği görülüyor. Geçtiğimiz haftalarda yaptığımız testte tasarımından ve önemli özelliklerinden bolca söz ettiğimiz Linea için, bu haftaki test yazımızda önemli bir bölümü motora ve sunduğu performansa ayırmak istiyoruz. Çünkü bu motor seçeneği ile Linea çekiciliğini ve albenisini daha da artırmış durumda.

    Aslında bu motor, Fiat'm 1.4 lt'lik benzinli motorundan başkası değil. Fakat motorsporlarında da son derece iddialı olan Fiat'ın motor geliştirme konusunda da önemli bir hareket alanı ve kabiliyeti var. Çoğu zaman, araçlarında görev yapan motorları nedeniyle eleştirilere maruz kalan Fiat, bunu sona erdirmek için artık küçük hacimli motorlara yönelmiş durumda. Küçük hacimli motorlarında farklı güçler ortaya çıkaran Fiat, 1.4 lt'lik benzinli motorunu da geliştirerek performans bekleyenlerin ağzını sulandıracak bir ürün ortaya çıkarmış.Sıkıştırma oranı değiştirilen ve MPI elektronik sistemine turbo eklenen motorun kağıt üzerinde verilerine bakıldığında bile etkileyici bir tablo görülüyor. Öyle ki 5000 d/d'de 120 HP güç üreten motor, 1750 d/d'de ise 206 Nm'lik torku kullanıma sunuyor. DOHC (hidrolik supap dişli kayış) sisteminin görev yaptığı 1368 cc hacmindeki motora Fiat, T-Jet adını vermiş. Motorun ismi ilk başta bir havayolu şirketini andırsa bile, motorun sunduğu performans aile otomobilleri içinde bir jet uçağı havası estirmeye çalışıyor. Süspansiyon sisteminde ise önde McPherson tip bağımsız askılar, teleskopik amortisörler ve stabilizatör çubuğu kullanılmış. Arkada ise çapraz aks ve teleskopik hidrolik amortisörlere yer verilmiş. Bir önceki test sürüşünde de etkilendiğimiz süspansiyon sistemi, bu kez de bir sorun yaşatmadı ve performansı ile güven verdi. Yumuşak bir çalışma karakterine sahip olan ve yoldaki çukurları emme konusunda görevini başarıyla yerine getiren süspansiyon sistemi güçlü motordan gelen hızlı sürüş isteklerini sorunsuz bir şekilde yerine getiriyor. Arka arkaya ve limitlerin biraz zorlanarak girildiği virajlarda bile Linea, araç içindekilere güven veriyor ve yoldan ayrılmaya çok fazla niyetli görünmüyor. Bu motor seçeneği ile birlikte opsiyonel olarak ESP+ASR+MSR+Hillholder satın alınabiliyor. Üstelik hız sabitleme sistemi ile birlikte satın alman bu elektronik sürüş yardımcılarının otomobile ekstra maliyeti toplam 1000 YTL. Bu sistemlerin de desteği ile Linea yol tutuş konusunda referans olarak gösterilen rakiplerine rahatlıkla meydan okuyor.Başarılı motor ve süspansiyon sisteminin birlikteliği keyifli bir sürüş vaat ederken, elde etüğimiz performans sonuçları da Linea'nın sınıf ortalamalarının altında başarıyla inebildiğini gösteriyor. 10.3 sn'de 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan Linea'nın nefesi bundan sonraki hızlanmalarda da oldukça canlı bir şekilde çıkıyor. Soluğu neredeyse hiç kesilmeyen Linea, 400 m uzunluğundaki mesafeyi de 17 sn'de geride bırakırken, bu süre içinde hızı da 140 km/s'ye ulaşmış oluyor. Fiat Linea 1.4 T-Jet'in fren sisteminde önde ve arkada hava kanallı diskler kullanılmış. Bir önceki testinde de 37 m gibi iddialı bir panik fren duruş mesafesine imza atan Linea, aynı sonuca bir kez de T-Jet motorlu versiyonla ulaşarak, performans kadar duruş kabiliyeti ile de bizden artı puanı almayı başardı. Elbette bunlarla birlikte, akıllara gelen en önemli detay bu motor seçeneği ile Linea'nın ne kadar yakıt tükettiği olmalı. Bu konu hakkında aslında ilk olarak bir olumsuzluğu söylememiz gerekiyor. Araçta yer alan 45 lt'lik yakıt deposu biraz küçük kalıyor. Fakat elde ettiğimiz tüketim değeri için söylenebilecek tek kelime çok etkileyici olduğu. 100 km'de 7.9 İt gibi, sunduğu performansa göre ekonomik bir tüketim değerine imza atan Linea bu konuda da övgümüzü almayı başardı. Performans olarak otomobilde içimize sinmeyen en önemli detay ise şanzıman oldu. 5 ileri oranlı manuel şanzımanın çalışma karakteri biraz sorunlu. Yolları çok net olmayan şanzımanın bazı geçişlerinde de şimdiden sorun yaşanabiliyor. Test otomobilinde 5'inci vitesin geçişi oldukça sorunluydu. Ama sanıyoruz ki bu test otomobiline özel bir problem. Vites kolu ve körüğünün kalitesi ise, otomobilin iç mekanına hiç yakışmıyor. Linea'yı 120 HP'lik bu motor seçeneği ve otomatik şanzıman ile de bir denemekte yarar var. Ancak bunun için şimdilik biraz beklemek gerekiyor. Linea'nın en üst donanım seçeneği olan Emotion ve yüksek motor seçeneği ile iç mekanda da olumlu bir değişim olmuş. Sade olduğu zaman biraz kaba ve özensiz görünen iç mekan, alüminyum görünümlü kaplamalar, sportif göstergeler, kumaş kaplamalarla kötü etkiyi üzerinden atmış ve kaliteli görünmeyi başarmış. Özellikle sportif göstergeler kesinlikle olumlu bir etki sağlamış durumda. Fakat göstergelerin ortasında yer alan dijital bilgi ekranının direksiyon simidi nedeniyle biraz zor görülüyor olması da olumsuz bir özellik.
    Yeterli iç mekan genişliğini ve bagaj hacmini sunan Fiat Linea'nın, içerde sunduğu elektronik özelliklerse tam anlamıyla şov yapıyor. "Sizi anlayan otomobil" sloganıyla lanse edilen Linea, cep telefonuna gelen mesajları sesli olarak okuyan Windows Mobile tabanlı Blu-e&Me ve torpido gözünün içinde bulunan USB giriş portuyla çok etkileyici. Torpido gözünün içinde bulunan USB portuna yerleştireceğınız bir flash bellek ile kesintisiz müzik keyfi yaşayabiliyorsunuz. Bununla birlikte tam otomatik klima, yağmur ve far sensörü, park yardımcısı, sürücü, yolcu, yan ve tavan hava yastıkları, Blu-e&Me, ABS+EBD, MP3 çalarlı müzik sistemi gibi önemli donanımların standartlar listesinde olduğunu da hatırlatmamız gerekiyor.
    Estetik olarak beklentileri karşılayan, prestijli ve güçlü görünmeyi başaran Linea, ön bölümde damla formlu farları, neredeyse yüzünün tamamını kaplayan ızgarası, krom kaplı çerçeveleri, kaslı motor kaputu, tavandan motor kaputuna doğru eğimli inen cam tasarımı ile dikkat çeken bir tasarıma sahip. Profilde dinamik ve sportif çizgilerin kullanılması, tavan tasarımının coupelere gönderme yapan dizaynı, arka bölümde üst sınıf otomobillerde görmeye alışık olduğumuz stop lambaları, yine motor kaputunda olduğu gibi kaslı bir bagaj kapağı ise otomobilin bütününde yaşatılmak istenen prestiji sağlamış durumda"




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aasci

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    Forumda bu motora sahip arabaları kullanan yokmu.

    Yakıtı nasıl , çekişi nasıl problem yaşayan varmı Fiat ın turbo benzinli motorlarıyla.

    VW sayfasında TSİ motor ile ilgili nerede ise 250 sayfaya yakın bilgi var.

    Ama Fiat topiğinde kimse Fiat ın 1.400 120 bg ve 150 bg turbo benzinli modellerinden bahsetmemiş.

    Fiat Gpunto 1.400 120 bg turbo benzinli aracı genç kitleye hitap ediyor.

    Fiat Linea 1.400 120 bg ise aile arabası ve fiyatıda oldukça makul geldi 28.000 civarında.

    Turbo benzinli motorları kullanan arkadaşlar tecrübelerini bizlerle paylaşırsa seviniriz.




    Öncelikle kararınızdan dolayı kutluyorum. Ben de 2 Aydır Linea T-Jet Dynamic + Stil Paketi 2 kullanıyorum ve çok memnunum. Ancak, paranız yeterliyse donanım açısından Emotion almanızı tavsiye ederim.
    Aslında ben gerçek deneyimlerimi DH LINEA TAKIMI 'nda bir çok yerde yazdım. Kullanıcı adımı arama bölümünde aratıp, yazılarımı okursanız, sanırım fikir verecektir. Ayrıca altta bir test sürüşünü kopyalıyorum. Umarım yardımcı olur. İlk üretimlerdeki bazı olumsuzluklar yeni üretimlerde yok, bilginiz olsun. Aklınıza takılan tüm konularda yardımcı olmaya çalışırım. Selamlar...


    arabam.com'dan uzman bir test pilotunun görüşleri....

    "Fiat Linea oldukça görkemli bir tanıtım kampanyası ile dünyaya merhaba dedi. Ülkemizden dünyaya ihraç edilen en yeni model olan Fiat Linea, geçtiğimiz haftalarda ekonomik motor seçeneği olan 1.3 Multi-jet dizel motoru ile test sayfalarımıza konuk olmuştu. Bu kez ise hırbo destekli T-Jet motorunu test ediyoruz. Fiat tarafından geliştirilen turbolu 1.4 lt'lik benzinli motor ve üst donanım seçeneği ile Linea, kompakt sınıfta yer alan rakiplerine daha rahat meydan okurken, sunduğu özelliklerle de rakiplerine ciddi anlamda korku veriyor.
    Gerçi Linea, B sınıfında yani küçük araçlar arasında yer alan Grande Punto 'nun platformu kullanılarak tasarlandı. Fakat ölçülerine ve iç mekanda sunduğu yaşam alanına bakıldığında Fiat yetkililerinin de açıkladığı gibi onun rahatlıkla kompakt sınıfta yer alan araçlara meydan okuyabileceği görülüyor. Geçtiğimiz haftalarda yaptığımız testte tasarımından ve önemli özelliklerinden bolca söz ettiğimiz Linea için, bu haftaki test yazımızda önemli bir bölümü motora ve sunduğu performansa ayırmak istiyoruz. Çünkü bu motor seçeneği ile Linea çekiciliğini ve albenisini daha da artırmış durumda.

    Aslında bu motor, Fiat'm 1.4 lt'lik benzinli motorundan başkası değil. Fakat motorsporlarında da son derece iddialı olan Fiat'ın motor geliştirme konusunda da önemli bir hareket alanı ve kabiliyeti var. Çoğu zaman, araçlarında görev yapan motorları nedeniyle eleştirilere maruz kalan Fiat, bunu sona erdirmek için artık küçük hacimli motorlara yönelmiş durumda. Küçük hacimli motorlarında farklı güçler ortaya çıkaran Fiat, 1.4 lt'lik benzinli motorunu da geliştirerek performans bekleyenlerin ağzını sulandıracak bir ürün ortaya çıkarmış.Sıkıştırma oranı değiştirilen ve MPI elektronik sistemine turbo eklenen motorun kağıt üzerinde verilerine bakıldığında bile etkileyici bir tablo görülüyor. Öyle ki 5000 d/d'de 120 HP güç üreten motor, 1750 d/d'de ise 206 Nm'lik torku kullanıma sunuyor. DOHC (hidrolik supap dişli kayış) sisteminin görev yaptığı 1368 cc hacmindeki motora Fiat, T-Jet adını vermiş. Motorun ismi ilk başta bir havayolu şirketini andırsa bile, motorun sunduğu performans aile otomobilleri içinde bir jet uçağı havası estirmeye çalışıyor. Süspansiyon sisteminde ise önde McPherson tip bağımsız askılar, teleskopik amortisörler ve stabilizatör çubuğu kullanılmış. Arkada ise çapraz aks ve teleskopik hidrolik amortisörlere yer verilmiş. Bir önceki test sürüşünde de etkilendiğimiz süspansiyon sistemi, bu kez de bir sorun yaşatmadı ve performansı ile güven verdi. Yumuşak bir çalışma karakterine sahip olan ve yoldaki çukurları emme konusunda görevini başarıyla yerine getiren süspansiyon sistemi güçlü motordan gelen hızlı sürüş isteklerini sorunsuz bir şekilde yerine getiriyor. Arka arkaya ve limitlerin biraz zorlanarak girildiği virajlarda bile Linea, araç içindekilere güven veriyor ve yoldan ayrılmaya çok fazla niyetli görünmüyor. Bu motor seçeneği ile birlikte opsiyonel olarak ESP+ASR+MSR+Hillholder satın alınabiliyor. Üstelik hız sabitleme sistemi ile birlikte satın alman bu elektronik sürüş yardımcılarının otomobile ekstra maliyeti toplam 1000 YTL. Bu sistemlerin de desteği ile Linea yol tutuş konusunda referans olarak gösterilen rakiplerine rahatlıkla meydan okuyor.Başarılı motor ve süspansiyon sisteminin birlikteliği keyifli bir sürüş vaat ederken, elde etüğimiz performans sonuçları da Linea'nın sınıf ortalamalarının altında başarıyla inebildiğini gösteriyor. 10.3 sn'de 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan Linea'nın nefesi bundan sonraki hızlanmalarda da oldukça canlı bir şekilde çıkıyor. Soluğu neredeyse hiç kesilmeyen Linea, 400 m uzunluğundaki mesafeyi de 17 sn'de geride bırakırken, bu süre içinde hızı da 140 km/s'ye ulaşmış oluyor. Fiat Linea 1.4 T-Jet'in fren sisteminde önde ve arkada hava kanallı diskler kullanılmış. Bir önceki testinde de 37 m gibi iddialı bir panik fren duruş mesafesine imza atan Linea, aynı sonuca bir kez de T-Jet motorlu versiyonla ulaşarak, performans kadar duruş kabiliyeti ile de bizden artı puanı almayı başardı. Elbette bunlarla birlikte, akıllara gelen en önemli detay bu motor seçeneği ile Linea'nın ne kadar yakıt tükettiği olmalı. Bu konu hakkında aslında ilk olarak bir olumsuzluğu söylememiz gerekiyor. Araçta yer alan 45 lt'lik yakıt deposu biraz küçük kalıyor. Fakat elde ettiğimiz tüketim değeri için söylenebilecek tek kelime çok etkileyici olduğu. 100 km'de 7.9 İt gibi, sunduğu performansa göre ekonomik bir tüketim değerine imza atan Linea bu konuda da övgümüzü almayı başardı. Performans olarak otomobilde içimize sinmeyen en önemli detay ise şanzıman oldu. 5 ileri oranlı manuel şanzımanın çalışma karakteri biraz sorunlu. Yolları çok net olmayan şanzımanın bazı geçişlerinde de şimdiden sorun yaşanabiliyor. Test otomobilinde 5'inci vitesin geçişi oldukça sorunluydu. Ama sanıyoruz ki bu test otomobiline özel bir problem. Vites kolu ve körüğünün kalitesi ise, otomobilin iç mekanına hiç yakışmıyor. Linea'yı 120 HP'lik bu motor seçeneği ve otomatik şanzıman ile de bir denemekte yarar var. Ancak bunun için şimdilik biraz beklemek gerekiyor. Linea'nın en üst donanım seçeneği olan Emotion ve yüksek motor seçeneği ile iç mekanda da olumlu bir değişim olmuş. Sade olduğu zaman biraz kaba ve özensiz görünen iç mekan, alüminyum görünümlü kaplamalar, sportif göstergeler, kumaş kaplamalarla kötü etkiyi üzerinden atmış ve kaliteli görünmeyi başarmış. Özellikle sportif göstergeler kesinlikle olumlu bir etki sağlamış durumda. Fakat göstergelerin ortasında yer alan dijital bilgi ekranının direksiyon simidi nedeniyle biraz zor görülüyor olması da olumsuz bir özellik.
    Yeterli iç mekan genişliğini ve bagaj hacmini sunan Fiat Linea'nın, içerde sunduğu elektronik özelliklerse tam anlamıyla şov yapıyor. "Sizi anlayan otomobil" sloganıyla lanse edilen Linea, cep telefonuna gelen mesajları sesli olarak okuyan Windows Mobile tabanlı Blu-e&Me ve torpido gözünün içinde bulunan USB giriş portuyla çok etkileyici. Torpido gözünün içinde bulunan USB portuna yerleştireceğınız bir flash bellek ile kesintisiz müzik keyfi yaşayabiliyorsunuz. Bununla birlikte tam otomatik klima, yağmur ve far sensörü, park yardımcısı, sürücü, yolcu, yan ve tavan hava yastıkları, Blu-e&Me, ABS+EBD, MP3 çalarlı müzik sistemi gibi önemli donanımların standartlar listesinde olduğunu da hatırlatmamız gerekiyor.
    Estetik olarak beklentileri karşılayan, prestijli ve güçlü görünmeyi başaran Linea, ön bölümde damla formlu farları, neredeyse yüzünün tamamını kaplayan ızgarası, krom kaplı çerçeveleri, kaslı motor kaputu, tavandan motor kaputuna doğru eğimli inen cam tasarımı ile dikkat çeken bir tasarıma sahip. Profilde dinamik ve sportif çizgilerin kullanılması, tavan tasarımının coupelere gönderme yapan dizaynı, arka bölümde üst sınıf otomobillerde görmeye alışık olduğumuz stop lambaları, yine motor kaputunda olduğu gibi kaslı bir bagaj kapağı ise otomobilin bütününde yaşatılmak istenen prestiji sağlamış durumda"
    t-jet güzel bir motor. stock halde dyno ölçümlerinde gücü fabrika verisinin üstünde çıkıyor. italya ve ingilterede yapılan ölçümlerde 130 ile 140 arasında çıkıyor. ben kendi aracımda ölçtürdüğümde fansız dynoda 131hp ve 235nm verdi.

    120'liklerde ihi vl-37 sabit geometrili turbo kullanılıyor 0.8 peak, 0.6 cont basınç ile yürüyor. 150liklerde ise değişken geometrili turbo var. aradaki güç farkı turbodan ve remapten kaynaklanıyor. abarth essesse kit ile 180hpye çıkıyor araç.

    yukarıda videolardaki benim aracım. en son reno clio sport ile denedim, sonuç olarak linea yine galip :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeNNis__ -- 27 Haziran 2009; 1:20:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeNNis__

    t-jet güzel bir motor. stock halde dyno ölçümlerinde gücü fabrika verisinin üstünde çıkıyor. italya ve ingilterede yapılan ölçümlerde 130 ile 140 arasında çıkıyor. ben kendi aracımda ölçtürdüğümde fansız dynoda 131hp ve 235nm verdi.

    120'liklerde ihi vl-37 sabit geometrili turbo kullanılıyor 0.8 peak, 0.6 cont basınç ile yürüyor. 150liklerde ise değişken geometrili turbo var. aradaki güç farkı turbodan ve remapten kaynaklanıyor. abarth essesse kit ile 180hpye çıkıyor araç.

    yukarıda videolardaki benim aracım. en son reno clio sport ile denedim, sonuç olarak linea yine galip :D

    Alıntıları Göster
    vw 1.400 cc 120 bg ile kıyaslayan oldumu fiat T Jet motoru.

    Fiat ın T Jet motorlu araçları gerçekten çok uygun fiyatlara satılıyor.

    Linea ve G Punto fiyatları uygun Bravo daki fiyatı bence biraz yüksek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    vw 1.400 cc 120 bg ile kıyaslayan oldumu fiat T Jet motoru.

    Fiat ın T Jet motorlu araçları gerçekten çok uygun fiyatlara satılıyor.

    Linea ve G Punto fiyatları uygun Bravo daki fiyatı bence biraz yüksek.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    vw 1.400 cc 120 bg ile kıyaslayan oldumu fiat T Jet motoru.

    Fiat ın T Jet motorlu araçları gerçekten çok uygun fiyatlara satılıyor.

    Linea ve G Punto fiyatları uygun Bravo daki fiyatı bence biraz yüksek.




    Arkadaşımda Super B 1,4 turbo benzinli 125 BG (VW) var. Skoda'nın sitesinden broşürünü indirip inceledim. Benim Linea 1,4 T-Jet 120 BG' den kasa ölçüleri olarak da motor özellikleri olarak da çok fazla bir fark göremedim. Yeni tipi de çok çirkin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aasci

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ebu Computer

    vw 1.400 cc 120 bg ile kıyaslayan oldumu fiat T Jet motoru.

    Fiat ın T Jet motorlu araçları gerçekten çok uygun fiyatlara satılıyor.

    Linea ve G Punto fiyatları uygun Bravo daki fiyatı bence biraz yüksek.




    Arkadaşımda Super B 1,4 turbo benzinli 125 BG (VW) var. Skoda'nın sitesinden broşürünü indirip inceledim. Benim Linea 1,4 T-Jet 120 BG' den kasa ölçüleri olarak da motor özellikleri olarak da çok fazla bir fark göremedim. Yeni tipi de çok çirkin.

    Alıntıları Göster
    Turbo motorlar ile ilgili buradada tartışılmış ama muhabbet biraz geyiğe sarmış.

    http://forum.donanimhaber.com/m_32417895/mpage_1/key_//tm.htm#32417895




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Turbo motorlar ile ilgili buradada tartışılmış ama muhabbet biraz geyiğe sarmış.

    http://forum.donanimhaber.com/m_32417895/mpage_1/key_//tm.htm#32417895

    Alıntıları Göster
    Nette güzel bir inceleme var.

    Az çok araba hakkında fikir veriyor.

    vw ile fiat ın turbo motorlarınıda kıyaslamış

    quote:


    Fiat Linea 1.4 T-Jet TEST

    Fiat Linea, kendisine temel olarak bir küçük sınıf üyesi olan Grande Punto’yu alsa da aslında hiç de küçük bir otomobil değil. Boyu 4,5 metre ve motor ile donanıma göre boş ağırlığı 1200 kg’ın üzerine çıkabiliyor. Fakat şu anda Linea’da kullanılan en büyük motorun bile hacmi 1368 cc. Bu durumun arkasında iki neden var. Öncelikle Linea, kendisini doğrudan tutumluluk için ayarlamış bir otomobil. Yani çok güçlü olmayan ama tutumluluk potansiyeli yüksek motorlar, Linea müşterisinin beklentilerini karşılamak için yeterli görülmüş. İkinci nedense, günün downsizing günü olması.

    Downsizing, yani motor hacimlerinde küçülme eğilimi, otomobillerin her geçen gün ağırlaştığı ama emisyon normlarının da onlarla yarıştığı çağımız için en gözde çözüm. Daha küçük hacimli motorlardan aşırı besleme sayesinde elde edilen yüksek güç, gerektiğinde performans sunabilirken, düşük yakıt tüketimi isteyenlere de geniş bir hareket alanı bırakıyor. Bu eğilimin Fiat saflarındaki anlamı T-Jet olarak adlandırılan motor ailesi. Aslında temel olarak daha önce de kullanılan 1,4 litrelik motoru alan T-Jet, turbo beslemenin neden olacağı aşırı yüklenmeye dayanabilmesi için oldukça geliştirilmiş. Hatta yapılan çalışmalardan sonra motorun baştan aşağıya yeniden tasarlandığı bile söylenebilir. Sonuç, 1,4 litrelik bir motor için gerçekten başarılı. Elde edilen 120 HP güç sayesinde 1,6 litrelik motorların yerini kolaylıkla dolduran T-Jet, 206 Nm’lik torkuyla bu sınıfın üzerine çıkıyor.

    Bu tork verisi, T-Jet’in doğrudan rakibi olan VW’nin 122 HP güç üreten TSI motorunun torkunun biraz üzerinde. Fakat iki motorun çalışma karakterleri çok farklı. VW, TSI’ın en güçsüz versiyonunda alt devir canlılığı için üst devirleri feda etmiş ve böylece 5000 d/d’ye kadar çok atak, yani dizel motorlara benzer güç üretim karakterine sahip bir benzinli motor elde etmiş. Fiat ise bilinen yolu izlemiş. T-Jet’in alt devirleri daha cansızken, üst devirlerde üretilen güç etkileyici. Bu durum, kendisini sakin sürüşlerde bile hissettiriyor. Motor 3000 d/d’nın altındayken, sanki hiç yük kaldıramayacak gibi hissettiriyor. Gerçekte durum bu kadar vahim olmasa da, özellikle sıkışık trafikte belirsiz yollara sahip şanzımanın vites koluyla barışık olmak gerekli. T-Jet motorun Linea’yı yolda can sıkmayan bir otomobil haline getirmekten başka yapabildikleri de var. Test sırasında ölçülen 7,9 litre/100 km’lik yakıt tüketimi verisi, 1,6 litrelik rakiplerden biraz daha yüksek olsa da, performansa göre makul sayılabilir.

    Linea bir viraj delisi olarak tasarlanmadığı için, T-Jet motorla birlikteliğinin ekonomi için kullanılması daha akıllıca olacaktır. Konfor öncelikli tercih edilmiş süspansiyon sistemi, Linea’nın limit çizgisinin saç teli kalınlığında kalmasına neden oluyor. Bir anda kopan arka kısmı toparlamak için, Grande Punto’nun başarılı elektrohidrolik direksiyon sistemi yerine kullanılan ve çok hızlı çalışamayan hidrolik direksiyon sistemi de çok yardımcı olamıyor. Yol tutuş güvenliği konusunda son sözüyse ilginç donanım listesiyle Fiat söylemiş. Sadece T-Jet motorla donatılan Linealar’a has olarak, ESP 1.000 YTL karşılığında satın alınabiliyor, ama hız sabitleyiciyle birlikte. İtalyanlar konfor ve güvenliğin aynı tabakta sunulmasının eğlenceli olacağını düşünmüş gibi.

    Kompakt sınıfa dahil bir sedan olarak Linea’nın geniş iç mekan ve bagaj sunabilmesi çok iyi. Gerçekten de 500 litrelik bagaj sınıfının en büyüğü olmasa da, geniş bagaj kapağı ve düzgün yükleme alanıyla oldukça kullanışlı ve hatta bu haliyle kusursuz olabilirdi. Tabii, bagaj kapağının ellerin çamurlanmasını önleyecek küçük bir tutamakla süslenmesi unutulmasaydı. Neyse ki, iç mekanda böylesi kullanışlılık sorunları yok. Grande Punto’nun kullanışlı kokpiti, Linea kullanıcılarını fazlasıyla mutlu edebilecek özeliklere sahip. Bir de açık bırakılmış vida başları ya da yerine çok iyi oturmayan paneller gibi tasarruf ve işçilik sorunları olmasa, Linea için hayat daha iyi olabilirdi.

    Aslında, Linea’nın fiyat etiketinin incelenmesi, bütün zayıf yönlerinin gözardı edilebilmesi için yeterli. TJet motor ve Dynamic isimli donanımla 32 bin YTL’den başlayan fiyatlar, zengin Emotion donanımında 35 bin YTL’ye ulaşıyor. Pazarımızda pek rastlanmayan bir şekilde geniş bir aksesuar listesine sahip olan Linea, ne kadar doldurulursa doldurulsun, uygun fiyat avantajını kaybetmiyor. Sonuçta kullanıcının eline, Bluetooth aracılığıyla cep telefonu bağlantısı kurabilen ve bu yolla mesajları dahi okuyabilen Blue&Me isimli arayüze, ESP’ye, 6 havayastığına ve otomatik klimadan hız sabitleme sistemine kadar uzanan bir dizi konfor ekipmanına sahip bir otomobil geçmiş oluyor. Zaten kompakt sınıftan daha fazlasını beklemek de gereksiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Computer -- 7 Temmuz 2009; 13:44:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Nette güzel bir inceleme var.

    Az çok araba hakkında fikir veriyor.

    vw ile fiat ın turbo motorlarınıda kıyaslamış

    quote:


    Fiat Linea 1.4 T-Jet TEST

    Fiat Linea, kendisine temel olarak bir küçük sınıf üyesi olan Grande Punto’yu alsa da aslında hiç de küçük bir otomobil değil. Boyu 4,5 metre ve motor ile donanıma göre boş ağırlığı 1200 kg’ın üzerine çıkabiliyor. Fakat şu anda Linea’da kullanılan en büyük motorun bile hacmi 1368 cc. Bu durumun arkasında iki neden var. Öncelikle Linea, kendisini doğrudan tutumluluk için ayarlamış bir otomobil. Yani çok güçlü olmayan ama tutumluluk potansiyeli yüksek motorlar, Linea müşterisinin beklentilerini karşılamak için yeterli görülmüş. İkinci nedense, günün downsizing günü olması.

    Downsizing, yani motor hacimlerinde küçülme eğilimi, otomobillerin her geçen gün ağırlaştığı ama emisyon normlarının da onlarla yarıştığı çağımız için en gözde çözüm. Daha küçük hacimli motorlardan aşırı besleme sayesinde elde edilen yüksek güç, gerektiğinde performans sunabilirken, düşük yakıt tüketimi isteyenlere de geniş bir hareket alanı bırakıyor. Bu eğilimin Fiat saflarındaki anlamı T-Jet olarak adlandırılan motor ailesi. Aslında temel olarak daha önce de kullanılan 1,4 litrelik motoru alan T-Jet, turbo beslemenin neden olacağı aşırı yüklenmeye dayanabilmesi için oldukça geliştirilmiş. Hatta yapılan çalışmalardan sonra motorun baştan aşağıya yeniden tasarlandığı bile söylenebilir. Sonuç, 1,4 litrelik bir motor için gerçekten başarılı. Elde edilen 120 HP güç sayesinde 1,6 litrelik motorların yerini kolaylıkla dolduran T-Jet, 206 Nm’lik torkuyla bu sınıfın üzerine çıkıyor.

    Bu tork verisi, T-Jet’in doğrudan rakibi olan VW’nin 122 HP güç üreten TSI motorunun torkunun biraz üzerinde. Fakat iki motorun çalışma karakterleri çok farklı. VW, TSI’ın en güçsüz versiyonunda alt devir canlılığı için üst devirleri feda etmiş ve böylece 5000 d/d’ye kadar çok atak, yani dizel motorlara benzer güç üretim karakterine sahip bir benzinli motor elde etmiş. Fiat ise bilinen yolu izlemiş. T-Jet’in alt devirleri daha cansızken, üst devirlerde üretilen güç etkileyici. Bu durum, kendisini sakin sürüşlerde bile hissettiriyor. Motor 3000 d/d’nın altındayken, sanki hiç yük kaldıramayacak gibi hissettiriyor. Gerçekte durum bu kadar vahim olmasa da, özellikle sıkışık trafikte belirsiz yollara sahip şanzımanın vites koluyla barışık olmak gerekli. T-Jet motorun Linea’yı yolda can sıkmayan bir otomobil haline getirmekten başka yapabildikleri de var. Test sırasında ölçülen 7,9 litre/100 km’lik yakıt tüketimi verisi, 1,6 litrelik rakiplerden biraz daha yüksek olsa da, performansa göre makul sayılabilir.

    Linea bir viraj delisi olarak tasarlanmadığı için, T-Jet motorla birlikteliğinin ekonomi için kullanılması daha akıllıca olacaktır. Konfor öncelikli tercih edilmiş süspansiyon sistemi, Linea’nın limit çizgisinin saç teli kalınlığında kalmasına neden oluyor. Bir anda kopan arka kısmı toparlamak için, Grande Punto’nun başarılı elektrohidrolik direksiyon sistemi yerine kullanılan ve çok hızlı çalışamayan hidrolik direksiyon sistemi de çok yardımcı olamıyor. Yol tutuş güvenliği konusunda son sözüyse ilginç donanım listesiyle Fiat söylemiş. Sadece T-Jet motorla donatılan Linealar’a has olarak, ESP 1.000 YTL karşılığında satın alınabiliyor, ama hız sabitleyiciyle birlikte. İtalyanlar konfor ve güvenliğin aynı tabakta sunulmasının eğlenceli olacağını düşünmüş gibi.

    Kompakt sınıfa dahil bir sedan olarak Linea’nın geniş iç mekan ve bagaj sunabilmesi çok iyi. Gerçekten de 500 litrelik bagaj sınıfının en büyüğü olmasa da, geniş bagaj kapağı ve düzgün yükleme alanıyla oldukça kullanışlı ve hatta bu haliyle kusursuz olabilirdi. Tabii, bagaj kapağının ellerin çamurlanmasını önleyecek küçük bir tutamakla süslenmesi unutulmasaydı. Neyse ki, iç mekanda böylesi kullanışlılık sorunları yok. Grande Punto’nun kullanışlı kokpiti, Linea kullanıcılarını fazlasıyla mutlu edebilecek özeliklere sahip. Bir de açık bırakılmış vida başları ya da yerine çok iyi oturmayan paneller gibi tasarruf ve işçilik sorunları olmasa, Linea için hayat daha iyi olabilirdi.

    Aslında, Linea’nın fiyat etiketinin incelenmesi, bütün zayıf yönlerinin gözardı edilebilmesi için yeterli. TJet motor ve Dynamic isimli donanımla 32 bin YTL’den başlayan fiyatlar, zengin Emotion donanımında 35 bin YTL’ye ulaşıyor. Pazarımızda pek rastlanmayan bir şekilde geniş bir aksesuar listesine sahip olan Linea, ne kadar doldurulursa doldurulsun, uygun fiyat avantajını kaybetmiyor. Sonuçta kullanıcının eline, Bluetooth aracılığıyla cep telefonu bağlantısı kurabilen ve bu yolla mesajları dahi okuyabilen Blue&Me isimli arayüze, ESP’ye, 6 havayastığına ve otomatik klimadan hız sabitleme sistemine kadar uzanan bir dizi konfor ekipmanına sahip bir otomobil geçmiş oluyor. Zaten kompakt sınıftan daha fazlasını beklemek de gereksiz.


    Alıntıları Göster
    Herkese merhabalar.
    Ben 170 hp lik TSI kullanıcısıyım.
    Fiat ın 120 HP lik T-Jet motoru ile VW nin 122 HP lik TSI sini karşılaştırmak daha doğru olur herhalde çünkü 122 HP nin üzerindekilerde alt devirlerde çalışan ilave Kompresör var.
    Benim T-jet kullanıcılarına bir sorum var. 122 HP lik TSI larda maksimum tork 200 nm ve bu torku 1500 d/d de veriyor. Ama 1250 devirde maksimum torkun %60 ını garanti ediyor. T-Jet motorlarda maksimum tork 206 nm. Fiatın sitesinden baktığımda maksimum torku 2000 d/d de veriyor. Daha alt devirlerde turbo kısmi olarak devreye giriyormu yoksa 2000 d/d de direkt mi giriyor.
    Bunu ne için soruyorum... Bir dizel araç kullanmıştım. 2000 d/d de turbo devreye giriyordu... Yokuş çıkarken devamlı vites küçültmek gerekiyordu.. Aracın alt devirleri çok ölü idi.
    Bende genel olarak grande puntoların tiplerini seven bir insanım. O açıdan soruyorum.
    Herkese sevgiler , saygılar.......

    Murad



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muradovskiy -- 13 Temmuz 2009; 14:56:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Herkese merhabalar.
    Ben 170 hp lik TSI kullanıcısıyım.
    Fiat ın 120 HP lik T-Jet motoru ile VW nin 122 HP lik TSI sini karşılaştırmak daha doğru olur herhalde çünkü 122 HP nin üzerindekilerde alt devirlerde çalışan ilave Kompresör var.
    Benim T-jet kullanıcılarına bir sorum var. 122 HP lik TSI larda maksimum tork 200 nm ve bu torku 1500 d/d de veriyor. Ama 1250 devirde maksimum torkun %60 ını garanti ediyor. T-Jet motorlarda maksimum tork 206 nm. Fiatın sitesinden baktığımda maksimum torku 2000 d/d de veriyor. Daha alt devirlerde turbo kısmi olarak devreye giriyormu yoksa 2000 d/d de direkt mi giriyor.
    Bunu ne için soruyorum... Bir dizel araç kullanmıştım. 2000 d/d de turbo devreye giriyordu... Yokuş çıkarken devamlı vites küçültmek gerekiyordu.. Aracın alt devirleri çok ölü idi.
    Bende genel olarak grande puntoların tiplerini seven bir insanım. O açıdan soruyorum.
    Herkese sevgiler , saygılar.......

    Murad

    Alıntıları Göster
    Anlaşılan T-jet kullanıcıları ya arabalarını sevmiyorlar ya da bilgilerini paylaşmak istemiyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Anlaşılan T-jet kullanıcıları ya arabalarını sevmiyorlar ya da bilgilerini paylaşmak istemiyorlar...

    Alıntıları Göster
    Bende LİNEA 1.4 T-JET EMOTİON(120HP 206Nm TORK) Okyanus Mavisi Olan Modeli Var. Gayet memlunum. Bursa otobanında hız demesi yaptığımda 220 yapabildim(TEST). ZATEN Fabrika verileirne görede 190KM Kadar hiç bir şekilde zorlanmıyor.Benzin Tüketimi sürüşünüze göre değişir. Benim önümde kimse durmasın En önde ben gideyim derseniz. Turbo Motor Cimrilik Yapmayıp Gayet Güzel Yakıyor. Şehir İçi:100 Tl Benzinle 383 Km Yapıyor. Şehirler Arası : 482 Km Yapıyor. En azından benim Sürüşümle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nohutcuk

    Bende LİNEA 1.4 T-JET EMOTİON(120HP 206Nm TORK) Okyanus Mavisi Olan Modeli Var. Gayet memlunum. Bursa otobanında hız demesi yaptığımda 220 yapabildim(TEST). ZATEN Fabrika verileirne görede 190KM Kadar hiç bir şekilde zorlanmıyor.Benzin Tüketimi sürüşünüze göre değişir. Benim önümde kimse durmasın En önde ben gideyim derseniz. Turbo Motor Cimrilik Yapmayıp Gayet Güzel Yakıyor. Şehir İçi:100 Tl Benzinle 383 Km Yapıyor. Şehirler Arası : 482 Km Yapıyor. En azından benim Sürüşümle.

    Alıntıları Göster
    Sayın nohutcuk vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
    Peki Turbonun devreye girmesi nasıl oluyor. 2000 devire girdiğinizde mi direkt devreye giriyor yoksa daha alt devirlerden itibaren mi devreye girmeye başlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Sayın nohutcuk vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.
    Peki Turbonun devreye girmesi nasıl oluyor. 2000 devire girdiğinizde mi direkt devreye giriyor yoksa daha alt devirlerden itibaren mi devreye girmeye başlıyor.

    Alıntıları Göster
    Bende Linea yok ama turbolu motorlarda turbonun motor çalıştığı anda harekete geçtiğini,mevzubahis maksimum değerlerde ise turbo etkisinin de maksimumda olduğunu düşünüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Anlaşılan T-jet kullanıcıları ya arabalarını sevmiyorlar ya da bilgilerini paylaşmak istemiyorlar...

    Alıntıları Göster
    Gerçekten enteresan durum.

    Bende arkadaşlar işe yarar bilgiler verir diye düşünmüştüm ama Turbo benzinli Fiat kullananlar nedense sessiz kaldı bu konuda.

    Vw topiğinde TSİ motorla ilgili yüzlerce sayfa bilgi var.

    Doğrusu arkadaşlarda bilgi gelmeyince bende Fiat ın T Jet motorundan soğudum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy

    Anlaşılan T-jet kullanıcıları ya arabalarını sevmiyorlar ya da bilgilerini paylaşmak istemiyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muradovskiy

    Herkese merhabalar.
    Ben 170 hp lik TSI kullanıcısıyım.
    Fiat ın 120 HP lik T-Jet motoru ile VW nin 122 HP lik TSI sini karşılaştırmak daha doğru olur herhalde çünkü 122 HP nin üzerindekilerde alt devirlerde çalışan ilave Kompresör var.
    Benim T-jet kullanıcılarına bir sorum var. 122 HP lik TSI larda maksimum tork 200 nm ve bu torku 1500 d/d de veriyor. Ama 1250 devirde maksimum torkun %60 ını garanti ediyor. T-Jet motorlarda maksimum tork 206 nm. Fiatın sitesinden baktığımda maksimum torku 2000 d/d de veriyor. Daha alt devirlerde turbo kısmi olarak devreye giriyormu yoksa 2000 d/d de direkt mi giriyor.
    Bunu ne için soruyorum... Bir dizel araç kullanmıştım. 2000 d/d de turbo devreye giriyordu... Yokuş çıkarken devamlı vites küçültmek gerekiyordu.. Aracın alt devirleri çok ölü idi.
    Bende genel olarak grande puntoların tiplerini seven bir insanım. O açıdan soruyorum.
    Herkese sevgiler , saygılar.......

    Murad

    Alıntıları Göster
    Sorunuzun cevabı bu olsa gerek:

    Bu tork verisi, T-Jet’in doğrudan rakibi olan VW’nin 122 HP güç üreten TSI motorunun torkunun biraz üzerinde. Fakat iki motorun çalışma karakterleri çok farklı. VW, TSI’ın en güçsüz versiyonunda alt devir canlılığı için üst devirleri feda etmiş ve böylece 5000 d/d’ye kadar çok atak, yani dizel motorlara benzer güç üretim karakterine sahip bir benzinli motor elde etmiş. Fiat ise bilinen yolu izlemiş. T-Jet’in alt devirleri daha cansızken, üst devirlerde üretilen güç etkileyici. Bu durum, kendisini sakin sürüşlerde bile hissettiriyor. Motor 3000 d/d’nın altındayken, sanki hiç yük kaldıramayacak gibi hissettiriyor. Gerçekte durum bu kadar vahim olmasa da, özellikle sıkışık trafikte belirsiz yollara sahip şanzımanın vites koluyla barışık olmak gerekli. T-Jet motorun Linea’yı yolda can sıkmayan bir otomobil haline getirmekten başka yapabildikleri de var. Test sırasında ölçülen 7,9 litre/100 km’lik yakıt tüketimi verisi, 1,6 litrelik rakiplerden biraz daha yüksek olsa da, performansa göre makul sayılabilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy

    Herkese merhabalar.
    Ben 170 hp lik TSI kullanıcısıyım.
    Fiat ın 120 HP lik T-Jet motoru ile VW nin 122 HP lik TSI sini karşılaştırmak daha doğru olur herhalde çünkü 122 HP nin üzerindekilerde alt devirlerde çalışan ilave Kompresör var.
    Benim T-jet kullanıcılarına bir sorum var. 122 HP lik TSI larda maksimum tork 200 nm ve bu torku 1500 d/d de veriyor. Ama 1250 devirde maksimum torkun %60 ını garanti ediyor. T-Jet motorlarda maksimum tork 206 nm. Fiatın sitesinden baktığımda maksimum torku 2000 d/d de veriyor. Daha alt devirlerde turbo kısmi olarak devreye giriyormu yoksa 2000 d/d de direkt mi giriyor.
    Bunu ne için soruyorum... Bir dizel araç kullanmıştım. 2000 d/d de turbo devreye giriyordu... Yokuş çıkarken devamlı vites küçültmek gerekiyordu.. Aracın alt devirleri çok ölü idi.
    Bende genel olarak grande puntoların tiplerini seven bir insanım. O açıdan soruyorum.
    Herkese sevgiler , saygılar.......

    Murad




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ebu Computer

    Gerçekten enteresan durum.

    Bende arkadaşlar işe yarar bilgiler verir diye düşünmüştüm ama Turbo benzinli Fiat kullananlar nedense sessiz kaldı bu konuda.

    Vw topiğinde TSİ motorla ilgili yüzlerce sayfa bilgi var.

    Doğrusu arkadaşlarda bilgi gelmeyince bende Fiat ın T Jet motorundan soğudum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Muradovskiy

    Anlaşılan T-jet kullanıcıları ya arabalarını sevmiyorlar ya da bilgilerini paylaşmak istemiyorlar...


    Alıntıları Göster
    T-jet ve tsi motorların ikisinide kullanmadım ama okuduğum yorumlardan ve teknik verilerden tsi'nin alt devirlerde daha yüksek tork vermesi dışında başka bir artısını göremedim. Aynı donanımdaki araçlar arasında 13-15.000 tl fark olması bence biraz fazla. Vw hangi artısına karşılık bu kadar fazla para istiyor anlayabilmiş değilim. Ayrıca Tsi forumunda 100 sayfa olacak kadar bir motorun nesini konuşmuşlar onuda anlamadım. Siz yinede ikisinide test edip öyle karar verin bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serdar_39 -- 17 Temmuz 2009; 23:07:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_39

    T-jet ve tsi motorların ikisinide kullanmadım ama okuduğum yorumlardan ve teknik verilerden tsi'nin alt devirlerde daha yüksek tork vermesi dışında başka bir artısını göremedim. Aynı donanımdaki araçlar arasında 13-15.000 tl fark olması bence biraz fazla. Vw hangi artısına karşılık bu kadar fazla para istiyor anlayabilmiş değilim. Ayrıca Tsi forumunda 100 sayfa olacak kadar bir motorun nesini konuşmuşlar onuda anlamadım. Siz yinede ikisinide test edip öyle karar verin bence.

    Alıntıları Göster
    t jet 7.9 mu yuh




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.