Bugün birçok bayi gezdim crossover tarzı bir araç baktım, en beğendiğim fiat 500x ie kia sportage oldu fiat 500x 1.6 multijet2 120bg 320tork dizel şehir içi 20 krş civarı yaktığı söylendi (düz vites+popstar donanımı+openin edition(camtavan hariç) 71bin) kia sportage ise 1.6 benzinli ve 50kr altına inmenin zor olduğu söylendi (full düz vites 72bin ) Benim fiata çok önyargım vardı ama 500x gerçekten çok kaliteli ve çok dolu bir araç olmuş , kafama yattı siz ne düşünürsünüz ?
Zaten bir arabaya her bindiğinde keyif alıyorsan ve arabanın mali yükünü taşıyabiliyorsan olay bitmiştir
Bu ara çok Fiat öneriyorum gibi duruyor ama şu ikisi arasında kesinlikle 500X daha mantıklı.
Katılıyorum size. Mesela bir çok kişi o fiyata vw tiguan var diyor ama o düz sıkıcı arabayı alsam hiçzevkle binemiyeceğim. Haklısınız. Ama araç yeni alıp kullananan varmı düşüncelerini merak ettim ?
Test sürüşüne çıkabildiniz mi
500x boyut olarak B, kalite ve ürün özellikleri olarak C segmenti bir otomobil. Opening Edition'lar bittikten sonra da bu fiyatlara almak hayal olacak.
Eğer 500X'i tercih ederseniz size vereceği keyfin yanı sıra 2. el değer kaybı da yasamazsiniz..
Hocam Renegade düşündünüz mü? Zaten bu fiyata aldınız, aldınız yoksa daha alamazsınız. Neyse karar verdiyseniz bize de hayırlı olsun deme, düşer.
Kia çok yakıyor haberiniz olsun, benim bir arkadaşım da var arada dert yanıyor çok yakıyor diye oradan biliyorum. Tüp taktırdı yine pek memnun değil ama konfor ve genişlik olarak cidden güzel araç hoşuma gidiyor kia. Fiat a binmediğim için yorum yapamıcam.
test şürüşü yapamadım. Aslında renegade çok güzel bir araç beğeniyorum ama konyada yaşıyorum konyada jeep bayisi yok kiayı zaten kafamdan çıkardım , aracı alıp binmeden evin önünde durmasını istemiyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: xkingx42
test şürüşü yapamadım. Aslında renegade çok güzel bir araç beğeniyorum ama konyada yaşıyorum konyada jeep bayisi yok kiayı zaten kafamdan çıkardım , aracı alıp binmeden evin önünde durmasını istemiyorum.
500x güzel araç olmuş.En son 7 bin liralık opsiyonu hediye ediyorlardı.Yazdınız mı bilmiyorum gözünden kaçmış olabilir.Bu fiyatı bulamazsınız bir daha.
Fiat hocam hyundai grubu araçları çok yakıyo.
quote:
Orijinalden alıntı: Paul Klee
Fiat hocam hyundai grubu araçları çok yakıyo.
Arabayı bende test etme fırsatı buldum.. Kokpit ve iç tasarımlar bariz fiat kalitesizliğinde. Ancak cam tavan inanılmaz şık duruyor ve araç iç hacmi gerçekten ferah.
IntegraleI
kullanıcısına yanıt
Doğru söylediniz Efendim
500 ailesi genel olarak gerçekten iyi.
quote:
Orijinalden alıntı: Kalavun
Doğru söylediniz Efendim
500 ailesi genel olarak gerçekten iyi.
dün renegate testi yaptım, gerçekten beklediğimden çok daha iyi çıktı...
hiç üşenmeyin bir jeep bayiisi bulup test edin kararınız değişebilir
quote:
Orijinalden alıntı: Tacox
dün renegate testi yaptım, gerçekten beklediğimden çok daha iyi çıktı...
hiç üşenmeyin bir jeep bayiisi bulup test edin kararınız değişebilir
Renegade ile 500X arasında kalite farkı yok..
FCA yetkilileri, Renegade'in off-road yeteneklerinin biraz daha iyi olduğunu, 500X'in ise sürüş dinamiklerinin daha iyi olduğunu söylüyor hep.
Marka takıntısı olmayan ve aracını hiçbir zaman araziye vurmayacak bir insan için 500X daha iyi bir tercih durumunda. En azından daha düşük fiyat etiketine sahip olduğu Avrupa/Türkiye pazarında.
IntegraleI
kullanıcısına yanıt
Marka takıntısı dediğimiz şey aracın 2. el değerini belirliyor Şefim. Bizim millet suyunun suyundan da kazanmak derdinde olduğundan, araçlar pahalı olduğundan, devlet denilen yapı vatandaşı sömürmekten başka bir işe yaramadığından araçların piyasası hali ile markası önemli oluyor. Bu kokuşmuşluk devletten özel sektöre hatta apartman yönetimine kadar iniyor.
Serviste yolunmayacağımı bilsem alırdım şöyle bir Alfa 159. Feels like German
Arkadaşlar saolun yorumlar için. Çevremdeki çoğu kişi 70 bini fiata verme diyorlar ama ben biraz peşinatı biriktirdikten sonra almayı düşünüyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: xkingx42
Arkadaşlar saolun yorumlar için. Çevremdeki çoğu kişi 70 bini fiata verme diyorlar ama ben biraz peşinatı biriktirdikten sonra almayı düşünüyorum.
Şimdi marka kullanmak istemiyorum ama ortada işçiliği güzel bir pırlanta var. Satıcısı ister koçak gold olsun, ister altınbaş, ister mahalle kuyumcusu.. Bu pırlantanın değerini değiştirir mi?
Bu otomobil sektörde iyi bir örnek. Parasını hakeden bir araç. Markası Dacia ya da Tata olsa da durum değişmez. Siz çevrenize bakmayın, eminim çoğu aracın adını bile duymamıştır daha önce.
quote:
Orijinalden alıntı: Kalavun
Marka takıntısı dediğimiz şey aracın 2. el değerini belirliyor Şefim. Bizim millet suyunun suyundan da kazanmak derdinde olduğundan, araçlar pahalı olduğundan, devlet denilen yapı vatandaşı sömürmekten başka bir işe yaramadığından araçların piyasası hali ile markası önemli oluyor. Bu kokuşmuşluk devletten özel sektöre hatta apartman yönetimine kadar iniyor.
Serviste yolunmayacağımı bilsem alırdım şöyle bir Alfa 159. Feels like German
Valla haksız değilsiniz hocam.
Devleti yönetenler göz göre göre, sırf günü kurtarmak adına vatandaşını 3.dünya ülkesi standartlarını sunmaktan vazgeçmiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: xkingx42
Arkadaşlar saolun yorumlar için. Çevremdeki çoğu kişi 70 bini fiata verme diyorlar ama ben biraz peşinatı biriktirdikten sonra almayı düşünüyorum.
500X'te uzun dönem tecrübesi pek bulunmaz düşüncesiyle kalabalık ediyorum.
Avrupa modelleri her zaman belli bir standardın üzerindedir. Fiat'ın da kendisine göre avantajları tabii ki vardır, kapasiteli süspansiyon, dikkatli tasarlanmış koltuklarla PSA için iyi bir alternatiftir, Türkiye için bir de servis avantajı var.
Fiat 70'lerden beri en üst düzeyde otomasyonla ucuz araba üretiminde ve kompakt model tasarımında tecrübeli bir firma. Yeni modellerde kablolar, yakıt, hidrolik hatlarının yerleşimi iyi bir Alman arabasındaki gibi dikkatli tasarlanmış. Ancak pahalı modellerde çok hülyalara kapılmamak lazım. Servislerin beyaz koltuklara, kaliteli bir araba sürücüsünün ince beklentilerine alışkanlığından komponent ömrüne kadar bir dizi şeyde biraz eksikleri var diye düşünüyorum.
Avrupa'da normal 500'ün başlangıç fiyatı Panda'dan çok farklı değil. Twingo'suz Renault, Up/Citigo'suz VW gibi rakipler "cost-up" düşündükleri için Fiat da benzer bir tepki veriyor sanırım. Burada bizim için önemli olan soru: Bir arabayı altyapısına göre nereye kadar detayla yüklemek doğru olabilir.
Bizde normal 500 Avrupa'da en çok satılan Mini, Mini One ile aynı fiyatlara çıkıyor. Servis ve parça fiyatları rekabetçi ama bir Fiorino gibi düşünmek hata olur. Başta yazdığım avantajlarına rağmen yine de malzeme kalitesi, süspansiyon ömrü böyle arabalarla pek boy ölçüşemez. Süspansiyon güzel ama çok çabuk bozuluyor, çok daha iyi şartlarda kullanılmasına rağmen 20bin km içinde bizim eski Chevrolet'den hiç bir zaman gelmemiş sesleri üretebiliyor mesela. Balatalar 50bin yerine 20binde değişebiliyor, küçükler ama pek de ucuz değiller. Silecekleri daha sık değiştirmek gerekiyor çünkü mekanzmasında daha büyük boşlıuklar var, daha erken atlama yapmaya başlıyor... gibi. Direksiyon-süspansiyon konforlu ama hiç bir zaman net değil, direksiyon takviyesinin ağırlığı kademeli olarak sürekli değişiyor, dört beş farklı adım hissediliyor.
Eğer stil bunları ilerdeki yıllarda da unutturmaya devam edecekse tercih edilmeli. Kalabalık yerde olduğumuz için normal 500 tercih etmiştik, ama şimdiki fiyatlarıyla sadece giriş versiyonunu düşünürdüm. Daha yüksek araba için Panda 4x4'ü değerlendirirdim. Bence Panda daha "doğru" bir Fiat.
"Fiat'a o para verilmez" diye kestirip atmak bir sürü yan-anlam içeriyor, o yüzden öyle yapmadım :) Ama bu 500'lerde stile epey para ayrılıp, Avrupa arabası için sıradan, Punto veya Panda'dan pek farkı olmayan bir altyapı üzerinde alındığını hatırlatmak isterim.