Lpg deki sorun çözüldü mü? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Fiat 500X Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı (48. sayfa)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Merhaba. Evet vuruntulu çalışma problemi gitti. Performans tada bir nebze artış gözlemliyorum. Yani turbo biraz geç olsa da devreye giriyor eskisi gibi değil. Bir iyileşme gözlemliyorum. Ama LPG enjektörlerinin değişiminden sonra bir kere daha hemen ertesi gün arıza lambası yine uyarı verdi. Sonra kendiliğinden silindi. Şuanda iyi gibi. Ama turbo westgate olayını yaptıracağım. Uygun bir zaman diliminde
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İyi hadi gözün aydın.
LPG nin bütün ayarlarını ve bakımlarını yaptırdığın halde verim alamıyorsan bujileri ve kablolarını kontrol ettirmeni tavsiye ederim.
Bizim de başımıza gelmişti lpg ile çalışırken tekleme sorunu... Buji kablolarını kontrol edip bujileri söküp spreyle temizleyip taktık, takarken bujilerin yerini değiştirdik sonra düzeldi.
Benzinde sorun yaşamıyorsan turboda sıkıntı olduğunu sanmam. Ama yine de kontrol ettir ne kaybedersin ki? Belki düzelir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 30 Ekim 2022; 21:57:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler. Bu bakım yapılırken filtreler bujiler hepsi kontrol edildi. Sadece LPG de uyarı veriyor araç. Bursa dan konuştuğum turbo ustası LPG kaynaklı olabilir demişti sorunu anlatınca. Bir süre tartacağım aracı. Duruma göre yol alacağım. Bakalım kısmette ne varsa artık. İyi akşamlar
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhaba arkadaşlar,
ana konu başlığı FİAT 500X KULLANICILARI BİLGİ PAYLAŞIM olunca bende hem bilgi paylaşmak istedim hem de bilgi edinmek istedim.
Yaklaşık 8 aydır 500x cross plus 1.6 multijet2 kullanıyorum, araçtan gayet memnunum, ülkemizdeki fiat algısının çok ötesinde her bir parçasında gerçekten mühendislik çalışması yapılmış özel bir araç.
Donanım seviyesi olarak emsallerinin oldukça ötesinde olduğunu kullanarak görmüş durumdayım.
Aracı kullanamaya başladıktan sonra yaşadığım sorunlar, çözümler ve çözülemeyenlere değinmek istiyorum.
-İlk birleşim noktalarından gelen trim sesi çok rahatsız ediciydi herkesin bildiği üzere slikon sprey ile çözdüm, trim kalmadı.
- sürüş modları ve start stop devre dışı kalmıştı, iki defa aracı resetleyerek çözdüm ancak baktım ki bu iş böyle sürmeyecek gittim manifold üzerinden temiz hava hava müşürünü değiştirdim, sorun kökünden çözüldü.
Çözemediğim bir sorunum var;
araç soğuk iken rölantide dalgalı çalısıyor (avans ayarı bozuk gibi) soğuk iken gaza dokununca gayet ritmik çalışıyor, gazdan ayağımı çekince tekrar dalgalı çalışıyor, ilk 5 dakikadan sonra araç ısınınca tüm sorun yok oluyor.
bu sorunu çözmek için yıllardır tanıdığım ustama gittim enjektör dedi, ancak enjektörden önce motora ve enjektörlere gide 2 adet müşür varmış onlara baktı (acaba daha basit bir şey olabilir mi diye) ancak müşürler sağlam çıktı, son noktada aracın enjektörleri söküldü enjektörcüye gönderildi 2 adet enjektörün daha kötü durumda olduğu tespiti yapıldı temizlendi tamiri yapıldı araca tekrar takıldı, aracı almaya gittiğimde sorun %95 ölçüde yok olmuştu %100 olması için sıfır enjektör lazım dedi, %95 lik çözüm bana yetti açıkcası, ancak 2 hafta sonra aynı sorun yeniden başladı, araç tekrar enjektörcüye gitti motor sbaplarından olabilir açılıp bakılması gerek dediler, kısaca açıp bakmadan anlamayız'a döndü iş, sonra çıktım birmot'a gittim en azından şu arızanın tespitini yaptırayım diye, oradaki usta hepten saçmaladı motor kulağından falan dedi, enjektör olabilir dedi kafadan sıktı, kızdım aracımı oradan da cıkardım.
şimdi yaklaşık 1 aydır araştırıyorum, ancak bir türlü çözüm bulamadım, yabancı bir kaynak şöyle bir açıklama yapmış, motor ile manifoldun birleştiği noktada motor soğuk iken conta sertleşmesinden kaynaklı hava kaçağı olusuyor bu nedenle araç çekmesi gerekenden daha fazla hava çekiyor ve bu sorun oluşuyor, motor ısındığında conta genleşme yaparak aradaki kaçağı kapatıyor ve araç normale dönüyor.
kısaca ne yapacağımı aracımı nereye götüreceğimi şaşırmış durumdayım aracı kullanmaya engel bir durum değil, ancak aracımın dört dörtlük olmasını istiyorum, bu veya buna benzer sorun yaşayan kimseler var mı ? yardımcı olabilecek olan var mı? yada gerçekten multijet2 motoru yalamış yutmuş dediğiniz ustalar var mı ?
saygılar sevgiler.
-
Sürüş modlarının iptal olması dpf veya katalizör kirlendiği içindir. 444 (mermi) veya swanson works (dpf) enjektör temizleyici tavsiye edebilirim. Yoksa oksijen sensörü kirlenince yine sürüş modları iptal olabilir.
Rölantide dalgalı çalışması sorunu ne zaman ne yapılınca başladı. Biraz düşün... Kötü yakıt mı aldın? Motora bakım yapılırken eksik bir iş mi yapıldı? Biraz hafızanı yokla...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 30 Kasım 2022; 21:53:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sürüş modlarıyla alakalı sorun kalmadı çözüldü o iş.
Araca kötü yakıt kullanmadım, motor bakımı ile alakalı bir durum değil, yani kısaca şöyle söyleyeyim yapılan bir işlem neticesinde karşılamadım bu durumla.
-
Dizel partikül filtren kirlenmiş. Ondan öyle yapıyor. Söylediğim enjektör temizleyicileri dpf temizliği de yapar. Onları al kullan. 40 litre mazota 1 şişe dök.
Şimdilik idare ederim, ucuz ve kolay çözüm olsun diyorsan şu enjektör temizleyicilerini deneyebilirsin... 2 şişede büyük ihtimal sorun çözülür...
Bu ürününün fiyatı biraz yükselmiş :
Daha hızlı çözüm istiyorsan şunları deneyebilirsin. lambda sensörünü söküp dizel partikül filtresinin üstüne dpf temizleyici spreyi boşalt. daha uygun fiyatlı olanları da var başka alışveriş sitelerinden de bakabilirsin:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 3 Aralık 2022; 19:20:4 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhabalar tekrardan, desteğiniz ve yönlendirmeniz için teşekkür ederi,
Manifold içine köpük sıkarak temizlik yaptım, ciddi duman attı araba, sonrasında da 3 bin devir üzeri kullanarak yaklaşık 40 km yol yaptım.
araç ciddi düzeldi, %100 kesmedi %80 kesti diyebilirim.
Sonrasında yani 2-3 gün sonra aynı titremeler yeniden geldi, ısınana kadar titreme devam ediyor.
şimdi şu şkeilde düşünüyorum yanılıyorsam düzeltin beni, dpf temizliği işe yaradı ancak yeterli olmadı tekrardan geldi, bir kaç arkadaş ile konuştum, dpf den çıkan partüküller son susturucuda birikmiş olabilir gibi cevaplar aldım, acaba doğrumudur ?? dpf dahil sona kadar tüm egzoz sistemini söktürüp temizlik yaptırsam işe yarar mı ?
Yada yukarıda paylaştığınız yakıta ilave edilen katkıdan da kullansam mı?
Bir diğer soru manifolda sıktığım köpük dandik markaydı işe yararsa daha iyi bişey alırım diye düşünüyordum, acaba würth marka alıp sıksam mı ?? Şimdiden teşekkürler.
-
Dpf temizleyici işe yaratmıştır, endişe etmeyin.
Turbo, egsoza gönderilen hava/dumanın bir kısmını bir boruyla egr valfinden tekrar emme manifolduna gönderir. Anlaşılan senin aracın emme manifoldu da kirlenmiş, kurum bağlamış. Onu da temizlemek için şunu deneyebilirsin :
Börfh manifold temizleyici sprey.
www.cimri.com
Börfh 500 ml Karbüratör Gaz Kelebeği Manifold Temizleyici Fiyatlarıhttps://www.cimri.com/motor-temizleyici/en-ucuz-borfh-500-ml-karburator-gaz-kelebegi-manifold-temizleyici-fiyatlari,60297052Uygulaması kolay ama 45 dakika kadar sürer. Bir kişi 2000 devirde aracı sabit tutsun bir kişi de emme manifoldundan bu spreyi 3-5 saniyede bir sıksın. Hava filtresi ile hava akış metre arasındaki boruları sök veya hava filtresini çıkarıp oradan püskürt.
Bu işlemi yaptıktan sonra 5-10bin km de bir swanson works enjektör ve dpf temizleyici yakıt katkısını ihmal etmeyesin. Yoksa yine dpf ve manifold kirlenir. Yine sorun yaşarsın...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 14 Aralık 2022; 20:55:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Merhabalar, aklımda 2015 model 1.6 multijet bir opening edition alma fikri var.Tavsiye eder misiniz bu aracı? Opening edition serisi corss plus veya popstardan farkı var mıdır? Bu konularda kullanıcılardan destek bekliyorum.
-
Benzinli, otomatik vites olan modelleri tavsiye edebilirim. Lpg ile de çok uyumlu. LPG ile de benzinliden farkı yok.
Dizel seviyorsanız, multijet de en az sorun çıkaran motorlardan biridir.
Donanım olarak cross ile popstar arasında çok fazla fark yok. Opening edition ilave paket galiba. İkisinde de olabiliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 15 Aralık 2022; 17:24:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
selamlar arkadaslar; 2020 model otomatik 1.6 cross plus 20-50bn Km arası bir 500x bakıyorum, bu aracın kronik bir sorunu var mı? fiyat aralığı nedir yazdığım özelliklerde yardımcı olursanız sevinirim.
-
Dizel araçları severim ama 500x in benzinli ve otomatik olanları çok daha iyi... Benzinlisini kullanıp denemeni tavsiye ederim. Kullanırsan tercihin değişebilir.
Eski modellerde trim/gıcırtı sesi geliyormuş ama çözümü var. Küçük sayılabilecek bir sorun. Belki yeni modellerde yoktur.
Fakat şunu bil euro 6 ve üzeri araçlarda katalitik konvertör ve dizel partikül filtresi çabuk kirleniyor ve buna bağlı olarak sürüş modları devre dışı kalıyor. Ama düzenli yakıt katkısı kullanarak bu sorunu çözersin. Sadece bu modele has bir sorun değil. Çoğu marka ve modellerde bu sorun var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 22 Aralık 2022; 17:2:29 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2015 Popsta 1.4T Benzinli versiyonu ile aranıza katıldım
Bir sorum olacak sürücü tarafındaki anahtarsız giriş çalışmıyor. Bir ayarı var mıdır ya da hiç ellemeyip servise mi götüreyim?
-
Anahtar kumanda pili zayıflamış olabilir. Pili cr2032 dir. Marketlerde bulabilirsin. Veya yedek anahtarda o özellik çalışmıyor olabilir. Diğer anahtarla deneyin.
Aracı çalıştırmadan önce telsiz kumanda pili zayıf diye uyarı veriyor mu?
Bu arada hayırlı olsun 500x iniz... Otomatik vites mi?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alicanveliy -- 26 Aralık 2022; 16:54:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yedek anahtar ile aynı olmaları gerekir, pil diyeceğim ama arabada hata vermiyorsa başka bir şey.
Aklıma şu geliyor, solda çalışıp sağda çalışmıyorsa, kapı kolunun anahtar giren kısmı, yani küçük sabit parçanın içerisinde mıknatıs var. O parça zamanla kırılıp kopup gidiyor, kolu çekerken zamanla orası laçkalaşıp o sağdaki küçük parçaya vurmaya başlıyor.
Eğer o parça mıknatıssız olanla değiştirilmiş ise, veya içindeki mıknatıs düşmüş şekilde oraya yapıştırılmışsa da açmıyor olabilir. Tecrübe edildi
Eğer parça sonradan yapıştırılmış ise, söküp içine bi mıknatıs yapıştırıp tekrar yapıştırabilirsiniz parçayı. Yenisini almak gerekirse 400-500 TL bir fiyatı vardı. Ancak yapıştırma ve mıknatıs koyma ile idare edilebilir.
-
Teşekkürler...
Bizim araçta da bazen anahtarsız kapı açma çalışıyor bazen çalışmıyordu. Dediğiniz gibi anahtar giren kısımda sorun vardı.
Yalnız, pil zayıflayınca kumandadan bile kapılar açılmaz hale gelmişti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler hocam
Evet otomatik vites diğer soruya gelirsek de hiç uyarı bile vermiyor zaten tek şoför kapısında sıkıntı
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X