Şimdi Ara

Fiat Egea 1.0 Benzin vs 1.3 Multijet (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
14.243
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rubelhizb

    Şehir içi 20 km altı ortalama kısa mesafe kullanımlarda 6.5 altına düşmüyor hocam. Şehir dışı 110 130 arası hızlarda 4.3 oluyor genelde. Klima her zaman açık. Ancak bu aracın yakıtından ziyade sürekli kısa mesafe şehir içi kullanımlarda dpf sıkıntı oluyor. Benim kullanımım yıllık %70 oranında şehirler arası. O yüzden kendim yaşamadım ama yaşayan çok duydum bir süre sonra başa bela olabiliyor. Kendim ise sesinden ve özellikle bakımlarının 10 binde bir olmasından rahatsızım. Yılda 15 bin yapan biri olarak 7-8 ayda bir bakıma giriyorum. Yetkili serviste 10 binlik bakımlar 700 tl civarı 20 binlik bakımlar 1200 tl civarı tutuyor. Benzinli motorların bakımı 20.000 diye biliyorum. Dolayısıyla bundan da avantaj oluyor. Sormak istediğiniz başka bir şey varsa sorabilirsiniz.

    Eyvallah hocam bilgiler için. 1.3 Linea mi 1.4 fire Linea mi alsam diye düşünüyorum. Senede 9-10 bin km yaparım. İstanbul içi yüzde 80. Sehirdisi yüzde 20 kullanım kullanırım aracı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 19 Mart 2021; 23:7:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arada 10.000TL ve altı fark varsa her zaman Dizel alırım.Ama 30.000 fark varsa almam.

  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt
    Çoğunluk şehir içi kullanım olacaksa ben benzinli öneririm. Dizelin performansına da çok ihtiyacınız olmayacak neticede. 1.3 dizel motor geç ısınan bir karaktere sahip. Bu sebeple kısa mesafelerde bir atmosferik benzinli kadar olmasa da turbo benzinlilere yakın yakıyor. Egzoz gazı istenilen sıcaklıklara sürekli olarak ulaşamayınca da dpf doluyor. Yerinizde olsam 1.4ü lpgsiz alırım. Uzun süre kullanacaksam kendim lpg taktırır sıkıntısız binerim. Dizel araç uzun yol aracıdır benim nazarımda.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.3 tabi ki tartışmaya gerek yok. Turbo benzin kullanıyorum. Tamam az yakıyor ama atmosferik benzinli ye göre az yakıyor. Dizel ile fark var. Hadi onu geçtim en büyük fark benzinde dip gaz yapıp arabayı keyifle kullanmak yok. Atiyorum dizel de bastın sağlam gaza geldin 8 lt yakar. Aynısı bende 15. Hep sakin kullanıyorum ki 7 lt ile gitsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sevozgur -- 20 Mart 2021; 9:27:2 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erka1907

    1.0 turbo aracı alınca otoban faresi mi olacaksınız?

    diğer araçlar buna izin verse bile devlet baba 132 km/h den üstüne ceza yazıyor bilginiz olsun.



    Alıntıları Göster

    Rampada klimayı kapatayım, yollar yokuşlu bagajı çok doldurmayayım, sürekli yüksek devir çevirmek zorunda kalmayayım diye olamaz mı? siz turboyu sadece hız olarak mı görüyorsunuz?

  • dizel 1.3 tabiki

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 1.3 Multijet urban sahibi olarak 1.0 çıkınca ona geçmek istemiştim fakat Fiat benzinli araca neredeyse dizel parası çekiyor hemde renonun 1.3 140bg gibi de değil altı üstü 1.0 benzinli motor. Yeni nesil 1.3 dizeller eskisi gibi değil. Dpf'den dolayı dikkat edilerek kullanılması gerekiyor. Özellikle sürekli kısa mesafe kullanıyorsanız hiçbir markanın sıfır dizelini almayın.
    1.3 Multijet ile eğer otoyolda 90-100 giderseniz gerçekten 3.5 lt yakıyor.(full depo pompa ölçüm değeri) Malesef hiçbir benzinli motor bu değeri yakalamayaz. En az yakan benzinliye 1.5-2lt her Senaryoda fark atıyor. Şehir içinde ise bu fark 3-3.5ltlere kadar çıkıyor.

    İkinci elde ise kesinlikle benzinli o paranın karşılığını vermez ama 1.3 her zaman değerlidir.


    Fiyatta 1.4 tjetler vardı onun satışı olsaydı onu alın derdim.lpg tam uyumlu ve dayanıklı motorlar. İkinci elde dahi motoru bilen temiz araba buldu mu 1.3 yerine alır.

    1.3 lounge + güvenlik paketi + dışarıda 3-4 bine kaliteli bir ses yalıtımı yaptırırsanız ( otopark'in clioya yapılan gibi) sizin için ömürlük bir araç olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yıllık 20 bin km çokmuş, dizel mantıklı gibi ama aynı zamanda şehir içi kısa mesafe ağırlıklıysa bu sefer geç ısınan fiatın dizeline fazla vermenin mantığı azalıyor, üstelik o 1.3 taksicilerin bayıldığı 1.3 motor değil, yeni euro normlarına uyumlu olsun diye bir sürü saçma zamazingo eklemişler. 1.0 benzin de şehir içinde biraz çok yakabilir. her iki motor da uzun yolda pek tat vermez(1.0 5 vitesmiş abowwww).


    aslında varya tam bu kriterlere uygun motor+şanzıman vardı fiatta ama kaldırıldı.

    alt devirleri canlı 120 hp 1.6 atmosferik motor+6 ileri tam otomatik aisin şanzıman+tüp.

    Rahmetli E-torq Hem tüple tüm dizellerden az yakardı, hem yeteri kadar canlıydı, hem bozulacak zamazingoları yoktu, hem de son yıların en başarılı tork konvertörlü otomatik şanzımanına sahipti.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancar10

    yıllık 20 bin km çokmuş, dizel mantıklı gibi ama aynı zamanda şehir içi kısa mesafe ağırlıklıysa bu sefer geç ısınan fiatın dizeline fazla vermenin mantığı azalıyor, üstelik o 1.3 taksicilerin bayıldığı 1.3 motor değil, yeni euro normlarına uyumlu olsun diye bir sürü saçma zamazingo eklemişler. 1.0 benzin de şehir içinde biraz çok yakabilir. her iki motor da uzun yolda pek tat vermez(1.0 5 vitesmiş abowwww).


    aslında varya tam bu kriterlere uygun motor+şanzıman vardı fiatta ama kaldırıldı.

    alt devirleri canlı 120 hp 1.6 atmosferik motor+6 ileri tam otomatik aisin şanzıman+tüp.

    Rahmetli E-torq Hem tüple tüm dizellerden az yakardı, hem yeteri kadar canlıydı, hem bozulacak zamazingoları yoktu, hem de son yıların en başarılı tork konvertörlü otomatik şanzımanına sahipti.

    Hocam 1.6 E-Torq Aisin Tam Otomatik miydi?DCT miydi?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso

    Hocam 1.6 E-Torq Aisin Tam Otomatik miydi?DCT miydi?



    Alıntıları Göster

    Çekik kardeşlerimizin elinden çıkmış, Halis mulis tork konvertörü tam otomatik bir makinaydı. zf'lerden farklı olarak bakım bile istemiyordu o model sanırım.


    dct 1.6 dizele taktıkları şanzıman. çift kavramalı ama gene yanlış hatırlamıyorsam yüksek tork dayanımlı yağlı kavramaydı. kuru kavrama dsg, edc ve poweshiftten(fordun mazotlusu, meganın hb'si de yağlıydı gene) daha dayanıklıdır diye düşünüyorum.





  • 1.3 multijet'i daha önce kullanma şansım oldu, gayet yeterli ivmelenmeye sahip, düşük yakıt tüketimi sağlayan bir motor. Ayrıca dayanıklılığı ile de biliniyor.


    Ancak 1.0 T3 soru işareti... Sürüş olarak zevkli olduğu söyleniyor ancak yakıt tüketimi konusunda uzebilir. Jeep renagade ve 500X'te iyi sonuçlar vermemişti. Uzun yolda 6-6.5, şehir içinde 10 litreleri görebilirsiniz ki bu diğer markaların 1.0 turbo motorlarına göre yüksek değerler.


    Yakıt tüketimi ile ilgili video paylaşayım

    https://www.youtube.com/watch?v=iSI1rSy_F9I&feature=youtu.be


    Vergileri ikisininde aynı, bence 1.3 daha mantıklı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calbor

    Rampada klimayı kapatayım, yollar yokuşlu bagajı çok doldurmayayım, sürekli yüksek devir çevirmek zorunda kalmayayım diye olamaz mı? siz turboyu sadece hız olarak mı görüyorsunuz?



    Alıntıları Göster

    motoru tasarlayan ve araca entegre eden mühendisler emin olun sizden çok daha fazla kafa yoruyorlar bu işe.

    aracı 5 yılı aşkın süredir kullanıyoruz, dediklerinizin birini bile yapmadık.

    kaldı ki iki motor arasında 24 bin tl gibi saçma bir meblağ var.





  • 1.4 fire + LPG

  • Benzinli araç iyidir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Uzun vade kullanılacaksa dizel önermem

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ben 1.0 aldım kullanıyorum, memnunum. 1.6 dizel citroen c4'den geçtim. Dizel motorun sesli çalışmasından sıkılmıştım, varsın 1 litre fazla yaksın dedim.

    1.0 190 tork iken, 1.3 200 tork aralarında çekiş anlamında pek fark yok.

    1.0 avantajları sessiz olması, 10binde yağ değişimi olmaması. Adblue falan filan olmaması. Bakım ücreti bir tık düşüktür tahminim.

    1.3 avantajı da az yakması. Benim kullanım şartlarımda(Kırklareli) en fazla 1 - 1.5 litre olacaktır o da. İstanbul u falan bilemem.

  • hocam aldınız mı bilmiyorum ama turbo benzinli motor konusunda şüpheniz olmasın 2016 ekim den beri 1.2 jetta kullanıyorum hem performansı hem yakıtı gayet iyi şimdi gelir 1.5 atmosferik motor 1.2 turbodan iyi diyenler  yıl olmuş 2021 atmosferik motor mu kaldı egea içinde 1.0 turbo motorun değerleri gayet iyi şahsen ben 1.0 turbo alırdım ben kendi aracım ile uzun yolda 5.8/6.5 şehir içi 7.0/8.2 arası yakıyorum

  • 1.0 motorda 5 vitese çok takılıyoruz, arkadaşlar adamlar vites oranlarını ayarlamış. 2.vitesin aralığı bana uzun geldi normale göre. Yani kısa olup 6 vites olsaydı da bir şey değişmezdi ki otoyol hızlarında. Son viteste 120 ile giderken 5 ileri de 6 ileri de 3000 devire yakın çeviriyor. Yani 6'ya atınca devir 2000'e iniyor diye bir olay yok.


    Bende hem egea 1.4 var hem de 1.3 dizel. Özellikle soğukken dizelin sesi ve titreşimi ciddi daha fazla. Hanımın 1.4 benzinliyi sürünce resmen başka arabaya binmişim gibi geliyor.


    500X'de kullanılan 1.3 benzinliyle kıyaslanıyor. O araba 1.5 TSI motorlardan farklı bir karakteristiğe sahip. Sport adının hakkını veriyor, vitesi üst devirlerde atıyor ve ciddi bir devir çevirme eğilimi var. Tabi bu da yakıt tüketimine negatif etki etse de, sürüş keyfi daha üst düzey.


    Ben de bakınıyorum yeni kasalara, 1.0 motoru alıp geçerim bu gidişle. Fakat otomatiği sadece 1.6 dizele getireceğiz diyorlar, o araçta motor keyfi güzel fakat hem ciddi bir ağırlık farkı var, hem de tutumluluk noktasında dizellere göre biraz fazla.





  • 1.3 dizel kullanıyorum.1.3 al bence

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.