Şimdi Ara

FIAT EGEA 1. VE 2. VİTES GEÇİŞLERİNDE SORUN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    Aracım 2016 1.6 multijet manuel Egea. Çok sık olmasa da seyir halindeyken vites düşürmek istediğimde 2. vitesten 1. vitese geçmek istediğim zaman sanki hiç 1. vites yolu yokmuş gibi sert bir şekilde geçişi engelleniyor, bazen de boştayken 1. vitese geçmek istediğimde de tabiri caizse "hırt" diye sürterek geçtiğini hissediyorum. Bir başka durum yine aynı şekilde 3. vitesten 2. vitese düşürmem gerektiği zamanlarda 2. vites yoluna takıyorum ama vites hemen geçmiyor ve elimi 2. viteste 1-2 saniye tuttuktan sonra vites oturuyor yerine. Çok olmasa da vites geçişlerinde sarsıntı da oluyor. Servise bu konulardan bahsettim. Servis ustası volant, baskı balata ve birkaç bir şey daha söyleyip komple değişmesi lazım dedi tahminen. Aracımın sorunu baskı balata kaynaklı mıdır?




  • araç ortalama 8 yaşında daha önce baskı balata değişmedi ise 100bin küsür km'lerde isen usta doğru söylemiş


    baskı balata değişirse şikayet ortadan kalkabilir, dizel arabada 1.vitese atma mevzusu araç 8-10km hızın altına düştüğü durumlarda genelde kalkış için kullanılıyor...


    ancak 3 'den 2'ye çekerken benzer bir sorunu yaşıyorsan vites halatlarından tut, baskı balataya kadar tüm sistem kontrol edilmeli...

  • Araç 150.000 kilometrede ben 130.000'de almıştım ve aldığımda ağır bakımları yapıldı denildi fakat ne kadar doğru bilemiyorum . 1. vitese atma konusunda dediğiniz gibi hız 5-6km gibi hızlara düştüğünde bunu deniyorum fakat vitesi geçiremediğim için tekrardan 2.ye geçirip yarım debriyajla kaldırıp devam etmek zorunda kalıyorum bahsetmek istediğim buydu.

  • 3-2 geçişi sorunu yaşıyordum. Kısa mesafede değil ama. Uzun süre üst viteslerde giderken oluyordu. Şanzıman yağını değiştirdim sorun geçmedi. Bir usta vites halatları olabilir dedi vitesin olduğu konsolu sökeceğiz dedi elletmedim. Servis debriyajın sertleşmiş bitmeye yakındır ondandır dedi. Bir dahaki bakımda değiştireceğim inşallah. O zaman değişirse haber ederim unutmazsam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baskı balata hiç değişmediyse o kilometrelerde bu sıkıntıların oluşması muhtemel.

    Belki debriyaja tam basılamıyordur altına paspas vs gelmiştir. Eğer böyle bir şey yoksa hiç baskı-balata değişmediyse ben de bir an evvel değiştirmeyi düşünürdüm. Çünkü kilometre olarak en beklenecek arıza onların bitmiş olmasıdır. Vites halatları, vites kolunun oturduğu yerde arıza pek beklenmez. Başkaca bozulacak parçası da yok gibi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Baskıyı balatayı şanzıman yağını bir güzel değiştir kafan rahat olsun. 8 yıl 150 bin km az değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Megane 4 vites sorunu
    4 yıl önce açıldı
    honda accord 2.4 şanzıman sorunu
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.