Şimdi Ara

FIAT EGEA CROSS (ANA KONU) (61. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.229
Cevap
70
Favori
151.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Egea koltuk sünger kılıf montajı videoları varsa iyi olurdu

    Koltuk kılıfı süngere iyi yapışmış yapılmış yani iyi montajı var
  • Arkadaşlar bu kapının iç tarafındaki tutma yerindeki kumaşın kirlenmesini engellemenin bir yolu yok mu yahu. Sürekli temizletmekten sıkıldım artık. Var mı bir çözüm önerisi olsan :)


    Bir de 1.6 dizel otomatik kullanıcısı olup aracı kalkışta arasıra tutukluk yapan oluyor mu? Bana turbo lagı gibi geliyor ama emin olamadım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: terminator199

    Hocam ben Ankara'dayım yeri geliyor 10km yol 1.30 saat sürüyor sizce şehir içi için mantıklı bir araç mı bir de dizel olduğu için partikül sorunu falan var. Sizce bayon full paket mi yoksa cross lounge paket mi

    Bayon kullanmadım i20 var arkadaşta aynı motor 1.4 şehir içi 10 civarı sakin uzunda düşüyor diyor. Fakat egea hacim biraz daha geniş bayon karşılaştırmak gerek. 1.0 motorların ömrü uzun değil diyorlar. Partikül için iki haftada bir pikniğe bir yere çıkınca sabit 2.5 devir üstü manuel 60 kmhz üstü hızla 10 dakika üstü sürüyorum uzun vadede nolur bilmem bir partikülcü sordum 80 binde bir ilaçlı temizlik öneriyorlar

  • 1.6 dct var. Işıklarda boşa atıyorum sizce iyi mi kötü mü yapıyorum. Zamanında DSG lerden en büyük sorunlardan biri buydu
  • FIAT EGEA CROSS (ANA KONU)
    Egea 1.6 dct 2023 model daha önce de yakıt verisi paylaştım
    Araç 18 binde 13 binde aldım. Kullanım şeklim ilk çalıştırmada hava durumuna bağlı 30saniye 2 dakika arası beklerim soğuk motor sıcak motor drumuna göre, aşırı sakin kullanırım eskiden aşırı seri kullanırdım yaşlandım sanırım. Şehir içi Max 70 kmh şehir dışı Max 110 kmh bir iki test için 130 çıktım çok az. %70 şehir içi%30 şehir dışı. Klima hava drumuna göre iki ay sürekli kullandım. Bu arabada korktuğum dpf ve adblue . Dpf için arada şehir dışı yüksek devir düşük vites kullandım. 2500 RPM üstü. Adblue için marka ürün servis OPET önerdi. Birde adblue kristalleşme engelleyici kullandım. Pahalı ürün ama uzun süre kullanım var. liquimoly
    Kullandım. Fakat servis tunap 987 öneriyor ve satıyor.
    Anladığım aracı %100 şehir içi kullanmayın. Ve uzun süre yatırmayın adblue sorunu için. Bir de depo 10 lt olması lazım ben 5lt OPET bidon kapalı aldım kullandım. Ayrıca bir iki aylık ürün alın bayat adblue bozar. Açık ürünleri de bilmem. Çabuk bitmiyor zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuncay_geronimo -- 17 Kasım 2024; 12:19:2 >




  • FIAT EGEA CROSS (ANA KONU)
    Bahsettiğim adblue kristalleşme engelleyici ürün bu. liquimoly nin de ürünü var nette kendi satıyor zaten
  • Bugün Egea Cross 1.4 benzinli manuel 2023 model araç için 2. Bakım fiyatı aldım ilki yıldan dolayı 8 bin km de 2. Bakım km den 18 bin de olacak . İlk bakım yapılalı 5-6 ay oldu şu an 2. Bakım için 6300 tl civarı isteniyor ay olarak çok zaman geçmediği için polen olmazsa daha sa düşer illaki sizce nasıl fiyatlar garantiyi bozmaya değmez gibi ama bir tık daha ucuz olmasını beklerdim tavsiyesi olan var mı daha uygun vb
  • abidig kullanıcısına yanıt

    Neredeyse yılda 2 bakım yaptırıyorsunuz, garantiye ne gerek var. Zaten bir hata olsa çoktan ortaya çıkardı, boşuna fazla ücret ödemeye gerek yok. En kaliteli filtreler ve yağ ile dışarıda 2500 liraya çözersiniz. Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 yağ veya MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 yağ ile MANN W610/3 yağ filtresi, Filtron AP 092/3 hava filtresi alırsınız çözersiniz. Polen Filtresi olarak da MANN Frecious Plus FP2040 alırsanız minimum 2-3 yıl gider.

  • kutsayulu K kullanıcısına yanıt

    Hocam aracınız hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız sürün inşallah. Hangi şehirde yaşıyorsunuz? 6 litre bu araç için çok mümkün bir değer değil. Ben 2 yıldır İstanbul şehir içinde 9 lt altına indiremedim aracı. İterek kullanıyorsunuz galiba  

  • FIAT EGEA CROSS (ANA KONU)


    Biraz Absurd bir ornek bir kisi 75KM 5 Saatte almıs.Ortalama Hız ve Tuketim Ortada Arac 1.6 E Torq imis.


    İstanbul Trafiginde 1.4 Egea nın 9.5-10LT den assagı yakması bence mumkun degil tabi yogun trafik icin konusuyorum.


    Diger yandan Egea alıp ilk bakımda,2. bakımda Garanti dısına cıkaran var.Tavsiyem cıkarmayın.Servis pahalı fiyat verdiyse 4-5 Servisten Fiyat Alın,Pazarlık Edin.Ama Garanti dısına cıkarmayın.Arac bu bircok aklına gelen,gelmeyen arıza


    olabiliyor.En ucuzu 900 den baslayıp 1.6M a kadar giden araclarınızı 1-2 bin lira icin garanti dısına cıkarmayın derim.Ya da 5-10 bin diyeyim Agır Bakım vs de dusunerek...


    Sahsi Fikrim Bu DPF,EGR,Adblue İcat Edildikten Sonra Bu araclar Sehir İci icin Uygun Araclar degil bunlar olmasın hala ve hala Dizel in rakibi olmadıgını dusunuyorum.Ama mevcut durumda bu araclar bana gore S ici icin uygun degil...


    Burası Cross Bolumu ama 1.6Mjet Otomatik 2020 HB Sahibi Olarak Fikir Vermesi Acısından fiyat bilgisi vereyim.


    Aracı alalı 1.5 Ay oluyor Sanırım...


    Otomatik aracınız varsa 5 Yılda Bir Agır Bakım Gerekiyor.Sanzıman ve Mekatronik(Robot) Yagı icin biri 60 bin digeri 80 bin ama Genel Olarak 5 Yıl veya 60 Bin KM de degisimi gerekiyor.


    Bu Yagların Degisimi İcin Atco Atasehir 3750, Levent 4000 TL Fiyat verdi 1 ay once biz DOT4 Fren Hidroligi Dahil Kartal ASF de 4500TL ye yaptırdık 1 Ay Once ayrıca kalibrasyon,yazılım Guncelleme de yapıldı.


    Genelde Cifti 1500TL oluyor Balatanın bir On MGA Arka Opar 1100 TL ye almıstık 600TL de İscilik Odedik Ustamızda bunlar 1 ay oncenin fiyatları...


    5 Yıl Sonunda Triger/Zincir,Devirdaim,V Kayısı,Gergi Rulmanı da Agır Bakım olarak degismesi gerekiyor.Alır almaz Full Triger Seti,Devirdaim,Gergi Rulmanı,Motor Yagı,Filtre Seti,Antifriz degisimi Yaptık.


    Arac Garantisi Devam Etmedigi icin ki alırken dikkat edin muhtemelen her 3 Egea nın Garantisi Devam etmesi gerektigi halde 2 si Garanti Dısıdır ve 2019 E6.2 den itibaen olanlarda Adblue vardır.


    5W30 Yag koyan mı dersin ki Adblue varsa Fiat 955535 DSX C5,C6 0W20 eger Adblue Yoksa 0W30 dur, Bos Depo Kırmızıda gezeni mi dersin ki Dizelde Mazot Pompası,Mazot Filtresi,Enjektoru eline alma ihtimalin var,5W30 da Turbo ya


    zarar veriyormus.Velhasıl Kelam Agır Bakımı Ustamızda yaptırdık.


    O esnada Usta 1.6Mjet Motor yapıyordu.Segman vb parca bulamadıkları icin Kırmak tan Blok almıslar 160 bine ve Motoru doldurması vs 300 bini bulur muhtemelen bizden Full Triger Seti,Devirdaim,Gergi Rulmanı,Yag Filtresi Orjinal


    isterim sıkıntı yasamanı istemem dedi.


    Triger Seti Lancia 6000 , Devirdaim lancia 1750 , V kayısı Lancia 600 , 2 Rulman 800 ,Motor Yagı Motul 8100 5 LT 0W20 Fiat Onaylı ,Antifriz Total İstedi 3 LT 500 TL , Mazot Filtresi Delphi 800 , Yag Filtresi Orjinal 1000 TL , Hava Filtresi


    UFİ 700, Polen Fİltron 350 ,On Silecek 350 , Arka Silecek Lastigi 50 TL gibi rakamlara aldık.5000 TL iscilik Verdik.Bunları Bilgi Mahiyetinde Veriyorum 1 Ay Oncesinin Fiyatları...


    Yani 2020 63 Binde 1.6 Mjet Otomatik HB aracı alır almaz agır bakımını yaptık.


    Kabaca


    Balata + İscilik 2000 TL


    Sanzıman,Mekatronik(Robot),DOT4 Fren Degisimi Servis ASF : 4500 TL


    Full Triger Orjinal Seti Kabaca 10.000 TL Dusunun


    Full Filtre Seti Orjinal 3500 TL Dusunun.


    Motor Yagı 5 LT 0W20/0W30 2000 TL


    Silecek 500 TL


    İscilik 5000 TL Hepsi 1.6 Mjet Otomatik İcin Gecerlidir. Araca Yaklasık 28 Bin TL Harcadık ve Agır Bakımını Yaptık.


    Adblue Yaklasık 11 LT lik deposu var ve 5 LT si 600TL civarında doldurdunuz mu uzun sure gidiyor.



    İsterse 1000 KM yapın 5 Yıl Sonunda Agır bakım yaptırmanız Gerekiyor.120 binden once Kayıs Degismez,200 Binden Once Zincir Degismez diyenlere kulak asmayın derim.Koptugu An Full Motor Yaptırmak Zorunda Kalabilirsiniz.O da


    coook pahalıya patlar.


    Egea da Aracına ozen gostermeyen ciddi bir kesim var.Aslında garantisi devam eden arac alıyorsunuz ama garantisi yok.0W20 yerine 5W30 yagı dayayan cok,Dizelde biz Ceyrek Deponun altına inmeyiz adam kırmızıda kullanıyor mazot


    almıyor sonra alıcıya Mazot Pompası,Enjektor masrafı cıkabiliyor,Adblue koymuyor oradan masraf cıkabiliyor.





    FIAT EGEA CROSS (ANA KONU)Anlatan Adamlaryoutube
    Anlatan Adamlar'ın bu bölümünde Yeni Fiat EGEA ile piyasaya çıkan 1.0 litre hacmindeki Firefly motoru inceledik. 3 silindirli turbolu bu motor 100hp güç 190Nm tork üretiyor. Su soğutmalı intercooler, direkt enjeksiyon, Multi-air gibi teknolojilerle donatılmış bu motor küçük hacimde yüksek güç üretmeyi amaçlıyor. ABONE OL ▶ https://goo.gl/NSYLUP NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/Yf9Xfg HIZLI OTOMOBİLLER ▶ https://goo.gl/6M4LUB TURBO ▶ https://goo.gl/T9PJqR MODİFİYE ▶ https://goo.gl/DoSNXh OTOMOBİL BAKIMI ▶ https://goo.gl/NizCH6 MOTOR NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/DjM6yJ Doğacan Kara ve Tuğberk Keçecioğlu olarak Anlatan Adamlar kanalımızda otomobil bilgi videoları hazırlıyoruz. Araçların sistemleri nedir, nasıl çalışır detaylarıyla sizlere aktarıyoruz. Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz! *SOSYAL MEDYA HESAPLARI* Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9 Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu
    https://www.youtube.com/watch?v=QGVLRflzN_0

    1.0 Turbo su Guzel Aracın ve Su Sogutmalı İntercooler Var Mesela kendi adıma 1.4 yerine 1.0 Turbo bana daha guzel geliyor.





  • İstanbul trafiğinde 9-10 altı zor Bencede, 25.000 km oldu benimde alalı 1 sene 4 ayda, ortalama 9’un altında hiç görmedim neredeyse İstanbul içinde. Uzun yolda çok 90-100 gideyim dersen 7’leri görüyor.

    Servis için Gürses oto Esenleri de tavsiye ederim, ben arabayı ordan aldım bakımları da orada yaptırıyorum zaten atmosferik ünite bakımları çok pahalı tutmuyor. Pazarlık yapmayı denemedim ama hiç :)
  • Arkadaşlar Egea Cross 1.6 mjet urban 2022 model 40-50 k km lerde bir araç almak üzereyim. Satıcı büyük bir bayi, muhtemelen filo çıkması temiz bir araç, bakımlarının yetkili serviste yapıldığını söylüyorlar bu sebeple garanti devam ediyormuş. Garantinin devam edip etmediğini kesin olarak nasıl teyit edebilirim, bakım faturaları yeterli olur mu? Bir de böyle bir araç için 1050 gibi bir rakam iyi mi sizce, hatasız boyasız.

    Bir de bakımları yılda bir oluyor sanırım ama km kaç tamamlanırsa yıl beklemeden yaptırmak gerekiyor bu motorda garanti kapsamından çıkmamak için?

  • yemrebas Y kullanıcısına yanıt

    Aracın şasi ve motor numarasını alıp servisi aramanız durumunda gerekli bilgileri en doğru şekilde onlardan alabilirsiniz.

  • Aschilius A kullanıcısına yanıt

    Valla öncelikle teşekkür ederim hocam, genel olarak 80-110 civarı hızlarla günlük 50+50 100 km işe gel git yapıyorum aydında, trafik tabi size göre muhtemelen yok denecek gibidir tek dur kalk ışıklarda oluyor o da 50 km’de 10-12 defadır. Kağnı hızında hızlanıyorum yalan yok ama FIAT EGEA CROSS (ANA KONU) aldığımdan bu yana trip Ayı hiç ellemedim bir kere sıfırladım öyle kullanıyorum verilerim şöyle FIAT EGEA CROSS (ANA KONU) 

    FIAT EGEA CROSS (ANA KONU)




  • yemrebas Y kullanıcısına yanıt

    1.6 mj dct için bakım periyodu yılda bir ya da 20K km de bir. 1-3 yıl 60.000 km tüm bakımları serviste yapılırsa garanti 5 yıl 100.000km ye uzuyor.

    Fiyat 1050 normal herhangi bir problemi yoksa.

  • kutsayulu K kullanıcısına yanıt

    Vallahi helal olsun. Demek ki sorun arabada değil, bizim trafikte imiş.   Benim şu an ortalama hız 13 km karşılığı 11.6 lt   bizim İstanbul'dan kurtulmamız lazım..

  • Aschilius A kullanıcısına yanıt

    Bende bundan önce i10 vardı lpg de olunca ondan buna ve direk benzine geçince yakıt inanılmaz çok geliyordu. Şimdi düşününce bu değer cidden çok değilmiş FIAT EGEA CROSS (ANA KONU) FIAT EGEA CROSS (ANA KONU) 

  • tuncay_geronimo T kullanıcısına yanıt

    1.0 motorların ömrü kullanıcıya bağlı bir durum. 3 silindir olmasından ve yürümek için basıldığında turbonun daha çok görev yapmasından dolayı sıkıntı olabilir. Özellikle uzun yolda sıkıntı olmaz ama şehir içinde sürekli ani hızlanmalarda turboya biraz fazla yük biniyor 1.0 larda.


    2 sene şirkette 1.0 scala kullandım, rölanti de dizelden daha çok titriyordu. 3 silindirin dezavantajı. 50 k kmden sonra bariz şekilde kabine gelen motor sesi de yükselmişti.

  • kutsayulu K kullanıcısına yanıt

    41 km ortalama hız için 6.3 litre çok değilmi ya :)

  • 0 km fiyat teklifi alan var mi
  • 
Sayfa: önceki 5859606162
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.