Şimdi Ara

Fiat Egea Hatchback İnceleme (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
76
Cevap
1
Favori
4.678
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L


    Adamlar gariptir ki Lineayı da sokmamıştı teste.
    Ne gerek var şununla aynı platformu paylaşıyor, o girdi yıldızlı pekiyi çekti o zaman bu da iyidir diye geçiştiriyorlar ama tüketici gözünü açtı. Euroncapa sokulan aracın güvenlik donanımı bizim piyasadakiyle birebir aynı mı diye bile bakıyoruz artık; bu çok iyi bir gelişme. Eskisi kadar keriz değiliz artık...


    şaka mı bu sayın arkadaşım? euroncap'dan burdaki 3-5 araba meraklısı dışında kimsenin haberi bile yok. haberi olanların da yarısı umursamıyor. linea'nın teste girmemesi de gayet normal. avrupa'da satışı yok çünkü.


    Biliyorum, haklısın. Eskiden bir ara EuroNcap için çeviri yapıyordum. Dacia için de bir konu açmıştım, tipik forum refleksi: kötü ben oldum
    http://forum.donanimhaber.com/m_100316560/tm.htm

    Ama aslında biraz daha ilgi var gibi son yıllarda, çocuklu aileler daha uyanıyor gibi. Sahibindende kekoman galericiler yazacak bişey bulamadığında 5 yıldızlı güvenlik vs diye not düşmesi de ilgi çekmeye başladı.

    İçini bolca doldurup Fluence'a 2011de 4 yıldız aldırmışlardı. Bunun nedeni sigorta şirketlerinin mühendislik veya üretim hatası vs. gibi taleplerde bulunmasını engellemekti. Egeada şirketlerin ilgisini çekmeye başladı belki tambur frensiz olanı çarpışmaya sokarlar bu sefer.


    ncap teste en düşük donanımlı araçları sokuyor. bu sebeple kampana araç girer teste. kaldı ki zaten sorun kampana değil. arka fren aslında dengeleyicidir. asıl yük ön frene biner. kampana olmasının tek sakıncası kampana takmak-çıkarmak-ayarlamak daha zor olduğu için daha fazla işçilik ücreti alınır (eskiden disk frenler için işçilik almaz, kampanalar için alırlardı sadece) ve kampana frenler sık sık ayar ister. ayar yapılmazsa dengesizliklere yol açar. aracın ncap'dan 5 yıldız almasını engelleyen kampanalar değil yani. fluence teste hiç girmedi diye hatırlıyorum, şaşırdım. baktım ve gördüm elektrikli versiyonu girmiş sadece. fluence de sonuçta megane'ın sedan versiyonu. megane 5 yıldız alırken fluence'nin 4 yıldız alması manidar. aynı durum teste girse ege-tipo'da da yaşanırdı bence ama ege teste girmez. fluence ze'nin de teste girmesinin tek sebebi elektrikli olduğu için avrupa'da da satılması.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Hocam çeviriyoruz 2 kişi ya okuyor ya okumuyor. Bize de yazık 2-3 ay önce ansiklopedik konu açtım, dünya çeviri yaptım, Mazda 787b ve Wankel motor hakkında, okuyan ve yorum atan sayısı 3'ü 5'i geçmez. Ahanda: Link

    Bizim forumda araba konuşmayı sevmiyor kimse.

    Saygılar.

    Bu foruma bir markayı eleştirmek için konu açacaksın, ama hakaret tadında laflar edeceksin bak nasıl ilgi görüyor. Hele vw kötülüyorsan forum alev alır...

    Bu forumda amaç ne otomobil ne onun hakkında gelişmeler, milletin derdi binmediği bilmediği şeyleri boş boş tartışmak...




  • Arkadaşlar Fiat'ın Tipo'yu Ncap'a göndermeme gibi bir durumu yok. Euro Ncap zaten araçları kendisi alıp test eden bir oluşum bildiğim kadarıyla. Linea'nın teste girmemiş olmasının en büyük sebebi avrupada resmi olarak satışa sunulmamış olmasıdır.

    Şu an tekrar kontrol ettim, Fiat Lİnea'nın İtalya'da, Almanya'da, İngiltere'de satışı yoktur.http://www.fiat.it/ ,http://www.fiat.de/ ,http://www.fiat.co.uk/ .

    Ayrıca şunu da belirtmekte fayda var. Avrupa'da 2 milyondan fazla satmış olan fiat 500 (ki Michael Schumacher Top Gear'a çıktığında günlük hayatta abarth 500 kullandığını söylemişti.) ise Ncap'ta yer almış ve 5 yıldız almıştır. Tipo'da kendisinden biraz daha söz ettirmeye başlarsa, Ncap onu da teste sokacaktır diye düşünüyorum. Yani biraz sabırlı olun, bence hb modelinin testi seneye bu zamanalar yayınlanmış olur muhtemelen.

    Bakınız:

    Fiat 500 Ncap 5 yıldız :http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/500/15718
    Fiat 500L Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/500l/10919
    Fiat Bravo Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/bravo/15719
    Fiat 500x Ncap 4 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/500x/20390
    Fiat Punto Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/grande-punto/15665
    Fiat Freemont Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/freemont/10969

    Yukarıda da yazdım ben Egea'nın abartılmaması gerektiğini düşünüyorum. Ancak şunu da eklemek gerek kesinlikle Linea, 301, C-elysee ile de karşılaştırılmaması gerektiğini düşünüyorum. Zaten saydığım modellerde Avrupa da satılmıyor. Amacım tartışma oluşturmak felan değil, yalnız forumda Egea'yı sürekli kötülemeye çalışan arkadaşlar var. Neyi amaçlıyor böyle yaparak bilmiyorum. İlk başta araç b sınıfı dendi. Şimdi tüm otomobil otoriteleri aracı C sınıfı araçlar ile kıyaslayınca, bu seferde başka yönden saldırmaya başladılar. Ncap testi de gelince sonrasında nerden saldıracaklar merak konusu Yukarıdaki arkadaşlar üzerine alınmasınlar onları kastederek yazdmadım.

    Ayrıca Euro Ncap'ta çok uç bir skor almadıkça şahsi kanaatim forumlar dışında insanlar skorları çok umursamıyorlar. Mesela son çıkan Opel Corsa'da 5 değil 4 yıldız aldı, ben Corsa satışlarının bu puandan etkilendiğini düşünmüyorum mesela.

    http://www.euroncap.com/tr/results/opel/vauxhall/corsa/7884


    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 11 Mayıs 2016; 17:25:41 >




  • oyuncu11790 kullanıcısına yanıt
    Hocam aslında bu otomobil forumu için geçerli bir hadise. Mesela ben donanım bölümüne de takılıyorum. Hatta burdan daha fazla vakit geçiriyorum orada. Orda da bazen fanların tartıştığı oluyor, ama o tartışma havası forumun umumunda hissedilmiyor. Burası hep tartışma, siyaset, vergi felan.

    Ben tüm donanım parçalarımı foruma danışarak alıyorum, o kadar mantıklı şeyler yazılıyorki, tom'hardware'e felan taş çıkartır o derece. Aynı şekilde mesela yakın zamanda Nvidia Pascal mimariye sahip yeni kartlarını tanıttı, konu altında harika şeyler yazıldı çizildi. Burda ise yeni bir araç tanıtılıyor abooo, hangi birini yazayım buraya.

    Neyse biz tartışmaya girmeden otomobil konuşmaya çalışıp çabalayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Legolas246 -- 11 Mayıs 2016; 12:15:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L


    Adamlar gariptir ki Lineayı da sokmamıştı teste.
    Ne gerek var şununla aynı platformu paylaşıyor, o girdi yıldızlı pekiyi çekti o zaman bu da iyidir diye geçiştiriyorlar ama tüketici gözünü açtı. Euroncapa sokulan aracın güvenlik donanımı bizim piyasadakiyle birebir aynı mı diye bile bakıyoruz artık; bu çok iyi bir gelişme. Eskisi kadar keriz değiliz artık...


    şaka mı bu sayın arkadaşım? euroncap'dan burdaki 3-5 araba meraklısı dışında kimsenin haberi bile yok. haberi olanların da yarısı umursamıyor. linea'nın teste girmemesi de gayet normal. avrupa'da satışı yok çünkü.


    Biliyorum, haklısın. Eskiden bir ara EuroNcap için çeviri yapıyordum. Dacia için de bir konu açmıştım, tipik forum refleksi: kötü ben oldum
    http://forum.donanimhaber.com/m_100316560/tm.htm

    Ama aslında biraz daha ilgi var gibi son yıllarda, çocuklu aileler daha uyanıyor gibi. Sahibindende kekoman galericiler yazacak bişey bulamadığında 5 yıldızlı güvenlik vs diye not düşmesi de ilgi çekmeye başladı.

    İçini bolca doldurup Fluence'a 2011de 4 yıldız aldırmışlardı. Bunun nedeni sigorta şirketlerinin mühendislik veya üretim hatası vs. gibi taleplerde bulunmasını engellemekti. Egeada şirketlerin ilgisini çekmeye başladı belki tambur frensiz olanı çarpışmaya sokarlar bu sefer.


    ncap teste en düşük donanımlı araçları sokuyor. bu sebeple kampana araç girer teste. kaldı ki zaten sorun kampana değil. arka fren aslında dengeleyicidir. asıl yük ön frene biner. kampana olmasının tek sakıncası kampana takmak-çıkarmak-ayarlamak daha zor olduğu için daha fazla işçilik ücreti alınır (eskiden disk frenler için işçilik almaz, kampanalar için alırlardı sadece) ve kampana frenler sık sık ayar ister. ayar yapılmazsa dengesizliklere yol açar. aracın ncap'dan 5 yıldız almasını engelleyen kampanalar değil yani. fluence teste hiç girmedi diye hatırlıyorum, şaşırdım. baktım ve gördüm elektrikli versiyonu girmiş sadece. fluence de sonuçta megane'ın sedan versiyonu. megane 5 yıldız alırken fluence'nin 4 yıldız alması manidar. aynı durum teste girse ege-tipo'da da yaşanırdı bence ama ege teste girmez. fluence ze'nin de teste girmesinin tek sebebi elektrikli olduğu için avrupa'da da satılması.


    Artık kriterleri değişmiş: 2016 yılından itibaren bazı arabaların iki derecelendirmesi olacak. Derecelendirmelerden biri sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Bu derecelendirme Avrupa Birliği içinde herhangi bir yerde satılan bir arabadan bekleyebileceğiniz minimum güvenlik seviyesini gösterir. Euro NCAP tarafından değerlendirilen tüm arabalar bu temel güvenlik derecelendirmesine sahiptir. İkinci derecelendirme tüketicilere ilave opsiyon olarak sunulabilecek 'güvenlik paketi' ile elde edilen derecelendirmedir. Suzuki Balenoyu yapmışlar en son; standart donanımla 3, radar güvenlik ekipmanı şeysiyle 4 yıldız almış...

    Bence yakında tamamen Advanced safhasına da geçip yıldızlara ekleyecekler. Mesela ben çalışırken, yaya güvenliği yeni gündemdeydi şu an standarta bağlanmış vaziyette, yani total verilen puana etkisi bir hayli var. Ön kaputun yapıldığı malzeme inceleniyor ve yayaya çarparsa özellikle baş bölgesine ne kadar zarar verileceği hesaplanıyor.

    Tambur frenler dediğin gibi ayarlı olduğu sürece dert değil ama değerlendirmeye düşük bir puan da olsa kesinlikle alınıyor. Şöyle anlatıyım: şu anki değerlendirmelerde emniyet kemeri ikazı ve hız yardımcısı (pre-crash türevleri) hatta çocuk koltukları için ISOFIX bile total puanlamaya alınıyor.
    Fluence olayı sadece ZE olmasından değil, ölümlü kazalarda açılan bazı mahkemelerden dolayı olabilir. Avrupa için üretilen Tipo yüksek yıldız alacak, Erdal Beşikçioğlu da reklamlarda 5 yıldız aldı diyecek... birebir aynı araç olmadığını vatandaş yutmaz umarım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Arkadaşlar Fiat'ın Tipo'yu Ncap'a göndermeme gibi bir durumu yok. Euro Ncap zaten araçları kendisi alıp test eden bir oluşum bildiğim kadarıyla. Linea'nın teste girmemiş olmasının en büyük sebebi avrupada resmi olarak satışa sunulmamış olmasıdır.

    Şu an tekrar kontrol ettim, Fiat Lİnea'nın İtalya'da, Almanya'da, İngiltere'de satışı yoktur.http://www.fiat.it/ ,http://www.fiat.de/ ,http://www.fiat.co.uk/ .

    Ayrıca şunu da belirtmekte fayda var. Avrupa'da 2 milyondan fazla satmış olan fiat 500 ise Ncap'ta yer almış ve 5 yıldız almıştır. Tipo'da kendisinden biraz daha söz ettirmeye başlarsa, Ncap onu da teste sokacaktır diye düşünüyorum. Yani biraz sabırlı olun, bence hb modelinin testi seneye bu zamanalar yayınlanmış olur muhtemelen.

    Bakınız:

    Fiat 500 Ncap 5 yıldız :http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/500/15718
    Fiat 500L Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/500l/10919
    Fiat Bravo Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/bravo/15719
    Fiat 500x Ncap 4 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/500x/20390
    Fiat Punto Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/grande-punto/15665
    Fiat Freemont Ncap 5 yıldız:http://www.euroncap.com/tr/results/fiat/freemont/10969

    Yukarıda da yazdım ben Egea'nın abartılmaması gerektiğini düşünüyorum. Ancak şunu da eklemek gerek kesinlikle Linea, 301, C-elysee ile de karşılaştırılmaması gerektiğini düşünüyorum. Zaten saydığım modellerde Avrupa da satılmıyor. Amacım tartışma oluşturmak felan değil, yalnız forumda Egea'yı sürekli kötülemeye çalışan arkadaşlar var. Neyi amaçlıyor böyle yaparak bilmiyorum. İlk başta araç b sınıfı dendi. Şimdi tüm otomobil otoriteleri aracı C sınıfı araçlar ile kıyaslayınca, bu seferde başka yönden saldırmaya başladılar. Ncap testi de gelince sonrasında nerden saldıracaklar merak konusu Yukarıdaki arkadaşlar üzerine alınmasınlar onları kastederek yazdmadım.

    Ayrıca Euro Ncap'ta çok uç bir skor almadıkça şahsi kanaatim forumlar dışında insanlar skorları çok umursamıyorlar. Mesela son çıkan Opel Corsa'da 5 değil 4 yıldız aldı, ben Corsa satışlarının bu puandan etkilendiğini düşünmüyorum mesela.

    http://www.euroncap.com/tr/results/opel/vauxhall/corsa/7884


    Saygılar.


    İnsanların doğrudan Egea ile bir derdi yok ama genel olarak Koç grubu ve geçmişten gelen Fiat kalitesi düşündürüyor, bu önyargının satış kriterlerini oluşturduğu bir gerçek. Örnek Mercedes yıllarca kalite, güvenlik ve yüksek imajın peşini bırakmadı; şu an A,B,CLA sınıfıyla bunun ekmeğini yiyiyor. Ama Fiat malum her seferinde hayal kırıklığı oldu...

    Egeayı tükaka etmek isteyen varsa sınıfına güvenliğine değil yakın gelecekte 2.eline baksa yeter. Şu an piyasası oluşmadı ama multijet Lineaların araba pazarında 10-12 yaşındaki Civiclerle aynı paraya satıldığını düşünürsen, filo müşterileri bile arkasına bakmadan kaçar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L


    Adamlar gariptir ki Lineayı da sokmamıştı teste.
    Ne gerek var şununla aynı platformu paylaşıyor, o girdi yıldızlı pekiyi çekti o zaman bu da iyidir diye geçiştiriyorlar ama tüketici gözünü açtı. Euroncapa sokulan aracın güvenlik donanımı bizim piyasadakiyle birebir aynı mı diye bile bakıyoruz artık; bu çok iyi bir gelişme. Eskisi kadar keriz değiliz artık...


    şaka mı bu sayın arkadaşım? euroncap'dan burdaki 3-5 araba meraklısı dışında kimsenin haberi bile yok. haberi olanların da yarısı umursamıyor. linea'nın teste girmemesi de gayet normal. avrupa'da satışı yok çünkü.


    Biliyorum, haklısın. Eskiden bir ara EuroNcap için çeviri yapıyordum. Dacia için de bir konu açmıştım, tipik forum refleksi: kötü ben oldum
    http://forum.donanimhaber.com/m_100316560/tm.htm

    Ama aslında biraz daha ilgi var gibi son yıllarda, çocuklu aileler daha uyanıyor gibi. Sahibindende kekoman galericiler yazacak bişey bulamadığında 5 yıldızlı güvenlik vs diye not düşmesi de ilgi çekmeye başladı.

    İçini bolca doldurup Fluence'a 2011de 4 yıldız aldırmışlardı. Bunun nedeni sigorta şirketlerinin mühendislik veya üretim hatası vs. gibi taleplerde bulunmasını engellemekti. Egeada şirketlerin ilgisini çekmeye başladı belki tambur frensiz olanı çarpışmaya sokarlar bu sefer.


    ncap teste en düşük donanımlı araçları sokuyor. bu sebeple kampana araç girer teste. kaldı ki zaten sorun kampana değil. arka fren aslında dengeleyicidir. asıl yük ön frene biner. kampana olmasının tek sakıncası kampana takmak-çıkarmak-ayarlamak daha zor olduğu için daha fazla işçilik ücreti alınır (eskiden disk frenler için işçilik almaz, kampanalar için alırlardı sadece) ve kampana frenler sık sık ayar ister. ayar yapılmazsa dengesizliklere yol açar. aracın ncap'dan 5 yıldız almasını engelleyen kampanalar değil yani. fluence teste hiç girmedi diye hatırlıyorum, şaşırdım. baktım ve gördüm elektrikli versiyonu girmiş sadece. fluence de sonuçta megane'ın sedan versiyonu. megane 5 yıldız alırken fluence'nin 4 yıldız alması manidar. aynı durum teste girse ege-tipo'da da yaşanırdı bence ama ege teste girmez. fluence ze'nin de teste girmesinin tek sebebi elektrikli olduğu için avrupa'da da satılması.


    Artık kriterleri değişmiş: 2016 yılından itibaren bazı arabaların iki derecelendirmesi olacak. Derecelendirmelerden biri sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Bu derecelendirme Avrupa Birliği içinde herhangi bir yerde satılan bir arabadan bekleyebileceğiniz minimum güvenlik seviyesini gösterir. Euro NCAP tarafından değerlendirilen tüm arabalar bu temel güvenlik derecelendirmesine sahiptir. İkinci derecelendirme tüketicilere ilave opsiyon olarak sunulabilecek 'güvenlik paketi' ile elde edilen derecelendirmedir. Suzuki Balenoyu yapmışlar en son; standart donanımla 3, radar güvenlik ekipmanı şeysiyle 4 yıldız almış...

    Bence yakında tamamen Advanced safhasına da geçip yıldızlara ekleyecekler. Mesela ben çalışırken, yaya güvenliği yeni gündemdeydi şu an standarta bağlanmış vaziyette, yani total verilen puana etkisi bir hayli var. Ön kaputun yapıldığı malzeme inceleniyor ve yayaya çarparsa özellikle baş bölgesine ne kadar zarar verileceği hesaplanıyor.

    Tambur frenler dediğin gibi ayarlı olduğu sürece dert değil ama değerlendirmeye düşük bir puan da olsa kesinlikle alınıyor. Şöyle anlatıyım: şu anki değerlendirmelerde emniyet kemeri ikazı ve hız yardımcısı (pre-crash türevleri) hatta çocuk koltukları için ISOFIX bile total puanlamaya alınıyor.
    Fluence olayı sadece ZE olmasından değil, ölümlü kazalarda açılan bazı mahkemelerden dolayı olabilir. Avrupa için üretilen Tipo yüksek yıldız alacak, Erdal Beşikçioğlu da reklamlarda 5 yıldız aldı diyecek... birebir aynı araç olmadığını vatandaş yutmaz umarım


    kemer ikazı ve isofix değerlendirmeyi tabii ki etkiliyor. bunu da zaten açıkça yazıyor adamlar ama kampanayala ilgili hiçbir ifadeye rastlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L

    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    quote:

    Orijinalden alıntı: C E B R A I L


    Adamlar gariptir ki Lineayı da sokmamıştı teste.
    Ne gerek var şununla aynı platformu paylaşıyor, o girdi yıldızlı pekiyi çekti o zaman bu da iyidir diye geçiştiriyorlar ama tüketici gözünü açtı. Euroncapa sokulan aracın güvenlik donanımı bizim piyasadakiyle birebir aynı mı diye bile bakıyoruz artık; bu çok iyi bir gelişme. Eskisi kadar keriz değiliz artık...


    şaka mı bu sayın arkadaşım? euroncap'dan burdaki 3-5 araba meraklısı dışında kimsenin haberi bile yok. haberi olanların da yarısı umursamıyor. linea'nın teste girmemesi de gayet normal. avrupa'da satışı yok çünkü.


    Biliyorum, haklısın. Eskiden bir ara EuroNcap için çeviri yapıyordum. Dacia için de bir konu açmıştım, tipik forum refleksi: kötü ben oldum
    http://forum.donanimhaber.com/m_100316560/tm.htm

    Ama aslında biraz daha ilgi var gibi son yıllarda, çocuklu aileler daha uyanıyor gibi. Sahibindende kekoman galericiler yazacak bişey bulamadığında 5 yıldızlı güvenlik vs diye not düşmesi de ilgi çekmeye başladı.

    İçini bolca doldurup Fluence'a 2011de 4 yıldız aldırmışlardı. Bunun nedeni sigorta şirketlerinin mühendislik veya üretim hatası vs. gibi taleplerde bulunmasını engellemekti. Egeada şirketlerin ilgisini çekmeye başladı belki tambur frensiz olanı çarpışmaya sokarlar bu sefer.


    ncap teste en düşük donanımlı araçları sokuyor. bu sebeple kampana araç girer teste. kaldı ki zaten sorun kampana değil. arka fren aslında dengeleyicidir. asıl yük ön frene biner. kampana olmasının tek sakıncası kampana takmak-çıkarmak-ayarlamak daha zor olduğu için daha fazla işçilik ücreti alınır (eskiden disk frenler için işçilik almaz, kampanalar için alırlardı sadece) ve kampana frenler sık sık ayar ister. ayar yapılmazsa dengesizliklere yol açar. aracın ncap'dan 5 yıldız almasını engelleyen kampanalar değil yani. fluence teste hiç girmedi diye hatırlıyorum, şaşırdım. baktım ve gördüm elektrikli versiyonu girmiş sadece. fluence de sonuçta megane'ın sedan versiyonu. megane 5 yıldız alırken fluence'nin 4 yıldız alması manidar. aynı durum teste girse ege-tipo'da da yaşanırdı bence ama ege teste girmez. fluence ze'nin de teste girmesinin tek sebebi elektrikli olduğu için avrupa'da da satılması.


    Artık kriterleri değişmiş: 2016 yılından itibaren bazı arabaların iki derecelendirmesi olacak. Derecelendirmelerden biri sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Bu derecelendirme Avrupa Birliği içinde herhangi bir yerde satılan bir arabadan bekleyebileceğiniz minimum güvenlik seviyesini gösterir. Euro NCAP tarafından değerlendirilen tüm arabalar bu temel güvenlik derecelendirmesine sahiptir. İkinci derecelendirme tüketicilere ilave opsiyon olarak sunulabilecek 'güvenlik paketi' ile elde edilen derecelendirmedir. Suzuki Balenoyu yapmışlar en son; standart donanımla 3, radar güvenlik ekipmanı şeysiyle 4 yıldız almış...

    Bence yakında tamamen Advanced safhasına da geçip yıldızlara ekleyecekler. Mesela ben çalışırken, yaya güvenliği yeni gündemdeydi şu an standarta bağlanmış vaziyette, yani total verilen puana etkisi bir hayli var. Ön kaputun yapıldığı malzeme inceleniyor ve yayaya çarparsa özellikle baş bölgesine ne kadar zarar verileceği hesaplanıyor.

    Tambur frenler dediğin gibi ayarlı olduğu sürece dert değil ama değerlendirmeye düşük bir puan da olsa kesinlikle alınıyor. Şöyle anlatıyım: şu anki değerlendirmelerde emniyet kemeri ikazı ve hız yardımcısı (pre-crash türevleri) hatta çocuk koltukları için ISOFIX bile total puanlamaya alınıyor.
    Fluence olayı sadece ZE olmasından değil, ölümlü kazalarda açılan bazı mahkemelerden dolayı olabilir. Avrupa için üretilen Tipo yüksek yıldız alacak, Erdal Beşikçioğlu da reklamlarda 5 yıldız aldı diyecek... birebir aynı araç olmadığını vatandaş yutmaz umarım


    kemer ikazı ve isofix değerlendirmeyi tabii ki etkiliyor. bunu da zaten açıkça yazıyor adamlar ama kampanayala ilgili hiçbir ifadeye rastlamadım.


    Tambur fren en son kaç sene önce görülmüş, görseler ne olduğunu bilemezler.
    Şaka bi yana şu an benim kullandığım kiralık C4 Cactuste var, ısınınca ya da ıslanınca zaten problem ama kim ne derse desin araç yüklüyken ESPyi de etkiliyor. Otm. vites olmasına rağmen motor freni yapma ihtiyacı duyuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C E B R A I L -- 11 Mayıs 2016; 14:13:50 >




  • C E B R A I L kullanıcısına yanıt
    Güzel açıklamışsınız hocam. Ncap testi yayınlansın, onun da burda konusunu açıp konuşuruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    ben dün sedanını inceledim, b sınıfı diyenler neyin kafasını yaşıyor anlamıyorum arka koltukları focustan geniş aracın, ön taraf da geniş bagajı da büyük, motor desen zaten 320 tork ne focusta var ne a3te
    ama bizim forumdaki trollere kalsa araç b sınıfı, gerçi foruma baksak mazda3 golften daha fazla satıyor

    =) ekonomik araç arayanlara da mazda 323 önerme hastalıkları var. sorsan kendi almaz ama inatla önerir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Legolas246

    Güzel açıklamışsınız hocam. Ncap testi yayınlansın, onun da burda konusunu açıp konuşuruz.


    Haklısın kardeşim konuyu daha fazla saptırmayalım. Beni biliyorsun hep 2.el değerinden gidiyorum, alışkanlık işte.
    Tahminimce Ncapte en az 4 yıldızı var ama dediğim gibi gerçek er meydanı ülkemizde hiçbir mantıklı algoritması olmayan 2.El Pazarı.
  • C E B R A I L kullanıcısına yanıt
    Hocam zaten ikinci el konusunda sizin söylediklerinizin üzerine hiç bir şey söylemediğimi belirtmek isterim.
  • “offering a Focus-sized car for nigh-on Fiesta money.”

    Kimse bu kisma takilmamis. Fiat bu araci bize de Fiesta fiyatlarindan mi yoksa Leon fiyatindan mi satmaya calisacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • udeskota kullanıcısına yanıt
    Bu kardeşiniz üşenmedi sizler için ufak çaplı bir araştırma yaptı.



    Şimdi öncelikle şuna bakalım: Tr'deki Egea(Sedan) Ford Fiesta ve Seat leon Fiyatları .



     Fiat Egea Hatchback İnceleme  Fiat Egea Hatchback İnceleme Fiat Egea Hatchback İnceleme




    Egea bu tabloya göre tam fiesta ile leon arasında. Fiesta'dan biraz pahalı, Leon'dan ise biraz ucuz. Yalnız burda bahsettiğimiz Egea Sedan. Hb için 1.4 t-jet getireceğiz diyorlar. İllaki biraz daha pahalı olur diye düşünüyorum. Bunu da eklediğimize göre şimdi Almanya'ya dönelim.




    Almanya'da ise Tipo Hb'nin fiyatlar belli olmuş durumda. Oranın fiyat listesini ekliyorum:


     Fiat Egea Hatchback İnceleme Fiat Egea Hatchback İnceleme Fiat Egea Hatchback İnceleme



    Burdaki tabloda ise Egea Hb ile Leon aslında 3 aşağı 5 yukarı aynı fiyatta gibi görünüyor. Ama burada dikkat edilmesi gereken husus Leon beygir olarak Tipo'nun (Egea) gerisinde. Fiesta ise bu ikiliyi en full donanımı ile fiyatta yakalıyor. Ama o motor da 1.0 ecoboost. Yani maliyeti yüksek bir makine. Emisyon değerleri düşük olduğu için oralarda rağbet görüyordur diye düşünüyorum.



    Yani genel olarak tablolar TR ile benzer. Top Gear'ın orda öyle demesinin sebebi de tam olarak aynı fiyatta olmaları değil, galiba yakın fiyatta olmalarıdır.


    Saygılar, sevgiler.




  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    O saydıkların linea da da var linea c sınıfı mı? Yeni linea azcık genişledi c oldu arkadaş. Şunu anlamadınız hala piyasada her sınıf araçta büyüme var. D den başladı aşağı doğru geliyor. Agea hb vs golf torku golften fazla hemde güldürmeyin insanları.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Legolas246 kullanıcısına yanıt
    Bu koşullar altında 1.4 T-jet, Leon 1.2 TSI fiyatına gelmesi bekleniyor. Açıkçası ben bu ikiliden Leon'u gözüm kapalı seçerdim.

    Top Gear incelemesinde de 'ima' edildiği üzere, bu araba ancak ucuz bir C boyutlu bir hatchback seçeneği olabilir.

    Ekleme;

    Hocam bir nokta daha var eklemek istediğim. Seat fiyat listesinde en ucuz Leon 'Style' donanım ile satılıyor. Boş denilemeyecek bir donanım, şuanda Fiat listesinde en ucuz olan aracın donanımından daha dolu.

    Bir de almanya fiyat listeesindeki baz donanımların durumlarına da bakmak lazım. Belki de orada da Leon, Fiat'a göre daha boştur, bu sebeple aynı fiyata satılıyordur vs..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi udeskota -- 17 Mayıs 2016; 18:27:16 >
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    top gear aracı focusla, a3le kıyaslamış sen gelmişsin golfle kıyaslanamaz diyorsun, top gear'dan daha iyi biliyorum diyorsan o ayrı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Master_Evil -- 17 Mayıs 2016; 19:38:42 >
  • Ne çok abartıldı, şu çöpten toplanan demirlerle üretilen Egea. Yok hyundai kia dan daha az ses cikartiyormus, on gogsu.

    Ulan fiatin hyundai gibi olabilmesi icin once komple iflas edip sil bastan yeni bir mantikla fabrika kurmasi gerekir.

    Fiat ne dir ? Nerede bir basarisi birseyi duyulmus? Koskoca Hyundai dunyanin en cok satan 3. Firmasi ile boy olcusturebilirmi?

    Egea bmw 3 ten kopya edilmis yan hatlari, orasi burasi egilip
    Bukulmus linea ve, hurdaliktan toplanan linea larin malzemelrinin birlestirilmeaiyle uretilmis olan , 3. Dunya ulkelerini somurme amacli ve sadece kar amacli bir projedir.

    Bu projenin parcasi olmak istenlere Allah akil
    Versin.!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Master_Evil kullanıcısına yanıt
    Nasıl bir kıyaslamaysa artık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • udeskota kullanıcısına yanıt
    Hocam Fiat, Egea sedanı da Avrupa'da ucuza satıyor. 12000 €. Çok "sövdüğümüz" VW (ve diğer markalar) ise Golf Almanya da ne kadar ise burada da neredeyse aynı fiyata satıyor. %45 ötv bindirmiyor. %5-10 bir fark var. Firmalar ötv nin çoğunu absorbe ediyorlar, Türkiye ye satış yapabilmek için. Birde transport giderleri var tabi.
    Bize en pahalı araçları yerli üretim yapan firmalar satıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.