Şimdi Ara

Fiat Linea 1.3 Multijet Gitmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
6.747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Linea 1.3 Multijet aracım 3 bin devirden sonra neredeyse devir çevirmiyor çok az bir şekilde devir alıyor ve motor arıza lambası yanıyor. Bu sorun arada bir oluyor ve sorun kesildiği zaman ise direksiyonun altındaki kısımdan çıt çıt şeklinde bir temassızlık geliyor. Sorunun sebebi ne olabilir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Büyük ihtimalle sorun turbodur, aracınız yüksek km'de ise enjektörlerdende yapabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 130 binde peki sorun turboda ise 2 bin devir civarında tork vermesi normal midir. 3 bin devirden sonrası zaten neredeyse çevirmiyor diyebiliriz. Sorunu şuna benzetebilirim bazı yeni araçlarda araç boştayken dip gaz yapınca devri nasıl kısıyor ise bu araçta vitesteyken o şekilde devir çeviriyor. Yani devir hızlandıkça yavaşlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mekanik olarak egr ve etkiledigi emis hattina kurum temizligi yaptirip, uzerine carbonclean( makineye baglayip yapilandan) yaptirirsaniz; 30bine geri döner arac

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xtypeee

    Aracım 130 binde peki sorun turboda ise 2 bin devir civarında tork vermesi normal midir. 3 bin devirden sonrası zaten neredeyse çevirmiyor diyebiliriz. Sorunu şuna benzetebilirim bazı yeni araçlarda araç boştayken dip gaz yapınca devri nasıl kısıyor ise bu araçta vitesteyken o şekilde devir çeviriyor. Yani devir hızlandıkça yavaşlıyor.
    Zaten 1.3 Multijet torkunu 1800 devirden itibaren veriyor ve çok kısa aralıkta veriyor yani motor 1800 ilr 2500 arası canlı sonrası ölüyor, bende 1.3 Multijet kullanıyorum 4 bin devire kadar çeviriyor tabi 3000 sonrası ölü.



    Öncelikle aracınızı dyno'ya çıkarın güç ölçümü yapın ya da sağlıklı bir linea bulun kullanın performans farkını kıyaslayın hiçbirini bulamıyorsanız 0-100 testi yapın fabrika verileriyle kıyaslayın ona göre ne kadar gitmiyor onu belirleyin bence.



    1.3 95hp motorda değişken geometrili turbo kullanılmaya başladı yani sabit palli turbo değil devire göre açıları değişken bu yüzden turbodaki küçük bir problem performans kaybına yol açar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Hocam araçta güç kaybı hissedilir şekilde fazla 120 kilometre hızdan sonra neredeyse araç gitmiyor 120-140 arası nerdedeyse 1 dk sürüyor bahsettiğiniz işlemle bu sorunu çözebilir miyiz sizce ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xtypeee

    Hocam araçta güç kaybı hissedilir şekilde fazla 120 kilometre hızdan sonra neredeyse araç gitmiyor 120-140 arası nerdedeyse 1 dk sürüyor bahsettiğiniz işlemle bu sorunu çözebilir miyiz sizce ?
    Turbo ya kırılır ,ya da onceden ugultu/ıslık yapmaya baslar. Araci kullanan sizsiniz, anormal bir ses yok ise kurum problemidir buyuk ihtimalle.

    Egr vakfi temizlenince ,dunyasi degisen 1.3mjtler var..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat Albea 1.3 Multijet Son Hız
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Hocam arıza lambası yakıyomuş, adres vermiş, ben burdayım demiş. Önerim cihaza sokup nokta atış yapmanız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Simdi gordum; ariza lambasi yanıyor ise limpmode a girmis koruma amacli. Bence de cihaza baglamak ilk is olmali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Evet hocam aracım limpmode girmiş durumda bugün bir arkadaşım yolda giderken kontak açıp kapattı ve araca 1 saniyelikte olsa güç geldi açıkçası sonra aynı şekilde devam etti. Peki bu mode girmesinin sebebi ne olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Ayrıca turbonun çalışmasında bir sıkıntı yok herhangi bir ötme vs. yok acaba durum turbo hortumuyla alakalı olabilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Corsa 1.3 te(aynı motor zaten) başıma geldi 90ı geçmez oldu araba daha sonrasında yokuşları zor çıkmaya başladı derken bir yokuşun en tepesine kadar getirip bıraktı sağolsun çekici çağırdık yokuş olmasa bizi eve kadar götürürdü de

    Biz de turbo hortumu zarar görmüş arabanın altını vurmuşuz motor kendini korumaya almış başta servise götür ışığı yaktı sonra motor arıza lambası

    Bence burada dert yanacağınıza servise gidin anında teşhisi koyarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.