Şimdi Ara

FİAT PSA BİRLEŞİYOR (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
3.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam Fiatin guclu yani kalmadi Avrupada. Turkiyede Egea ve Doblo sayesinde guclu ama diger Avrupa ulkelerinde oyle bir gucu kalmadi. Bir de kendi ulkesi Italyada iyi satiyor.
    Peugeot kadar genis urun portfolyosu da yok zaten. Su an Peugeot Citroen ve Opele bakinda A dan D ye hem SUV hem araba olarak her segmentte varlar. Fiat is A B sinifina sikismis durumda.

    Neyse zaten yeni haberlere gore anlasma olmus gorunuyor. PSA 6 uye FCA 5 uye olacakmis yonetim kurulunda.

    Birlesmeye kaybetmek olarak bakmamak lazim bence.
  • Fiat Avrupada tamamen kıskaçta şu anda zaten o sebeple kapı kapı ortaklık kurmaya çalışıyorlar. 2015teki CO2 limitini dahi sınırdan ancak karşılatabiliyorlar ki bu mevcut dizel araçları varken. 2021 de dizeli bırakınca 95 g CO2 sınırına karşılık ellerinde 130 gr ın üstünde motorlardan başka birşey kalmıyor. Mevcut satılan araç başına cezalar Fiatı araç satamaz hale getirecek bu şekilde. Hızla küçük hacimli turbo motorlar ve hybrid ve elektrikli araçlar çıkarmaları lazım ancak onların çözümü zaman ve finans sebebiyle fabrika çıkışı lpg. Tesla anlaşmasının yanında bir grupla daha ortak olamazlarsa Avrupa için işleri neredeyse imkansız bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 30 Ekim 2019; 23:13:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • belki de ben FCA'yı gözümde aşırı büyütmüş olabilirim. ama hala inanasım gelmiyor; ne emisyon sorununa, nede kendisini yönetim kurulunda geri planda bırakacağına.

    ama ben yinede ısrarlıyım. eğer bir anlaşma olacak ise ya bildiğimiz anlamda ortaklık olmayacak yada dizginler FCA'nın elinde olacak. zaten daha önce FCA PSA'yı reddetmişti.benim görüşüm, tamamen fifti fifti bile olsa, siyasi mali konularda asla anlaşamazlar. ne Fransız nede İtalyan halkı böyle bir anlaşmadan hoşnut olmaz. ben internete baktım ama yine pek bilgi bulamadım. belki sizler Twitter'dan güvenilir kaynaklardan filan takip ediyorsunuzdur, haklıda olabilirsiniz. ama dediğim gibi hiç inanasım gelmiyor, eğer dediğiniz gibi bir durum olmuşsa bile mutlaka tekrar bozulur diye düşünüyorum.
    cevaplarınız içinde ayrıca teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 30 Ekim 2019; 23:50:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam anlasma saglanmis sartlar aciklanmis. John Elkann (FIatin en buyuk ortagi) yonetim kurulu baskani, Su andaki Peugeot sirketi ise yeni sirketin CEO`su olacakmis.
    Tek bir sirket kurulacakmis su andaki hissedarlar yuzde 50 pay alacakmis yeni sirketten. PSA`nin piyasa degeri FCA den daha yuksekti. yeni sirketten yuzde 50 almak demek PSA hissedarlari icin deger kaybi olmus oldu. FCA hissedarlari icin avantaj oldu. ZAten FCA hisseleri yuzde 12 artarken PSA hisseleri yuzde 14 dusmus.

    BU arada sunu ben de yeni gordum. Sasirtici geldi. PSA nin sahipleri:

    Dongfeng Motor Group (13.68%)
    French state (13.68%)[4]
    Peugeot family (13.68%)

    Hocam FCA kucuk degil zaten, buyuk hatta PSA den daha cok arac satiyor ama Avrupada zayif, Amerikada guclu (ama elektirikli ve az yakan araclara ihtiyaci var). PSA ise Amerikada hic yok ama Avrupada guclu. O yuzden bence mantikli bir ortaklik. Yeni sirket birbirlerindeki teknolojileri kullanarak hem Avrupada hem Amerikada buyume potansiyeline sahip.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam anlasma saglanmis sartlar aciklanmis. John Elkann (FIatin en buyuk ortagi) yonetim kurulu baskani, Su andaki Peugeot sirketi ise yeni sirketin CEO`su olacakmis.
    Tek bir sirket kurulacakmis su andaki hissedarlar yuzde 50 pay alacakmis yeni sirketten. PSA`nin piyasa degeri FCA den daha yuksekti. yeni sirketten yuzde 50 almak demek PSA hissedarlari icin deger kaybi olmus oldu. FCA hissedarlari icin avantaj oldu. ZAten FCA hisseleri yuzde 12 artarken PSA hisseleri yuzde 14 dusmus.

    BU arada sunu ben de yeni gordum. Sasirtici geldi. PSA nin sahipleri:

    Dongfeng Motor Group (13.68%)
    French state (13.68%)[4]
    Peugeot family (13.68%)

    Hocam FCA kucuk degil zaten, buyuk hatta PSA den daha cok arac satiyor ama Avrupada zayif, Amerikada guclu (ama elektirikli ve az yakan araclara ihtiyaci var). PSA ise Amerikada hic yok ama Avrupada guclu. O yuzden bence mantikli bir ortaklik. Yeni sirket birbirlerindeki teknolojileri kullanarak hem Avrupada hem Amerikada buyume potansiyeline sahip.
    ben hala şoktayım!
    ama artık hayırlı uğurlu olsun diyelim. inşallah bu birleşme ile gaza gelip, başımıza yeni bi "VAG" kesilmezler! hele fiyatları uçururlarsa Türkiye için baya kötü olur!


    PSA'ın piyasa değerinin daha yüksek olduğunu bilmiyordum. dediğiniz gibi ise, FCA ilk bakışta daha kârlı çıkmış gibi duruyor.
    Fransız hükümetinin Renault'da hissesi olduğunu, birde Opel'i almak için PSA'ya faizsiz kredi verdiğini biliyordum.
    ama Fransız Devleti'nin PSA'da hissesi olduğunu da bilmiyordum. sayenizde öğrenmiş oldum, teşekkürler.

    Ama ben İtalyan yada bi Fransız vatandaşı olsam; bu
    birleşmeden çok rahatsız olurdum! ama yinede Fransızların dizgini kendi ellerinde olan bi markası var, o da "Renault". ama garip İtalyanlar da o da yok artık! gelecek kavgala gebe. ama bunu da önlemler almışlardır sanırım. zaten öncelikle fabrika kapatmak, veya birleştirmek gibi bir durum olmayacakmış. eğer gelecekte tekrar ayrılma gibi bir durum olursa bu tarz şeyler en az hasarla ayrılmalarını kolaylaştırır.


    son olarak, motor1 sitesinde; "yönetim kurulu 5'i FCA, 5'i PSA'dan olmak üzere 10 üyeden oluşacak. Kurulun lideri ise 5 yıllık süre ile CEO olarak atanan Carlos Tavares olacak." yazıyor...
    FİAT PSA BİRLEŞİYOR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 31 Ekim 2019; 19:47:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Iki tarafta kazanclı çıkacak kanımca. Hem Avrupa hem de Amerika pazarı için birbirlerini tamamlayacaklar.

    En çok Opel i merak ediyorum. Corsa ve Astra l yi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enki -- 31 Ekim 2019; 22:25:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    En büyük getirisi FCAya olacak bu anlaşmanın. Birisiyle ortaklık kurmak zorundalar aksi takdirde 1 yıl içinde Avrupada neredeyse araç satamayacak hale gelecekler.

    Keşke batsaydı be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Biraz zor katılır VAG toplam varlığı 458 milyar euro civarı. PSA'nın 61 milyar euro

    Alıntıları Göster
    offffff

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizginler FCA da mı olacak. İyi güldüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Fiat mevcut haliyle Avrupa için açıkçası gereksiz bir unsur ancak Tofaşı düşünürsek ülkemiz için önemli. O yüzden batmasınlar mümkünse daha iyiye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    PSA'nın gelişimi Fiatın gerilemesi düşünülünce ipler FCA'ya ancak milletvekili dayısı varsa verilir herhalde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Enki kullanıcısına yanıt
    Corsa zaten yenilendi. Astrada peugeot altyapısı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    PSA'nın gelişimi Fiatın gerilemesi düşünülünce ipler FCA'ya ancak milletvekili dayısı varsa verilir herhalde
    sergio ölmeden önce 2022 planı duyurmuştular her marka için. Aşırı sallamasyondu. Maseratiye tam elektrikli spor araba, alfa gtv ler felan komedi. Emisyonları bile zor karşılayan firma yeni motor yok, model çıkaramıyor rezalet haldeler. FCA diye geçiyor ama ABD markalarına zerre katkısı olmadı niye birleştiler anlamadım. Chrysler fiilen battı, dodge pick up satmasa o da battı, avrupada batık lancia, sadece italyada satılan ypsilon ile alfanın toplamından fazla satıyor. Başarısızlık uzmanı bunlar... Ferrarinin adı kirleniyor vallahi şunlar yüzünden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Dizginler FCA da mı olacak. İyi güldüm
    şuan ki durum fifti fifti!
    yani dizginleri çift taraftan kamçılayacaklar yani bizi VAG'layacaklar!
    benim gözümde ve dünyadaki çoğu kişinin gözünde FCA daha prestijlidir. eğer FCA emisyondan dolayı taklaya gelmemiş olsa, bir anlaşma veya bu şartlarda bi anlaşma asla olmazdı. zaten daha önce FCA, PSA' nın teklifini reddetmişti.
    velhasıl FCA'nın diğer lüks markalarını saymaya gerek bile yok. ama PSA'da "Alfa Romeo Giulia'ya" bile denk gelecek bi model söyleyebilirmisiniz?
    Giulia benim icin BMW'den VE BMW'nin o iğrenç yeni böbreklerinden evladır..

    FİAT PSA BİRLEŞİYOR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 31 Ekim 2019; 23:49:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Fiat S.P.A anlıyorum seni

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir otomotiv şirketinin ana amacı emisyondan dolayı taklaya gelmemek zaten. Adamlar yapmaları gereken tek iş olan 4-5 yıl önceden belli olan emisyon geçişlerine uyum sağlayamadılar. Bir otomotiv şirketi için bundan büyük beceriksizlik ve vizyonsuzluk olmaz açıkçası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu bilgi yanlış olabilir. Ben burada eski kasa elde kalan 2018 model dobloların hepsine talip oldum. Once baya ilgilendiler, sonra o ülkeye veremiyoruz İtalyanlar kendileri satacaklarmış diye. Halbuki araç Yok ülkede

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hepimize hayırlı olsun, bol motor-şanzıman konfigürasyonlu modeller gelir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Fiat Avrupada tamamen kıskaçta şu anda zaten o sebeple kapı kapı ortaklık kurmaya çalışıyorlar. 2015teki CO2 limitini dahi sınırdan ancak karşılatabiliyorlar ki bu mevcut dizel araçları varken. 2021 de dizeli bırakınca 95 g CO2 sınırına karşılık ellerinde 130 gr ın üstünde motorlardan başka birşey kalmıyor. Mevcut satılan araç başına cezalar Fiatı araç satamaz hale getirecek bu şekilde. Hızla küçük hacimli turbo motorlar ve hybrid ve elektrikli araçlar çıkarmaları lazım ancak onların çözümü zaman ve finans sebebiyle fabrika çıkışı lpg. Tesla anlaşmasının yanında bir grupla daha ortak olamazlarsa Avrupa için işleri neredeyse imkansız bence.
    Bu bilgiyi Okan Altan ile paylaştım ve yanıtı linkte verdi. Emisyon için hazır olduklarını söyledi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Bu bilgiyi Okan Altan ile paylaştım ve yanıtı linkte verdi. Emisyon için hazır olduklarını söyledi.https://www.instagram.com/p/B4TM-lzllSx/?igshid=17orwedmxufdx

    Alıntıları Göster
    Hazır olduklarını söylemiyor PSA ile bu sınırı tutturabileceklerinden bahsediyor. Bununla birlikte 2020de hangi araçlarında değerleri 95 altına çekmişler ve bu araçların satış adetleri ne kadar olacak ve havuzdaki yüksek CO2 emisyonlarına sahip motorlarını nasıl elemine edecek? Daha basit haliyle bugün 130 g CO2 emisyonuna sahip bir araca karşılık 60 g emisyona sahip bir hybrid satmaları gerekiyor? 1. Nerede bu hybrid araçlar 2. Bu hybrid araçlardan ne kadar satabilecekler? Bu kadar hazır olan firma bugün neden tartışmasız olarak tesla ortaklığı devreden çıkınca son sırada CO2 emisyonlarında?

    Okan Bey işini layığıyla yapan insanlardan cevabına saygı duyuyorum tabi ki ancak sanki rakamlardan çok firma açıklamaları dayanak tutulmuş gibi görünüyor.

    Şu raporu incelemenizi tavsiye ederim;

    https://theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_CO2_emissions_pv_EU_2018_20190806.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 1 Kasım 2019; 9:22:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.