Şimdi Ara

FİAT PSA BİRLEŞİYOR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
3.312
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayırlısı olsun doğacak sonuçları merak ediyorum.

    FİAT PSA BİRLEŞİYOR



  • Hocam anlasma saglanmis sartlar aciklanmis. John Elkann (FIatin en buyuk ortagi) yonetim kurulu baskani, Su andaki Peugeot sirketi ise yeni sirketin CEO`su olacakmis.
    Tek bir sirket kurulacakmis su andaki hissedarlar yuzde 50 pay alacakmis yeni sirketten. PSA`nin piyasa degeri FCA den daha yuksekti. yeni sirketten yuzde 50 almak demek PSA hissedarlari icin deger kaybi olmus oldu. FCA hissedarlari icin avantaj oldu. ZAten FCA hisseleri yuzde 12 artarken PSA hisseleri yuzde 14 dusmus.

    BU arada sunu ben de yeni gordum. Sasirtici geldi. PSA nin sahipleri:

    Dongfeng Motor Group (13.68%)
    French state (13.68%)[4]
    Peugeot family (13.68%)

    Hocam FCA kucuk degil zaten, buyuk hatta PSA den daha cok arac satiyor ama Avrupada zayif, Amerikada guclu (ama elektirikli ve az yakan araclara ihtiyaci var). PSA ise Amerikada hic yok ama Avrupada guclu. O yuzden bence mantikli bir ortaklik. Yeni sirket birbirlerindeki teknolojileri kullanarak hem Avrupada hem Amerikada buyume potansiyeline sahip.
    şuan ki durum fifti fifti!
    yani dizginleri çift taraftan kamçılayacaklar yani bizi VAG'layacaklar!
    benim gözümde ve dünyadaki çoğu kişinin gözünde FCA daha prestijlidir. eğer FCA emisyondan dolayı taklaya gelmemiş olsa, bir anlaşma veya bu şartlarda bi anlaşma asla olmazdı. zaten daha önce FCA, PSA' nın teklifini reddetmişti.
    velhasıl FCA'nın diğer lüks markalarını saymaya gerek bile yok. ama PSA'da "Alfa Romeo Giulia'ya" bile denk gelecek bi model söyleyebilirmisiniz?
    Giulia benim icin BMW'den VE BMW'nin o iğrenç yeni böbreklerinden evladır..

  • Fiat çok zorda birine yıkılması lazım artık, karşılığında PSA'a kuzey amerika kapılarını açabilir.
  • İkisinin de iyi olduğu noktalar var, multijet motorlu, peugeot lar gelebilir. Yeni Egealar, BlueHdi motorla gelebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mixenon

    İkisinin de iyi olduğu noktalar var, multijet motorlu, peugeot lar gelebilir. Yeni Egealar, BlueHdi motorla gelebilir.
    onun olması için birleşmeye gerek yok ki. zaten bazı markalar rakiplerinden motor tedarik ediyor.

    zaten net bişeyde yok, bence birleşme veya ortaklık olmaz. en fazla ortak projeler, ortak altyapı gibi şeyler olabilir ama bunlar zaten olan şeyler.

    ayrıca 2 markada kendi içlerinde tek bir marka değil. kimi kimi kimle birleştirecekler? eğer yanlış hatırlamıyorsam Fiat'ın Amerikan ortakları, hatta bu ortaklar arasında Amerikan eyaleti ve Amerikalı işçilerde olması gerek..

    Türkiye'den bi örnek vermek gerekirse, Doblo'nun ve Egea'nın mülki hakları Tofaş'a ait. hatta farklı ülkeler Doblo'yu kendi markaları adı altında üretmek istediğinde, Tofaş ilede anlaşmak zorunda kalmışlardı. ve hatta biz Fiatla anlaştık, üstüne neden Türklerle anlaşmak zorunda kalıp, onlarada para vermek zorundayız diye hayıflanmışlardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 30 Ekim 2019; 17:34:57 >




  • PSA grup ile Fiat tasarım olarak o kadar zıt arabalar üretiyorlarki,bu birleşmeden nasıl bir araç çıkar bekleyip görücez.
  • Hımm araç tercihi zor olacak herkes birleşiyor
  • PSA herkesi emüklüyor. yakında VAG da kervana katılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-13B66B2D0

    onun olması için birleşmeye gerek yok ki. zaten bazı markalar rakiplerinden motor tedarik ediyor.

    zaten net bişeyde yok, bence birleşme veya ortaklık olmaz. en fazla ortak projeler, ortak altyapı gibi şeyler olabilir ama bunlar zaten olan şeyler.

    ayrıca 2 markada kendi içlerinde tek bir marka değil. kimi kimi kimle birleştirecekler? eğer yanlış hatırlamıyorsam Fiat'ın Amerikan ortakları, hatta bu ortaklar arasında Amerikan eyaleti ve Amerikalı işçilerde olması gerek..

    Türkiye'den bi örnek vermek gerekirse, Doblo'nun ve Egea'nın mülki hakları Tofaş'a ait. hatta farklı ülkeler Doblo'yu kendi markaları adı altında üretmek istediğinde, Tofaş ilede anlaşmak zorunda kalmışlardı. ve hatta biz Fiatla anlaştık, üstüne neden Türklerle anlaşmak zorunda kalıp, onlarada para vermek zorundayız diye hayıflanmışlardı.

    Alıntıları Göster
    Hocam FCA deki Amerikan hukumeti hissesi ve iscilerin hisseleri sorunlari cok once cozuldu. Zaten o hisse sorunlari cozulunce FCA oldu. Ondan once Fiat ve CHryslerdi. Su an FCA diye tek bir sirket. Fiat Chrysler Automobiles. Altinda markalar var tabiiki Jeep,Chrysler, Fiat, Dodge,Alfa, Maserati vs. gibi ama tek bir sirket.

    Tofas ise farkli bir durum iki sirketin ortakligi. Koc ve Fiatin.

    Her ne kadar biz Turkiyede sadece Fiat markasini gorsek de aslinda FCA`in asil varligi Amerika. Gerek satis adedi gerek kar olarak asil guclu oldugu yer Amerika yani Jeep/Ram/Chrysler kismi.

    PSA nin ciddi bir Amerikaya giris istegi var. Hatta bunun icin bir arba paylasim sirketi kurdular ve su an faaliyette. Su an da Peugeot araclar kullanilmiyor ama amaclari o. Bu amac icin mantikli gorunuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    PSA herkesi emüklüyor. yakında VAG da kervana katılır.
    Biraz zor katılır VAG toplam varlığı 458 milyar euro civarı. PSA'nın 61 milyar euro
  • Chrysler ve DS Automobiles birleşirse ortaya süper araçlar çıkarırlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Biraz zor katılır VAG toplam varlığı 458 milyar euro civarı. PSA'nın 61 milyar euro

    Alıntıları Göster
    Vag emisyon skandalından sonra bile yükselmeye devam etti. İyi başarı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkArm

    Vag emisyon skandalından sonra bile yükselmeye devam etti. İyi başarı

    Alıntıları Göster
    Emisyonmuş, atmosfermiş, küresel ısınmaymış bakmayın bu konularda duyar kasan firmalara. Büyük firmalar ve bunların sahiplerinin zerre umrunda değil. Adamlara para akıyor para. Umurunda mı hava kirlenmiş, canlılar zarar görmüş. Emisyonun, çevre kirliliğinin, küresel ısınmanın vb. tehlikelerin en büyük sebebi bu zengin işadamları ve dünya devi şirketler. Yazık, gariban o kadar insan da bir sürü önlem almaya çalışıyor çaba sarf ediyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Hocam FCA deki Amerikan hukumeti hissesi ve iscilerin hisseleri sorunlari cok once cozuldu. Zaten o hisse sorunlari cozulunce FCA oldu. Ondan once Fiat ve CHryslerdi. Su an FCA diye tek bir sirket. Fiat Chrysler Automobiles. Altinda markalar var tabiiki Jeep,Chrysler, Fiat, Dodge,Alfa, Maserati vs. gibi ama tek bir sirket.

    Tofas ise farkli bir durum iki sirketin ortakligi. Koc ve Fiatin.

    Her ne kadar biz Turkiyede sadece Fiat markasini gorsek de aslinda FCA`in asil varligi Amerika. Gerek satis adedi gerek kar olarak asil guclu oldugu yer Amerika yani Jeep/Ram/Chrysler kismi.

    PSA nin ciddi bir Amerikaya giris istegi var. Hatta bunun icin bir arba paylasim sirketi kurdular ve su an faaliyette. Su an da Peugeot araclar kullanilmiyor ama amaclari o. Bu amac icin mantikli gorunuyor.

    Alıntıları Göster
    Ben hala eskide kalmışım. 2014 yılından sonra sizin anlattığnız gibi durum değişmiş. bilgilendirme için teşekkürler..

    Fransızlar için USA pazarında olmamak büyük handikap. Renault, birazda olsa Japon ortağı sayesinde varlığı var. ama PSA'nın bi varlığı yok. burda en büyük yarar PSA'nın hayrına olur. ama ben FCA'nın, Renault-Nissan gibi bi ortaklığa, yada yüzde elli elli bi durumu bile zor görüyorum. çünkü PSA'nın Avrupa'da ki güçlü yanı ağırlıklı olarak SUV'ları ve motorları. FCA'nın ise Amerika'da ki güçlü yani yine SUV'ları ve spor arabaları. zaten FCA'nın Avrupa'da ve bizim gibi ülkelerde ki güçlü yanları ise PSA tarzı giriş seviyesi. velhasıl, birleşme olursa en çok kaybeden taraf FCA olur. yani FCA'nın yararına değil. eğer FCA bi birleşme isterse dizginler kendi elinde olsun ister. bunada Fransızlar ve PSA'ya faizsiz kredi vermiş Fransız hükümeti asla yanaşmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Biraz zor katılır VAG toplam varlığı 458 milyar euro civarı. PSA'nın 61 milyar euro

    Alıntıları Göster
    vay arkadaş, koskoca VAG bile bi "Apple" etmiyomuş demek! elmanın toplam varlığı 1 trilyon dollar!
    bizede ancak "zenginin malı, zühürdün çenesini yorarmış" demek kalıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-13B66B2D0 -- 30 Ekim 2019; 21:57:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Am I Evil ?

    Emisyonmuş, atmosfermiş, küresel ısınmaymış bakmayın bu konularda duyar kasan firmalara. Büyük firmalar ve bunların sahiplerinin zerre umrunda değil. Adamlara para akıyor para. Umurunda mı hava kirlenmiş, canlılar zarar görmüş. Emisyonun, çevre kirliliğinin, küresel ısınmanın vb. tehlikelerin en büyük sebebi bu zengin işadamları ve dünya devi şirketler. Yazık, gariban o kadar insan da bir sürü önlem almaya çalışıyor çaba sarf ediyor.

    Alıntıları Göster
    zerre kadar umurlarında olmadığı için mi "chevrolet" Avrupa'dan severek ayrıldı?
    adamların emisyon oranları AB reformlarını uymadığı için AB'den topuklamak ve Opel'i de el mahkum satmak zorunda kaldılar!

    şarkının dediği gibi;
    Severek ayrılanlar bilirler ayrılığı
    Severek ayrılanlar yaşarlar pişmanlığı

    ey emisyon sen nelere kadirsin!




  • En büyük getirisi FCAya olacak bu anlaşmanın. Birisiyle ortaklık kurmak zorundalar aksi takdirde 1 yıl içinde Avrupada neredeyse araç satamayacak hale gelecekler.

    FİAT PSA BİRLEŞİYOR
  • Resmen birleşme olmuş acaba ne getirecek bu sonuç
  • eski dedikodu. çok duyduk bunları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    En büyük getirisi FCAya olacak bu anlaşmanın. Birisiyle ortaklık kurmak zorundalar aksi takdirde 1 yıl içinde Avrupada neredeyse araç satamayacak hale gelecekler.

    FİAT PSA BİRLEŞİYOR
    Chevrolet'in AB'den çıkması ve Opel'i satması gibi bir durum zorunluluğu olabilir diyorsunuz sanırım?
    FCA'nın mevcut motorları bu durumu karşılıyor mu bilmem ama Fiat ABli bir şirket olarak, AB'nin yeni emisyon standartlarına hazırlanmıştır. yani bile bile lades olmazlar herhalde! demek istediğim italyan mafyası gibi ABD'ye topuklayacak halleri yok! velhasıl PSA'sız da olsa vardır B planları. ama o da yoksa, kesin Türktür FCA! Bursa'ya taşınsınlar olsun bitsin...




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.