Şimdi Ara

<<<....FIAT PUNTO EVO KULÜBÜ(39 üye)....>>> (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.271
Cevap
19
Favori
118.783
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: comanchee

    isteyene s&s ile isteyene s&s olmadan satılıyor opsiyon yani
    .
    FİAT müşteri hizmetlerinden aradılar mylife donanımda S&S standartmış tabloyu düzelttik dediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayalci79

    Aracımı iki haftadır kullanıyorum, 720 km yol yaptım, çoğu şehir içi. Genel yakıt ortalamam 5.8.. Ama bugün okuldan eve dönerken daha uzun ama çok kırmızı ışık olmayan bir güzergâh denedim, 23 km yolu 4 litre ortalamayla geldim.

    Şimdiye kadar 180 liralık mazotla 720 km yaptım, menzil 80 km gözüküyordu, yakıt uyarısı vermeden yakıtımı aldım.

    Sabahları okula giderken sanırım hem motor soğuk olduğu için, hem de rampa çıktığım için dönüşe göre 1 - 1,5 lt fazla yakıyor kerata.

    Dualogic 1.3 95 beygir Dynamic kullanıyorum, performansından oldukça memnunum. Aracı aldığımda otomatik vites uyarısı vermişti, fren müşürü değiştirildi. O da benim hatamdı sanırım, yoğun trafikte boş bulunup gazla frene aynı anda bastığım için.

    Şimdilik her şey yolunda çok şükür, ancak Antalya'nın yoğun şehir içi trafiği araba sürme keyfi vermiyor..



    Arkadaşım aracınla ilgili biraz daha bilgi verebilir misin mümkünse?

    Konforu, performansı, S&S olayı, varsa cruise control vs.

    Teşekkürler.




  • Beni de listeye eklerseniz çok sevinirim.

    2011 1.3 MJ DYNAMIC + Asist kit+SPK kit..

    2 aylık kullanımdan sonra söleyebileceğim;

    öncelikle pozitiflerden başlayalım:
    Araç şehir içi için oldukça uygun. Düz vites modeller için konuşuyorum debriyajı tüy gibi. city mod direksiyon; özellikle sokak araları ve park sırasında büyük avantaj. Dönüşler esnasında döndüğünüz yere bakan sis farının otomatik olarak yanması özellikle gece, karanlık ve bilmediğiniz yollarda çok işe yarıyor. aracın ekonomisine diyecek bir şey yok. Frenleri bana oldukça güven verdi. Hillholder için ilk alırken "Aman ne olacak olmasada olur benim değil de hanımın işine yarar" diyordum. yanılmışım !!! özellikle çok dik yokuşlarda ileri geri manevra yapacak veya aracı park edecekseniz çok ama çok faydası oluyor. aracın içi motor dizel olmasına rağmen cidden oldukça sessiz. direksiyonun ergonomisi çok yerinde.kontağı açar açmaz devreye giren gündüz şürüş farları çok iyi düşünülmüş.Asist kit ile gelen hız sabitleyici uzun yolda inanılmaz faydalı... otomatik kararan dikiz aynası ise ayarsız ve ne idüğü belli olmayan bir sürü saçma sapan halojen farlarla dolu günümüz trafiğinde olmazsa olmazlardan.... bu liste daha uzar gider

    Eksi yönlerini yazmaya başlayalım birde Ha bu arada unutmadan aldığınız aracın segmenti ortada (B) karşılaştırma yaparken bunu asla unutmayın. Gidip de Ford Focus. Honda Civic. veya Auris ile kıyaslamak abes olur . ben aracımı 34400'e aldım. aynı dönem benim aracımla aynı donanıma sahip Toyota Auris 49.000 tl civarındaydı

    Bagaj Kapağı içerden açılmıyor ve kapıları zor kapanıyor. şoför ve yolcu tarafı yani ön kapılar 1 aylık süreçten sonra alıştı ve sorun ortadan kaltı. ama arka kapılar hala sert. Vites geçişlerini beğenmedim. çok hisli değil ve sert. Ses sistemi açıkça berbat. bakın kötü bile demiyorum Berbat. şahsi düşüncemdir kimse yanlış anlamasın...ses konusuna takık bir adamımdır. beni tatmin etmedi. bu arada bahsedilen ses kalitesi güm gümm gümmmm saçma sapan bass sesler veya cıstak cıstak bir ses kalitesi değil...o tür bir müzik tarzı ile zaten işim olmaz. Ön koltukların sırtlıklarını yaylı sitem yapmamışlar bildiğiniz vida çevirir gibi kocaman bir çark'ı çevirerek koltuğu dik yada yatay pozisyona getiriyorsunuz ki iki kişi kullanıyorsanız arabayı bu biraz sorun oluyor. onun yerine bir kol yapsalar ve kolu indirdiğimizde koltuğun sırt bölgesi ileri geri rahatça hareket etseydi çok daha iyi olurdu bence. ön gövdede bardaklık yok sadece kapı içlerinde su koymak için bir yer var ...piyasadan bardaklık alıp havalandırma ızgaralarına takabilirsiniz aklıma gelmişken arka frenler kampana. neden disk değil diye sormadan edemiyorum. ama aracın aracın ağırlığı, Aerodinamik yapısı ve motor gücünü dikkate alan italyan abiler disk'e gerek görmedilerse vardır bir bildikleri diyoruz ve geçiyoruz. motor altında karter ve motor koruması yok.

    kimi arkadaşlar sanayiide metal motor koruması taktırıyorlarmış. aman dikkat !!! motoru aşağıdan gelen taştan koruyacam derken çok önemli bir güvenlik önlemini etkisiz hale getiriyorlar. aracın motoru kaza anında kendini aşağıya bırakarak. yolcu mahalini korumaya alıyor. bu şekilde çarpışma esnasında motor iç kabine girmiyor. taktırdığınız metal korumalar motorun kendini yere bırakmasını engelliyor.


    Aklıma gelenler şimdilik bunlar. sorusu olan arkadaşlar istedikleri gibi bana ulaşabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dunesea -- 9 Haziran 2011; 16:51:31 >




  • Benimki de Dynamic 1.3 Multijet 75 HP + Assist kit+ Freedom kit + Skydome .
    Ek olarak;
    Aracımda freedom kit ile gelen (şimdi Evo Kit opsiyonu altında) Hi-fi ses sistemi var, bagajda küçük bir anfi ve ses sistemi profesyonel birşeyler aramayanlar için gayet yeterli, ben memnunum. Artı olarak Blue&Me: Direksiyondan kumandalı Bluetooth teknolojisi, hands free kontolleri,USB portlu MP3 çalar ve SMS okuyucu var. USB den mp3 lerimi dinliyorum ve daha CD-mp3 çalarını bile kullanmadım.Onda daha da iyi ses veriyordur.
    Bir de Dynamic versiyonlarda isofix standart diye biliyorum, benimkinde var ve isofixli çocuk koltuğu bağladım. Kullanımı çok rahat.Tabi en önemlisi daha güvenli bir bağlantı şekli.
    Hız kontrol sistemi, kararan dikiz aynası ve dönüşe ve sinyale duyarlı viraj içini aydınlatan sis farları gayet iyi. Skydome da aracın içinde daha ferah bir ortam hissi uyandırıyor ve ayrı bir güzellik katıyor bence. City fonksiyonlu direksiyon şehiriçinde büyük rahatlık.
    Park sensörü,yağmur sensörü, otomatik klima vs. bu sınıfta çok iyi donanımlar.

    Eksilerinde bahsettiğiniz kapı kapanmasındaki zorluk sanırım hepsinde var ben de memnun değilim, hızlı kapatmam gerekiyor bazen. Bagaj içeriden açılmıyor,ama kumandadan açılabildiği için sıkıntı olarak görmedim ben.
    Bir de motor koruması için metal bir parça değil de servislerde plastik bir koruma taktırılabiliyor fiyatı 100 TL civarı, plastik olduğu için güvenlik yönünden sıkıntı oluşturmayacağı söyleniyor. Henüz taktırmadım ama tozdan çamurdan vs. koruyormuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi connectpeople -- 8 Haziran 2011; 17:12:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: connectpeople

    Benimki de Dynamic 1.3 Multijet 75 HP + Assist kit+ Freedom kit + Skydome .
    Ek olarak;
    Aracımda freedom kit ile gelen (şimdi Evo Kit opsiyonu altında) Hi-fi ses sistemi var, bagajda küçük bir anfi ve ses sistemi profesyonel birşeyler aramayanlar için gayet yeterli, ben memnunum. Artı olarak Blue&Me: Direksiyondan kumandalı Bluetooth teknolojisi, hands free kontolleri,USB portlu MP3 çalar ve SMS okuyucu var. USB den mp3 lerimi dinliyorum ve daha CD-mp3 çalarını bile kullanmadım.Onda daha da iyi ses veriyordur.
    Bir de Dynamic versiyonlarda isofix standart diye biliyorum, benimkinde var ve isofixli çocuk koltuğu bağladım. Kullanımı çok rahat.Tabi en önemlisi daha güvenli bir bağlantı şekli.
    Hız kontrol sistemi, kararan dikiz aynası ve dönüşe ve sinyale duyarlı viraj içini aydınlatan sis farları gayet iyi. Skydome da aracın içinde daha ferah bir ortam hissi uyandırıyor ve ayrı bir güzellik katıyor bence. City fonksiyonlu direksiyon şehiriçinde büyük rahatlık.
    Park sensörü,yağmur sensörü, otomatik klima vs. bu sınıfta çok iyi donanımlar.

    Eksilerinde bahsettiğiniz kapı kapanmasındaki zorluk sanırım hepsinde var ben de memnun değilim, hızlı kapatmam gerekiyor bazen. Bagaj içeriden açılmıyor,ama kumandadan açılabildiği için sıkıntı olarak görmedim ben.
    Bir de motor koruması için metal bir parça değil de servislerde plastik bir koruma taktırılabiliyor fiyatı 100 TL civarı, plastik olduğu için güvenlik yönünden sıkıntı oluşturmayacağı söyleniyor. Henüz taktırmadım ama tozdan çamurdan vs. koruyormuş.


    Sizin aracınız evo kit olarak geçiyor ve standart paketin haricinde dediğiniz gibi hi fi sistemi ile geliyor. harici usb ve aux giriş standart. lakin ben aracı alırken bu paketin olduğu araç yoktu küçükyalı birmot'un elinde, isterseniz sipariş geçeriz ama 2 ay sürer gelmesi dediler. punto evo'lar tr de üretilmediği için siparişleri çok uzun sürüyor. ben de iki ay'ı duyunca açıkça oehhh dedim... ses sistemine kendim müdahele edecem artık. yapcak bişi yok. hemen hemen bütün markaların ek paket olarak üst seviye ses sitemleri var, fiatında böyle bir paket satması anormal değil ama standart olarak verdikleri ses sistemi biraz daha iyi olsa hiç fena olmazdı




  • ben ses sisteminden memnunum motor çok zayıf ama tüketim değeri çok iyi benzinde 7.0 lt/100 km ortalam tutturdum şehiriçi lpg ile 8.4 eder kilometrede 20-21 kr yakıyor araba ne diyeyim
  • arkadaşlar 1.4 77 hp ve 1.4 105 hp ortalama yakıt tüketimleri nedir ? tanıdık birisine sorduğumda 10 litre (araç 10.000 i devirmiş) civarında olduğunu söyledi 1.4 77 hp lik versiyonun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dunesea

    Beni de listeye eklerseniz çok sevinirim.

    2011 1.3 MJ DYNAMIC + Asist kit+SPK kit..

    2 aylık kullanımdan sonra söleyebileceğim;

    öncelikle pozitiflerden başlayalım:
    Araç şehir içi için oldukça uygun. Düz vites modeller için konuşuyorum debriyajı tüy gibi. city mod direksiyon; özellikle sokak araları ve park sırasında büyük avantaj. Dönüşler esnasında döndüğünüz yere bakan sis farının otomatik olarak yanması özellikle gece, karanlık ve bilmediğiniz yollarda çok işe yarıyor. aracın ekonomisine diyecek bir şey yok. Frenleri bana oldukça güven verdi. Hillholder için ilk alırken "Aman ne olacak olmasada olur benim değil de hanımın işine yarar" diyordum. yanılmışım !!! özellikle çok dik yokuşlarda ileri geri manevra yapacak veya aracı park edecekseniz çok ama çok faydası oluyor. aracın içi motor dizel olmasına rağmen cidden oldukça sessiz. direksiyonun ergonomisi çok yerinde.kontağı açar açmaz devreye giren gündüz şürüş farları çok iyi düşünülmüş.Asist kit ile gelen hız sabitleyici uzun yolda inanılmaz faydalı... otomatik kararan dikiz aynası ise ayarsız ve ne idüğü belli olmayan bir sürü saçma sapan halojen farlarla dolu günümüz trafiğinde olmazsa olmazlardan.... bu liste daha uzar gider

    Eksi yönlerini yazmaya başlayalım birde Ha bu arada unutmadan aldığınız aracın segmenti ortada (B) karşılaştırma yaparken bunu asla unutmayın. Gidip de Ford Focus. Honda Civic. veya Auris ile kıyaslamak abes olur . ben aracımı 34400'e aldım. aynı dönem benim aracımla aynı donanıma sahip Toyota Auris 49.000 tl civarındaydı

    Bagaj Kapağı içerden açılmıyor ve kapıları zor kapanıyor. şoför ve yolcu tarafı yani ön kapılar 1 aylık süreçten sonra alıştı ve sorun ortadan kaltı. ama arka kapılar hala sert. Vites geçişlerini beğenmedim. çok hisli değil ve sert. Ses sistemi açıkça berbat. bakın kötü bile demiyorum Berbat. şahsi düşüncemdir kimse yanlış anlamasın...ses konusuna takık bir adamımdır. beni tatmin etmedi. bu arada bahsedilen ses kalitesi güm gümm gümmmm saçma sapan bass sesler veya cıstak cıstak bir ses kalitesi değil...o tür bir müzik tarzı ile zaten işim olmaz. Ön koltukların sırtlıklarını yaylı sitem yapmamışlar bildiğiniz vida çevirir gibi kocaman bir çark'ı çevirerek koltuğu dik yada yatay pozisyona getiriyorsunuz ki iki kişi kullanıyorsanız arabayı bu biraz sorun oluyor. onun yerine bir kol yapsalar ve kolu indirdiğimizde koltuğun sırt bölgesi ileri geri rahatça hareket etseydi çok daha iyi olurdu bence. ön gövdede bardaklık yok sadece kapı içlerinde su koymak için bir yer var ...piyasadan bardaklık alıp havalandırma ızgaralarına takabilirsiniz aklıma gelmişken arka frenler kampana. neden disk değil diye sormadan edemiyorum. ama aracın aracın ağırlığı, Aerodinamik yapısı ve motor gücünü dikkate alan italyan abiler disk'e gerek görmedilerse vardır bir bildikleri diyoruz ve geçiyoruz. motor altında karter ve motor koruması yok.

    kimi arkadaşlar sanayiide metal motor koruması taktırıyorlarmış. aman dikkat !!! motoru aşağıdan gelen taştan koruyacam derken çok önemli bir güvenlik önlemini etkisiz hale getiriyorlar. aracın motoru kaza anında kendini aşağıya bırakarak. yolcu mahalini korumaya alıyor. bu şekilde çarpışma esnasında motor iç kabine girmiyor. taktırdığınız metal korumalar motorun kendini yere bırakmasını engelliyor.


    Aklıma gelenler şimdilik bunlar. sorusu olan arkadaşlar istedikleri gibi bana ulaşabilirler.


    Çok teşekkürler arkadaşım.




  • arkasdaşlar bu araçların tüketimi yok mu kimse bir şey yazmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinilker

    arkasdaşlar bu araçların tüketimi yok mu kimse bir şey yazmıyor



    beniznde 37-38 kuruşa yaklaşmıştım 8,9 lt/100 km ortalamam vardı şimdi 7,1 lt/100 kmye düşürdüm ve araca BRC marka lpg kit montajlattım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinilker

    arkasdaşlar bu araçların tüketimi yok mu kimse bir şey yazmıyor



    Aracı nerde kullanacağınıza bağlı olarak değişir tüketim değerleri...İstanbul içinde benim dizel aracım ortalama 6.5 yakıyor. benzinli araç için bu miktar rahatlıkla 8.5 litreye doğru çıkar bence. kullanım karakteristliğiniz ve gittiğiniz yola göre değişir tabii bu durum.
  • herkese merhabalar.

    3 gün öncesinde 2010 model honda civic elegance düz vites aracımı yakın bir arkadaşıma satmış bulunmaktayım. bu aracı almadan önce ford c-max dizel düz 2006 model aracım vardı. civic almaya karar verdiğimde çevremden çeşitli uyarılar almama rağmen aldırış etmedim. '' paramız yoksa binmeyiz arkadaş'' diyerekten aracı aldım. nitekim öyle de oldu 2009 aralığında almış olduğum civic model aracım şu anda 9000 km de 1 yaşında bir oğlum var 3 kişilik bir aileyiz. tabi aracın genişliğinden ve benzin mevzusu ile alakası olmamasında ötürü eşim araçtan çok memnun :)araçtan yakıtı dışında bende memnumun. bazı arkadaşlardan tüp konusunda öneriler gelmesine rağmen prensip gereği hiç düşünmedim ve düşünmüyorum. ancak benzine yapılan son zamlarda ötürü gerçekten de araca binemez hale geldim. arkadaşımdan böyle bir teklif gelince aracımı verdim. 1-2 hafta içerisinde aracı teslim etmeyi düşünüyorum. malum çocuklu bir aile için olmaz ise olmazlardan biridir araba ve bu bağlamda kesinlikle arabasız kalmamam gerekiyor. eşim pek sıcak bakmadı tabi satış olayına ve eğer bu araç satılacaksa kesinlikle yine bir sedan alınmasından yana.

    Aslında aralık ayı gibi elime 15 000 tl gibi bir para geçmesi kuvvetle muhtemel. Öncelikle idareten dizel bir araç almak istiyordum. Ancak bu araç 5 ay sonra satacağımdan bana zarar ettirtmemeliydi. Sonrasında düşündüm beklide 35000 – 40000 arası bir araç bulup memnun kalırsam belki o gelecek olan parayı kullanmaya gerek kalmayacaktı.

    Sonuç olarak gerek burada okuduğum yorumlar ve çeşitli edindiğim bilgiler neticesinde punto evo ya inanılmaz ısındım. Ancak kullanıcı arkadaşlarda birkaç sorum olacak. Benim için gerçekten çok önemli.

    1- şüphesizdir ki bir civic ile genişlik olarak mukayese edilmez. Ancak dediğim gibi 3 kişilik bir aile için küçük gelme gibi bir durum söz konusu olabilir mi? Malum böyle bir durum söz konusu olursa hanım dırdırından pek yaşamam gibi geliyor.

    2- 1.3 Dynamic 75 hp düz vites start-spot + skydome + esp + ak düşünüyorum. Araçta 3-5 kişi olduğunu varsayarsak araç çekiş sorunu yaşar mı? Pek bilgili değilim ancak söz konusu sorun yaşandığı takdir de farz-ı misal çip taktırtırsak bu sorunun önüne ne denli geçilebilir ?

    3- start-stop ve dualogic vites le ilgili bazı sorunlar olduğunu ve servis tarafından çözüm bulunamadağı yönünde bazı olumsuz yorumlar okumuştum. Düz vites düşünüyorum ancak belki de son an kararım değişebilir.


    Kullanıcı arkadaşların yorum ve tavsiyeleri için şimdiden teşekkür eder, herkeze kazasız belasız sürüşler dilerim…




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuffyonline

    herkese merhabalar.

    3 gün öncesinde 2010 model honda civic elegance düz vites aracımı yakın bir arkadaşıma satmış bulunmaktayım. bu aracı almadan önce ford c-max dizel düz 2006 model aracım vardı. civic almaya karar verdiğimde çevremden çeşitli uyarılar almama rağmen aldırış etmedim. '' paramız yoksa binmeyiz arkadaş'' diyerekten aracı aldım. nitekim öyle de oldu 2009 aralığında almış olduğum civic model aracım şu anda 9000 km de 1 yaşında bir oğlum var 3 kişilik bir aileyiz. tabi aracın genişliğinden ve benzin mevzusu ile alakası olmamasında ötürü eşim araçtan çok memnun :)araçtan yakıtı dışında bende memnumun. bazı arkadaşlardan tüp konusunda öneriler gelmesine rağmen prensip gereği hiç düşünmedim ve düşünmüyorum. ancak benzine yapılan son zamlarda ötürü gerçekten de araca binemez hale geldim. arkadaşımdan böyle bir teklif gelince aracımı verdim. 1-2 hafta içerisinde aracı teslim etmeyi düşünüyorum. malum çocuklu bir aile için olmaz ise olmazlardan biridir araba ve bu bağlamda kesinlikle arabasız kalmamam gerekiyor. eşim pek sıcak bakmadı tabi satış olayına ve eğer bu araç satılacaksa kesinlikle yine bir sedan alınmasından yana.

    Aslında aralık ayı gibi elime 15 000 tl gibi bir para geçmesi kuvvetle muhtemel. Öncelikle idareten dizel bir araç almak istiyordum. Ancak bu araç 5 ay sonra satacağımdan bana zarar ettirtmemeliydi. Sonrasında düşündüm beklide 35000 – 40000 arası bir araç bulup memnun kalırsam belki o gelecek olan parayı kullanmaya gerek kalmayacaktı.

    Sonuç olarak gerek burada okuduğum yorumlar ve çeşitli edindiğim bilgiler neticesinde punto evo ya inanılmaz ısındım. Ancak kullanıcı arkadaşlarda birkaç sorum olacak. Benim için gerçekten çok önemli.

    1- şüphesizdir ki bir civic ile genişlik olarak mukayese edilmez. Ancak dediğim gibi 3 kişilik bir aile için küçük gelme gibi bir durum söz konusu olabilir mi? Malum böyle bir durum söz konusu olursa hanım dırdırından pek yaşamam gibi geliyor.

    2- 1.3 Dynamic 75 hp düz vites start-spot + skydome + esp + ak düşünüyorum. Araçta 3-5 kişi olduğunu varsayarsak araç çekiş sorunu yaşar mı? Pek bilgili değilim ancak söz konusu sorun yaşandığı takdir de farz-ı misal çip taktırtırsak bu sorunun önüne ne denli geçilebilir ?

    3- start-stop ve dualogic vites le ilgili bazı sorunlar olduğunu ve servis tarafından çözüm bulunamadağı yönünde bazı olumsuz yorumlar okumuştum. Düz vites düşünüyorum ancak belki de son an kararım değişebilir.


    Kullanıcı arkadaşların yorum ve tavsiyeleri için şimdiden teşekkür eder, herkeze kazasız belasız sürüşler dilerim…



    Öncelikle satmış olduğunuz araç türkiye gerçeğini ortaya koyuyor. kendi segmentinin en iyi araçlarında olan civic elegance'ı sırf tr deki benzin fiyatları yüzünden satmış olmanız son derece çarpıcı. neyse konumuz bu değil diyoruz ve geçiyoruz sorulara

    1- araç 3 kişilik bir aile için özellikle şehir içinde yeter. lakin bagaj hacmi pek büyük değil. çocuğun arabası , bisikleti veya scooter'ı sorun çıkarabilir. neden bu örnekleri verdiğime gelirsek. arkadaşımın 6 yaşında kızı var ve bagajında minik bir bisiklet ve scooter sürekli duruyor ondaki araba 2003 civic otomatik vites. tüp taktırmak zorunda kaldı . kuşkusuz civic gibi bir araçtan sonra punto size ufak gelecektir. bu konu çok muallak, ne desem boş beklentileriniz nedir bilemediğim için kendinizin bizzat bir galeride aracı incelemesinde yarar var.

    2- aracın gücüne gelirsek... 75 hp şehir içi için yeterli. esası şehir dışı için de yeterli. arabada 5 yetişkin bagajda 40 kiloluk yük ile izmir foça arasında 110, 120 rahat gittim. rampalarda çok fazla zorlanmadım....İstanbuldan izmir'e tek başıma giderken zaten hiç sorun yoktu. aracın son hızı 160 km gibi. sonrası için çoook uzun düzlük ya da yokuş aşağı bir yol istiyor. 5.vites dişlisi tamamen ekonomi için . lakin belirtmekte fayda var sattığınız araç 125 beygirdi. bu araç ise 75 beygir . bana yetiyor açıkçası 3 kişi olsakda yeter 4 kişi olsakda. en fazla rampaya geldiğimde vites küçültürüm kaldıki rampalarda tıkanması gibi bir durum söz konusu değil. ama tabikii 125 beygir bir araçla karşılaştırmak da abes olur.

    3- dualogic vites ise benden uzak olsun. genel anlamda yarı otomatik veya otomatikleştirilmiş düz vites denen bu kavrama karşıyım. mmt, dualogic vs vs... sarsntılı vites geçişleri, saçma sapan vites atmalar. yokuşta vites yükseltmeler ne ararsanız var valla. çift kavramalı DSG şanzıman olayına girecekseniz ona bir sözüm olmaz. ama klasik yarı otomatik vites denen olay benim pek sıcak baktığım bir konu değil.

    Hem ekonomik hem de geniş bir araç istiyorsanız. ve ekonominizde yeterli ise focus sedan tdi bakabilirsiniz. 1.6 psa 110 beygir dizel motoru ve geniş hacmi ile bırakın civic'i aratmayı dünya varmış bile dersiniz yine diğer bir alternatif ise fiat grubundan albea multijet olabilir. ford focus cmax'in yeni kasası ise bana fazlası ile büyük geldi. maşallah jeep gibi yapmışlar arabacığı




  • @dunesea

    yorum için çok teşekkürler. gerçekten çok aydınlatıcı oldu.

    şayet bu aracı almaz isem bunun tek sebebi bagaj hacmi olacak gibi gözüküyor. nedenine gelince şu anki aracımın içerisinde sürekli bebek arabası mevcut. bunun yanısıra bir adet 30 luk jbl bass ve anfi mevcut. honda civic bagaj hacmi 398 luk punto ise 275. civic ile aylık alışverişe çıktığımızda en fazla 3-4 adet büyük poşet koyabiliyoruz bagaja. kalanını ise arabanın içerisine koyuyoruz.
    okuduğum yorumlardan yola çıkarak punto nun en zayıf kaldığı özelliklerinden biri müzik sistemi. dolayısıyla mevcut aracımdaki müzik sistemini puntoya düşünüyorum. tabi bebek arabasını da :) ancak alır mı almaz mı bunu aracı incelemeye gittiğimde göreceğiz.

    ford focus dizel titanyum 47-48 bin civarlarında. buna şu an için ekonomi yetmez. kavga gürültü punto yu alacağım gibi geliyor. olur da aralık ayı gibi elime para geçer de değiştirmek istersem ilk seçimim sanırım yeni c4 olacak.

    saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuffyonline

    @dunesea

    yorum için çok teşekkürler. gerçekten çok aydınlatıcı oldu.

    şayet bu aracı almaz isem bunun tek sebebi bagaj hacmi olacak gibi gözüküyor. nedenine gelince şu anki aracımın içerisinde sürekli bebek arabası mevcut. bunun yanısıra bir adet 30 luk jbl bass ve anfi mevcut. honda civic bagaj hacmi 398 luk punto ise 275. civic ile aylık alışverişe çıktığımızda en fazla 3-4 adet büyük poşet koyabiliyoruz bagaja. kalanını ise arabanın içerisine koyuyoruz.
    okuduğum yorumlardan yola çıkarak punto nun en zayıf kaldığı özelliklerinden biri müzik sistemi. dolayısıyla mevcut aracımdaki müzik sistemini puntoya düşünüyorum. tabi bebek arabasını da :) ancak alır mı almaz mı bunu aracı incelemeye gittiğimde göreceğiz.

    ford focus dizel titanyum 47-48 bin civarlarında. buna şu an için ekonomi yetmez. kavga gürültü punto yu alacağım gibi geliyor. olur da aralık ayı gibi elime para geçer de değiştirmek istersem ilk seçimim sanırım yeni c4 olacak.

    saygılar...

    Size yazdıktan sonra arabanın bagaj hacmini iyice bir kontrol edeyim dedim ve arka koltukları yatırdım. aracın arka koltukları 3 farklı şekilde yatabiliyor. ya sağ arkadaki tek kişilik bölmeyi yatırıyorsunuz, ya şoför arkasındaki iki kişilik bölmeyi ya da hepsini birden...koltuklar tam yatıyor ve bagaj hacmi 2 katına çıkıyor hemen hemen.. sol tarafı yatırırsanız yani iki kişilik bölmeyi. sağ arka koltukda bir kişi seyehat edebiliyor. tabii bu şekilde aracı sürekli kullanmak garip olur. eğer iki kişiyseniz aracın arka koltuklarını yatırarak çok rahat kocaman bir bagaj hacmi elde edebilirsiniz. atıyorum ikea dan birşeyler aldınız. veya uzun bir tatile çıktınız ve eşiniz 987483947 adet bavulla gelmek istedi gibi ama üçüncü bir kişi olduğunda ailenizde sorun çıkarmaya başlayabilir bagaj hacmi. işin özünde tüm Hatchback araçlarda bagaj kapasitesi bir miktar sorundur.auris'in bagaj hacmi puntodan daha iyi ama bir sedan araçla onuda karşılaştıramazsınız.




  • arkadaşlar dün chip tuning yaptırdım 77 hp aracıma.Zaten ilk etapda k&n kutu içi filtre koymuştum.2.adım olarak chip yaptırdım.PSChipe.Araçta hissedilir bir açılma var.Oturduğum yerde çok dik rampalar var (eyüp-rami-pazariçi bölgesi).Araç daha devirli ve vitesi daha geç küçültmeye başladım.3.adım olarak hava filtre kutusunun altında katalitik konvertör var 400-500 dereceye kadar ısnıyor Gözlediğim kadarı iled e Kutuyu ve hava emiş borusunu çok ısıtıyor buda emilen havanın ısınmasına yol açıyor.Sistemi yalıtmayı düşünüyorum.Hava Emiş borusunu da biraz daha uzatıp alt tarafa açıklığı yaklaştıracağım.Bunun bayağı bir faydası olacak gibi.Güzelce yalıtım yaparsam motora daha soğuk hava gelecek.Bu arada chiple devir kesici 7k ya çıkarıldı.Gaz potansiyometresi %4 hassaslaştırıldı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanchee -- 15 Haziran 2011; 14:57:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dunesea


    quote:

    Orijinalden alıntı: shuffyonline

    @dunesea

    yorum için çok teşekkürler. gerçekten çok aydınlatıcı oldu.

    şayet bu aracı almaz isem bunun tek sebebi bagaj hacmi olacak gibi gözüküyor. nedenine gelince şu anki aracımın içerisinde sürekli bebek arabası mevcut. bunun yanısıra bir adet 30 luk jbl bass ve anfi mevcut. honda civic bagaj hacmi 398 luk punto ise 275. civic ile aylık alışverişe çıktığımızda en fazla 3-4 adet büyük poşet koyabiliyoruz bagaja. kalanını ise arabanın içerisine koyuyoruz.
    okuduğum yorumlardan yola çıkarak punto nun en zayıf kaldığı özelliklerinden biri müzik sistemi. dolayısıyla mevcut aracımdaki müzik sistemini puntoya düşünüyorum. tabi bebek arabasını da :) ancak alır mı almaz mı bunu aracı incelemeye gittiğimde göreceğiz.

    ford focus dizel titanyum 47-48 bin civarlarında. buna şu an için ekonomi yetmez. kavga gürültü punto yu alacağım gibi geliyor. olur da aralık ayı gibi elime para geçer de değiştirmek istersem ilk seçimim sanırım yeni c4 olacak.

    saygılar...

    Size yazdıktan sonra arabanın bagaj hacmini iyice bir kontrol edeyim dedim ve arka koltukları yatırdım. aracın arka koltukları 3 farklı şekilde yatabiliyor. ya sağ arkadaki tek kişilik bölmeyi yatırıyorsunuz, ya şoför arkasındaki iki kişilik bölmeyi ya da hepsini birden...koltuklar tam yatıyor ve bagaj hacmi 2 katına çıkıyor hemen hemen.. sol tarafı yatırırsanız yani iki kişilik bölmeyi. sağ arka koltukda bir kişi seyehat edebiliyor. tabii bu şekilde aracı sürekli kullanmak garip olur. eğer iki kişiyseniz aracın arka koltuklarını yatırarak çok rahat kocaman bir bagaj hacmi elde edebilirsiniz. atıyorum ikea dan birşeyler aldınız. veya uzun bir tatile çıktınız ve eşiniz 987483947 adet bavulla gelmek istedi gibi ama üçüncü bir kişi olduğunda ailenizde sorun çıkarmaya başlayabilir bagaj hacmi. işin özünde tüm Hatchback araçlarda bagaj kapasitesi bir miktar sorundur.auris'in bagaj hacmi puntodan daha iyi ama bir sedan araçla onuda karşılaştıramazsınız.


    bir yerden sonra eziyet gibi gelir insana sürekli koltuk yatır koltuk kaldır. ama herşeye rağmen tüm şartları zorlayacağım gibi görünüyor. cumartesi günü hanımla birlikte fiat bayiine gitmeyi planlıyorum. bana öyle görünüyor ki hanım linea yı görünce punto yu gözü görmeyecek. bakalım büyük final cumartesi. umarım hayırlı bir karar veririz.

    @comanchee

    paylaşım için teşekkürler. şayet nasip olurda alırsam ve performans tatmin etmez ise bende düşünüyorum chip olayını. o zamanlar daha detaylı bilgi almak isterim sizden.




  • Merhaba Arkadaslar bende aranıza yeni katılanlardanım inş. en gec cumartesi günü arabama kavusacağım
    Fiat Punto Evo My Life 1.3 Mjet Skydome lu versiyonunu aldım inş. yanlış bir tercih etmem deneme sürüsünde blue&me özelliği yoktu kullandığımda ama start&stop özelliği vardı onu test ettim güzel bir özellik bence. ilk defa bir fiat arabası kullanıcam bundan önceki kullandığım araba Lada Samaraydı bakalım onu unutturabilecekmi belki rahatlık konusunda kesin unuttururda :) güç konusunda teretdütteyim acıkcası :) sizden öğreneceğim cok fazla tüyolar vardır bu araba hakkında bilgilerinizi şimdiden paylaştığınız için sizlere teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LorDracula

    Merhaba Arkadaslar bende aranıza yeni katılanlardanım inş. en gec cumartesi günü arabama kavusacağım
    Fiat Punto Evo My Life 1.3 Mjet Skydome lu versiyonunu aldım inş. yanlış bir tercih etmem deneme sürüsünde blue&me özelliği yoktu kullandığımda ama start&stop özelliği vardı onu test ettim güzel bir özellik bence. ilk defa bir fiat arabası kullanıcam bundan önceki kullandığım araba Lada Samaraydı bakalım onu unutturabilecekmi belki rahatlık konusunda kesin unuttururda :) güç konusunda teretdütteyim acıkcası :) sizden öğreneceğim cok fazla tüyolar vardır bu araba hakkında bilgilerinizi şimdiden paylaştığınız için sizlere teşekkür ederim.


    Genel olarak bu güç ve çekiş ile ilgili çok soru geliyor bana da. öncelikle 75 hp dizel motor; şehir içi için fazlası ile yeterli. milletle yarışmayacak caddelerin tozunu attırmayacaksanız sorun yok demektir. kaldı ki dizel motorların düşük devirde verdiği tork ortada. uzun yolda 4 kişi rahat rahat 120 130 km ile seyehat edebilirsiniz. 100 hp veya 110 hp bir araca göre tabiki yokuşlarda ve rampalarda aracınız yavaşlayacaktır.

    aracı aldıktan sonra "ya bu araba iyi gitmiyor, beğenmedim performansını" diyenlere çok şaşırıyorum.. ya otomobil hakkında bir şey bilmiyorlar ya da beklentilerinin kendileride farkında değil. aracın gücü ortada. teknik özelliklerinde 75 HP yazıyor.bu kişiler eğer bir miktar otomobillerden anlıyorlarsa. bu aracın uçan kaçan bir araba olmadığını, her yolda banamısın demeyen, amacı tamamen ekonomi olan bir araba olduğunu bilirler. kinder süpriz yumurta değil ki bu 0-100 km hızlanması ortada. tork değeri ortada, üretebildiği maksimum güç ortada !!! aracı alacak kişi "arabam uçsun kaçsın, gazına basınca beni koltuklara yapıştırsın, hemide az yaksın.." istiyorsa gidip fiat bravo 1.6 multijet 120 hp alsın.. veya seat leon 1.6 dizel 105 hp...örnekler çoğaltılabilir. arabayı alacak kişinin bütün bunları aracı almadan önce oturup düşünmesi..beklentilerini belirlemesi ve ekonomik durumuna göre olabilecek en optimum seçimi yapması gerekir.

    şahsen 2 aydır kullanıyorum bu arabayı. istanbulda izmire gittim. şehir içinde gitmediğim yer kalmadı. kısmetse cuma günü eskişehire gidecem. beklentilerim az yakan. şehir içinde kullanımı kolay...uzun yola çıktığımda beni çok yormayacak bir arabaydı. gittim evo aldım. eğer sizinde beklentileriniz bu yöndeyse evo bence iyi bir seçim olmuş... kazasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuffyonline



    @comanchee

    paylaşım için teşekkürler. şayet nasip olurda alırsam ve performans tatmin etmez ise bende düşünüyorum chip olayını. o zamanlar daha detaylı bilgi almak isterim sizden.




    beklentin çok yüksek olmasın çünkü turbo araçlar gibi %20-30 artış yok atmosferik motorlarda en fazla %10 civarında artış.ama ara hızlanmalarda gözle görülür bir iyileşme var.kutu içi filtrede önderirim araba bayağı rahatlıyor
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.