Şimdi Ara

FİAT SİENA TEAM (16. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3.562
Cevap
53
Favori
657.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat067

    aracımın 1ci ve 2 vites senkromeci değişmesi gerekiyormuş vitese geçerken gajjjttt diye ses yapıyoo...
    bilen varmı nekadara mal olur servise yaptırmam daha sağlıklı olurmuu garantili olurmu acaba...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım,termoztatımı değiştirdim ve gayet iyi çalışıyor.Benim genel bir gaz problemim olduğu için hesap etmedim.İnsallah haftaya geniş bir açıklama yapacağım.Ama yapmış olduğum araştırmalar neticesinde hissedilir derecede düşeceğini tahmin ediyorum. Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: inegöllü

    markayı bilmem herhalde zor olur çünkü aracı aldığımda üzerinde bu mikser vardı herhangi bir yerinde markası da yazmıyo sanırım anca parçayı yerinden söktürürsem markasını belki öğrenebilirim.

    Alıntıları Göster
    1,6 sienacılar ben arabayı yeni aldım ve lpg taktırdım fakat 50ytl ile(litresi 1820) 200 km. yaptı şehir içi sizinkiler nasıl bana çok yakmış gibi geliyor çünki bende opel astra var lpg ile şehir içi 35-40 ytl gaz ile 200km. yapıyor fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: konamser

    arkadaşlar hepinize iyi paylaşımlar.
    DÜn arabamın termostatını değiştirdim.Şimdi gayet iyi işliyor,normale döndü.Gitmişken tam emin değildik trigeri de değiştirdik.Yağınıda castrol magnetic 10-40 lık olarak değiştirdim.Allahtan yağını değiştirmişim,yaklaşık benaldığım günden beri 8000 km yaptım,benden öncekinin ne kadar yaptığını bilmiyorum ama zift aktı resmen.Şu anda arabamıdaki gaz ayarı problemi dışında bir sıkıntım yok,onu da allah izin verirse konyaya gittiğimde halledeceğim ve de bununda ortadan kalakacağına inanıyorum. Gerçekten sanslı bir gündü benim için nedenmi fiat yedek parçalarda kampanya vardı.Herşey %50 indirimde idi..
    Triger seti=13,50 işçilik=15
    Termostat=15.00 işçilik=10
    Yağ=40 Yağ filtresi=5 Hava Filtresi=5
    TOPLAM= Düz hesap 100 ytl

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: konamser

    arkadaşlar hepinize iyi paylaşımlar.
    DÜn arabamın termostatını değiştirdim.Şimdi gayet iyi işliyor,normale döndü.Gitmişken tam emin değildik trigeri de değiştirdik.Yağınıda castrol magnetic 10-40 lık olarak değiştirdim.Allahtan yağını değiştirmişim,yaklaşık benaldığım günden beri 8000 km yaptım,benden öncekinin ne kadar yaptığını bilmiyorum ama zift aktı resmen.Şu anda arabamıdaki gaz ayarı problemi dışında bir sıkıntım yok,onu da allah izin verirse konyaya gittiğimde halledeceğim ve de bununda ortadan kalakacağına inanıyorum. Gerçekten sanslı bir gündü benim için nedenmi fiat yedek parçalarda kampanya vardı.Herşey %50 indirimde idi..
    Triger seti=13,50 işçilik=15
    Termostat=15.00 işçilik=10
    Yağ=40 Yağ filtresi=5 Hava Filtresi=5
    TOPLAM= Düz hesap 100 ytl


    resmen bedava valla. keşke ben de 1,4 alsaydım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: konamser

    arkadaşlar hepinize iyi paylaşımlar.
    DÜn arabamın termostatını değiştirdim.Şimdi gayet iyi işliyor,normale döndü.Gitmişken tam emin değildik trigeri de değiştirdik.Yağınıda castrol magnetic 10-40 lık olarak değiştirdim.Allahtan yağını değiştirmişim,yaklaşık benaldığım günden beri 8000 km yaptım,benden öncekinin ne kadar yaptığını bilmiyorum ama zift aktı resmen.Şu anda arabamıdaki gaz ayarı problemi dışında bir sıkıntım yok,onu da allah izin verirse konyaya gittiğimde halledeceğim ve de bununda ortadan kalakacağına inanıyorum. Gerçekten sanslı bir gündü benim için nedenmi fiat yedek parçalarda kampanya vardı.Herşey %50 indirimde idi..
    Triger seti=13,50 işçilik=15
    Termostat=15.00 işçilik=10
    Yağ=40 Yağ filtresi=5 Hava Filtresi=5
    TOPLAM= Düz hesap 100 ytl


    resmen bedava valla. keşke ben de 1,4 alsaydım

    Alıntıları Göster
    ben 400 km yi 1.6.16V aracımla 45 ytl ye gittim klima açık olmak şartıyla sıralı lpg yle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cenk58

    1,6 sienacılar ben arabayı yeni aldım ve lpg taktırdım fakat 50ytl ile(litresi 1820) 200 km. yaptı şehir içi sizinkiler nasıl bana çok yakmış gibi geliyor çünki bende opel astra var lpg ile şehir içi 35-40 ytl gaz ile 200km. yapıyor fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: cenk58

    1,6 sienacılar ben arabayı yeni aldım ve lpg taktırdım fakat 50ytl ile(litresi 1820) 200 km. yaptı şehir içi sizinkiler nasıl bana çok yakmış gibi geliyor çünki bende opel astra var lpg ile şehir içi 35-40 ytl gaz ile 200km. yapıyor fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.


    tamamı ş içinde 200 - 260 arasındaki km lerin hepsi normal. daha fazla km yaparsa o paraya ş dışına kaçar olay. 200 km yapmışssan 250binlira yakmış demekki senin kullanım şartların benimkinden ağır. ben 236 km yaptım 50 ytl ye. yani herkesin kullandığı şartlar farklı ondan...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: cenk58

    1,6 sienacılar ben arabayı yeni aldım ve lpg taktırdım fakat 50ytl ile(litresi 1820) 200 km. yaptı şehir içi sizinkiler nasıl bana çok yakmış gibi geliyor çünki bende opel astra var lpg ile şehir içi 35-40 ytl gaz ile 200km. yapıyor fikirlerinizi bekliyorum teşekkürler.


    tamamı ş içinde 200 - 260 arasındaki km lerin hepsi normal. daha fazla km yaparsa o paraya ş dışına kaçar olay. 200 km yapmışssan 250binlira yakmış demekki senin kullanım şartların benimkinden ağır. ben 236 km yaptım 50 ytl ye. yani herkesin kullandığı şartlar farklı ondan...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar 1,4 sienama fazla yakıştan (şehir içi 0,25) süpab ayarı yaptırmak istiyorum.yakışı etkilermi,teferruatlı bir işmidir (yakışı düşüreyim derken motoru elden çıkartmayım) ve kaça yaptırabilirim YARDIM LÜTFEN.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan71

    arkadaşlar 1,4 sienama fazla yakıştan (şehir içi 0,25) süpab ayarı yaptırmak istiyorum.yakışı etkilermi,teferruatlı bir işmidir (yakışı düşüreyim derken motoru elden çıkartmayım) ve kaça yaptırabilirim YARDIM LÜTFEN.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar yağ kacağının tespitini yaptım.daha önce silindir kapak contası değiştirmiştim.zannedersem usta bir civatayı yalama yaptırmış ve bugün aynı ustaya götürdüğümde civatayı boşa sıktı.Yağ kaçağıda tam o civatanın olduğu yerden kaynaklanıyor.Benim sorum ise yalama yapan civata yuvasına ne yapabiliriz.

    şimdiden teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan71

    arkadaşlar 1,4 sienama fazla yakıştan (şehir içi 0,25) süpab ayarı yaptırmak istiyorum.yakışı etkilermi,teferruatlı bir işmidir (yakışı düşüreyim derken motoru elden çıkartmayım) ve kaça yaptırabilirim YARDIM LÜTFEN.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan71

    arkadaşlar 1,4 sienama fazla yakıştan (şehir içi 0,25) süpab ayarı yaptırmak istiyorum.yakışı etkilermi,teferruatlı bir işmidir (yakışı düşüreyim derken motoru elden çıkartmayım) ve kaça yaptırabilirim YARDIM LÜTFEN.


    etkiler tabii. zamanı geldiyse yaptır mutlaka. 45 binde bir yapılması lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkanege

    arkadaşlar yağ kacağının tespitini yaptım.daha önce silindir kapak contası değiştirmiştim.zannedersem usta bir civatayı yalama yaptırmış ve bugün aynı ustaya götürdüğümde civatayı boşa sıktı.Yağ kaçağıda tam o civatanın olduğu yerden kaynaklanıyor.Benim sorum ise yalama yapan civata yuvasına ne yapabiliriz.

    şimdiden teşekkürler

    Alıntıları Göster
    dostum yalama olan civatayı çıkar yerine civata çapından 1 numara yüksek klavuz salarsan yatağı yenilemiş olursun yeni açtığın diş yatağada uygün civatayı takarsan olur....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: siena99

    dostum yalama olan civatayı çıkar yerine civata çapından 1 numara yüksek klavuz salarsan yatağı yenilemiş olursun yeni açtığın diş yatağada uygün civatayı takarsan olur....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: siena99

    dostum yalama olan civatayı çıkar yerine civata çapından 1 numara yüksek klavuz salarsan yatağı yenilemiş olursun yeni açtığın diş yatağada uygün civatayı takarsan olur....


    buna benzer bi yazıyı buraya yazmıştım sonra bana saniye sayacı gösterdi 2 dakka dolmadı falan dedi tekrar atabilirsin dye mesaj yazma yeri açıldı ama yazdığım şey silinmiişti ben de kızdım kapattım pencereyi. sonra bunu görünce ala alaaa dedim hem msj atamazssın dedi hem yazmış derken bi baktım ki msj benim ki değil nikde benziyo ya benimki sandım bi an ama tuhaf biraz da ilginç oldu. tam aynısının benzerini yazmıştım yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: siena99

    dostum yalama olan civatayı çıkar yerine civata çapından 1 numara yüksek klavuz salarsan yatağı yenilemiş olursun yeni açtığın diş yatağada uygün civatayı takarsan olur....


    buna benzer bi yazıyı buraya yazmıştım sonra bana saniye sayacı gösterdi 2 dakka dolmadı falan dedi tekrar atabilirsin dye mesaj yazma yeri açıldı ama yazdığım şey silinmiişti ben de kızdım kapattım pencereyi. sonra bunu görünce ala alaaa dedim hem msj atamazssın dedi hem yazmış derken bi baktım ki msj benim ki değil nikde benziyo ya benimki sandım bi an ama tuhaf biraz da ilginç oldu. tam aynısının benzerini yazmıştım yani

    Alıntıları Göster
    1.4 el ci arkadaşlar.ilk çalıştırmada benzin kullanıyormusunuz ? en son ayar için gittiğim usta benzinde çalıştırmamı tavsiye etti.bunuda gaz-benzin seçici anahtarın arkasındaki bir ayar vidası ile yaptı.(benimki direk gaza ayarlıymış 1 sene sonra öğrendim)ilk olarak benzinle çalışıyor , yaklaşık 3000 deviri görünce gaza geçiyor.bana kalırsa yazın buna gerek yok , kışın aküye fazla yüklenmemek için kullanılabilir. siz ne dersiniz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan71

    1.4 el ci arkadaşlar.ilk çalıştırmada benzin kullanıyormusunuz ? en son ayar için gittiğim usta benzinde çalıştırmamı tavsiye etti.bunuda gaz-benzin seçici anahtarın arkasındaki bir ayar vidası ile yaptı.(benimki direk gaza ayarlıymış 1 sene sonra öğrendim)ilk olarak benzinle çalışıyor , yaklaşık 3000 deviri görünce gaza geçiyor.bana kalırsa yazın buna gerek yok , kışın aküye fazla yüklenmemek için kullanılabilir. siz ne dersiniz ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan71

    1.4 el ci arkadaşlar.ilk çalıştırmada benzin kullanıyormusunuz ? en son ayar için gittiğim usta benzinde çalıştırmamı tavsiye etti.bunuda gaz-benzin seçici anahtarın arkasındaki bir ayar vidası ile yaptı.(benimki direk gaza ayarlıymış 1 sene sonra öğrendim)ilk olarak benzinle çalışıyor , yaklaşık 3000 deviri görünce gaza geçiyor.bana kalırsa yazın buna gerek yok , kışın aküye fazla yüklenmemek için kullanılabilir. siz ne dersiniz ?


    Merhaba dostum,
    Bende de 1.4 EL var. Kesinlikle ilk çalıştırmada benzin kullanıyorum. Birkaç mesaj önce bununla ilglili birşeyler yazmıştım ama tekrarlayayım. Motorun ilk çalıştırılması sırasında devreye giren birkaç şey var. Örneğin jikle. Eskiden jikleler manueldi ve gerektiğinde elle ayarlardık ancak artık jikleler otomatik ve motorun ilk çalışmadaki devrini motor kendisi ayarlıyor. Bu sırada çalışan hiçbir parça LPG'ye göre ayarlı değil. LPG benzinden daha yüksek ısılarda çalışır, ayrıca daha kuru çalışır. Motorun beyni de bu şekilde çalışmaya ayarlı olmadığı için LPG'de çalıştırmak son derece zararlıdır. Aslında en doğrusu benzinde çalıştırıp araba ısınana kadar benzinde ısıtmak ardından LPG'ye çevirip hareket etmektir. Ancak Hiçbirimiz bu kadar bekleyemeyiz. Bu nedenle en azından çalıştırırken benzinde çalıştırın. Motorunuzun ve LPG sisteminizin ömrünü en az iki kat arttırırsınız.
    Herkese kolay gelsin. Kazasız belasız sürüşler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan71

    arkadaşlar 1,4 sienama fazla yakıştan (şehir içi 0,25) süpab ayarı yaptırmak istiyorum.yakışı etkilermi,teferruatlı bir işmidir (yakışı düşüreyim derken motoru elden çıkartmayım) ve kaça yaptırabilirim YARDIM LÜTFEN.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan71

    arkadaşlar 1,4 sienama fazla yakıştan (şehir içi 0,25) süpab ayarı yaptırmak istiyorum.yakışı etkilermi,teferruatlı bir işmidir (yakışı düşüreyim derken motoru elden çıkartmayım) ve kaça yaptırabilirim YARDIM LÜTFEN.


    Merhaba dostum,

    Öncelikle şunu söyleyebilirim ki aracının aşırı bir yakıt tüketimi yok. Bir çok 1.4 Siena kullanıcısı şehir içinde 0,20 ile 0,25 arası yakıyor zaten. Sadece kullanımına biraz daha dikkat ederek, yani biraz daha düşük devirli kullanarak bu rakamı aşağı çekebilirsin. Öyle çok kafaya takacak bir durum yok yani. Ayrıca bence subap ayarı, fazla yakan bir arabaya yapılacak en son iş. Yani önce bujilerini, hava filtreni filan değiştir. Yağını, suyunu kontrol ettir, LPG ve benzinin rölanti ayarını tam yaptır, kaçakları kontrol ettir, lastik havalarını kontrol ettir, hatta bir rot-balansa gir vs. vs. Bu bakımları yaptır. Eminim aracının yakıtı düşecektir. Bunlar daha kolay, düşük maliyetli ve daha az tehlikeli bakımlar. Eğer bunlardan verim alamazsan son çare olarak subap ayarı yaptırırsın. Subap ayarı daha maliyetli, daha uzun zaman alacak ve daha tehlikeli bir bakım. Çünkü silindir kapağının açılması ve hatta triger kayışının çıkarılması gerekiyor. 0,25 Ykr yakan bir arabaya da çok yakıyor diye subap ayarı yaptırmak bana biraz gereksiz geliyor.Bence önce yukarıda bahsettiğim periyodik bakımları yaptır. Emin ol subap ayarına filan gerek kalmayacak.
    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exorcist_33

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan71

    arkadaşlar 1,4 sienama fazla yakıştan (şehir içi 0,25) süpab ayarı yaptırmak istiyorum.yakışı etkilermi,teferruatlı bir işmidir (yakışı düşüreyim derken motoru elden çıkartmayım) ve kaça yaptırabilirim YARDIM LÜTFEN.


    Merhaba dostum,

    Öncelikle şunu söyleyebilirim ki aracının aşırı bir yakıt tüketimi yok. Bir çok 1.4 Siena kullanıcısı şehir içinde 0,20 ile 0,25 arası yakıyor zaten. Sadece kullanımına biraz daha dikkat ederek, yani biraz daha düşük devirli kullanarak bu rakamı aşağı çekebilirsin. Öyle çok kafaya takacak bir durum yok yani. Ayrıca bence subap ayarı, fazla yakan bir arabaya yapılacak en son iş. Yani önce bujilerini, hava filtreni filan değiştir. Yağını, suyunu kontrol ettir, LPG ve benzinin rölanti ayarını tam yaptır, kaçakları kontrol ettir, lastik havalarını kontrol ettir, hatta bir rot-balansa gir vs. vs. Bu bakımları yaptır. Eminim aracının yakıtı düşecektir. Bunlar daha kolay, düşük maliyetli ve daha az tehlikeli bakımlar. Eğer bunlardan verim alamazsan son çare olarak subap ayarı yaptırırsın. Subap ayarı daha maliyetli, daha uzun zaman alacak ve daha tehlikeli bir bakım. Çünkü silindir kapağının açılması ve hatta triger kayışının çıkarılması gerekiyor. 0,25 Ykr yakan bir arabaya da çok yakıyor diye subap ayarı yaptırmak bana biraz gereksiz geliyor.Bence önce yukarıda bahsettiğim periyodik bakımları yaptır. Emin ol subap ayarına filan gerek kalmayacak.
    Kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Exorcist 33 arkadaşım.vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim.sanırım yakıtı düşürme çabalarım buraya kadarmış.yanlız merak ettiğim bir şey var yardımcı olursan çok sevinirim.yaklaşık 8 ay önce silindir kapak contasından su sızıntısından dolayı kapak contasını değiştirdim.yakışla ilgili o zamana kadar fazla bir şikayetim yoktu ancak kapak conta değişiminden sonra bana farklı gelen bir bağlantı olduğunu düşünüyorum.hava filitresi ile karbratör arası ince plastik bir borunun takıldığı yer eskiden sanırım hava filtre kapağındaki 2 boru bağlantısının altındakindeydi.usta bu karb.den gelen ince plastik boruyu hava filitre atl yuvasındaki boruya taktı.(bu bağlantıda bir klape var ve karb. buradan sanırım vakum yapıyor.)hava filtre kapağındaki iki boru bağlantısınıda kısa bir boru ile kısa devre yaptı.diyeceksinki boruların yerini değiştiriver ama öyle yaptığımda motorun relantisinde çalışmasında düzensizlik oluyor.gaz ayarı yaptırdığım ustalara bunu söyledim ama pek önemsemediler doğru bağlantı hangisi ve bu yakışı etkilermi ? teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan71

    Exorcist 33 arkadaşım.vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim.sanırım yakıtı düşürme çabalarım buraya kadarmış.yanlız merak ettiğim bir şey var yardımcı olursan çok sevinirim.yaklaşık 8 ay önce silindir kapak contasından su sızıntısından dolayı kapak contasını değiştirdim.yakışla ilgili o zamana kadar fazla bir şikayetim yoktu ancak kapak conta değişiminden sonra bana farklı gelen bir bağlantı olduğunu düşünüyorum.hava filitresi ile karbratör arası ince plastik bir borunun takıldığı yer eskiden sanırım hava filtre kapağındaki 2 boru bağlantısının altındakindeydi.usta bu karb.den gelen ince plastik boruyu hava filitre atl yuvasındaki boruya taktı.(bu bağlantıda bir klape var ve karb. buradan sanırım vakum yapıyor.)hava filtre kapağındaki iki boru bağlantısınıda kısa bir boru ile kısa devre yaptı.diyeceksinki boruların yerini değiştiriver ama öyle yaptığımda motorun relantisinde çalışmasında düzensizlik oluyor.gaz ayarı yaptırdığım ustalara bunu söyledim ama pek önemsemediler doğru bağlantı hangisi ve bu yakışı etkilermi ? teşekkürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan71

    Exorcist 33 arkadaşım.vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim.sanırım yakıtı düşürme çabalarım buraya kadarmış.yanlız merak ettiğim bir şey var yardımcı olursan çok sevinirim.yaklaşık 8 ay önce silindir kapak contasından su sızıntısından dolayı kapak contasını değiştirdim.yakışla ilgili o zamana kadar fazla bir şikayetim yoktu ancak kapak conta değişiminden sonra bana farklı gelen bir bağlantı olduğunu düşünüyorum.hava filitresi ile karbratör arası ince plastik bir borunun takıldığı yer eskiden sanırım hava filtre kapağındaki 2 boru bağlantısının altındakindeydi.usta bu karb.den gelen ince plastik boruyu hava filitre atl yuvasındaki boruya taktı.(bu bağlantıda bir klape var ve karb. buradan sanırım vakum yapıyor.)hava filtre kapağındaki iki boru bağlantısınıda kısa bir boru ile kısa devre yaptı.diyeceksinki boruların yerini değiştiriver ama öyle yaptığımda motorun relantisinde çalışmasında düzensizlik oluyor.gaz ayarı yaptırdığım ustalara bunu söyledim ama pek önemsemediler doğru bağlantı hangisi ve bu yakışı etkilermi ? teşekkürler


    Merhaba dostum,

    Anlattığın durum bir problem değil sadece küçük bir ayar gerektiriyor ve anladığım kadarıyla senin LPG ustan biraz üşengeç biri. Problem karbüratöre yeteri kadar hava gelmemesi. Şöyle anlatayım ki, karbüratörden hava filtresine iki boru gider. Bu benzinli motorlar içindir ve karbüratör havayı bu iki borudan alır. Hatta motorun yaz-kış ayarı diye bildiğimiz şey de bu deliklerden birini açıp kapatmaktır. Ancak LPG'li araçlarda bu iki hava çıkışı fazla gelir. Aslında tek borudan hava gelse bile LPG için yeterli olur. Ancak her benzin-tüp geçişinde bu ayarı değiştiremeyeceğimize göre LPG kullanan araçlarda şöyle bir çözüm uygulanır. Hava filtresinden çıkan iki deliğe bir Y boru takılır ve bu boru karbüratöre bağlanır. Böylece hem benzin hem de LPG için ortalama hava miktarı bulunmuş olur. Bu ayar yapılmadığı zaman yani senin durumunda (karbüratör tek delikten hava aldığında) aracın çekişi benzinde düşer ve hatta hoplama filan da yapabilir. Tabi ki bu durum benzin yakışını da LPG yakışını da etkiler. Senin anlattıklarından anladığım kadarıyla sana tavsiyem Y boruyu kullanman. Ancak benim buradan kesin bir teşhis koymam yanlış olur. Ben sadece olabileceğini düşündüğüm şeyleri söylüyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Bir de senden ricam bu konuyla ilgili çözümü bulduğunda bizi de bilgilendirirsen sevinirim. Şimdiden kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exorcist_33 -- 17 Mayıs 2008; 10:08:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exorcist_33

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakan71

    Exorcist 33 arkadaşım.vermiş olduğun bilgiler için çok teşekkür ederim.sanırım yakıtı düşürme çabalarım buraya kadarmış.yanlız merak ettiğim bir şey var yardımcı olursan çok sevinirim.yaklaşık 8 ay önce silindir kapak contasından su sızıntısından dolayı kapak contasını değiştirdim.yakışla ilgili o zamana kadar fazla bir şikayetim yoktu ancak kapak conta değişiminden sonra bana farklı gelen bir bağlantı olduğunu düşünüyorum.hava filitresi ile karbratör arası ince plastik bir borunun takıldığı yer eskiden sanırım hava filtre kapağındaki 2 boru bağlantısının altındakindeydi.usta bu karb.den gelen ince plastik boruyu hava filitre atl yuvasındaki boruya taktı.(bu bağlantıda bir klape var ve karb. buradan sanırım vakum yapıyor.)hava filtre kapağındaki iki boru bağlantısınıda kısa bir boru ile kısa devre yaptı.diyeceksinki boruların yerini değiştiriver ama öyle yaptığımda motorun relantisinde çalışmasında düzensizlik oluyor.gaz ayarı yaptırdığım ustalara bunu söyledim ama pek önemsemediler doğru bağlantı hangisi ve bu yakışı etkilermi ? teşekkürler


    Merhaba dostum,

    Anlattığın durum bir problem değil sadece küçük bir ayar gerektiriyor ve anladığım kadarıyla senin LPG ustan biraz üşengeç biri. Problem karbüratöre yeteri kadar hava gelmemesi. Şöyle anlatayım ki, karbüratörden hava filtresine iki boru gider. Bu benzinli motorlar içindir ve karbüratör havayı bu iki borudan alır. Hatta motorun yaz-kış ayarı diye bildiğimiz şey de bu deliklerden birini açıp kapatmaktır. Ancak LPG'li araçlarda bu iki hava çıkışı fazla gelir. Aslında tek borudan hava gelse bile LPG için yeterli olur. Ancak her benzin-tüp geçişinde bu ayarı değiştiremeyeceğimize göre LPG kullanan araçlarda şöyle bir çözüm uygulanır. Hava filtresinden çıkan iki deliğe bir Y boru takılır ve bu boru karbüratöre bağlanır. Böylece hem benzin hem de LPG için ortalama hava miktarı bulunmuş olur. Bu ayar yapılmadığı zaman yani senin durumunda (karbüratör tek delikten hava aldığında) aracın çekişi benzinde düşer ve hatta hoplama filan da yapabilir. Tabi ki bu durum benzin yakışını da LPG yakışını da etkiler. Senin anlattıklarından anladığım kadarıyla sana tavsiyem Y boruyu kullanman. Ancak benim buradan kesin bir teşhis koymam yanlış olur. Ben sadece olabileceğini düşündüğüm şeyleri söylüyorum. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Bir de senden ricam bu konuyla ilgili çözümü bulduğunda bizi de bilgilendirirsen sevinirim. Şimdiden kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    Merhaba dostum.
    şu an son yapılan ayarla 0,25 yakıyor,çalışması performansı çok iyi ve emin olmak için son kez deniyorum.yine aynı olursa bu kez dediğin bu Y olayını yaptırıp test edeceğim.sonucu en yakın zamanda bildiririm.selamlar...




  • arkadaşlar bende siena kullanıcısı olarak aranıza katılabilirmiyim.99 model 1.4 el beyaz.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drumit23 -- 17 Mayıs 2008; 23:49:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drumit23

    arkadaşlar bende siena kullanıcısı olarak aranıza katılabilirmiyim.99 model 1.4 el beyaz.


    aramıza hoş geldim arkadaşım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raix

    aramıza hoş geldim arkadaşım

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar kafayı yiycem inanın
    1.ve 2. viteste problem var geçişlerde carrt diye ses yapıyoır... sekromeçlerde arıza var galiba...
    ama dün servise götürdüm bana tahmini miktar 3bin ytl dediler...
    sıfır şanzıman nekadar dedim 4bin civarı diyolar...
    bunasıl iştirrrr aklım yetmedi 9bin ytl lik arabanın parçası 3bin ytl bu ne iş ...
    bana ankara dan iyibir usta önerebilirmisiniz ...
    lütfen yardım....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat067

    arkadaşlar kafayı yiycem inanın
    1.ve 2. viteste problem var geçişlerde carrt diye ses yapıyoır... sekromeçlerde arıza var galiba...
    ama dün servise götürdüm bana tahmini miktar 3bin ytl dediler...
    sıfır şanzıman nekadar dedim 4bin civarı diyolar...
    bunasıl iştirrrr aklım yetmedi 9bin ytl lik arabanın parçası 3bin ytl bu ne iş ...
    bana ankara dan iyibir usta önerebilirmisiniz ...
    lütfen yardım....

    Alıntıları Göster
    hoş bulduk




  • 
Sayfa: önceki 1415161718
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.