Şimdi Ara

FİBERDE MODEM KULLANIM ÜCRETİNDEN KURTULMAK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
15
Favori
25.549
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar konu hakkında bir güncelleme yapayım.


    - CİMER üzerinden Örnek 1 taslağıyla Ulaştırma Bakanlığı'na yaptığım 'İstek' başvurusu BTK'ya iletildi. Otomatik bir cevap gelmedi. 2 hafta süresi içerisinde geri dönüş olması lazım yanılmıyorsam.


    - BTK Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi üzerinden TTNet'e aynısını göndermiştim. Aynı gün telefonla aradılar ve ilgili birimlere aktardıklarını söylediler. Sistem üzerinden itiraz ettim. Bu sefer telefonla aramadan sistem üzerinden aynı cevabı kopyala-yapıştır olarak verdiler. Bu cevaba da itiraz edince konu 'Kurum İncelemesinde' durumuna düştü. Yani ikinci itirazda konu BTK'ya iletiliyor.


    Her iki yöntemin de artıları mevcut. Başvuru CİMER üzerinden yapılınca hem Bakanlık hem de BTK kayıtlarına düşmüş oluyor. BTK Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi üzerinden yapılınca hem işletmeci hem de BTK'nın dikkati çekiliyor. Bu arada BTK kendi sistemi üzerinden yapılan şikayetleri tasnifleyip ayrıca her çeyrek pazar verileri raporlarında yayınlıyor. Yani kendi sistemine ekstra bir özen de gösteriyorlar.


    Bu noktadan sonra BTK'nın kopyala-yapıştır geri dönüş yapmasını beklemiyorum. Bana cevap gelince burada paylaşacağım ama en azından konuyu inceleyeceğiz diye dönüş yapacaklardır.


    İlk mesajda da belirttiğim gibi hem TT-BTK arasında devam eden süreçler hem de seçim dönemi nedeniyle sesimizi çıkardık çıkardık...





  • Geçen gün beni tarife satmak için aradılar. Modem ücretinden bahsettim. Daha sonra konu uzadı tv alıyoruz kumandasını parayla veriyorsunuz dedim. O da araba kiralıyorsunuz benzini ücretsiz mi dolduruyorsunuz dedi falan filan bi anda sohbet felsefeye döndü abartmıyorum 20 dk konuşup kapattık.
  • Şu an 25₺ modelim ücreti alıyıtlar. Diyorum kendi modemim var olmaz diyorlar..
  • akemals42 kullanıcısına yanıt

    Ben verdikleri modemi bile takmadım. Ama paşa paşa ödüyorum modem kira bedelini. Haram olsun

  • Umarım bir sonuca ulaşır destekliyorum uygulamayı. Tüketici haklarına başvurup benim modemim var modem parası kesmesinler diyemiyor muyuz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crixallis31 -- 9 Mayıs 2023; 18:59:30 >
  • Arkadaşlar, konuya uzun bir süredir mesaj atmadığım için peşini bıraktığım sanılmasın.


    Öncelikle BTK tarafında yaptığım şikayetler ve bilgi edinme başvurularından olumlu bir sonuç alamadım. BTK Türk Telekom'a fiber altyapıya ilişkin bazı yükümlülükler getirecek. Bu zorunlu modem kiralama konusunu da o kapsamda değerlendiriyorlar. Sorun şu ki, bu süreç yaklaşık üç buçuk senedir devam ediyor ve ne zaman sona ereceği de belli değil!


    O nedenle 2022 Aralık ayında Rekabet Kurumu'na bu konuda bir rekabet ihlali başvurusu yaptım. O başvuru ilgili kanun kapsamında değil denerek geri çevrildi. Mart 2023'te ise (eskisini kısmen güncelleyerek) yeni bir başvuru daha yaptım. Bu sefer de yeterli bilgi ve delil olmadığı nedeniyle geri çevrildi. Üçüncü bir başvuru daha hazırlayıp onu da en kısa sürede tekrar göndereceğim. Bu hususta Rekabet ihlali başvurusunda kullanılmak üzere bazı bilgi ve belgeler gerekiyor. Telekom şirketlerinin regülasyon ve sözleşmelerden sorumlu yetkililerinin forum üzerinden ulaşıp yardımcı olmaları durumunda çok memnun olurum.


    Özetle konuyu açıp ortadan kaybolmuş değilim. Arka planda bir çözüm üretmeye çalışıyorum. Sizler de elinizden geldiğince CİMER, BTK, Rekabet Kurumu, Tüketici Hakem Heyeti vb. hangi yol aklınıza geliyorsa oradan başvurun lütfen. Özellikle TTNet abonelerinin Tüketici Hakem Heyetlerine başvurmalarından bir sonuc belki çıkabilir.


    Not: Bu arada HGW ücretlerine gelen zamlar ve yeni ikili fiyat uygulamasına buradan ulaşabilirsiniz. Türk Telekom her geçen gün zıvanadan çıkıyor..



    www.turktelekom.com.tr
    Fiber HGW Modemler | Türk Telekom
    https://www.turktelekom.com.tr/yardim/bireysel-evde-internet/fiber-hgw-modemler




  • braveheart655 B kullanıcısına yanıt

    THH'ye başvurdun mu peki? Benim faturada haraç bedelleri sıfır ₺ gözüktüğü için başvuru yapsam da red olur gibi geliyor.

    En azından faturada cihaz kira bedeli gözükse oradan şikayet ederdim, al modemini ver paramı diye.

  • Charmlander kullanıcısına yanıt

    Tüketici hakem heyetine başvurmada bir sorun var hocam. Modemin mülkiyeti TT'de. Alternatif isletmeciyi şikayet edince belki problem olabilir. Yani ISS konunun muhatabı ben değilim derse sonuç ne olur bilmiyorum. Ama TTNet abonesi bir arkadaş sikayet olusturursa belki TTNet o şekilde işin içinden cikamayabilir. Ayrıca bildiğim kadarıyla TTNet fatura detayinda modem kullanım ücretinin net olarak görünmesi lazım. Mesela benim işletmeci modem dahil fiyat sunduğu için artık modeme ne kadar aldığını dahi göremiyorum.

  • Arkadaşlar konu hakkında bir güncelleme yapma gereği hasıl oldu. Öncelikle Mayıs ayı gibi Türk Telekom modem uygulamasında ikili yapıya gitti. 100 Mbps altı için aylık 25 TL'ye wifi5, 100 Mbps ve üstü içinse aylık 35 TL'ye wifi6 modem vereceğini duyurmuştu. TTNet sitesi üzerinden görebileceğiniz detaylarda, bugün itibariyle wifi5 modemler için 45 TL, wifi6 modemler içinse 55 TL'ye yükseltilmiş durumda fiyatlar.


    Yani diyelim geçen sene Kasım ayında 100 Mbps tarifesinde olan bir kullanıcı modeme aylık 10 TL verirken artık 55 TL verecek.


    BTK, Ulaştırma Bakanlığı, CİMER, Rekabet Kurumu, Tüketici Hakem Heyetleri (özellikle TTNet aboneleri için) bu konudan şikayetçi olduğunuz şeklinde başvuru yapın lütfen. 6 ay içinde bu fiyatların ikiye katlanmaması için bir gerekçe yok. Şimdiden elinizden geleni yapmaya bakın. Ben yukarıda belirttiğim gibi Rekabet Kurumuna bu uygulamanın rekabet ihlali olduğuna dair yeni ve daha geniş bir başvuru hazırlıyorum...





  • braveheart655 B kullanıcısına yanıt
    Biz taahhüt yaptığımızda 20₺ idi misal, şimdi mevcut taahhüte 45₺ mi yansıtacaklar?
  • berkay956 B kullanıcısına yanıt

    TTNet te iseniz sözleşme bitene kadar eski ücretin devam etmesi lazım.

  • Yazık ya şu paralara bak VDSL tercih edebilecek durumda olanlar karlı oluyor.

    Ama bazı sağlayıcılar bunu yansıtmamak için modem dahil deyip paketleri aynı fiyata satıyor, buradan da artı kar sağlıyorlar.

    Yanlış değilsem Turknet te fiyatlar sabit, ne kullandığının bi önemi yok.

  • 01Mrt kullanıcısına yanıt

    Türknet o ücreti kendi kar payından düşüyor olabilir.

  • Arkadaşlar, TurkNet vs gibi her şey dahil tarifelerde aslında ADSL/VDSL kullanıcıları daha zararlı çıkıyor. Nitekim, işletmeciler modem kullanım ücretini sadece fiber kullananlardan değil herkesten almış oluyorlar. Diğer bir ifadeyle, mesela fiber abonelerden (ortalama) 50 TL alacaklarına herkesten mesela 20 TL alıyorlar her ley dahil tarifeyle. Yani VDSL abonelerinin tarifeleri gereksiz olarak şişmiş oluyor.

  • braveheart655 B kullanıcısına yanıt

    Ben de bunu kast ediyordum, bu modem ücreti kalkarsa bazı firmaların fiyatları geriye çekilebilir.

  • 01Mrt kullanıcısına yanıt

    Hocam bu sorun maalesef gözden kaçıyor. İnsanlar nasılsa ben fiber kullanmıyorum diye düşünüyorlar. Teknik detaya girmeden şöyle söyleyeyim. Diyelim işletmeciler her şey dahil fiyat uygulaması yapmasın ve sadece fiber abonelerinden modem ücreti alsın. O durumda dahi xdsl aboneleri olması gerektiğinden daha fazla ücretlerle karşılaşıyorlar. Nitekim o durumda bu modem ücreti işletmeci gelirlerini etkilediği için kabak yine herkesin başına patlıyor.


    Özetle, modem kullanım ücreti garabeti herkesi vuruyor. Yukarıda belirttiğim gibi insanlar hiç bir şey yapamıyorlarsa bile cimere 2 cümle şikayet bıraksınlar. Onun bile bir katkısı olur.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi braveheart655 -- 8 Haziran 2023; 15:54:20 >
  • @braveheart655 Tekrardan bir topluca başvursak mı, bu modem kullanım bedeli olarak 55tl haraç alınması çok can sıkıcı bir durum.

    Kullanmıyorum ki, kutusunda yatıyor bende çok daha iyisi var napayım sizin modeminizi... Boşu boşuna havaya 55 lira istiyorlar aylık.

  • Vain kullanıcısına yanıt

    Hocam ben Rekabet Kurumuna doğrudan tekrar resmi başvuruda bulundum. Hala geç değil. Burada bir dönem başvudan arkadaşlar oldu. Tekrar başvuruda bulunmak ya da yeni arkadaşların CİMER üzerinden ilk mesajdaki şekilde başvurumasında fayda olacaktır. tuketicisikayet.btk.gov.tr üzerinden de 200 bin den fazla abonesi olan işletmecilere de doğrudan şikayette bulunulabilir. Rekabet Kurumu işin tüketici şikayetleri kısmıyla da ilgileniyor.


    Hatırlayanlar olacaktır. Zamanında ADSL ile birlikte telefon hizmeti de almak zorunluluktu. BTK bu duruma göz yumarken Rekabet Kurumu tüketicilerin başvurularını dikkate alarak telefonsuz yalın ADSL hizmeti alınması için karar almıştı ve sonrasında yalın ADSL uygulaması başlamıştı. O açıdan Rekabet Kurumuna illa dört başı mamur bir başvuru yapmanıza da gerek yok. İhbar ve şikayetlerinizi de bildirebilirsiniz.

  • Bu uygulama devam ediyor mu? Comnet'te Vdslden fibere geçtim böyle bir kira ücreti yok.

  • uzzd kullanıcısına yanıt

    Uygulama devam ediyor hocam. Yalnız aynı adreste xDSL den FTTH'ye geçişlerde 24 ay boyunca bu ücret alınmıyor.

  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.