Motorda 1 ve 3 numaralı pistonda basınç yok hatası aldık. Buji ve buji kabloları vs. detaylar kontrol edildi fakat sorunun motorun içinde olduğu anlaşıldı. Motor üst kapağı açılıp sorun tespit edilecek.
1) Motor üst kapağı açıldığında, sırf açıldığı için tekrar toplanırken değişmesi gereken şeyler var mıdır?(Sırf açıldığı için ciddi bir tutar istenildi.)
2) Motor aşırı bir titreme yapıyor, gaza basınca araç çekmiyor, stop ediyor, kaput açılıp bakıldığında motor adeta yerinden zıplıyor. Sübap ve buna bağlı eksantrikten başka bir yerde sorun olma ihtimalide var mıdır?
3) Hararet lambası hiç yanmadı, su seviyesinde azalma yok, normal seviyede; durum böyle olmasına rağmen motorda hararet oluşmuş mudur?
Teşekkürler, saygılar...
umuttumu8626U
kullanıcısına yanıt
tam emin olmamakla beraber;
1-belki conta değişebilir oda 100-150 tl civarında,hararet yaptıysa üst kapak yamulmuş olabilir taşlama gerekebilir oda 200-250tl arasında)
2-bunun nedeni hararet yapan motorun triger zincirinin/kayışının diş atması olabilir (eski aracımızda bu durumla karşılaşmıştık belkı aynı durumdur)
Sübaplar erimiş onlar değişecek. LPG'li araçlarda karşılaşılabilen bir durum. Yüksek sıcaklıkta yanma sübaplara zarar veriyor. LPG ayarlarını her 10000 de bir kontrol etmek gerek dersini çıkarttım bu sorundan.