Arkadaşlar benim bagajı anahtar ile otomatik açmaya kalktığımda anhatarlığa birinci basışımda açılmıyor, ikinci basışımda açılıyor. Sizdede öylemi?
quote:
Orjinalden alıntı: serkanblg
Arkadaşlar benim bagajı anahtar ile otomatik açmaya kalktığımda anhatarlığa birinci basışımda açılmıyor, ikinci basışımda açılıyor. Sizdede öylemi?
evet. anahtarlıktakki bagaj açma düğmesine üst üste iki kez basınca açılıyor.
anahtarlıktaki kapıları kilitleme düğmesine ardarda iki kez basıncada alarm devreye giriyor.
selam arkadaşlar. benim bir sorum olacak. forumda bir arkadaş dizel aracına, iki zamanlı motor yağından % 1-2 oranında yakıtına karıştırdığını bununda enjekiyonları yağladığını yani faydalı olduğunu söylemiş. aranızda yakıt katkısı kullanan varmı. ara sıra da olsa kullanmak gerekir mi sizce.
quote:
Orjinalden alıntı: ybalim
selam arkadaşlar. benim bir sorum olacak. forumda bir arkadaş dizel aracına, iki zamanlı motor yağından % 1-2 oranında yakıtına karıştırdığını bununda enjekiyonları yağladığını yani faydalı olduğunu söylemiş. aranızda yakıt katkısı kullanan varmı. ara sıra da olsa kullanmak gerekir mi sizce.
Usta artık Türkiye'de kalitesiz yakıt kalmadı.Ben sürekli Shell'den alıyorum.Yakıtla ilgili bir sorunla karşılaşmıyorum.Zaten 50 setan yakıt avrupa standartlarında.Bu yüzden bir de katkı koymak gerektiğini düşünmüyorum.
quote:
Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi
quote:
Orjinalden alıntı: ybalim
selam arkadaşlar. benim bir sorum olacak. forumda bir arkadaş dizel aracına, iki zamanlı motor yağından % 1-2 oranında yakıtına karıştırdığını bununda enjekiyonları yağladığını yani faydalı olduğunu söylemiş. aranızda yakıt katkısı kullanan varmı. ara sıra da olsa kullanmak gerekir mi sizce.
Usta artık Türkiye'de kalitesiz yakıt kalmadı.Ben sürekli Shell'den alıyorum.Yakıtla ilgili bir sorunla karşılaşmıyorum.Zaten 50 setan yakıt avrupa standartlarında.Bu yüzden bir de katkı koymak gerektiğini düşünmüyorum.
+
quote:
Orjinalden alıntı: serkanblg
quote:
Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi
quote:
Orjinalden alıntı: ybalim
selam arkadaşlar. benim bir sorum olacak. forumda bir arkadaş dizel aracına, iki zamanlı motor yağından % 1-2 oranında yakıtına karıştırdığını bununda enjekiyonları yağladığını yani faydalı olduğunu söylemiş. aranızda yakıt katkısı kullanan varmı. ara sıra da olsa kullanmak gerekir mi sizce.
Usta artık Türkiye'de kalitesiz yakıt kalmadı.Ben sürekli Shell'den alıyorum.Yakıtla ilgili bir sorunla karşılaşmıyorum.Zaten 50 setan yakıt avrupa standartlarında.Bu yüzden bir de katkı koymak gerektiğini düşünmüyorum.
+
+
quote:
Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi
quote:
Orjinalden alıntı: serkanblg
quote:
Orjinalden alıntı: Ebedi_Bedevi
quote:
Orjinalden alıntı: ybalim
selam arkadaşlar. benim bir sorum olacak. forumda bir arkadaş dizel aracına, iki zamanlı motor yağından % 1-2 oranında yakıtına karıştırdığını bununda enjekiyonları yağladığını yani faydalı olduğunu söylemiş. aranızda yakıt katkısı kullanan varmı. ara sıra da olsa kullanmak gerekir mi sizce.
Usta artık Türkiye'de kalitesiz yakıt kalmadı.Ben sürekli Shell'den alıyorum.Yakıtla ilgili bir sorunla karşılaşmıyorum.Zaten 50 setan yakıt avrupa standartlarında.Bu yüzden bir de katkı koymak gerektiğini düşünmüyorum.
+
+
OK sizde sorun yoksa kullanmayada gerek yok
arkadaşlar, arabamı kullanırken turbonun tam verimli olduğu devri 2200 civarı hissediyorum. özellikle kalkıştan sonra 2 ve 3. viteslerde hızını gittikçe arrtıran araba bu devire geldiğimde yerinden fırlıyor adeta. sırtımı koltuğa daha bir dayandını bu devirde hissediyorum. bildiğimiz gibi turbo egsoz gazı dışArı atılIrken turboyu döndürmesi ile harekete geçiyor. yani her devirde turbo aktif. fakat asıl verimini belli bir devirden sonra vermeye başlıyor.
BENİM ARAÇDA ÖZELLİKLE 2. VE3. VİTESLERDE 2200 DEVİRDE HİSSETTİĞİM BU OLAY, KENDİ ARAÇLARINIZDA NASIL. TURBONUN TAM DEVREYE GİRDİĞİNİ ARACIN SANKİ BİR GÜÇ TARAFINDAN İTİLDİĞİNİ HANGİ DEVİRDE HİSSEDİYORSUNUZ
zedire kardeş aynen benim araçtada bu şekilde 1.vitesten sonra 2. ve 3. viteslerde araç kendini öne doğru atıyor koltuğa yapışıyorum, devirde 2200-3000, yani bi sorun yok diğer fiesta dizel kullanan arakadaşlarında bu şekildedir
arkadaşlar bu cam silecek suyuna normal çeşmeden doldurduğumuz su bi sıkıntı yaratırmı,
ŞİMDİYE KADAR HEP ÇEŞMEDEN DOLDURDUM BİR SIKINTI OLMADI. SU KOYARKEN BİR MİKTARDA CAM TEMİZLEYİCİ SULARDAN KOYUYORUM.
quote:
Orjinalden alıntı: duratorq06
arkadaşlar bu cam silecek suyuna normal çeşmeden doldurduğumuz su bi sıkıntı yaratırmı,
quote:
Orjinalden alıntı: duratorq06
arkadaşlar bu cam silecek suyuna normal çeşmeden doldurduğumuz su bi sıkıntı yaratırmı,
sıcaklığın sıfır derecenin üstünde olduğu zamanlarda sorun olmaz. ama sıfırın altında donma olayı risklidir. sisteme zarar verir. bence kış aylarında cam temizleyicilerden koy.
quote:
Orjinalden alıntı: zedire
arkadaşlar, arabamı kullanırken turbonun tam verimli olduğu devri 2200 civarı hissediyorum. özellikle kalkıştan sonra 2 ve 3. viteslerde hızını gittikçe arrtıran araba bu devire geldiğimde yerinden fırlıyor adeta. sırtımı koltuğa daha bir dayandını bu devirde hissediyorum. bildiğimiz gibi turbo egsoz gazı dışArı atılIrken turboyu döndürmesi ile harekete geçiyor. yani her devirde turbo aktif. fakat asıl verimini belli bir devirden sonra vermeye başlıyor.
BENİM ARAÇDA ÖZELLİKLE 2. VE3. VİTESLERDE 2200 DEVİRDE HİSSETTİĞİM BU OLAY, KENDİ ARAÇLARINIZDA NASIL. TURBONUN TAM DEVREYE GİRDİĞİNİ ARACIN SANKİ BİR GÜÇ TARAFINDAN İTİLDİĞİNİ HANGİ DEVİRDE HİSSEDİYORSUNUZ
evet bende de aynı şekilde özellikle 2.000 devirden itibaren aracın çekişi patlama yapıyor. ama bence bunun nedeni motorun maksimum tork değerini bu devirlerde vermesi ve bu yüksek tork değerini yaklaşık 4.000 devire kadar sürdürebilmesi.
quote:
Orjinalden alıntı: zedire
arkadaşlar, arabamı kullanırken turbonun tam verimli olduğu devri 2200 civarı hissediyorum. özellikle kalkıştan sonra 2 ve 3. viteslerde hızını gittikçe arrtıran araba bu devire geldiğimde yerinden fırlıyor adeta. sırtımı koltuğa daha bir dayandını bu devirde hissediyorum. bildiğimiz gibi turbo egsoz gazı dışArı atılIrken turboyu döndürmesi ile harekete geçiyor. yani her devirde turbo aktif. fakat asıl verimini belli bir devirden sonra vermeye başlıyor.
BENİM ARAÇDA ÖZELLİKLE 2. VE3. VİTESLERDE 2200 DEVİRDE HİSSETTİĞİM BU OLAY, KENDİ ARAÇLARINIZDA NASIL. TURBONUN TAM DEVREYE GİRDİĞİNİ ARACIN SANKİ BİR GÜÇ TARAFINDAN İTİLDİĞİNİ HANGİ DEVİRDE HİSSEDİYORSUNUZ
Kaptan 1.vitesde değilde seninde dediğin gibi hafif bir hareket halinde direk 2 ye attığımda yada, 2. vites hızına eşdeğer bir hızda araç boşta iken direk 3 e aldığımda gaza çok hafif dokunup devriyajdan çekme esnasında tam hatırlıyamıyorum ama 2000 ile 2500 arasında aniden bi uçuş oluyor gerçekten.
Selam arkadaşlar 2004 model Ford Fiesta TDCI almayı düşünyorum ama eşimin de rahat kullanabilmesi açısından otomatik almak istiyorum, tdci otomatik tavsiye ediyor musunuz?
quote:
Orjinalden alıntı: pibroch
Selam arkadaşlar 2004 model Ford Fiesta TDCI almayı düşünyorum ama eşimin de rahat kullanabilmesi açısından otomatik almak istiyorum, tdci otomatik tavsiye ediyor musunuz?
TDCİ motor için otomatik şanzuman tavsiye etmem.Çok hantal oluyor ve çekişte problem yaşarsınız.Ama düz vites yukarıda arkadaşlarımında yazdığı gibi gayet tatminkar.Otomatik istiyorsanız 1.6 motor seçeneğini tavsiye ederim
Tekrar selam Peki otomatik yerine tiptronic olabilir mi? Tiptronic konusunda fazla bilgim yok ama bildiğim kadarıyla otomatik ve düz vites arasında geçiş yapılabiliyormuş. Bu durumda tiptronic'in performansı nasıldır (eşim otomatik ben düz kullanabilirim düşüncesiyle)?
quote:
Orjinalden alıntı: pibroch
Tekrar selam Peki otomatik yerine tiptronic olabilir mi? Tiptronic konusunda fazla bilgim yok ama bildiğim kadarıyla otomatik ve düz vites arasında geçiş yapılabiliyormuş. Bu durumda tiptronic'in performansı nasıldır (eşim otomatik ben düz kullanabilirim düşüncesiyle)?
arkadaşım fiestaların dizellerinde artık otomatik yok diye biliyorum. 2004-2005 modellerde vardı. asm şanzıman olarak fakat biraz sorunlu bir şanzıman olduğu için artık yok. 1.6 benzinlilerde var. tiptronic vites tam olarak düz vites değildir. vites koluna ileri-geri dokunuşlarla vitesin değiştirildiği bir sistem.
quote:
Orjinalden alıntı: ybalim
quote:
Orjinalden alıntı: pibroch
Tekrar selam Peki otomatik yerine tiptronic olabilir mi? Tiptronic konusunda fazla bilgim yok ama bildiğim kadarıyla otomatik ve düz vites arasında geçiş yapılabiliyormuş. Bu durumda tiptronic'in performansı nasıldır (eşim otomatik ben düz kullanabilirim düşüncesiyle)?
arkadaşım fiestaların dizellerinde artık otomatik yok diye biliyorum. 2004-2005 modellerde vardı. asm şanzıman olarak fakat biraz sorunlu bir şanzıman olduğu için artık yok. 1.6 benzinlilerde var. tiptronic vites tam olarak düz vites değildir. vites koluna ileri-geri dokunuşlarla vitesin değiştirildiği bir sistem.
Bende takımdaki arkadaşlarım gibi açık konuşucam. Ford da otomotik vites kavramı tam oturmadı hocam. Ki şaun bildiğim kadarıyla da üretilmiyor.Ford bunu insanlara problem çıkartmak yerine açık açık söylediler.Ben aslında kesinlikle otomotik vites tavsiye etmiyorum.Ama bir bayan arkadaşımın 307 si var otomotik, sorun yaşamadığını rahat kullandığını dile getiriyor. Belki düşünebilirsiniz eşiniz için.Karar senin.