Şimdi Ara

Fiorino 1.3 Multijet mi; Bipper 1.4 HDİ mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
38.628
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fiorino bence bir adım önde multijet motor kendini ispatlamışş bir motor ekonomik tirger zinciri kullanıyor çok uzun süre triger kayışı derdi yok motoru dışında zaten aynı
  • vergi dilimi denmiş ancak bu araçlar ticari olarak satıldıkları için 1.9 LT motor hacmine kadar vergi dilimleri aynı. ÖTV farkını ödediginizde aracı binek ruhsatlı alabiliyorsunuz bu durumda 1.4 lt motor hacimli olan araç bir üst basamaktan vergi ödüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: teknikdestekci

    ya herkes fiorino demiş ama Araba alacak olan bir arkadaş anlattı izmirde büyük bir özel servis varmış fiorino bipper nemo nun alt takımının çok basit tasarlandığını söylüyormuş tepe veya berlingo tavsiye ediyormuş illaki alınacaksa nemoyu öneriyor perte gelen araçları parçalayıp satıyormuş en iyi parçaları "silicek motoru örneği vermiş" citroen kullanıyormuş kusurabakmayın ama en dandiği fiorinoymuş. fiestada hdi motoru ve grande puntoda 1.3 mj kullanan biri olarak kesinlik hdi motorun daha üstün olduğunu tüm samimiyetimle söylüyorum mj daha sessiz hdi gürültülü çalışıyor fakat örneğin grande puntoda düz yolda 170 hiç geçemedim ama hdi fiestata düz yolda 185-190 nı gördüm hatta arkamda 740 bmw vardı adam afallamışdı.ayrıca usta hdi motorun daha sağlam olduğunu söylüyor ayrıca 20binde bir bakıma giriyor.
    araba alacak arkadaş berlingo aldı bende bipper aldım hayırlısı bakalım artık.


     Fiorino 1.3 Multijet mi; Bipper 1.4 HDİ mi?


    yokuş aşağı salıp araçları foto koymayalım.adam geçemedim diyor,kendi araabası yalan mı söylüyor.belki onun aracı 75lik fotodaki 90lıktır.ama 75 lik dizelin 200km görmesi çok zor...

    bende koyabilirim corsamla 220 gördüğüm fotoyu.ama yokuş aşağı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    quote:

    Orijinalden alıntı: teknikdestekci

    ya herkes fiorino demiş ama Araba alacak olan bir arkadaş anlattı izmirde büyük bir özel servis varmış fiorino bipper nemo nun alt takımının çok basit tasarlandığını söylüyormuş tepe veya berlingo tavsiye ediyormuş illaki alınacaksa nemoyu öneriyor perte gelen araçları parçalayıp satıyormuş en iyi parçaları "silicek motoru örneği vermiş" citroen kullanıyormuş kusurabakmayın ama en dandiği fiorinoymuş. fiestada hdi motoru ve grande puntoda 1.3 mj kullanan biri olarak kesinlik hdi motorun daha üstün olduğunu tüm samimiyetimle söylüyorum mj daha sessiz hdi gürültülü çalışıyor fakat örneğin grande puntoda düz yolda 170 hiç geçemedim ama hdi fiestata düz yolda 185-190 nı gördüm hatta arkamda 740 bmw vardı adam afallamışdı.ayrıca usta hdi motorun daha sağlam olduğunu söylüyor ayrıca 20binde bir bakıma giriyor.
    araba alacak arkadaş berlingo aldı bende bipper aldım hayırlısı bakalım artık.


     Fiorino 1.3 Multijet mi; Bipper 1.4 HDİ mi?


    Modifiyesiz hicbir 1.3 multijet 220 yapamaz, kanat takarsan belki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutsal
    yokuş aşağı salıp araçları foto koymayalım.


    Eski 1,3 75 HP Multjiet Active GP kullanıcısı olduğumu forumdan bilenler bilir.

    Düz yolda rahatlıkla 190 km hızı görebiliyordum rüzgarı arkama aldığımda 200'e bile değiyordu ibre.

    Not : Araç orjinal 75 HP

    quote:

    Orijinalden alıntı: LCDMANIA
    Modifiyesiz hicbir 1.3 multijet 220 yapamaz, kanat takarsan belki...


    Eğimli yolda rüzgarı arkana alarak 90 HP ile yapılıyor gördüğün gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Trabzon61~ -- 1 Ağustos 2010; 13:56:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxu
    Merhaba arkadaşlar, bu iki aracın birini almak istiyorum..Gerçi kriz ortamında biraz daha fiyatların düşmesi beklemek gerekirmi orasını da bilmiyorum...

    Bipper'de güzel fiyat avantajları var..26k'e Outdoor yani en üst donanımlısı var..Fiorinoda fiyat 30400..Fark ciddi: 4500 Ytl..

    Fiorinonun vergi avantajı var..1.3 bir alt kategoriden MTV veriyor..Yıllık 200 YTL fark var...


    Bir de Bipper Kombi diye geçiyor yani ruhsatta binek araba diye geçiyor galiba..Fiorino ise ticari araçlarda geçiyor, yani ruhsatta kapalı kasa kamyonet diye geçiyorsa başımı ağrıtırmı (vergi, muayane vs)...

    Yardımlarınızı için şimdiden teşekkürler :):)




    Birinci husus bu araçların vergilendirme sistemi otomobillerdeki gibi değidir. 1900cc'nin altı ve üstü olmak üzere iki dilime ayrılır. Dolayısıyla Bipper'ın Fiorino'ya göre herhangi bir vergi avantajı yoktur. An itibariyle yıllık 324+324= 648 TL vergi ödersiniz her iki araç için de.

    İkinci mesele ise ruhsatta ne olarak geçeceğiyle ilgili sorununuz. Yine üstüne basarak söylüyorum her ikisi de KAPALI KASA KAMYONET olarak geçecektir. Kullanım amacı kısmında ise yine her ikisinin de HUSUSİ yazacaktır. Muayneleri yıllıktır. Fiorino'da 2 yılda bir diye ümitlenmeyin. Her yıl muayne ve sigorta yaptırmak zorundasınız her iki araç için de. (Hafif ticari sahibi olmayan arkadaşlar yersiz itirazlarda bununmazlarsa sevinirim)

    Kısacası bu iki model arasında tek fark donanımsal kısımdadır. Fiorino'da 4500 lira daha fazla vermenizi gerektirecek önemli artılar (Esp, ekstra hava yastı gibi) varsa Fiorino alın. Ama eğer böyle bir avantaj yoksa Fiorino almak 4500 lirayı çöpe atmakla eşdeğerdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknikdestekci

    ya herkes fiorino demiş ama Araba alacak olan bir arkadaş anlattı izmirde büyük bir özel servis varmış fiorino bipper nemo nun alt takımının çok basit tasarlandığını söylüyormuş tepe veya berlingo tavsiye ediyormuş illaki alınacaksa nemoyu öneriyor perte gelen araçları parçalayıp satıyormuş en iyi parçaları "silicek motoru örneği vermiş" citroen kullanıyormuş kusurabakmayın ama en dandiği fiorinoymuş. fiestada hdi motoru ve grande puntoda 1.3 mj kullanan biri olarak kesinlik hdi motorun daha üstün olduğunu tüm samimiyetimle söylüyorum mj daha sessiz hdi gürültülü çalışıyor fakat örneğin grande puntoda düz yolda 170 hiç geçemedim ama hdi fiestata düz yolda 185-190 nı gördüm hatta arkamda 740 bmw vardı adam afallamışdı.ayrıca usta hdi motorun daha sağlam olduğunu söylüyor ayrıca 20binde bir bakıma giriyor.
    araba alacak arkadaş berlingo aldı bende bipper aldım hayırlısı bakalım artık.


    Hdi motormu allah korusun. Hdi partner aracımız vardı motoru 2 kere yapılmasına rağmen motoru yaktı. Araç ticariydi servisten çıkamadı ve sorununuda bulamadı Yetkili servisi. Sattıkta kurtulduk. Hdi Multijetten üstün olduğunu söylemişsin bu espriden öteye gidemez Ayrıca o 3lüden en iyisi fiorinodur. Gerek rakiplerinin motoruna karşı üstünlüğü gerek servis yaygınlığı gerek 2.eldeki durumu. İkinci el olarak satarken üstün bir farkla Fiat önde bunuda unutmamak gerekir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: teknikdestekci

    ya herkes fiorino demiş ama Araba alacak olan bir arkadaş anlattı izmirde büyük bir özel servis varmış fiorino bipper nemo nun alt takımının çok basit tasarlandığını söylüyormuş tepe veya berlingo tavsiye ediyormuş illaki alınacaksa nemoyu öneriyor perte gelen araçları parçalayıp satıyormuş en iyi parçaları "silicek motoru örneği vermiş" citroen kullanıyormuş kusurabakmayın ama en dandiği fiorinoymuş. fiestada hdi motoru ve grande puntoda 1.3 mj kullanan biri olarak kesinlik hdi motorun daha üstün olduğunu tüm samimiyetimle söylüyorum mj daha sessiz hdi gürültülü çalışıyor fakat örneğin grande puntoda düz yolda 170 hiç geçemedim ama hdi fiestata düz yolda 185-190 nı gördüm hatta arkamda 740 bmw vardı adam afallamışdı.ayrıca usta hdi motorun daha sağlam olduğunu söylüyor ayrıca 20binde bir bakıma giriyor.
    araba alacak arkadaş berlingo aldı bende bipper aldım hayırlısı bakalım artık.


     Fiorino 1.3 Multijet mi; Bipper 1.4 HDİ mi?


    Ben düz yolda fabrika son hızı 190 kmh olan 1.6 TDİ 105 hp arabamla 197'yi geçemedim..Gitmedi daha fazla..
    Arkadaşım seninki sanırım 90 hp.Son hız fabrika verisi 175 kmh ve gösterdiğin resim 220 kmh.
    Dış faktörler epey etkilemiş hızı başka bir açıklaması varsa söylersin.
    edit:tahmin ettiğim gibi dış faktör varmış eğim demişin ama yokuş desek daha doğru olur heralde : )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bianconera -- 2 Ağustos 2010; 1:30:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezerakin34


    quote:

    Orijinalden alıntı: teknikdestekci

    ya herkes fiorino demiş ama Araba alacak olan bir arkadaş anlattı izmirde büyük bir özel servis varmış fiorino bipper nemo nun alt takımının çok basit tasarlandığını söylüyormuş tepe veya berlingo tavsiye ediyormuş illaki alınacaksa nemoyu öneriyor perte gelen araçları parçalayıp satıyormuş en iyi parçaları "silicek motoru örneği vermiş" citroen kullanıyormuş kusurabakmayın ama en dandiği fiorinoymuş. fiestada hdi motoru ve grande puntoda 1.3 mj kullanan biri olarak kesinlik hdi motorun daha üstün olduğunu tüm samimiyetimle söylüyorum mj daha sessiz hdi gürültülü çalışıyor fakat örneğin grande puntoda düz yolda 170 hiç geçemedim ama hdi fiestata düz yolda 185-190 nı gördüm hatta arkamda 740 bmw vardı adam afallamışdı.ayrıca usta hdi motorun daha sağlam olduğunu söylüyor ayrıca 20binde bir bakıma giriyor.
    araba alacak arkadaş berlingo aldı bende bipper aldım hayırlısı bakalım artık.


    Hdi motormu allah korusun. Hdi partner aracımız vardı motoru 2 kere yapılmasına rağmen motoru yaktı. Araç ticariydi servisten çıkamadı ve sorununuda bulamadı Yetkili servisi. Sattıkta kurtulduk. Hdi Multijetten üstün olduğunu söylemişsin bu espriden öteye gidemez Ayrıca o 3lüden en iyisi fiorinodur. Gerek rakiplerinin motoruna karşı üstünlüğü gerek servis yaygınlığı gerek 2.eldeki durumu. İkinci el olarak satarken üstün bir farkla Fiat önde bunuda unutmamak gerekir.



    hdi 68 hb motoru fiestada yaklaşık 160 bin km kullandık istanbul merkezdeki arkadaşlar 200bin km (sonrasını bilmiyorum kiralık arabalar 3 yıl sonra değişiyor ) kullandılar hiç bir sorun yaşamadık. şuan gp var 137 binde bundada bir sorun yok ama istanbuldaki araçlarda sorun "olmuş şirket arabası bunlar buarada"

    2.0 hdi konusunda bir fikrim yok kullanmadım ama 3 yıl fiestayı kullandım 1.4 tdci 2.5 yıldırda multijet puntoyu kullandım hala kullanıyorum hdi bir miktar daha güçlü kendi deneyimimdir. multijet daha sessiz geldi bana birde zincir triger olması çok km yapanlar için avantaj hdi 60bin km triger değişiyor sanırım benim için sorun değil ben okadar km yapmadan satarım.




  • citroen nemo nasıl bi araç
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Ben düz yolda fabrika son hızı 190 kmh olan 1.6 TDİ 105 hp arabamla 197'yi geçemedim..Gitmedi daha fazla..
    Arkadaşım seninki sanırım 90 hp.Son hız fabrika verisi 175 kmh ve gösterdiğin resim 220 kmh.
    Dış faktörler epey etkilemiş hızı başka bir açıklaması varsa söylersin.
    edit:tahmin ettiğim gibi dış faktör varmış eğim demişin ama yokuş desek daha doğru olur heralde : )



    Ben ibrenin yalancısıyım .. Arabalarda hiç bir oynama yok :)

    Evet resimdeki 90 HP GP. Aşağıdaki resim ise 75 HP ( iki satırlı yol bilgisayarından aracın active ve 75 hp olduğu anlaşılır. )


     Fiorino 1.3 Multijet mi; Bipper 1.4 HDİ mi?


    Haricinde 1,4 HDI 92 HP ile 192 km/h görüldü.




  • Bu hızlar önemli değil, önemli olan bu hızı ne kadar süre koruyabildiği... Motor gücü bence budur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~


    quote:

    Orijinalden alıntı: teknikdestekci

    ya herkes fiorino demiş ama Araba alacak olan bir arkadaş anlattı izmirde büyük bir özel servis varmış fiorino bipper nemo nun alt takımının çok basit tasarlandığını söylüyormuş tepe veya berlingo tavsiye ediyormuş illaki alınacaksa nemoyu öneriyor perte gelen araçları parçalayıp satıyormuş en iyi parçaları "silicek motoru örneği vermiş" citroen kullanıyormuş kusurabakmayın ama en dandiği fiorinoymuş. fiestada hdi motoru ve grande puntoda 1.3 mj kullanan biri olarak kesinlik hdi motorun daha üstün olduğunu tüm samimiyetimle söylüyorum mj daha sessiz hdi gürültülü çalışıyor fakat örneğin grande puntoda düz yolda 170 hiç geçemedim ama hdi fiestata düz yolda 185-190 nı gördüm hatta arkamda 740 bmw vardı adam afallamışdı.ayrıca usta hdi motorun daha sağlam olduğunu söylüyor ayrıca 20binde bir bakıma giriyor.
    araba alacak arkadaş berlingo aldı bende bipper aldım hayırlısı bakalım artık.


     Fiorino 1.3 Multijet mi; Bipper 1.4 HDİ mi?


    220yapıcak ve 9.2 yakıcak he güldürmeyin benı yahu.

    berlıngo dedıgınız gibi 190ı vurdum düz yolda çatlasa bıle 185i geçmedi ama çok hafif bayırda 190 vurdum.

    araç 92ps 1.6hdi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aziz Kancar -- 7 Ağustos 2010; 13:01:15 >




  • arkadaşlar sıfır bipper geldi 40 km kadar şehir içi kullandım ilk dikkatimi çeken düşük devirler ivmelenme güzel araba kasılmıyor yani grande puntoda gaza basınca 1-2 saniye sonra araba açılıyor bipper 14.hdi 70 beygirde bu yok gaza basıyon gidiyor bu hoşuma gitti ayrıca yol bilgisayarı verilerine göre 5 litre yaktı yumuşak kullandım ama grande punto multijet daha atak geldi bana tabi bu yazılımla ilgili olablir cünkü ben hdi 68 hb fiesta düzyolda 195 ile rampa aşağı 205km gördüm grande puntoda düzyolda 175 km civarı rampa aşağı ise 190 km civarını gördüm. sonuçda araç hoşuma gitti fazla hıza ihtiyacım yok fiyatı çok uygun geldi comfort plus modeli yormuyor zevkli.Allah cümlemize kazasız belasız kullanmayı nasip etsin
  • benim bipperda artık servisesokmuyorum . en iyi bakım mlz ni alıp mercedes servisinde değiştiriyorum.

    170 gordu en hızlı oda ne eğim ne yokustu. 170 de iken 10 litre yakıyor. eğim yukarı verince hız 140 lara kadar iniyor. ama cok tehlikeli yaptığım. testler sona erdi. artık hız testi yok. otobanada girmiycem. otobanı gorunce arac kacıyor. trafik olsun. yavaş olsun.
  • üüüüfff bu hızlara çıkmışsınız,göstermeyin bari.forumda bir çok genç var.onlar 210 lara çıkmış bide ben deneyeyim der,kötü örnek olursunuz.
  • Öncelikle Peugeot markasından kesinlikle uzak durmanızı belirteyim. Satın alma sırasında size anlatılan özellik ve avantajlara (paspasları bile özellik sayıyorlar) aldanmayın sakın. Aracın çok erken performans düşüklüğünün yanısıra sizi çileden çıkaran servis sıkıntısına çok dikkat edin.

    Bipper ile Fiorino kıyaslamasında kesinlikle Fiorino tercih ediniz. Trafiğe; Aralık 2010 çıkışlı 2011 model Fiorino ve Şubat 2011 çıkışlı 2011 model Bipper garajımda duruyor, arasındaki farkı yakından görebilirsiniz.

    Bipper/Nemo/Fiorino üçlüsüne nazaran bi üst konfor ve güce sahip Partner/Berlingo/Doblo üçlüsünü tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Justfather -- 25 Kasım 2011; 10:40:22 >
  • düşündüğümüz ikinci el daha fazla özellikleri olan (2 airbag, elektrikli cam ve aynalar vb.) nemo, fiorino'dan 1200TL civarı daha ucuz. ne önerirsiniz? kafa kafaya olsa multijet Fiorino tercih edeceğim ama aradaki farkı düşününce hangisi daha mantıklıdır? Fiorino 14200TL (600kg civarı yük taşınacaktır)
  • bipper, fiorino ve tepee'ye az da olsa binmiş birisi olarak; hiçbirisini tavsiye etmem açıkçası. öncelikle sürücü koltuğunda otururken sanki fırlayıp, aracın içinden çıkacakmışsınız gibi hissediyorsunuz kendinizi.rahat ve konforlu bir sürüşü yok. hele arka koltukta oturanlar için yolculuk adeta işkence gibi.adeta dörde katlanıyorsunuz konforsuz koltuk ve yetersiz diz aralığı nedeniyle.ayrıca forumda " yokuşta gayet iyi bir kalkışa ve çekişe sahip" diyenlere soruyorum. ya sizin kullandığınız araçlarda ya da sizden başka bu araçları kullanıp ta yokuşlarda ve kalkışlarda ter döken insanlarda bir anormallik var. yokuşta yırtınmadan kalkış tekniğini millete de öğretin de boşuna eziyet çekmesin insanlar.diğer önemli bir konu, hiçbirisi ani direksiyon manevralarını ve sürücü hatalarını kabul etmeyen son derece savruk araçlar.lunaparkta çarpışan arabalardan öteye gitmezler benim için.başkası için ne ifade eder bilemem.bence; ne aile, ne de ticari olarak tercih edilmeyecek araçlar. gerek ticari, gerekse aile kullanımına cevap verebilecek bagaj hacmine de sahip değiller. binek olarak kullanılacaksa, ruhsatta kamyonet geçtiği için vergi dezavantajı da var.binek olarak aynı rakamlara ya da 2000-4000 Tl. üzerine koyarak megane II ya da muadili başka marka bir sedan, ticari olarak yeni nesil doblo veya kango alınmalı.




  • herşeyi aynı sana uygun olanı al
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.