Şimdi Ara

FLUENCE BENZİNLİ Mİ? YOKSA DİZEL Mİ? ALMAK MANTIKLI (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
36.726
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 0-100 gibi değerlere bakmaya gerek yok, yüksek torklu turbo dizellerin ara hızlanmaları iyidir. 110ps-160nm motor ile 110ps-240nm motorun arasında dağlar kadar fark var. 6500 - 4500 lü devirlerden bahsedersek zaten iki motordanda yakıt ekonomisi yapamayız.

    Söylediğin gibi dizel motorlar daha az yakarlar. Araç alırken yıllık hesap her zaman tutmaz, benim için dizel her an için ekonomidir.
  • benzinlinin tüp taktırma gibi bir avantajı daha var unutmayalım!!!
    ayrıca bu başlık önemli bir başlık olmuş.hele bu devirde zam üstüne zam gelirken...bu konuda bilgi tecrübelerimizi paylaşalım arkadaşlar!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ingeniatorem -- 29 Ekim 2009; 19:32:25 >
  • Kendi düşünceme göre hayatta tüple işim olmaz. Bazı markalar kendi garantisi altında da taksa, ben benzinli üretilen bir motora tüp taktırmam, sağını solunu deldirmem. Param varsa turbo benzinli alırım, ekonomi yapacaksam turbo dizel alır binerim.
  • ben de kesinlikle karşıyım tüp takılmasına ama..bu şartlar insanı zorluyor maalesef...bu arda turbo benzinlinin tüketim değerleri var mı acaba..değerler nedir??
  • Renonun 1.4 turbo benzinli 130 ps 190 nm lik motoru nisan gibi gelecekmiş.
    şehirler arası 6.6
    şehir içi 8.8

    Mesela fiat 14. benzin turbo motoruna göre reno biraz daha yüksek yakıyor. Renonun tüm motor seçeneklerini, megane3 ana konu başlığında detaylı yazmıştım.
  • değerler yüksek miş ya ben daha az zannediyodum
  • slm arkadaşlar benım bır sorum olacak renault flaş arabam var buna xenon far taktıracam hangısı uyumlu acaba h4 mu h3 mü bir bilginiz varmı...
  • valla arkadaşlar tamam dizel mantıklı ama fark çok yüksek.hem ben rallicide değilim şuan aracım clioIII 1.2 bu aracın hızına nasıl alışıksam 1.6 araç bana uçak gibi gelir sehirler arası 90- 140 arası değişmez hızım. hesapladım aracı aldığımdan beri yıllık yaptığım km 9800 bunun daha düşeceğinide zannediyorum çünkü gecen yıl düğünüm vardı çok km yaptım ozaman. ben satana kadar aracı o farkı çıkarırım 26 aralık 2006 aracımım cıkış tarihi km şuan 27800 civarı dizele gerek yok diye düşünüyorum. ha unutmadan sölim fluence privl. 1.6 baz alırım alırsam oda bana 39000 tlye gelio satarkende avantajlıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tcenk84

    slm arkadaşlar benım bır sorum olacak renault flaş arabam var buna xenon far taktıracam hangısı uyumlu acaba h4 mu h3 mü bir bilginiz varmı...

    çok emin değilim ama h3 sanımr..benmimkisi 98 clio h4 uyumlu...sem diğer başlıklarda sor bunu bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaçınar

    Arkadaşım,o kağıt üzerindeki hesap tutmaz.Dizel araçlarla katalog değerlerini tutturursun.Hatta altına bile inersin.Benzinli araç katalog değerine +1.5-2 litre daha eklemen gerekir inan.Ayrıca dci ler sorunsuz bir motor (temiz yakıt kullan yeter).Dizelle bir depoyla klima açık 1200-1300 km uzun yol yaparsın,benzinli ile 500-600.Gaza basarken ayağın,klima açarken elin titremez.Tercihin ne olursa şimdiden hayırlı olsun.


    Benim bundan önceki aracım yine Clio3 1.4 idi, bir depo ile klimalı, 4 kişi, 989km yol yaptım. Aynı yolu dönüşte 1-2lt daha fazla tüketerek 1075km yol yaparak tamamladım. 500-600km şehiriçi olabilir ancak...

    Benzinlide de kılavuz değerinin altına düştüm hep. Haaa dizelde tabiki daha fazla düşüyosun. Aradaki 5200TL farkı yılda 10000km yaparak ancak 3-4 sene de kapatırsın. Hele uzun yol olursa bu süre artar. O 5250'yi bankaya koysan ikiye katlarsın 4 senede. Ama dizel alırken 5250TL daha fazla kredi çekeceksin. O fazladan 5250'nin geri ödemesi de 6500 olur...

    Dizel her zaman fazla km yapana avantajlıdır. Ben de o amaçla benzinli aracımı sattım. ilk aracımda 2.5 senede 22000km yapmıştım. Bu daha 9 ay oldu 35000km oldu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeganeIIICoupe

    Kendi düşünceme göre hayatta tüple işim olmaz. Bazı markalar kendi garantisi altında da taksa, ben benzinli üretilen bir motora tüp taktırmam, sağını solunu deldirmem. Param varsa turbo benzinli alırım, ekonomi yapacaksam turbo dizel alır binerim.


    Ben de bu görüşe katılıyorum tamamen. Çünkü LPG işi biraz şansa kalmış. Yanlış delinen, yanlış montaj yapılan çok kişi var. Ayrıca yok kış ayarı, yok yaz ayarı diye sanayiden çıkmıyosun. Yok titreme yaptı, azcık gaza yüklenecen, benzine geçecek. İlk çalıştırmada 3-5km benzinli çalışacak. Bunları hesaplarsan zaten dizel her koşulda mantıklı. Ama az önce yazdığım gibi dizel çok km yapana avantajdır. Senede 10.000 zor yapıyosan bence girme aga.

    Ben de aynı şekilde çok km'den dolayı ekonomi yapacaksam dizel, yoksa tamamen özgür ve zevkli kullanım için benzinli. Benzinli motorun 6000 devirde verdiği zevki dizelde alamazsın.

    Özet: Kullanım tarzı sonucu belirler, kişiden kişiye değişir. Kesin ifadeyle benzinli yada dizel avantajlıdır demek yanlış olur.




  • şunu da söyliyim. Ben benzinli kullanırken de hesap kitap yapmazdım pek. Ayağıma hakim olurdum, paşalar gibi kullanırdım. yok 2 lira fazla yaktı eksik yaktı....

    Başka bi arkadaşımda yine 1.4 benzinli vardı, pintinin önde gideniydi. Onu sattılar dizel aldılar, şu an hala pinti... Bu adam su yakan araba da alsa yine pinti olacak.

    İş, birlik olup fiyatlara baş kaldırabiliyo musun? odur... Yoksa az yakmış çok yakmış ohoooo. Böyle ömür bitmez. Göz göre göre kazıklanıyoruz. Öncelikli hedefin bu olması lazım
  • bu benzin fiyatlarından sonra dizel almak daha mantıklı
  • 1.6
    100 km 9.2 lt 60 lt
    652 km yapıyor
    201 TL depo doluyor

    1.5
    100km 5.5 lt 60 lt
    1090 km yapıyor
    165 TL depo doluyor

    26000 km yol yaptırsak iki motora;
    1.6 olan 40 depo harcayarak, 8040 TL
    1.5 olan 24 depo harcayarak, 3960 TL

    Fark 4080 TL

    İki motor arasında 3650 TL fark var.

    Aşağı yukarı, 23000 km de arada ki fark kapanıyor.


    Bu tarz bir çok karşılaştırma yapılabilir, herkes kendi kullanımına göre tablo çıkartabilir. Ben gerek ara hızlanmalar, gerek çok gezmemden dolayı dizeli tercih ediyorum.
  • Bu megane hb 1.6 ve 1.5 105ps olan modellerin karşılaştırması idi, yanlışlık olmasın.
  • Fluence

    1.6
    100 km 8.8 lt 60 lt
    681 km yapıyor
    201 TL depo doluyor

    1.5
    100km 5.5 lt 60 lt
    1090 km yapıyor
    165 TL depo doluyor

    İki motor arasında 5250 TL TL fark var.

    Aşağı yukarı, 33000 km de arada ki fark kapanıyor.
  • tamam da, sadece şehiriçi gidilmeyecektir mutlaka. Yinede öyle olduğunu bile kabul etsek, senede 10.000 yapmayan biri için mantıklı değil. Ben 35.000'i 8.5-9 ayda yaptım. Ama bu adam 3 seneyi devirecek.
  • ortalma 7,5 litreden hesaplasak sanırım optimum değer olacaktır!!!
  • kılavuz şehiriçi bile hesaplasan en az 3 yıl yapar...
  • ortalma 7,5 litreden hesaplasak sanırım optimum değer olacaktır!!! biri hesaplasın hayır sahibi bir üye...lbg
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.