Şimdi Ara

FLUENCE BENZİNLİ Mİ? YOKSA DİZEL Mİ? ALMAK MANTIKLI

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
68
Cevap
0
Favori
36.725
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel privilege ile benzinli arasında 5250 tl gibi bir fark var yılda 10.000 km için hangisini almak mantıklı sizce..!!!!

    KARMA YAKIT TÜKETİMİNE GÖRE HESAPLAMA
    Rapor
    Benzinli Dizel
    Kullanılan Yakıt 95 Oktan Euro Diesel
    Litre Fiyatı (Günlük) 3.23 YTL 2.58 YTL
    Araç Yakıt Tüketimi 6.5 lt / 100km 4.5 lt / 100km
    1.000 km Yakıt Tüketimi 65 lt / 1.000km 45 lt / 1.000km
    1.000 km Yakıt Gideri 210 YTL 117 YTL

    Kriterlerini belirtmiş olduğunuz araçlardan Dizel olanı tercih ederseniz katedeceğiniz her 1.000 km yol için 93 YTL daha az yakıt masrafı yaparsınız.

    Dizel araçların bakım masrafları sanıldığı kadar yüksek olmamakla birlikte her 1.000 km için ortalama +10 YTL civarındadır. Bu durumda Dizel otomobili tercih ederek katedeceğiniz her 1.000 km için net olarak 83 YTL tasarruf sağlayacağınızı söyleyebiliriz.

    Yılda 10.000 km yol yapacaksanız, 1 yıl sonundaki tasarrufunuz 830 YTL olacaktır.

    Aracınızı satın alırken ödediğiniz fark: 5.250 YTL'dir. Yılda 10.000 km yapacaksanız satın alırken ödemiş olduğunuz farkı 6.3 yıl sonra telafi edebilirsiniz. Bu süreden sonra yapacağınız her 1.000 km için 83 YTL kâr edersiniz. Ayrıca karşılaştırmamıza konu olan araçların 2. el değerlerini kıyaslarsak dizel olan aracın daha yüksek fiyata satılacağını ve 2. el değerindeki bu farkın da sizin için kâr olarak değerlendirileceğini hatırlatırız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkangel025 -- 27 Ekim 2009; 22:56:04 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Fluence Benzinli mi Dizel mi: Mantıklı Bir Seçim

    Renault Fluence, hem benzinli hem de dizel motor seçenekleriyle sunulan bir otomobil. Her iki seçeneğin de kendine göre avantajları ve dezavantajları vardır. İhtiyaçlarınızı ve bütçenizi göz önünde bulundurarak en uygun modeli seçmeniz önemlidir.

    Benzinli Fluence

    • Düşük Alım Maliyeti: Dizel modellere kıyasla benzinli Fluence modelleri genellikle daha düşük alım maliyetine sahiptir.
    • Daha Düşük Bakım Maliyetleri: Benzinli motorlar genellikle dizel motorlara göre daha ucuz bakım maliyetlerine sahiptir.
    • Daha Yüksek Performans (Yüksek Devirlerde): Benzinli motorlar, yüksek devirlerde daha iyi performans gösterme eğilimindedir.

    Dizel Fluence

    • Daha Düşük Yakıt Tüketimi: Dizel motorlar, benzinli motorlara göre önemli ölçüde daha düşük yakıt tüketimine sahiptir.
    • Daha Yüksek Tork: Dizel motorlar, benzinli motorlara göre daha yüksek tork üretir, bu da daha iyi çekiş gücü sağlar.
    • Daha Uzun Ömür: Dizel motorlar genellikle benzinli motorlara göre daha uzun ömürlüdür.

    Hangisi Daha Mantıklı?

    En uygun model, sürüş alışkanlıklarınıza ve bütçenize bağlıdır:

    • Çoğunlukla şehir içi sürüş yapıyorsanız ve düşük alım ve bakım maliyetlerini tercih ediyorsanız, benzinli Fluence 1.6 modeli sizin için mantıklı olabilir.
    • Uzun yolculuklar yapıyorsanız ve yakıt verimliliği ve tork önemliyse, dizel Fluence modeli daha iyi bir seçim olabilir.
    • LPG dönüşümü düşünüyorsanız, benzinli Fluence modelleri daha uygun olabilir, çünkü LPG uyumlu dizel motor seçenekleri bulunmamaktadır.

    Önemli Hususlar

    • Yakıt Tüketimi: Gerçek yakıt tüketimi, sürüş tarzınıza ve trafik koşullarına bağlı olarak değişebilir.
    • Bakım Maliyetleri: Bakım maliyetleri, model yılına, kilometreye ve bulunduğunuz bölgedeki servis ücretlerine göre değişebilir.
    • Ömür: Motorun ömrü, düzenli bakım ve sürüş alışkanlıklarına bağlı olarak değişir.

    Kapsamlı bir araştırma yaparak ve ihtiyaçlarınızı dikkatlice değerlendirerek, sizin için en uygun Fluence modelini seçebilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • benzinli almak daha karlı bence...yılda 10 000 km için...zaten 6,5 yıl sonra arabdan bıkar değiştirirsin..o yüzden benzinli daha karlı...ama yüksek km lerde tabiki dizel..ayrıca dizel yakıt alırken psikolojik olarak etki sağlıyor..benzinciye her girişinizde birilerinin hatrını sormak zorunda kalmıyorsunuz..dizel en güzel tarfı da bu bence...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    benzinli almak daha karlı bence...yılda 10 000 km için...zaten 6,5 yıl sonra arabdan bıkar değiştirirsin..o yüzden benzinli daha karlı...ama yüksek km lerde tabiki dizel..ayrıca dizel yakıt alırken psikolojik olarak etki sağlıyor..benzinciye her girişinizde birilerinin hatrını sormak zorunda kalmıyorsunuz..dizel en güzel tarfı da bu bence...
    Arkadaşım,o kağıt üzerindeki hesap tutmaz.Dizel araçlarla katalog değerlerini tutturursun.Hatta altına bile inersin.Benzinli araç katalog değerine +1.5-2 litre daha eklemen gerekir inan.Ayrıca dci ler sorunsuz bir motor (temiz yakıt kullan yeter).Dizelle bir depoyla klima açık 1200-1300 km uzun yol yaparsın,benzinli ile 500-600.Gaza basarken ayağın,klima açarken elin titremez.Tercihin ne olursa şimdiden hayırlı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocaçınar

    Arkadaşım,o kağıt üzerindeki hesap tutmaz.Dizel araçlarla katalog değerlerini tutturursun.Hatta altına bile inersin.Benzinli araç katalog değerine +1.5-2 litre daha eklemen gerekir inan.Ayrıca dci ler sorunsuz bir motor (temiz yakıt kullan yeter).Dizelle bir depoyla klima açık 1200-1300 km uzun yol yaparsın,benzinli ile 500-600.Gaza basarken ayağın,klima açarken elin titremez.Tercihin ne olursa şimdiden hayırlı olsun.

    Alıntıları Göster
    Benzinle başa çıkılmaz. Birde tuhafıma giden şu olmuştur 'yılda on km ya yaparım ya yapmam'... ne yaparsan yap farketmez daha az ödemek istiyorsan dizel. Servis masrafına gelirsek (periyodik bakımlarını aksatma temiz yakıt kullan) pek fark yok, zaten aracına iyi bakarsan periyodik bakım dışında masrafın çıkmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polatz

    Benzinle başa çıkılmaz. Birde tuhafıma giden şu olmuştur 'yılda on km ya yaparım ya yapmam'... ne yaparsan yap farketmez daha az ödemek istiyorsan dizel. Servis masrafına gelirsek (periyodik bakımlarını aksatma temiz yakıt kullan) pek fark yok, zaten aracına iyi bakarsan periyodik bakım dışında masrafın çıkmaz.


    tamam benzin istasyonunda dizel farkını ortaya koyacak tabii, fakat sıfırını alırken fazladan 5250 lira vermek ne kadar mantıklı? sonuçta o farkı amorti etmesi için uzun süre kullanılması gerekecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dijital Binali

    quote:

    Orijinalden alıntı: polatz

    Benzinle başa çıkılmaz. Birde tuhafıma giden şu olmuştur 'yılda on km ya yaparım ya yapmam'... ne yaparsan yap farketmez daha az ödemek istiyorsan dizel. Servis masrafına gelirsek (periyodik bakımlarını aksatma temiz yakıt kullan) pek fark yok, zaten aracına iyi bakarsan periyodik bakım dışında masrafın çıkmaz.


    tamam benzin istasyonunda dizel farkını ortaya koyacak tabii, fakat sıfırını alırken fazladan 5250 lira vermek ne kadar mantıklı? sonuçta o farkı amorti etmesi için uzun süre kullanılması gerekecek.

    Alıntıları Göster
    Haklısınız sıfır araç benzin dizel farkı maalesef uzun vadede amorti ediyor, ben bu hususa hiç bakmam genel olarak karşılaştırmaya gittim, fluence yeni çıkmış olmasa 5bin km aşmamış ikinci ele yönel derdim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polatz

    Haklısınız sıfır araç benzin dizel farkı maalesef uzun vadede amorti ediyor, ben bu hususa hiç bakmam genel olarak karşılaştırmaya gittim, fluence yeni çıkmış olmasa 5bin km aşmamış ikinci ele yönel derdim :)

    Alıntıları Göster
    Dizel her şartta ekonomidir. Dizel alın, rahat rahat binin. Hem 240 torkun tadı ayrıdır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel mi Benzin mi sizce?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3C

    Dizel her şartta ekonomidir. Dizel alın, rahat rahat binin. Hem 240 torkun tadı ayrıdır.

    Alıntıları Göster
    Aracın Fiyatları belirlendi mi?Ne kadar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Aracın Fiyatları belirlendi mi?Ne kadar?

    Alıntıları Göster
    38 den başlıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    38 den başlıyor

    Alıntıları Göster
    Şimdi yeni gördüm bana fazla geldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Şimdi yeni gördüm bana fazla geldi.

    Alıntıları Göster
    yoo megane 3 hb ile aynı fiyatları!!!valla daha ucuzu var mı bilemiyorum ben bakıyorum internetten fiyatlara hepsi uçmuş!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    yoo megane 3 hb ile aynı fiyatları!!!valla daha ucuzu var mı bilemiyorum ben bakıyorum internetten fiyatlara hepsi uçmuş!!!

    Alıntıları Göster
    Doğrudur Ben Yeni Symbolu full 22 bıne alınca bana bu biraz pahalı geldi ama üst sınıf araç.Jettayla aynı aşağı yukarı fiyatları galiba şuan netten bakamıyorum ama öyle hatırlıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    yoo megane 3 hb ile aynı fiyatları!!!valla daha ucuzu var mı bilemiyorum ben bakıyorum internetten fiyatlara hepsi uçmuş!!!

    Alıntıları Göster
    %10 luk bir indirim gelse güzel olur. Bu sene reno kendini aştı ama fiyatlarda aştı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3C

    %10 luk bir indirim gelse güzel olur. Bu sene reno kendini aştı ama fiyatlarda aştı.

    Alıntıları Göster
    ya zaten araç fiyatları dengeli gidiyor hep..firmalar arasında..bir kısmı biraz yüksek bir kısmı biraz düşük...şu anda en ucuzu dacia ve hyundai gibi...bu arada gökmavi symbol fulü nasıl 22 ye alabildiniz..az daha acar msınız??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    ya zaten araç fiyatları dengeli gidiyor hep..firmalar arasında..bir kısmı biraz yüksek bir kısmı biraz düşük...şu anda en ucuzu dacia ve hyundai gibi...bu arada gökmavi symbol fulü nasıl 22 ye alabildiniz..az daha acar msınız??

    Alıntıları Göster
    Ötv den yararlandım.Mayıs ayının ortasında teslim aldım aracı.Sadece Konfor paketi yok.Onun dışında full tamamen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Ötv den yararlandım.Mayıs ayının ortasında teslim aldım aracı.Sadece Konfor paketi yok.Onun dışında full tamamen.

    Alıntıları Göster
    Fiyatlar dengeli gidiyor ve reno gerçekten kendini aştı. Sonuçta reno, renodur anlayışına ben katılmıyorum. 2 reno aldım, ikisinide 1 hafta sürmeden sattım. Parça vs her konuda en uygunu. Dizel motoru ilede kendini kanıtladı yıllardır, şimdi yeni modellerinin tasarımlarıda harika. Ön yargılı olanlar almasın ama kötülemesinlerde lütfen.
    Fiyatların biraz daha inmesi tabiki herkesin isteyeceği bir şey. Bence fluence biraz inmeli ve yine sedan gibi çok satmalı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3C

    Fiyatlar dengeli gidiyor ve reno gerçekten kendini aştı. Sonuçta reno, renodur anlayışına ben katılmıyorum. 2 reno aldım, ikisinide 1 hafta sürmeden sattım. Parça vs her konuda en uygunu. Dizel motoru ilede kendini kanıtladı yıllardır, şimdi yeni modellerinin tasarımlarıda harika. Ön yargılı olanlar almasın ama kötülemesinlerde lütfen.
    Fiyatların biraz daha inmesi tabiki herkesin isteyeceği bir şey. Bence fluence biraz inmeli ve yine sedan gibi çok satmalı.

    Alıntıları Göster
    dizelin bakım masraflarını düşünmediniz mi peki? 1 ay içinde 2 arkadaşım birisi dizel megané II birisi benzinli 60.000 bakıma gittiler, ödedikleri rakamlar arasında neredeyse 2 kat fark var biri 480 ödedi diğeri 860 ödedi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    dizelin bakım masraflarını düşünmediniz mi peki? 1 ay içinde 2 arkadaşım birisi dizel megané II birisi benzinli 60.000 bakıma gittiler, ödedikleri rakamlar arasında neredeyse 2 kat fark var biri 480 ödedi diğeri 860 ödedi

    Alıntıları Göster
    500 lira fark bir kaç depoda kendini unutturur. Her şekilde dizel daha ekonomik. Benzin fiyatı yüksek olmasa, herkes turbo benzinliye binse tabiki herkes mutlu olur ama şu şartlarda dizel en uygunu. Gerek ekonomi gerek tork-çekiş rahatlığı. Aynı tork turbo benzinlilerde var, onunda yakıtı malum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeganeIIICoupe

    500 lira fark bir kaç depoda kendini unutturur. Her şekilde dizel daha ekonomik. Benzin fiyatı yüksek olmasa, herkes turbo benzinliye binse tabiki herkes mutlu olur ama şu şartlarda dizel en uygunu. Gerek ekonomi gerek tork-çekiş rahatlığı. Aynı tork turbo benzinlilerde var, onunda yakıtı malum.

    tork çekiş diyorsun arkadaşım da, hangi tork hangi çekiş, 0-100'lere bakalım istersen benzinli aracın ivmelenmesi her zaman daha iyidir, çünkü yüksek devirlere çıkabilir, dizel araçta çekiş iyi ama 4500 devirde bitiyor, benzinlide 6500'e kadar yolu var

    çok km yapan için uygun ama yılda 9000-10000 km için bence benzinli araç daha ideal olur, maalesef dizel fiyatları da benzine yaklaşmakta ancak dizel motorlar daha verimlidir, daha az yakıt tüketirler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    Ötv den yararlandım.Mayıs ayının ortasında teslim aldım aracı.Sadece Konfor paketi yok.Onun dışında full tamamen.

    ok hayırlı ugurlu olsun kazsız sürüşler!!!
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.