Şimdi Ara

FLUENCE BENZİNLİ Mİ? YOKSA DİZEL Mİ? ALMAK MANTIKLI (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
68
Cevap
0
Favori
36.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    ortalma 7,5 litreden hesaplasak sanırım optimum değer olacaktır!!! biri hesaplasın hayır sahibi bir üye...lbg

    Alıntıları Göster
    Hesaplama değerleri

    Benzin= 3.35TL, Motorin=2.79TL

    Benzin tüketim=7.5lt/100km, Dizel Tüketim= 5.0lt/100km

    Bu şekilde olursa aradaki fark 42683 km'de kapanır.

    10.000 yapan için hepten anlamsız olur.

    Dizel-Benzinli motor farkı= 5250TL

    Şunu da yazayım bari, dizel motor için 5250TL fazla kredi kullanacaksın, Geri ödemesi ile birlikte 6000-6500TL civarına gelir. Ama 5250'yi altına koysan 4 senede 15.000TL'n olur...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 30 Ekim 2009; 13:36:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Hesaplama değerleri

    Benzin= 3.35TL, Motorin=2.79TL

    Benzin tüketim=7.5lt/100km, Dizel Tüketim= 5.0lt/100km

    Bu şekilde olursa aradaki fark 42683 km'de kapanır.

    10.000 yapan için hepten anlamsız olur.

    Dizel-Benzinli motor farkı= 5250TL

    Şunu da yazayım bari, dizel motor için 5250TL fazla kredi kullanacaksın, Geri ödemesi ile birlikte 6000-6500TL civarına gelir. Ama 5250'yi altına koysan 4 senede 15.000TL'n olur...

    Alıntıları Göster
    teşekkürler..sanırım 7,5 lt daha uygun oldu...o yüzden ben benzinliden yana hakkımı kullnacagım...ama dizelin benzin istasyonuna girerken ki psikoljik rahatlığı azımsanamaz...elin titremez..kafan rahat olur...:((




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    teşekkürler..sanırım 7,5 lt daha uygun oldu...o yüzden ben benzinliden yana hakkımı kullnacagım...ama dizelin benzin istasyonuna girerken ki psikoljik rahatlığı azımsanamaz...elin titremez..kafan rahat olur...:((

    Alıntıları Göster
    ya ben ona çok inanmıyorum. İş dönüp dolaşıp kullanıma geliyor. Ben benzinli aracımda alıyodum 50TL geziyodum, ama bunda her hafta depoyu fulluyorum. Benzincinin yüzünü daha çok görüyorum. Çünkü haftada 1000km yapıyorum şu an. Önceden haftada 60-100km arası...

    Tamamen kullanım işi bu. Dizel aldım, benzincinin yüzünü unuttum gibi şeyler yok hocam. Milletin depo 45'lik hemde. Benimki 55, bu araba 60. Bunu 45'likler söylüyorsa hiç inanma




  • Genel olarak şehir içi kullanıldığı için, şehir içi tablosu çıkardım.

    Bu konu uzar gider arkadaşlar.

    Kimi peşin alır kimi kredi ile. Kimi parasını faize yatırmaz kimi yatırır. Kimi 9.2 olan ortalamayı 11 lerde kullanır, kimi çok kasar 8.5 lara indirir. 1.6 motorda ben 7.5 lara hiç düşemedim ayrıca şehir içinde çok zor.

    Biz en iyisi herkes istediği aracı alsın diyip konuyu uzatmayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3C

    Genel olarak şehir içi kullanıldığı için, şehir içi tablosu çıkardım.

    Bu konu uzar gider arkadaşlar.

    Kimi peşin alır kimi kredi ile. Kimi parasını faize yatırmaz kimi yatırır. Kimi 9.2 olan ortalamayı 11 lerde kullanır, kimi çok kasar 8.5 lara indirir. 1.6 motorda ben 7.5 lara hiç düşemedim ayrıca şehir içinde çok zor.

    Biz en iyisi herkes istediği aracı alsın diyip konuyu uzatmayalım.
    destekliyorum. Zaten bu tarz konuşmaların sonunda tarafların ikna olduğunu görmedim ben




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    destekliyorum. Zaten bu tarz konuşmaların sonunda tarafların ikna olduğunu görmedim ben

    Alıntıları Göster
    hayır hocam ne münasebet...bilgi ve tecrübe lerimiz paylaşalım..beyin cimnastiği yapalım...faydalanalım birbirimizden....yorumlara devam bence...lbg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    hayır hocam ne münasebet...bilgi ve tecrübe lerimiz paylaşalım..beyin cimnastiği yapalım...faydalanalım birbirimizden....yorumlara devam bence...lbg

    Alıntıları Göster
    hocam dikkat ettim de mesajların sonuna lbg yazıyorsunuz, sakıncası yoksa nedir diye sorabilir miyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    hocam dikkat ettim de mesajların sonuna lbg yazıyorsunuz, sakıncası yoksa nedir diye sorabilir miyim

    hocam benım kendimce bir kod...kendime özel yani...öle yazmak hoşuma gidiyor...LBG
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    hocam dikkat ettim de mesajların sonuna lbg yazıyorsunuz, sakıncası yoksa nedir diye sorabilir miyim

    hocam benım kendimce bir kod...kendime özel yani...öle yazmak hoşuma gidiyor...LBG

    Alıntıları Göster
    quote:

    ok hayırlı ugurlu olsun kazsız sürüşler!!!


    Yeni gördüm teşekkür ederim.

    Fluence 1.5 motoruda çok iyi yakıyormuş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokmavı

    quote:

    ok hayırlı ugurlu olsun kazsız sürüşler!!!


    Yeni gördüm teşekkür ederim.

    Fluence 1.5 motoruda çok iyi yakıyormuş.


    Alıntıları Göster
    Dizellere chip tuning ile yüksek güçler ve yakıt tasarrufu da sağlayabiliyorsunuz.

    105ps-240nm chip ile 130nm-300nm lere dayanıyor. Sakin kullanım ile %10 a varan yakıt tasarrufu yapılabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3C

    Dizellere chip tuning ile yüksek güçler ve yakıt tasarrufu da sağlayabiliyorsunuz.

    105ps-240nm chip ile 130nm-300nm lere dayanıyor. Sakin kullanım ile %10 a varan yakıt tasarrufu yapılabiliyor.

    Alıntıları Göster
    Dizel araç ülkemiz şartlarında her zaman daha mantıklıdır.Yeni satılan Renault araçlarda garanti 3 yıla uzadı ve ayrıca araçların bakım aralıklarıda uzatıldı.Artık 20.000 km veya 1 yıl olarak uygulanıyor.Ara hızlanmalarda ve şehiriçi trafiğinde dci ler daha konforlu bir sürüş sağlar.dci motorlar chiptuning e yatkın olduğu için 135 hp e kadar güç arttırımı yapılabiliyor.Aynı işlemi benzinli motora yapsanız alacağınız max 5-6 hp i geçmez.
    Kısaca DCİ her zaman daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *USTA -- 1 Kasım 2009; 12:40:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeganeIIICoupe

    Fluence

    1.6
    100 km 8.8 lt 60 lt
    681 km yapıyor
    201 TL depo doluyor

    1.5
    100km 5.5 lt 60 lt
    1090 km yapıyor
    165 TL depo doluyor

    İki motor arasında 5250 TL TL fark var.

    Aşağı yukarı, 33000 km de arada ki fark kapanıyor.


    + birşey daha.. Dizel araçta satılırken benzinli ile aynı fiyata satılmıyor zaten yine pahalı satıyorsunuz..

    Benzinlinin tek artısı dizele göre motor sesi biraz daha az ve arıza masrafları daha ucuza çıkabiliyor. 3 yıl garanti var zaten... Bence de kesinlikle Dci..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baseltuning

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeganeIIICoupe

    Fluence

    1.6
    100 km 8.8 lt 60 lt
    681 km yapıyor
    201 TL depo doluyor

    1.5
    100km 5.5 lt 60 lt
    1090 km yapıyor
    165 TL depo doluyor

    İki motor arasında 5250 TL TL fark var.

    Aşağı yukarı, 33000 km de arada ki fark kapanıyor.


    + birşey daha.. Dizel araçta satılırken benzinli ile aynı fiyata satılmıyor zaten yine pahalı satıyorsunuz..

    Benzinlinin tek artısı dizele göre motor sesi biraz daha az ve arıza masrafları daha ucuza çıkabiliyor. 3 yıl garanti var zaten... Bence de kesinlikle Dci..

    Alıntıları Göster
    Clio3'ün hem benzinlisini hem dizelini kullanmış biri olarak,

    Dizel-Benzinli seçimi tamamen kişisel kullanıma göre değişiklik gösterir. Aksi olsaydı adamlar sadece dizel üretirlerdi. Kendi masrafları da azalırdı. Biz de daha ucuza alırdık zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Clio3'ün hem benzinlisini hem dizelini kullanmış biri olarak,

    Dizel-Benzinli seçimi tamamen kişisel kullanıma göre değişiklik gösterir. Aksi olsaydı adamlar sadece dizel üretirlerdi. Kendi masrafları da azalırdı. Biz de daha ucuza alırdık zaten.

    Alıntıları Göster
    Çok km yapmayanlar için benzinli daha mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeganeIIICoupe

    1.6
    100 km 9.2 lt 60 lt
    652 km yapıyor
    201 TL depo doluyor

    1.5
    100km 5.5 lt 60 lt
    1090 km yapıyor
    165 TL depo doluyor

    26000 km yol yaptırsak iki motora;
    1.6 olan 40 depo harcayarak, 8040 TL
    1.5 olan 24 depo harcayarak, 3960 TL

    Fark 4080 TL

    İki motor arasında 3650 TL fark var.

    Aşağı yukarı, 23000 km de arada ki fark kapanıyor.


    Bu tarz bir çok karşılaştırma yapılabilir, herkes kendi kullanımına göre tablo çıkartabilir. Ben gerek ara hızlanmalar, gerek çok gezmemden dolayı dizeli tercih ediyorum.



    100 km'de 9.2 yakan aracım olacak benzin döker yakarım

    megané I var ağırlık şehiriçi kullanırız, ortalaması 6.3, tüm bakımları zamanında yetkili servisinde yapılan lpg takılmamış, acelesi olmayan kişiler tarafından kullanılan bir araç ama 3500-4000 deviri nadir görüyor (ben arada 0-100 denemeleri yapıyorum o ayrı tabi)




  • Değerler renonun kendi sitesinden. 1.6 benzinli motordan şehir içi 7 nin altı yakıt alınıyorsa boşa dizel üretiyorlar. Bu konudaki son mesajım, herkes kendi tercihi ile mutlu olsun : )
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M3C

    Değerler renonun kendi sitesinden. 1.6 benzinli motordan şehir içi 7 nin altı yakıt alınıyorsa boşa dizel üretiyorlar. Bu konudaki son mesajım, herkes kendi tercihi ile mutlu olsun : )
    aradaki makas ilerleyen zamanda kapanacaktır.en fazla 3.000 tl olur.bence biraz daha bekleyin.klasik satış politikası.ama ben size dizel önerrim.10 yıldır benzinli araç kullandıktan sonra dizel araca geçince o kadar geçen yıllarıma yanar oldm.dizel keyfi de bir başka.6. vitesle yokuş çıkmak ve o torku yaşamak ayrı bir keyif.ama performans sizin için önemliyse benzinli derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliserpil2006

    aradaki makas ilerleyen zamanda kapanacaktır.en fazla 3.000 tl olur.bence biraz daha bekleyin.klasik satış politikası.ama ben size dizel önerrim.10 yıldır benzinli araç kullandıktan sonra dizel araca geçince o kadar geçen yıllarıma yanar oldm.dizel keyfi de bir başka.6. vitesle yokuş çıkmak ve o torku yaşamak ayrı bir keyif.ama performans sizin için önemliyse benzinli derim.

    Alıntıları Göster
    Bu arada Renault bakım periyodu 10.000'den 15.000km'ye çıktı...

    ayrıca bu çok önemli bişey değil. Çünkü hesap yaptığınızda iki stilde de cebinizde aynı para çıkmış oluyor toplamda. Ticari olaylar yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    Bu arada Renault bakım periyodu 10.000'den 15.000km'ye çıktı...

    ayrıca bu çok önemli bişey değil. Çünkü hesap yaptığınızda iki stilde de cebinizde aynı para çıkmış oluyor toplamda. Ticari olaylar yani

    Alıntıları Göster
    SLM ARKADAŞLAR...

    LPG Lİ FLUENCE KULLANAN ARKADAŞLAR VARSA, TECRÜBELERİNİ PAYLAŞABİLİRLERMİ. BEN LPG Lİ MEGANE 2 SEDAN 1.4 KULLANIYORUM. ÜZERİNDE ATİKER LPG KİTİ VAR. 30 LİTRE LPG İLE ŞEHİR İÇİ 350 KM YAPABİLİYORUM. FAKAT NİYETİM MAGENE'DAN FLUANCE'E TERFİ ETMEK ALLAH NASİP EDERSE. MALUM DİZELLERİN FİYATI BİRAZ YÜKSEK BENZİNLİLERE GÖRE. ARANIZDA EĞER LPG Lİ FLUANCE KULLANICILARI VARSA VE EĞER LPG DEKİ TÜKETİMLERİNİ PAYLAŞIRLARSA, BU KONUDA KARAR VERMEME YARDIMCI OLURLAR. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ingeniatorem

    benzinli almak daha karlı bence...yılda 10 000 km için...zaten 6,5 yıl sonra arabdan bıkar değiştirirsin..o yüzden benzinli daha karlı...ama yüksek km lerde tabiki dizel..ayrıca dizel yakıt alırken psikolojik olarak etki sağlıyor..benzinciye her girişinizde birilerinin hatrını sormak zorunda kalmıyorsunuz..dizel en güzel tarfı da bu bence...

    katılıyorum
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.