Şimdi Ara

Fluence , Bu vaziyette Hava Yastığı Açılmaz mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
3.598
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Fotolarda 2 araç var biri Leon , bizim eski araç 2006 asker arkadaşıma satmıştık
    diğeri Fluence , dün akşam kavacık tem de Fluence emniyet şeridinden kaptırmış gidiyor
    polis aracıymış , emniyet şeridinde duran araca çarpmamak için benim arkadaşa sağ yandan vuruyor sonra bariyer falan
    Fluence in vaziyet bu ve hiç bir hava yastığı açılmamış , nasıl oluyor bu ? şunu gören adam bu arabaya nasıl binsin ?
     Fluence , Bu vaziyette Hava Yastığı Açılmaz mı ? Fluence , Bu vaziyette Hava Yastığı Açılmaz mı ? Fluence , Bu vaziyette Hava Yastığı Açılmaz mı ? Fluence , Bu vaziyette Hava Yastığı Açılmaz mı ? Fluence , Bu vaziyette Hava Yastığı Açılmaz mı ?







  • gerek duymamis
  • Sensör koyulmamış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    Sensör koyulmamış.
    açmaz açmaz keyfi bilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    Sensör koyulmamış.
    arkadaşınıza geçmiş olsun.

    hasar görmüş ve toplanmış olma ihtimali geliyor aklıma ama bir yandan da yerli üretim fluence olduğu aklımı çeliyor. İyi düşünmek istiyorum çünkü bu araçtan piyasada çok var...

    ncap testi de kötü değil. 4 yıldız almış vakti zamanında...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 21 Nisan 2015; 21:24:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    açmaz açmaz keyfi bilir

    Alıntıları Göster
    Aractaki hasari incelerseniz şasenin darbe almadigibi gorebilirsiniz.
    Şasenin darbe almamasi durumunda airbagler patlamaz. Çünkü airbag sensorleri Şaseye baglidir.
    Bu durumda airbag patlasaydi ufak dokunuslarda kaporta hasarindan cok airbag ucreti odemek zorunda kalabilirdi arac sahipleri


    Ek olarak Leon'a dikkat ettiginizde gorebilirsiniz Leon'un neden patladigini Fluance'in neden patlamadigini anlarsiniz.
    Leon yandan saglam darbe almis ve şaseye kadar girmis , haliyle perde hava yastigi acmis



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Degisim Zamanı -- 21 Nisan 2015; 21:29:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    arkadaşınıza geçmiş olsun.

    hasar görmüş ve toplanmış olma ihtimali geliyor aklıma ama bir yandan da yerli üretim fluence olduğu aklımı çeliyor. İyi düşünmek istiyorum çünkü bu araçtan piyasada çok var...

    ncap testi de kötü değil. 4 yıldız almış vakti zamanında...



    Alıntıları Göster
    Emniyet kemeri takılı değildir, pertten toplanmıştır vsvs
    Ki polisse kemer takmıyordur.

    Araç markası ile hava yastığı açılıp açılmamasının ilgisi yok. Her marka aracın bu şekilde dağılmış ama airbag i açılmamış konusu ara ara açılıyor. Airbag açılmadığını iddia eden arkadaşlar sahibinden.com üzerinden hasarlı araçlar kısmını inceleyebilirler. Her markanın kaza yapmış araçlarının hem airbag açılmışını hem de açılmamışını görebilirler.




  • Tipik fransız işte ne olacak.. bundan 2 ay önce bende kaza yapan bir daica görmüştüm bundan beterdi ama hava yastıkları açılmamıştı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DoctorEconomy

    Tipik fransız işte ne olacak.. bundan 2 ay önce bende kaza yapan bir daica görmüştüm bundan beterdi ama hava yastıkları açılmamıştı..
    iyi fluence de bir şey yokmuş demek ki
    garibim Leon da nasıl darbe aldıysa 3 tane yastık patlatmış sağdan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Aractaki hasari incelerseniz şasenin darbe almadigibi gorebilirsiniz.
    Şasenin darbe almamasi durumunda airbagler patlamaz. Çünkü airbag sensorleri Şaseye baglidir.
    Bu durumda airbag patlasaydi ufak dokunuslarda kaporta hasarindan cok airbag ucreti odemek zorunda kalabilirdi arac sahipleri


    Ek olarak Leon'a dikkat ettiginizde gorebilirsiniz Leon'un neden patladigini Fluance'in neden patlamadigini anlarsiniz.
    Leon yandan saglam darbe almis ve şaseye kadar girmis , haliyle perde hava yastigi acmis

    Doğru tespit.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Atlihans

    Aractaki hasari incelerseniz şasenin darbe almadigibi gorebilirsiniz.
    Şasenin darbe almamasi durumunda airbagler patlamaz. Çünkü airbag sensorleri Şaseye baglidir.
    Bu durumda airbag patlasaydi ufak dokunuslarda kaporta hasarindan cok airbag ucreti odemek zorunda kalabilirdi arac sahipleri


    Ek olarak Leon'a dikkat ettiginizde gorebilirsiniz Leon'un neden patladigini Fluance'in neden patlamadigini anlarsiniz.
    Leon yandan saglam darbe almis ve şaseye kadar girmis , haliyle perde hava yastigi acmis

    Doğru tespit.

    Alıntıları Göster
    Hava yastığının açılması için bir darbe ya da sağlam bir ivme gerekir. Bir sağa bir sola vura vura, parçalana parçalana ama uzun bir zaman içerisinde durduysa airbag açmaz, açmaması da gerekir. Araç sağa sola savrulurken, sürücünün kafası bir o yana bir bu yana giderken yani o anda nerede olacağı öngörülemezken airbag açılırsa sürücünün kafasını "karpuz gibi" patlatabilir.
    Airbag senaryoları çeşitli kazalara göre hazırlanır. Önden çarpmada sürücünün kafası şu pozisyondan bu pozisyona gider, havayastığı şu kadar süre içerisinde açılmalıdır gibisinden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hava yastığının açılması için bir darbe ya da sağlam bir ivme gerekir. Bir sağa bir sola vura vura, parçalana parçalana ama uzun bir zaman içerisinde durduysa airbag açmaz, açmaması da gerekir. Araç sağa sola savrulurken, sürücünün kafası bir o yana bir bu yana giderken yani o anda nerede olacağı öngörülemezken airbag açılırsa sürücünün kafasını "karpuz gibi" patlatabilir.
    Airbag senaryoları çeşitli kazalara göre hazırlanır. Önden çarpmada sürücünün kafası şu pozisyondan bu pozisyona gider, havayastığı şu kadar süre içerisinde açılmalıdır gibisinden.

    Alıntıları Göster
    kemer takılmaması
    şase , sensör , yeterli darbe şu bu hepsine tamam da Fluence bildiğin dağılmış
    yan airbag ve ön airbaglerin çalışma prensibindeki farklılıklar ne ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    kemer takılmaması
    şase , sensör , yeterli darbe şu bu hepsine tamam da Fluence bildiğin dağılmış
    yan airbag ve ön airbaglerin çalışma prensibindeki farklılıklar ne ?


    Mesela kendi aracımda yan airbaglerin tamamen mekanik olduğu, ön airbaglerin kemerin takılı olup olmaması gibi bazı etkenlere bağlı olduğu kitapçıkta yazıyor.
    Bununla beraber, aracın dağılmasından ziyade, ne kadar sürede dağıldığı da önemli bir etkendir. Her bir vurduğunuz bariyer ve araç arasında 10 km/s hız kaybederek, 100 km hızla 100 metre içerisinde durursanız bu normal panik frenden 2 kat uzun mesafe yapar. Airbag açmak gereksizden de öte ciddi risktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    kemer takılmaması
    şase , sensör , yeterli darbe şu bu hepsine tamam da Fluence bildiğin dağılmış
    yan airbag ve ön airbaglerin çalışma prensibindeki farklılıklar ne ?


    Mesela kendi aracımda yan airbaglerin tamamen mekanik olduğu, ön airbaglerin kemerin takılı olup olmaması gibi bazı etkenlere bağlı olduğu kitapçıkta yazıyor.
    Bununla beraber, aracın dağılmasından ziyade, ne kadar sürede dağıldığı da önemli bir etkendir. Her bir vurduğunuz bariyer ve araç arasında 10 km/s hız kaybederek, 100 km hızla 100 metre içerisinde durursanız bu normal panik frenden 2 kat uzun mesafe yapar. Airbag açmak gereksizden de öte ciddi risktir.

    gördüğümüz üzere Leon un yan airbag i koltukta kimse olmamasına ( ağırlık ) ve kemer takılı olmamasına rağmen açılmış
    buradan yola çıkarak koltukta biri oturmuş olsa ve kemeri takılı olmamış olsa da yan airbag açılacakmış
    o açılan airbag in koltukdaki vatandaşa zarar verme ihtimali yok demek ki ?




  • Fluance sahibiyim, araçtan soğumadım değil.

    Bence çok rahat airbag patlamalı kaza,bu kazada açmayacaksa hangi kazada açacak? Sensöre bağlı olan çelik barlar kabine girince mi?

    Ucuz dizel otomatik araç yok napalım sevmesekte,istemesekte biniyoruz.
  • Amortisörler yerlerde sürünüyor hala yandan darbe almamış ama fluence diyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    kemer takılmaması
    şase , sensör , yeterli darbe şu bu hepsine tamam da Fluence bildiğin dağılmış
    yan airbag ve ön airbaglerin çalışma prensibindeki farklılıklar ne ?


    Mesela kendi aracımda yan airbaglerin tamamen mekanik olduğu, ön airbaglerin kemerin takılı olup olmaması gibi bazı etkenlere bağlı olduğu kitapçıkta yazıyor.
    Bununla beraber, aracın dağılmasından ziyade, ne kadar sürede dağıldığı da önemli bir etkendir. Her bir vurduğunuz bariyer ve araç arasında 10 km/s hız kaybederek, 100 km hızla 100 metre içerisinde durursanız bu normal panik frenden 2 kat uzun mesafe yapar. Airbag açmak gereksizden de öte ciddi risktir.

    gördüğümüz üzere Leon un yan airbag i koltukta kimse olmamasına ( ağırlık ) ve kemer takılı olmamasına rağmen açılmış
    buradan yola çıkarak koltukta biri oturmuş olsa ve kemeri takılı olmamış olsa da yan airbag açılacakmış
    o açılan airbag in koltukdaki vatandaşa zarar verme ihtimali yok demek ki ?

    Aksine açılmaması gerekir. Belki o araçta ağırlık sensörü yerine "on off" seçimi vardır ve kemer tokası v.b vardır.
    Eğer hava yastığının açılması sırasında kaplayacağı alanın içerisinde bulunuyorsanız ve yastık açılırsa sizin için olacak şey şu karpuzun başına gelenden çok da farklı sayılmaz:

    Tabii gerçekte bu karpuz kadar dağılmaz insan kafatası ancak yaşayacağı sarsıntı ölümle sonuçlanabilir.
    Hava yastığı senaryoları genelde emniyet kemeri takılıyken ortalama bir kişinin kemer direnci ile birlikte kaza anında hava yastığı açılana kadar kat edeceği mesafe üzerine bir ton kafa yorularak planlanır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    kemer takılmaması
    şase , sensör , yeterli darbe şu bu hepsine tamam da Fluence bildiğin dağılmış
    yan airbag ve ön airbaglerin çalışma prensibindeki farklılıklar ne ?


    Mesela kendi aracımda yan airbaglerin tamamen mekanik olduğu, ön airbaglerin kemerin takılı olup olmaması gibi bazı etkenlere bağlı olduğu kitapçıkta yazıyor.
    Bununla beraber, aracın dağılmasından ziyade, ne kadar sürede dağıldığı da önemli bir etkendir. Her bir vurduğunuz bariyer ve araç arasında 10 km/s hız kaybederek, 100 km hızla 100 metre içerisinde durursanız bu normal panik frenden 2 kat uzun mesafe yapar. Airbag açmak gereksizden de öte ciddi risktir.

    gördüğümüz üzere Leon un yan airbag i koltukta kimse olmamasına ( ağırlık ) ve kemer takılı olmamasına rağmen açılmış
    buradan yola çıkarak koltukta biri oturmuş olsa ve kemeri takılı olmamış olsa da yan airbag açılacakmış
    o açılan airbag in koltukdaki vatandaşa zarar verme ihtimali yok demek ki ?

    Aksine açılmaması gerekir. Belki o araçta ağırlık sensörü yerine "on off" seçimi vardır ve kemer tokası v.b vardır.
    Eğer hava yastığının açılması sırasında kaplayacağı alanın içerisinde bulunuyorsanız ve yastık açılırsa sizin için olacak şey şu karpuzun başına gelenden çok da farklı sayılmaz:

    Tabii gerçekte bu karpuz kadar dağılmaz insan kafatası ancak yaşayacağı sarsıntı ölümle sonuçlanabilir.
    Hava yastığı senaryoları genelde emniyet kemeri takılıyken ortalama bir kişinin kemer direnci ile birlikte kaza anında hava yastığı açılana kadar kat edeceği mesafe üzerine bir ton kafa yorularak planlanır.

    Alıntıları Göster
    yan hava yastığından bahsediyorsan açılmamalı diye
    o araçta emniyet kemeri tokası yok , ayrıca yolcu koltuğun da ağırlık sensörü var
    kullandığım için biliyorum yolcu tarafında kemer ikaz sesi kesildikten sonra poponu kaldırıp indirsen tekrar ötmeye başlar
    eğer kast ettiğin buysa

    şimdi bura da hatalı konuma düşen Leon mu :)
    yolcu koltuğu boş iken dolayısıyla kemer de takılı değil iken ne diye açılmış yan hava yatığı diye mi sormalıyız ?
    yoksa yan hava yastıkları zaten açılsa da ön hava yatıkları gibi zarar vermeyeceğinden her halükar da açılır mı diyeceğiz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    yan hava yastığından bahsediyorsan açılmamalı diye
    o araçta emniyet kemeri tokası yok , ayrıca yolcu koltuğun da ağırlık sensörü var
    kullandığım için biliyorum yolcu tarafında kemer ikaz sesi kesildikten sonra poponu kaldırıp indirsen tekrar ötmeye başlar
    eğer kast ettiğin buysa

    şimdi bura da hatalı konuma düşen Leon mu :)
    yolcu koltuğu boş iken dolayısıyla kemer de takılı değil iken ne diye açılmış yan hava yatığı diye mi sormalıyız ?
    yoksa yan hava yastıkları zaten açılsa da ön hava yatıkları gibi zarar vermeyeceğinden her halükar da açılır mı diyeceğiz ?

    Hayır bazı araçların yan hava yastıkları mekaniktir. Bu kitapçıkta da yazar ve "Emniyet kemerini her halükarda takınız" diyerek yolcular uyarılır. Ağırlık sensörü ön hava yastığını tetikliyor olabilir. Yan hava yastığında farklı bir sistem bulunabilir.
    Kendi aracımın kitapçığına göz attım da, hava yastığı kelimesi nerede geçse bakın neler yazmışlar:
    "Yan hava yastıklarını, emniyet kemerlerini tamamlayıcıdır. Daima emniyet kemeri kullanın"
    "Hava perdesi, emniyet kemerlerine destek olan bir sistemdir. Her zaman emniyet kemeri takınız"
    Gibi.
    Yani olması gereken açılsa bile emniyet kemeri takmazsanız sorumluluğu size yıkıyorlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    arkadaşınıza geçmiş olsun.

    hasar görmüş ve toplanmış olma ihtimali geliyor aklıma ama bir yandan da yerli üretim fluence olduğu aklımı çeliyor. İyi düşünmek istiyorum çünkü bu araçtan piyasada çok var...

    ncap testi de kötü değil. 4 yıldız almış vakti zamanında...





    Teste giren araç Fluence ZE. Bildiğim kadarıyla Fluence ZE bataryalarından dolayı standart Fluence'dan epey bir ağır. Fosil yakıtlı bir Fluence 5 yıldız alabilir bence...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.