Şimdi Ara

Farları açılıp kapanan araba artık neden üretilmiyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
1
Favori
30.649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Farları açılıp kapanan araba artık neden üretilmiyor?

    Şu araba şimdiki teknoloji ve standartlarla üretilse 100bin olsa yine alırım. Böyle bir güzellik yok hep hayallerimi süslemiştir bu olay.

    Şimdi neden böyle bir tasarım yok bir markada bile fena mı olurdu şunun gibi bir şey üretilse?


     Farları açılıp kapanan araba artık neden üretilmiyor?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: albatross147

    nfs underground 2 deydi sanırım modifiyeli fd kasa bir rx-7 ile yarışıyorduk kazanınca araç bizim oluyordu.orada aşık oldum bu arabaya,demekki zamanının çok ötesinde bir tasarımki 25 sene geçmesine rağmen hala çok yakışıklı.


    bu araçlar tekrar üretilmezler. zamanında bile çok az satılmış ki şu an ikinci elleri yok denecek kadar az olanların ise fiyatları uçuk. seven herhalde bizim gibi bir avuç insandır.

    Alıntıları Göster
    bu arada f355 spider ı unutmuşsunuz sanırım

     Farları açılıp kapanan araba artık neden üretilmiyor?


     Farları açılıp kapanan araba artık neden üretilmiyor?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Farları Açılıp Kapanan Arabaların Üretilmemesi

    Farları açılıp kapanan arabalar, bir zamanlar otomobil endüstrisinde popüler bir özellikti, ancak artık nadiren üretiliyor. Bu araçlarda farlar, gövdeye gizlenmiş halde olurdu ve gerektiğinde açılıp, kullanıldıktan sonra tekrar kapanırdı.

    Pop-up farlı arabaların üretilmemesinin birkaç nedeni vardır:

    • Güvenlik Sorunları: Farların açılıp kapanması mekanik bir süreçtir ve bir arıza durumunda ciddi güvenlik sorunlarına yol açabilir.
    • Aerodinamik Sorunlar: Açık farlar, aracın aerodinamik verimliliğini önemli ölçüde azaltarak yakıt verimliliğini düşürebilir.
    • Yaya Güvenliği: Açılıp kapanan farlar, yayalar için bir tehlike oluşturabilir, çünkü sürücülerin diğer yayaları görmesini engelleyebilir.
    • Tasarım Trendleri: Günümüzde, daha akıcı ve aerodinamik tasarımlara sahip araçlar tercih ediliyor. Açılıp kapanan farlar, bu tür tasarımlarla uyumsuz görünüyor.
    • Yönetmelikler: Bazı ülkelerde, pop-up far yasak mı sorusunun cevabı evettir. Bu yönetmelikler, yukarıda belirtilen güvenlik ve tasarım sorunlarından kaynaklanmaktadır.

    Günümüzde, farları açılıp kapanan arabalar yerini genellikle LED farlara ve diğer daha verimli ve güvenli aydınlatma teknolojilerine bırakmıştır. Bu teknolojiler, daha iyi görüş ve daha az güvenlik riski sunarak, hem sürücüler hem de yayalar için daha güvenli bir sürüş deneyimi sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • E madem 100 bin de olsa alırım diyorsunuz, fotoğraftaki Mazda'yı alın, ince ince uğraşarak sıfır ayarına getirip paşa paşa binin o zaman.

    Bu tasarım illa ki tekrar moda olur İspanyol paça pantolonlar gibi.Ama kimbilir ne zaman.
  • Açılıp kapanabilen farlar çok hoş oluyor gerçekten umarım bu modayı tekrardan canlandırabilirler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: optiSpice

    E madem 100 bin de olsa alırım diyorsunuz, fotoğraftaki Mazda'yı alın, ince ince uğraşarak sıfır ayarına getirip paşa paşa binin o zaman.

    Bu tasarım illa ki tekrar moda olur İspanyol paça pantolonlar gibi.Ama kimbilir ne zaman.

    Hocam bu arabanın motoru, güvenliği ve donanımı günümüzde kullanılcak halde değil 100bini de abarttım tabi biraz lafın gelişi ama şuan tek bir markanın bile böyle bir tasarım yapmaması çok garip geliyor bana. Yapsa güzel satış rakamları yakalayabilir benim gibi seven insanlar vardır elbet.

    Tamás Kozsupyoutube
    Mazda 323F Winks headlights
    http://www.youtube.com/watch?v=AGwJDo-9Woo




  • 80 lerin dizaynıydı.
    Şimdi farlar tasarım öğesi oldu.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • artık tasarımdan çok donanım önemli o yüzden otomobil firmaları böyle extra maliyetli işlerden kaçıyorlar.
  • Aerodinamiği bozduğu için.

    Artık yakıt tüketimi eskiye göre daha çok önem arz ettiği için zaten aracın önünde yeterli yer varken boşuna fazladan aracın kesit alanını arttırıp birde akışı bozucu bir parça eklemek istemiyorlar.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yakıt tüketimi ve far mekanizması (ne kadar çok parça, o kadar fazla problem riski)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    artık tasarımdan çok donanım önemli o yüzden otomobil firmaları böyle extra maliyetli işlerden kaçıyorlar.

    ben yazacaadım
  • sebebi şu:
    bu araba tekrar üretilse alırım, şöyle alırım böyle alırım diyen 3-5 kişi var...onlarda donanımhaber forumda muhabbette,,,,
    ha gerçekte üretilsin forumda yazanlarda almaz....alamaz, alsa hayatının zararını eder, parası ziyan olur gider....
    kendimizi kandırmayalım arkadaşlar gerçek Dünya farklı....forumu 2 dk okuyan birinin "0" ı 30 binlira bile olsa jetta-pasat-golf almaması lazım ama malum sıra var!!!....
  • Bir çok kişi cevaplamış ben de üstünden geçeyim bari

    1 ve en önemlisi sistemin toplam maliyeti arttırması
    2 sistemin uzun vadede çıkarabileceği sorunlar
    3 farlar açıkken oluşan hava sürtünmesindeki artış ve yakıta olan olumsuz etkisi
    4 tasarıma kattığı bütünlük

    yok illa olsun diyorsanız rolls royce hâlâ bu tip tasarımlar yapmakta.
  • En çok buna yakışıyordu.

     Farları açılıp kapanan araba artık neden üretilmiyor?
     Farları açılıp kapanan araba artık neden üretilmiyor?




  • zevkler ve renkler tartışılmaz ama bu arabalar da bana çok itici geliyor
  • Küçüklüğümde bende hep derdim farları açılıp kapanan araba alıcam diye. Çok severdim hala da seviyorum. Birde böyle sistem yaptıktan sonra çok güzel olur
  • Modaydi, geldi ve gecti..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    artık tasarımdan çok donanım önemli o yüzden otomobil firmaları böyle extra maliyetli işlerden kaçıyorlar.

    +1903
    ayriyeten aerodinamik ve sorunsuzluk gibi kavramlar da önem kazandı.
  • Sonra xenonlar çıktı şimdilerde ledler moda sonrasıda teknolojiye bağlı olarak gider. Tasarımlar ve moda sürekli değişiyor.




  • Dikey yapılarda Amerikanlarla başlayan yapının Japonlar tarafından da taşınması ve avrupanın sahip çıkmasıydı zirvesine erdiğini düşündüler ve bitirdiler. Farkettiyseniz bu konu ile ilgili hiç konuşmuyor üreticiler insanların ilgisinin devam ettiğini biliyorlar bence. İnsanlar aerodinamiğe takılmazlar. Tasarımda çizgi anlayışı önemli derecede değişti 2000'lerin başı ve ortasında. Yuvarlak, yumuşak hatları tercih ediyorlar mesela bu sert çizgi, keskin hatların üretiminin pahalı, aerodinamiğinin zayıf olması ile felan da alakalı değil yarış makineleri halen sert hatlara sahip hatta burun, köşelerde sert hatlar daha iyi. Her zaman derim Testarossa, F40, 8.50 gibi daha nice araç aynı hal güncel donanımla sunulsa yok satar adım gibi eminim. İşte bunlar yüzünden Supra 300ZX ve 3000GT'nin yarısı kadar etkileyici değil. BMW'nin 8 in yerine koyacağı hiç bir şey tatmin etmeyecek, MX-5'in burnu eskisine göre berbat görünüyor. Biz daha yaşlanmadan devri değiştirdiler.:) Bir de bu açılıp kapananlar güvenlik kapsamında yeterli hızı sunamıyor o yüzden birçok aracın altında geniş, başka far gruplarına yer verildi. Hız sağlandığında da maliyet ciddi artıyor ve komplike yapı daha sorun demek. Yuvarlak far grupları da terkedildi. Ferrari bile neredeyse stoplarda yuvarlağı terk edecek acayip bir ön grup standardı getirdiler sanırım sıra arkalarda.:)




  • Yaşlılık belirtisi bunlar hep...Modern Talking, Bad Boys Blue, hatta benim gibi Metalica falan dinlemek de öyle...
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.