Şimdi Ara

Fluence'den Courier'e geçmek ve sonrası...?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
780
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.

    2014 Dizel otomatik Fluence aracımı 600'e sattım. Sıfır Courier 1.0 t.plus (805 bin ₺) aracı liste fiyatından alma arefesindeyim. Önümüzdeki hafta içi teslim alacağım inşallah.
    Dizel modellerin kronik partikül problemi sebebiyle benzinli alacağım.

    Otomatik arabadan inip manuele geçmek beni biraz üzse de, sıfır arabaya binecek olma düşüncesi daha mantıklı geldi bana. O yüzden arabamı sattım. Fakat, ileride, Courier'in yeni kasası çıkınca, otomatik versiyona geçmeyi düşünüyorum. Tahminim 2024'ün ilk çeyreğinde olur bu.

    Şimdi, yeni kasa Courier'i alıncaya kadar, ya bu süreçte sıfır manuel -ama ticari- aracı kullanacağım ya da kısa süre (belki 1 ay kadar) kullandıktan sonra satıp, maksimum 750-800 bin ₺ bütçeyle, -fiyatların şişkin olduğunu düşündüğüm- 2.el piyasasından, daha yaşlı ve kmsi normal, piyasası olan otomatik bir arabayla yeni kasayı bekleyeceğim.

    Yeni kasa Courier'i alma vaktim geldiğinde hangi seçenekteki araç daha fazla prim yapmış olur sizce?

    Sıfır, manuel, ticari bir araç mı?
    2.el, bir nebze eskimiş, otomatik, piyasa arabası mı?

    Ekleme: Aracımın yakıtını şirket karşılıyor. Bu nedenle benzinli veya dizel olması beni direkt etkilemeyecek. Ayrıca, daha önce 2018 dizel Courier kullandım. Aracın oturma seviyesi ve sürüş dinamiği hoşuma gidiyordu. Hızlı ve sınırları zorlayan bir sürüş profiline sahip değilim.

    Ek 2: Titanium yokmuş bayide. Titanium Plus alacağım mecburen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetmuhsin -- 13 Ağustos 2023; 21:5:22 >







  • Courierdan beklentiniz çok yüksek olmasın dizeli bile çok yakıyor benzinli cebinizi yorabilir genişliği kullanışlılığı güzel yine de bir binek araba değil uzun yolda yüksek hızda çok savruluyor
    Bu sınıfta ikinci el rifter combo gibi araçları tercih ederdim
  • Silinebilir.
    @conjure
  • Courier aldıniz mi?
  • Yol tutuşu bence fluanceden iyi bile olabilir.

    Yakıtı dizel olanda uzun yolda 5 litre civarıydı. Aerodinamik açıdan kötü olduğu için binek araçlara göre bir tik yüksek.

    Direksiyon güven veriyor. Hele reno direksiyonundan sonra renoya dönüşünüz zor olur. Lakin birkaç saatten sonra çok ağır olduğu için, sürüş pozisyonu ile de birleşince yoruyor.

    Yalıtımı, süspansiyon konforu bence güzel. Yani tutup yeni bir binek vw ile kıyaslamayın ama bazı eski model o paraya alabileceğiniz Japon araçlarından güzel.

    1.0 ecoboost geçmişte oldukça vukuatlı bir motordu. Yeni çıkanlarda bir problem duymadım. Ancak ticari araçta çok fazla tutacağını, sevilecegini düşünmüyorum. Benzinli araçlar eskisi gibi değil. Ekonomikler ancak motorun %70-80 inini kullanmaya kalkarsanız dizelle olan 1-1.5 litrelik yakıt farkları 3-4 litrelere çıkabilir. Ticari araçlara genelde binen tipler belli. Buda onların işine gelmez.

    Normalde ticari araçların fiyatı çok düşer. Örneğin 700 bine kurye ve clio gibi ikinci bir aracı aldınız diyelim. 2 sene sonra satmak istediğinizde ticari olmayan daha değerli olur.

    Liste fiyatından arac bulmanızın sebebi piyasanın normale donmesi. Muhtemelen yeni bir faiz indirme kampanyası yapmazlarsa 2024 e, örneğin almayı düşündüğünüz kuryenin 0 i 1 milyon ederken, elinizdeki arac 850 bin edecek. Yani tl bazında kariniz olsada, hem sıfırına göre düşük olacak, hemde döviz bazında zararınız olacak. Tek aracınız olduğu için kullandığınıza sayabilirsiniz bunu. Ki geçmişte olan ve normal olanda budur.

    Bence 700 bine güzel tercih. İkinci el bitmiş arac alacağınıza sıfır oluyor.




  • serhatcn kullanıcısına yanıt
    Bu hafta içinde teslim alacağım inşallah.
  • ARES007 A kullanıcısına yanıt
    Uzun cevabınız için teşekkür ederim.
    Daha önce 2018 dizel courier titanium aracım olmuştu. Memnundum. 2 yıllık olmasına rağmen trim sesi vs yoktu benim araçta. Sürüş konforu, direksiyon hissiyatı, yüksek oturma pozisyonu beni yeteri kadar memnun ediyordu.
    Şimdi tekrar Courier tercih ederken bu hususlarda tereddüdüm yok.
    Sadece, benzinli olması 2.el satışı açısından bana sıkıntı çıkarır mı onu düşünüyorum.

    2018 modelini kullanırken başıma gelmedi ama, biraz araştırınca, euro 6 ve üstü dizellerde motor yağına mazot karıştırma ve sık sık partikül tıkanma problemi beni dizel tercihinden uzak kılıyor. Yine de, 1.5 dizel deluxe paketi (799 bin ₺) veya titanium paketi (840 bin ₺) seçme imkanım hâlâ var.

    Ne dersiniz? Kronik şikayetleri kulak ardı edip dizel mi alayım? Çoğunlukla şehir içi kullanacağım arabayı. Aynı sorunlarla karşılaşma ihtimalim yüksek görünüyor.

    Bu tarz ticari araçları binek amaçlı kullanacak olanlar için benzinli araç tercihi bir nebze daha makul olmaz mı? Ben binek amaçlı kullanacağım mesela. O yüzden dizel ihtiyacım olmayacak. Ama dönüp dolaşıp, piyasanın çoğunlukla dizel talebi ve 1.0 motora karşı ön yargısı beni düşündürmüyor değil...

    Ya 1.0 full paketten vazgeçip aynı rakama dizel deluxe paket ya da 35 bin daha ekleyip dizel titanium alacağım. Veya partikül problemi olmayan ama geçmişi sabıkalı ve 2.eli yavaş olan 1.0 t.plus alıp kafaya takmadan kullanacağım...

    Kararsız kaldım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetmuhsin

    Uzun cevabınız için teşekkür ederim.
    Daha önce 2018 dizel courier titanium aracım olmuştu. Memnundum. 2 yıllık olmasına rağmen trim sesi vs yoktu benim araçta. Sürüş konforu, direksiyon hissiyatı, yüksek oturma pozisyonu beni yeteri kadar memnun ediyordu.
    Şimdi tekrar Courier tercih ederken bu hususlarda tereddüdüm yok.
    Sadece, benzinli olması 2.el satışı açısından bana sıkıntı çıkarır mı onu düşünüyorum.

    2018 modelini kullanırken başıma gelmedi ama, biraz araştırınca, euro 6 ve üstü dizellerde motor yağına mazot karıştırma ve sık sık partikül tıkanma problemi beni dizel tercihinden uzak kılıyor. Yine de, 1.5 dizel deluxe paketi (799 bin ₺) veya titanium paketi (840 bin ₺) seçme imkanım hâlâ var.

    Ne dersiniz? Kronik şikayetleri kulak ardı edip dizel mi alayım? Çoğunlukla şehir içi kullanacağım arabayı. Aynı sorunlarla karşılaşma ihtimalim yüksek görünüyor.

    Bu tarz ticari araçları binek amaçlı kullanacak olanlar için benzinli araç tercihi bir nebze daha makul olmaz mı? Ben binek amaçlı kullanacağım mesela. O yüzden dizel ihtiyacım olmayacak. Ama dönüp dolaşıp, piyasanın çoğunlukla dizel talebi ve 1.0 motora karşı ön yargısı beni düşündürmüyor değil...

    Ya 1.0 full paketten vazgeçip aynı rakama dizel deluxe paket ya da 35 bin daha ekleyip dizel titanium alacağım. Veya partikül problemi olmayan ama geçmişi sabıkalı ve 2.eli yavaş olan 1.0 t.plus alıp kafaya takmadan kullanacağım...

    Kararsız kaldım...

    Bence İzmir’de bir galeride adetli 1.0 titanyum var 685 binden. 15 bin km demiş araçlara. Onu bir araştırın derim.





  • Bazı bayilerde Opel Combo 1.5D Edition AT8 otomatik pakedi iskontolu olarak bulunabiliyor. Bütçe esneyebilirse bence gerek donanım (boş paket olmasına rağmen Courier'den çok daha dolu) gerek otomatik vites avantajıyla tercih edilebilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.