Şimdi Ara

Focus 1 LPG Takacaklara Uyarılar ! (Hararet)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
2
Favori
12.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba ben 2001 model Chia 1.6 100binde olan araçıma LPG taktırdım. Prins marka araçım tamamen orjinal . LPG taktıktan sonra yakıt %40 düştü çekiştede hiç fark yok gibi,motorun çalışması sessizliği çok iyi bu yönden çok memnunum . Gelelim asıl meseleye Şehirlar arası uzun yol kullanımında 90-110 arası 5 vites e uzun rampaları çıkarken aniden hararet ibresi son a vuruyor 10sn sonra eski yerine geliyor. Vites düşürüp gaz verirseniz daha erken düşüyor boşa alıp yavaslarsanız daha geç . Gauge menüden takip edince ısı 104 -108 arası tam ortada duruyor. 108 i geçince ibre sona dayanıyor. çok hızlı gidince 140-200 arası hararet kalkmıyor düşük hızda yani 3000dd nin altında sabit hızda giderken problem oluyor. Bir çok usta ile görüştüm forumlarda bir çok yorum okudum. iki farklı ilde yetkili bayi servisi ile görüştüm.Ögrendigim bilgiler ışıgında vardıgım sonuçlar şöyle;

    focus 1 lerin sogutma sistemi lpg ye uygun değil bu kesin !

    Tüm lpg li focus 1ler egerki devirdaimi değişip beyni programlamamış iseler onlarda da aynı problem vardır ama göremiyorlardır.
    Görememe sebepleri; çok dikkatsiz kullanıcı o 5-10 sn elik hareretin çıkıp inmesini görmüyorlar veya uzun yola çıkmıyorlar. Baska bir nedeni LPG ustası veya baska bir usta ısı müşürünün yerini değişmiş veya altına pul atmıştır bu probem olunca hararet göstergesi çıkmasın onların gözünde yalancı bir hararet bu ve bunuda müşteri görmesin bize geri gelmesin. v.s.

    Çözüm için Gezdiğim ustalar sıra şöyle cevaplar verdi :

    -Getir havasını alayım bişeyi kalmaz hava kabarcıkları müşüre gelince sapıtıyor ondandır tespit dogru ama çözüm bu degil--> 2 defa farklı ustalarda hava aldırdım yine aynı yani çözüm bu degil.
    -Isı müşürünün yerini degişelim orada çok ısınıyor ondan --> böyle ustalardan kaçacaksın ! ısıyı görmezsem hararetide göremem.
    -Getir tornacıda t yapayım .t atalım iki hortum arasına %80 ninde bu şekilde çözdüm seninkide çözülür büyük ihtimalle ama garanti degil.!
    - Getir ne yaparsan yap bu düzelmez ancak serviste orjinal kiti var takarsan düzelir ama 700tl fiyatı biz sana burada tornacıda yaptırır takarız 350tl ye hallederiz ama parçalar degişecek devirdaimde fiyatı artada bilir v.s. Sanayide bir usta.
    -Yetkili servis girer girmez ilk gelen usta 1000TL ye mal olur kit takılacak devirdaim ısı müşürü hortumlar v.s. degişecek .Baska bir Servis 600Tl demişti.
    -Yetkili servis müdürü oturun baktıralım oturduk ustalarını çagırdı motor seri nodan parçaları kontrol ettirdi gidecek parca listesini çıkardı fiyatlarını çıkardı sonra en deneyimli ustasını çagırdı usta geldi bize izah etti.

    LPG li focuslarda sogutma sistemi yetersiz kalır ve içine takarken hava kaçırırlarsa bu hava alınmaz çıkmaz alınsa bile aşırı zorlamada yine hararet yapar. Ford sırf bunun için kit geliştirdi .Bu tür sorun LPG beyninden de kaynaklı olabiliyor bazen diyede ekledi. Neyse devam etti biz lpg li kullanacaksanız uzun ömürlü kullanmayı düşünüyorsanız aracınızı mutlaka bu kit i takın hararet yapmasa bile motorunuz güvende olacaktır dedi. Sistemi kısaca anlattı motor ısı müşürü degişecek hortumlar,termostat ve bir kaç parça daha degişip bunun beyinde ayarları yapılacak. Fiyat çok yüksek dedim bu kadar paraya yapılır mı dedim bana parça fiyatları 476tl orjinal fiyatları dedi. sonra Servis müdürü ile konuştuk sağolsun bayagı yardımcı oldu fiyatıda bayagı indirdi 600tl ninde altında bir fiyata yapabileceklerini bildirdi.

    Servisten çıktıktan sonra LPG ustamı aradım anlattım. Bana "Bence serviste orjinal parçalarla bu işi yaptır garanti çözüm olur,lpg beynine biz garanti veriyoruz hiç bir sorunu yoktur olmazda Prins markada dedi"

    Yani LPG takacaklar mutlaka bu durumuda göz önüne alsınlar ve hesap etsinler. Focus un motoru çok uzun ömürlüdür hatta Focus 1 Prins marka lpg ile 6 yılda 1 milyon km reklefiye olmadan yapmıştı ödül almıştır. Ama Hararet konusu önemlidir 500Tl nin önüne geceyim derken 2-3bin tllik bir zarara ugramamak için mantıklı olan çözümü gerçekleştirmek lazım.

    Benim fikrimce Ford sırf bu iş için bir kit tanımlamışsa bu ciddi bir sorundur hava alma ile v.s. aşılacak bir sorun degildir.

    Isı müşürünüzün sağlam oldugundan ve montajının degişmediginden emin olun ve gauge menüden ısınızı uzun ve rampa bir yolda sabit hızda kontrol ediniz F1 sahipleri.

    Araba devirli kullanılınca bu sorunun olmaması yine bize gösteriyorki sorun devirdaimin yetersizliği çünkü yüksek devirde daha hızlı çalıştıgı için sorun olmuyor ama düşük devirde yavaş kalıyor ve ani sıçramalar oluyor.

    Kimseye paranızı kaptırmayın. Ben bu hafta Servis te bu kit i taktırmayı düşünüyorum. Arabamı kullanmaktan halen çok zevk alıyorum.

    Benim gibi forum forum dolaşıp bu sorunun kaynagını ögrenmek isteyenlere bir fikir vermesini umut ediyorum bu konunun.

    herkese kazasız belasız yolculuklar diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceya023 -- 4 Nisan 2015; 16:24:18 >







  • Ford sahibi değilim ancak azminizi ve arastirmaci ruhunuzu takdir ettim. emin olun bu paylasiminiz cogu kisiye fayda sağlayacaktır. Sahsim adına teşekkür ederim.
  • Gercekten yararli bir paylasim yapmissiniz.Tebrikler

    Ford u da takdir ettim.Bu araci lpg li uretmedigi halde bunun icin kit cikartmak kullaniciya destekte onemli.Ben bu araci benzin icin urettim deyip hic ugrasmayabilirdi bile

    Tekrar tebrikler.Gule gule kullanin aracinizi,Allah kaza bela vermesin
  • Lpg icin gelistirildigi belirtilen bu kitin icerigi nedir?
  • Yanlış anlama olmasın ama ben bu kitin ford un çıkardığı değil de ustaların uydurduğu bi element olduğunu düşünüyorum.
    Bu arada 2009 da 63500 km de satın almış olduğum ve şuan 221000 km de olan 2001 model otomatik focus sahibiyim.
    Ayrıca aracımda 65000 km de taktırdığım BRC kit var.
    Bu arada bende de sorunlar olmadı mı Allah çektirmesin oldu tabii



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akustika -- 5 Nisan 2015; 18:29:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    Yanlış anlama olmasın ama ben bu kitin ford un çıkardığı değil de ustaların uydurduğu bi element olduğunu düşünüyorum.
    Bu arada 2009 da 63500 km de satın almış olduğum ve şuan 221000 km de olan 2001 model otomatik focus sahibiyim.
    Ayrıca aracımda 65000 km de taktırdığım BRC kit var.
    Bu arada bende de sorunlar olmadı mı Allah çektirmesin oldu tabii

    Merhaba, Yetki Serviste ford parça koduyla ürün istendi zaten yetkili servis dışında bu parçayı bulmanız mümkün değil.

    Sanayide ki özel servisler bu parçayı uydurup iki t takarak yapıyorlar ama garanti vermiyorlar %80 garanti diyorlar hortumları kesip yapıyorlar..

    Kit Su yönlerini degiştiren hortum takımından ,contalarından termostat tan v.s. oluşuyor. ayrıca Beyin dede bir ayar yapılıyor bildigim kadarıyla.

    Hararet yapmayan focuslar bayagı bir dik rampada 5 viteste 110 ile girsinler araç 90 a kadar düşsün zorlansın yani rampa sonuna dogru guage menüden bakarlarsa ısının degişimi görebilirler fakat ısı müşürünün altına pul atılmadıgından veya yeri değiştirilmediginden emin olunuz. Bazı serilerinde bu problem olmamış olabilir ama problemin oldugu seri mevcut servisler bunu biliyorlar zaten. Genel olarak bu sorun herzaman buyuk problem yaratmaz ani çıkıp iniyor hararet ama üst kapak yakmasıda olasıdır bu olasılıga izin vermek ve yolda kalma ihtimalim olmasın diye ben yaptıracagım kit sipariş eidldi gelmesini bekliyorum.




  • ceya023 C kullanıcısına yanıt
    Bu kit dedikleri şey acaba 2.0 lt focusun devir daim ekipmanı olabilir mi?

    Bu arada kimi markalar ki ford da bunlardan biridir; sıcaklık olarak sınır şartlara yakın çalışan araçlardandır.
    Termal akış ve sıcaklık dereceleri benzine göre hesaplanıp, bu değerlere göre malzemeler seçilir.
    Soğutma sisteminin sıkıştırmalara gelememesi muhtemeldir.

    Bu durumda dikkat edebileceğimiz maksimum şey,

    - Su akış borularında kıvrılma olmamasına dikkat etmeliyiz. (bende böyleydi, gözümle gördüm kıvrılmalar vardı. Akışta direnç oluşturuyordu)

    - Su deposunda çatlak olmaması (bende oluşmuş, sıcak su girişlerinin bağlantı yerinden buhar çıkartıyordu)
    Connect'e ait daha büyük bi depoyla değiştirdim.

    - Devirdaim'in çalışıyor olması.

    - Regülatör su giriş ve çıkışlarında o-ring yıpranmasından dolayı buhar çıkışı vardı. Onları değiştirttim.

    - Birde bu focuslarda ki hava problemi cidden çok uyuz.

    Ama en çok dikkatimi çeken şu ki, malzemeden kaçmıyoruz edasıyla uzun hortum kullanıp ve bu hortumları sıkıştırarak dirseklerinden büküm yaptığı için su akışına direnç oluşturması tüm bunların içinde başlıca olanlarındandı kanaatimce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akustika

    Bu kit dedikleri şey acaba 2.0 lt focusun devir daim ekipmanı olabilir mi?

    Bu arada kimi markalar ki ford da bunlardan biridir; sıcaklık olarak sınır şartlara yakın çalışan araçlardandır.
    Termal akış ve sıcaklık dereceleri benzine göre hesaplanıp, bu değerlere göre malzemeler seçilir.
    Soğutma sisteminin sıkıştırmalara gelememesi muhtemeldir.

    Bu durumda dikkat edebileceğimiz maksimum şey,

    - Su akış borularında kıvrılma olmamasına dikkat etmeliyiz. (bende böyleydi, gözümle gördüm kıvrılmalar vardı. Akışta direnç oluşturuyordu)

    - Su deposunda çatlak olmaması (bende oluşmuş, sıcak su girişlerinin bağlantı yerinden buhar çıkartıyordu)
    Connect'e ait daha büyük bi depoyla değiştirdim.

    - Devirdaim'in çalışıyor olması.

    - Regülatör su giriş ve çıkışlarında o-ring yıpranmasından dolayı buhar çıkışı vardı. Onları değiştirttim.

    - Birde bu focuslarda ki hava problemi cidden çok uyuz.

    Ama en çok dikkatimi çeken şu ki, malzemeden kaçmıyoruz edasıyla uzun hortum kullanıp ve bu hortumları sıkıştırarak dirseklerinden büküm yaptığı için su akışına direnç oluşturması tüm bunların içinde başlıca olanlarındandı kanaatimce.
    Bir kademe soğuk buji ile deneyebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Bir kademe soğuk buji ile deneyebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar bu konuyu bayagı araştırdım. Focusların sogutma sistemi kapalı bir sistem. egerki dokunulmassa ömür boyu hararet yapmaz. fakat içine hava bir defa kaçırıldımı o havanın çıkarılması tam olarak mümkün olmuyor neredeyse bu kronik bir problem. işte lpg takarkende mutlaka hava kaçırıyorlar bu havanın dışarı atılabilmesi içinde bu kit çözüm sanırım. Ama havası alınsa bile lpg li araçta regulatörden dönen su da basıncı düşürüyor diye düşünüyorum optimum degerlerde tasarlanmış bir sogutma sistemi var bununla oynanılmadıgı sürece sorun yok ama kapasitesi artırılınca sıkıntı oluyor anladıgım kadarıyla ve termostatında geç açmasına sebep oluyor su daha fazla dönüyor ve termostata motordaki sıcak suyun ulaşması geç oluyor. Muhtemelen ford buna kit ürettiyse bu havanın atılmasının başka yolunun olmamasından veya sogutma suyunun termostatı erken açtırması için su akış yönlerini degiştirmesi olabilir. Bir çok forum kesin çözüm v.s. yazıyılıyor ama bir çogu çahilce pul atılması veya müşürün yerinin degiştirilmesi veya tornacıda t yapılarak uydurma hortumlarla yapılan işlerdi. Ben araçımı sevdigim için bu işlemi yaptırdım. Araçım lpg de çok ekonomik oldu 1lt lpg ile 11-12km yol gidiyorum hatta şehir dışı 14km yol gidiyorum. 2001 model bir araç ama performansı ve donanımıda halen yeterli chia modelinin bu yuzden en iyi malzemeyi takmayı düşündüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023

    Arkadaşlar bu konuyu bayagı araştırdım. Focusların sogutma sistemi kapalı bir sistem. egerki dokunulmassa ömür boyu hararet yapmaz. fakat içine hava bir defa kaçırıldımı o havanın çıkarılması tam olarak mümkün olmuyor neredeyse bu kronik bir problem. işte lpg takarkende mutlaka hava kaçırıyorlar bu havanın dışarı atılabilmesi içinde bu kit çözüm sanırım. Ama havası alınsa bile lpg li araçta regulatörden dönen su da basıncı düşürüyor diye düşünüyorum optimum degerlerde tasarlanmış bir sogutma sistemi var bununla oynanılmadıgı sürece sorun yok ama kapasitesi artırılınca sıkıntı oluyor anladıgım kadarıyla ve termostatında geç açmasına sebep oluyor su daha fazla dönüyor ve termostata motordaki sıcak suyun ulaşması geç oluyor. Muhtemelen ford buna kit ürettiyse bu havanın atılmasının başka yolunun olmamasından veya sogutma suyunun termostatı erken açtırması için su akış yönlerini degiştirmesi olabilir. Bir çok forum kesin çözüm v.s. yazıyılıyor ama bir çogu çahilce pul atılması veya müşürün yerinin degiştirilmesi veya tornacıda t yapılarak uydurma hortumlarla yapılan işlerdi. Ben araçımı sevdigim için bu işlemi yaptırdım. Araçım lpg de çok ekonomik oldu 1lt lpg ile 11-12km yol gidiyorum hatta şehir dışı 14km yol gidiyorum. 2001 model bir araç ama performansı ve donanımıda halen yeterli chia modelinin bu yuzden en iyi malzemeyi takmayı düşündüm.

    Bu motorun suyu degismiyormu, termostat degismiyor mu yani :) omurluk mu bunlar?

    Diger marka modellerden ne farki olabilir ki :)

    Ben 240 binde focus 1 1.6 motorlu bi arabanin lpg ayarini yaptim, baya baya sıkıstırdık motoru, surekli tam gaz yapip enjeksiyon surelerini ayarladik.

    Hic hararetlik bir durum yoktu.




  • Bu arada bu arabanin termostati hic degistimi?

    Evet ise kac sene once ve kac km once?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Bu arada bu arabanin termostati hic degistimi?

    Evet ise kac sene once ve kac km once?

    Ben değiştirmedim benden önceki Sahibide değiş miş mi bilmiyorum. Ama focuslar à dokunulmazlığı sürecek çok uzun ömürlü motoru ve sistemi. Tam gazda hararet yapmıyor sıkıştırmanız lazım düşük devirlerde hararet kalkıyor. Mesela 2500 dd 90-100 km/h hızlarda rampada araç zorlandığında 5. Viteste hararet aniden kalkıp iniyor. Böle denemeniz lazım.
  • Orjinal kiti bu oluyor ;

     Focus 1 LPG  Takacaklara Uyarılar ! (Hararet) Focus 1 LPG  Takacaklara Uyarılar ! (Hararet)


    Görüldügü üzere çok basit bir parça orjinal olmasından dolayı fiyatı faiş serviste iyi pazarlık yapılması gerekiyor. Ayrıca bu parça takıldıktan sonra ayarlamaların iyi yapılması gerekiyor. Şuan aracım serviste birgün kalacak yarın sabah teslim alacağız. Normalde maliyeti belki 40-50tl lik bir parça ama servis bunun için 376TL liste fiyatı veriyor. Tamirciler ise 100TL ye tornacıda yapar takarız diyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceya023 -- 9 Nisan 2015; 14:20:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023


    quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek

    Bu arada bu arabanin termostati hic degistimi?

    Evet ise kac sene once ve kac km once?

    Ben değiştirmedim benden önceki Sahibide değiş miş mi bilmiyorum. Ama focuslar à dokunulmazlığı sürecek çok uzun ömürlü motoru ve sistemi. Tam gazda hararet yapmıyor sıkıştırmanız lazım düşük devirlerde hararet kalkıyor. Mesela 2500 dd 90-100 km/h hızlarda rampada araç zorlandığında 5. Viteste hararet aniden kalkıp iniyor. Böle denemeniz lazım.


    Termostatin bir omru var. Bence bu arabadaki termostat omrunu tamamlamak uzere.

    Yetkili servisten veya yedek parcacidan sadece termostati alin, su + antifriz yenileyin.

    Havasini da alinca duzelir sorununuz.


    Suyu degismeyen motor olmaz, havasi alinamayan motorda olmaz. Araciniza deger verdiginizi prins tercih ettiginiz icin anlamak zor degil.

    Bu degeri bakimdada gosterin maksimum 2 senede bir "saf su" %60 - antifriz %40 olacak sekilde suyu yenileyin. El atmisken termostat gibi ucuz bi parcayida degistirmenizi oneririm.




  • ceya023 C kullanıcısına yanıt
    Aynı sorun 5 yıl kullanıp 3 yıl önce sattığım 2001 focus ambiente modelinde de vardı. Herşey tam tarif ettiğiniz gibiydi. Sizin kadar olmasa da ben de araştırma yapmıştım ve ustalar bunun gerçek bir hararet olmadığına sadece belli şartlarda göstergenin fazla gösterdiğne kanaat getirip "böyle kullanabilirsin, motoru kucağına alırsan bana getir." garantisini verince aracı 70.000 ile 205.000km arasında 5 yıl boyunca kullandım. Yaptığım 135.000 kilometrenin yaklaşık 3te biri şehir dışı gerisi Ankara içiydi. Sattığımda da arabayı alan aracın motorunu beğenerek almıştı. Sonraki aldığım 2012 astra classic 3'ten asla focustan aldığım keyfi alamadım bu arada. :)
  • Focus lpgye gelmiyor bu sorun çözülmez kit falan hikaye bendede vardi focus hararet zipliyordu nereleri gezdim neler denenmedi en son nasil mi kurtuldum satarak :) lpg takildimi sogutma sistemi karisiyor ama youtube a bakin benzinde de yapanlar var yabanci videolar bu araçta kronik gibi geliyor Allah yardimciniz olsun :)
  • He birde hararet müsürünüz sağlamsa gercekten hararet yapiyordur kirmiziya gelmesi demek 105 dereceyi geciyor demek gauge menude 115 120 gorup zorlarsan sari lamba yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Focus lpgye gelmiyor bu sorun çözülmez kit falan hikaye bendede vardi focus hararet zipliyordu nereleri gezdim neler denenmedi en son nasil mi kurtuldum satarak :) lpg takildimi sogutma sistemi karisiyor ama youtube a bakin benzinde de yapanlar var yabanci videolar bu araçta kronik gibi geliyor Allah yardimciniz olsun :)

    sorunun çözümü bu kit ve termostat anladığım kadarıyla bu termostat normal termostat ı degil. Şuan arabamda bir sıkıntı yok bugun aldım arabayı uzun yol testi yapmadım ama servis 1 gün boyunca çeşitli testleri yaptı bana teslim etti.

    Bu sorun benim anladığım kadarıyla sogutma suyunun lpg beyninden ve kalorifere geçtiği için termostat ı açacak sıcaklığa geç ulaşmasında kaynaklanıyor. Motorda çıkan sıcak su soguyor yani termostat à ulaşana kadar. Ve hararet tam yükseldiğinde ancak su termostatı açacak sıcaklığa ulaşıyor ve termostat acınca hızla ibre yerine dönüyor. İçinde hava da varsa sıcaklık çabuk müşüre etki ediyor buda göstergenin ani zıplamasına sebep oluyor. Benim gözlemlerim bu tezi doğruluyor mesela yüksek devirde su devir daimi hızlı oldugu için sıcaks su erken termostat à ulaşıp açıyor ve hararet yapmıyor ama düşük devirde zorlanınca hararet yapıyor devir daim yavas oldugundan su soguk ulaşıyor termostat a. Konu bundan ibaret lpg beyni küçük olan kitlerde belki yapmıyordur ama kaliteli kitlerde yapıyor da olabilir. motorun içinde hava kaldığı kesin ama bu hava da kolay atılmıyor lpg takıldıktan sonra sistem içinde kabarcık kalıyor. Bypass sistemi havaatı mınıda kolaylaştırıyor sanırım.

    Focus un zaten motoru aşırı dayanıklı bir motordur onun için kolay kolay problem yaşanmıyor. Yoksa sorun budur ve fort bu sorun için orjinal parça kit çıkarmış ciddi gördüğü için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceya023 -- 10 Nisan 2015; 17:20:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023

    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Focus lpgye gelmiyor bu sorun çözülmez kit falan hikaye bendede vardi focus hararet zipliyordu nereleri gezdim neler denenmedi en son nasil mi kurtuldum satarak :) lpg takildimi sogutma sistemi karisiyor ama youtube a bakin benzinde de yapanlar var yabanci videolar bu araçta kronik gibi geliyor Allah yardimciniz olsun :)

    sorunun çözümü bu kit ve termostat anladığım kadarıyla bu termostat normal termostat ı degil. Şuan arabamda bir sıkıntı yok bugun aldım arabayı uzun yol testi yapmadım ama servis 1 gün boyunca çeşitli testleri yaptı bana teslim etti.

    Bu sorun benim anladığım kadarıyla sogutma suyunun lpg beyninden ve kalorifere geçtiği için termostat ı açacak sıcaklığa geç ulaşmasında kaynaklanıyor. Motorda çıkan sıcak su soguyor yani termostat à ulaşana kadar. Ve hararet tam yükseldiğinde ancak su termostatı açacak sıcaklığa ulaşıyor ve termostat acınca hızla ibre yerine dönüyor. İçinde hava da varsa sıcaklık çabuk müşüre etki ediyor buda göstergenin ani zıplamasına sebep oluyor. Benim gözlemlerim bu tezi doğruluyor mesela yüksek devirde su devir daimi hızlı oldugu için sıcaks su erken termostat à ulaşıp açıyor ve hararet yapmıyor ama düşük devirde zorlanınca hararet yapıyor devir daim yavas oldugundan su soguk ulaşıyor termostat a. Konu bundan ibaret lpg beyni küçük olan kitlerde belki yapmıyordur ama kaliteli kitlerde yapıyor da olabilir. motorun içinde hava kaldığı kesin ama bu hava da kolay atılmıyor lpg takıldıktan sonra sistem içinde kabarcık kalıyor. Bypass sistemi havaatı mınıda kolaylaştırıyor sanırım.

    Focus un zaten motoru aşırı dayanıklı bir motordur onun için kolay kolay problem yaşanmıyor. Yoksa sorun budur ve fort bu sorun için orjinal parça kit çıkarmış ciddi gördüğü için.

    Motor suyu isininca termostat acilir ve sicak suyu on radyatorune gonderir.

    Su soguksa radyatore gitmez, ic isitma petegine gider veya kendi icinde dolasir.

    O nedenle lpg reg hep kalorifer petegi borularina baglanir zaten.

    Orda hep sicak su vardir.

    Sizin termostatiniz arizaliydi bence. Zamaninda acilip su gecisine izin vermedigi icin anlik su sicakligi artiyordu.

    Termostatin degismesi iyi olmus, onerim 2 senede bir degistirin sadece termostati..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataycicek


    quote:

    Orijinalden alıntı: ceya023

    quote:

    Orijinalden alıntı: upliftingsky

    Focus lpgye gelmiyor bu sorun çözülmez kit falan hikaye bendede vardi focus hararet zipliyordu nereleri gezdim neler denenmedi en son nasil mi kurtuldum satarak :) lpg takildimi sogutma sistemi karisiyor ama youtube a bakin benzinde de yapanlar var yabanci videolar bu araçta kronik gibi geliyor Allah yardimciniz olsun :)

    sorunun çözümü bu kit ve termostat anladığım kadarıyla bu termostat normal termostat ı degil. Şuan arabamda bir sıkıntı yok bugun aldım arabayı uzun yol testi yapmadım ama servis 1 gün boyunca çeşitli testleri yaptı bana teslim etti.

    Bu sorun benim anladığım kadarıyla sogutma suyunun lpg beyninden ve kalorifere geçtiği için termostat ı açacak sıcaklığa geç ulaşmasında kaynaklanıyor. Motorda çıkan sıcak su soguyor yani termostat à ulaşana kadar. Ve hararet tam yükseldiğinde ancak su termostatı açacak sıcaklığa ulaşıyor ve termostat acınca hızla ibre yerine dönüyor. İçinde hava da varsa sıcaklık çabuk müşüre etki ediyor buda göstergenin ani zıplamasına sebep oluyor. Benim gözlemlerim bu tezi doğruluyor mesela yüksek devirde su devir daimi hızlı oldugu için sıcaks su erken termostat à ulaşıp açıyor ve hararet yapmıyor ama düşük devirde zorlanınca hararet yapıyor devir daim yavas oldugundan su soguk ulaşıyor termostat a. Konu bundan ibaret lpg beyni küçük olan kitlerde belki yapmıyordur ama kaliteli kitlerde yapıyor da olabilir. motorun içinde hava kaldığı kesin ama bu hava da kolay atılmıyor lpg takıldıktan sonra sistem içinde kabarcık kalıyor. Bypass sistemi havaatı mınıda kolaylaştırıyor sanırım.

    Focus un zaten motoru aşırı dayanıklı bir motordur onun için kolay kolay problem yaşanmıyor. Yoksa sorun budur ve fort bu sorun için orjinal parça kit çıkarmış ciddi gördüğü için.

    Motor suyu isininca termostat acilir ve sicak suyu on radyatorune gonderir.

    Su soguksa radyatore gitmez, ic isitma petegine gider veya kendi icinde dolasir.

    O nedenle lpg reg hep kalorifer petegi borularina baglanir zaten.

    Orda hep sicak su vardir.

    Sizin termostatiniz arizaliydi bence. Zamaninda acilip su gecisine izin vermedigi icin anlik su sicakligi artiyordu.

    Termostatin degismesi iyi olmus, onerim 2 senede bir degistirin sadece termostati..

    Murat Bey,

    Şöyle motordan çıkan sıcak su direk termostat a ulaşmıyor lpg beyninden ve kalorifer peteginden dönüyor bu esnada soguyor ve termostat a ulaşıncaya kadar sogumuş oluyor ve termostat ı açmıyor anladıgım kadarıyla. Bundan dolayı o iki boru arasına T ler atılıyor ve suyun akış yönü degişiyor motordan çıkan sıcak su direk termostat a giden suya karışıyor ve erken açmasına sebep oluyor. ayrıca Serviste takılan Termostat da farklı sanırım 74 derecelik buda normalde bulunmuyor bu kit ile beraber takılıyor. böylece sorun ortadan kalkmış oluyor. Araçta suyun erken ısınmasını ve bu ısının erken müşüre etkisini ise içinde kalan hava kabarcıkları yapıyor. benim çözümlediğim problem budur.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.