Şimdi Ara

LPG Rolanti Dalgalanması (Focus 1) Yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
1
Favori
3.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar 2001 Ford Focus Ghia 149.000km de aracım var başlıkta belirttiğim gibi aracım LPG de rolanti 700-1200 devir arasında deli gibi iniyor çıkıyor (benzinde herhangi bir sorun yok herşey gayet normal) stop etme derecesine geliyor anında geri çıkıyor Afyonkarahisar'da yaşıyorum bir çok lpg ustası gezdim ustaların hepside herhangi bir sorun teşkil etmez keyfe keder sorun yaratır dediler çözümü ise yeni lpg nin takmak olduğunu söylediler. İnternette araştırdım bir çok yol ve yöntem uygulanmış ancak tam çözüm bulan yok bu konuda ne yapabilirm yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar şimdiden teşekkürler. Son çare aracımı satıcam o olacak.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Focus 1 Rolanti Dalgalanması Sorunu ve Çözümleri

    Focus 1 sahiplerinin karşılaştığı yaygın bir sorun olan rolanti dalgalanması, aracın rölantide çalışırken motor devrinin düzensiz bir şekilde yükselip alçalmasıdır.

    Bu sorun, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve aracın performansını ve yakıt verimliliğini olumsuz etkileyebilir. İşte Focus 1 rolanti dalgalanması sorununu çözmek için uygulayabileceğin bazı adımlar:

    • Hava Filtresi Kontrolü: Kirli bir hava filtresi, yeterli hava akışını engelleyerek rolanti sorunlarına neden olabilir. Hava filtresini düzenli olarak kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Boğaz Kelebeği Temizliği: Boğaz kelebeği, motora giren hava miktarını kontrol eden bir parçadır. Zamanla kir ve birikintilerle tıkanarak rolanti dalgalanmasına neden olabilir. Boğaz kelebeğini temizlemek, bu sorunu çözmeye yardımcı olabilir.
    • Map Sensörü Kontrolü: Manifold Mutlak Basınç (MAP) sensörü, manifolddaki hava basıncını ölçer ve motor yönetim sistemine iletir. Arızalı bir MAP sensörü, yanlış hava basıncı verileri sağlayarak rolanti sorunlarına yol açabilir.
    • EGR Valfi Kontrolü: Egzoz Gazı Devridaim (EGR) valfi, egzoz gazlarını emme manifoldundan silindirlere yönlendirerek emisyonları azaltır. Arızalı bir EGR valfi, rolanti dalgalanmasına neden olabilir.
    • Enjektör Temizliği: Kirli veya tıkalı yakıt enjektörleri, motora düzensiz yakıt püskürtmesine neden olarak rolanti sorunlarına yol açabilir. Enjektörleri temizlemek veya gerekirse değiştirmek bu sorunu çözebilir.

    Bu adımları uyguladıktan sonra sorun çözülmezse, daha kapsamlı bir tanılama ve onarım için yetkili bir tamirciye başvurmalısın. Rolanti dalgalanması sorununu çözmek, aracının performansını ve yakıt verimliliğini geri kazandırmaya yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bi elektrikçiye git, işinin ehli olsun. elektrik tesisatını komple elden geçirtip kontrol etmekte fayda var. gaz kelebiğini felan da temizlet. sorun çözülür sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bujiler, gaz enjektorleri ve bobinlerde sorun olabilir, lpg garantiliyse once enjektorleri degistirt.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @erkmenson hocam benzinde sorun yok elektrik tesisatından olsa benzinde de yapacağını düşünüyorum ama yinede baktırayım

    @uniqlo hocam malasef garantisi yok enjektörler değişince düzeleceğide garanti değil yolun sonu satışa gidecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    @erkmenson hocam benzinde sorun yok elektrik tesisatından olsa benzinde de yapacağını düşünüyorum ama yinede baktırayım

    @uniqlo hocam malasef garantisi yok enjektörler değişince düzeleceğide garanti değil yolun sonu satışa gidecek

    Enjektorler uc kez farkli zamanlarda degisti, bujilerde degisti, en son karar lpgli araca bir daha binmicem oldu ve araci sattim :( aracta golf6 idi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu durum, LPG uygulanan Focus'larda kroniktir. Hatta geçen gün benzinli Focus'umda da rastladım ama tekrar ederse kontrol ettireceğim. Çözümü var diye biliyorum, iyi araştırdınız mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Bu durum, LPG uygulanan Focus'larda kroniktir. Hatta geçen gün benzinli Focus'umda da rastladım ama tekrar ederse kontrol ettireceğim. Çözümü var diye biliyorum, iyi araştırdınız mı?


    aynen hocam kronikmiş araştırmalarıma göre herkes farklı yöntem ile çözmüş, kimisi buji değiştirmiş çözmüş kimisi enjektör değiştirmiş çözmüş hepsini değiştirip denemektense satmak mantıklı :) Bulunduğum bölgede çözüm bulamadım ustalar hep sorun teşkil etmiyeceğini söylediler.

    @uniqlo hocam bende soğudum lpg li araçtan daha önceki aracım benzinliydi fazla yakıt dışında herhangi bir sorun çıkarmadan kullanmıştım. Bu gidişle dizele geçeceğim gibi gözüküyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    focus rolanti sorunu
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • focus 1 in klasik sorunu rölanti düzensizliği ve stop etme dir.
    sorun genellikle bobinden olup değiştirince düzelir diye forumlarda yazılırdı ben focus sahibi iken..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    focus 1 in klasik sorunu rölanti düzensizliği ve stop etme dir.
    sorun genellikle bobinden olup değiştirince düzelir diye forumlarda yazılırdı ben focus sahibi iken..

    hep lpg ustasına gittim, tamirciyede gitmekte fayda var dediğiniz gibi belki sorun bobinden kaynaklıdır. yada başka bir sorunda olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uniqlo

    Enjektorler uc kez farkli zamanlarda degisti, bujilerde degisti, en son karar lpgli araca bir daha binmicem oldu ve araci sattim :( aracta golf6 idi.

    bende opel corsa aracıma tüp taktıktan sonra bujiler, buji kabloları, akü, enjektörler, ateşleme bobini ve sayısız kez tüp ayarına gittim. hem canımı sıktı zamanımı yedi hemde tasarruf edecem diye 3 bin tl para verdim bu işlere. dayanamayıp sattım aracı sorununu belirterek.

    ben bu forumda tüm tüplü arabaların çöp / hurda olduğunu yazıyorum basıyorlar eksiyi sonra...
  • maf sensörüne baktırmanı tavsiye ederim.

    benim ford escort'ta da aynı problem vardı. önce fişini çektim araba düzeldi. bir kaç zaman sonra tekrar fişi taktım problemsiz çalıştı.
  • Gaz kelebeginde olabilir sorun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun bizim focusda da var çözümü bilen varsa upppp!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karisiktost -- 22 Mayıs 2015; 17:28:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • covert kullanıcısına yanıt
    kronik sorun lpg subapları yiyor... motor açıldıktan sonra 1000den aşağı yemez ortalama 1,5-2 bin yiyor yani kafadan....
  • hocam korkutmayın herkes başka birşey söylüyor valla kafam karıştı ne yapacam hiç bilmiyorum gidip satılığa çıkarayım bugün

    Edit: @turbobenzin06



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi covert -- 22 Mayıs 2015; 17:51:42 >
  • covert kullanıcısına yanıt
    Sat kurtul tecrubeyle sabit elimden 9 10 focus gecti ustasi oldum reyizin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracımda aynı sorun vardı kime göstersem çözemedi anlayamıyorlar en son internetten buldum istanbul küçükçekmecede karbüratörcü mehmet usta var oğulları çalıstırıyor boğaz kelebeği tamiri yapıyorlar geçen gün oraya götürdüm bir aletle test etti boğaz kelebeğini açılmıyordu tamir etti bir de lpg ayarı yaptırdım su an için bir sıkıntım yok benimkisi asırı derece ilerlemisti bir de debriyaja bastığım an stop ediyordu araç kafayı yiyecektim resmen 18O lira tuttu bu arada
  • quote:

    Herkese merhabalar bende uzun zamandır rolanti sorunu yaşıyordum rolanti valfi gaz kelebegi potansiyemetre bıji bobin kaplo vs degişdirmedigim kalmamışdı gecici olarak düzelsede tekrar rolanti dalgalanması stop etmeler oluyordu bugun çanakale / çan da orta sanayide teknik oto ya gitdik tavsiye üzerine ustanın adı süleyman avcı işi bilen bi usta durumu aynen anlatdım sibopları degişdirdi ust kapagı taşlatdı senteyi tekrar yapdı dediğine göre daha önce tirigeri degişdiren ustanın talihsizliginden kaynakli sboplarda hasar oluşmuş ; sonuç motor harika ne dalgalanma ne stop etme çekişide inanılmaz artdı 2 le cıkdıgım yokuşları 4 vitesle cıkdık ustayı tekrar arayıp tşekkür etdim bu sorunu hala çözemeyen arkadaşlar varsa belki yazdıklarımın bir faydası olur tavsiyem trigeri işi bilen bir ustaya yapdırmak üçe beşe bakmamak geçde olsa anladık saygılar .


    Focus 1 için başka bir forumda yazılmış.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.