Merhabalar, geçen gün yeni başlık açmıştım 115 120 aralığında dizel araç bakıyordum. Accent era linea vs derken bir tane 2008 focus 2 dizel buldum ve aldım. İlk defa dizel kullanıyorum ve merak ettiklerim var. Öncelikle 1 den 2 ye atarken turbo sanki girmiyormuş gibi geliyor diğer viteslerde sorun yok. Turbo kaç bin devirde devreye girer? Focus 2 kullananlar ya da bilgisi olanlar varsa; aracın ömürlü olması için nasıl bir kullanış stili olmalıdır? Mesela kaç bin devirde vites atıp, uzun yolda mesela 5.viteste en az kaç bin devirle seyredilmelidir? Dizel araçların bakımları hakkında hiç bir fikrim yok. Egr katalizör, partikül temizliği hakkında neler söylersiniz? Aracı stop ederken vuruntulu bir şekilde kapanıyor. Normali bu mudur acaba? Şimdiden cevaplarınız için çok teşekkürler. Dediğim gibi ilk defa dizel kullanıcam, titiz bir insanım genel olarak sorun çıkmaması için bu araçta neler yapmalıyım paylaşabilirseniz çok sevinirim. |
Focus 2 hk
-
-
Güncel -
arkadaşta 110'luğu var, aşırı kıldır, 250 bindeki aracını hala yetkili servisten başka yere götürmez. arabaya yıllarca hasta oldum hep. böyle marş motoru dönmeden kapardı.
turbo boşluğu olur ama arabaya bakmak lazım.
yol tutuşu malum, iyi gidiyor, az yakıyor, motor ömrü iyi, içi bagajı geniş, ses sistemi güzel, şanzımanı çok tatlı, ama 6. vitesi istiyor, yalıtımı japon c'ler kadar, süspansiyonu sert, konforu bozuyor.
10 yılda karşılaştığı sıkıntılar;
-iki kez turbo hortumu patlattı,
-bir kez turboyu revize ettirdi,
-servis egzantriği değiştirmişti, sebebini bilmiyorum.
-kapıları ağır, arada ayar istiyor,
-sert fren yapınca titremeye başladı. bunların ön takımının ayarı kaçınca pahalıya ve zor düzeltiliyor.
düm düz motor, şanzıman... dsg değil ki kullanımına göre cart diye eline alasın. sağa sola vurma, yağına suyuna bak, Çakma, uygun olmayan yağ koydurma, km yüksekse bakıma bin erken götür, pimpiriklik yapıp sağını solunu çok kurcalatma yeter.
-
Tavsiyeler için çok teşekkürler. Sormak istediğim birkaç şey var. Bunlarda direksiyon pompası kronikmiş sanırım. Çalışır vaziyetteyken inceden tiz bir ses geliyor sabit. Bunun bir zararı olur mu acaba. Bir de 1 den 2 ye atarken sanki turbo yokmuş gibi araçta 2 den 3 e ya da 3 ten 4 e sıkıntı yok 2000 devirden sonra giriyor direkt turboya.
-
Güncel... -
2007 Focus 2 110bg 6 yıl kullandım. Şimdiki aracımda da aynı motor var. Düşük devirde yeterli tork üretemez, en yüksek Torku 1750d/dk'da verir. 1'den 2'ye geçerken deviri biraz yüksek tutmak gerekiyor, özellikle rampada (1800-2000 gibi). İyi yakıt kullanın, yağ değişimini aksatmayın, yüksek devir çevirmeyin, 1800-2000 arası vites değiştirin. Özellikle kışın ve soğukta yüksek devirden kaçının. Bu km'de amortisörleri kontrol ettirin, yeni amortisör hissiyatı çok değiştiriyor, kızdırma bujilerinin ömrü 150-160 binde dolar, iyi bir ustaya onları değiştirtin. Stop ederken gelen gürültü motor takozlarından büyük ihtimalle, değişince kesilir. Volanttan da olabilir. Çok keyifli ve sorunsuz bir araçtır, hayırlı olsun.
K. -
quote:
Orijinalden alıntı: D..DrogbaTavsiyeler için çok teşekkürler. Sormak istediğim birkaç şey var. Bunlarda direksiyon pompası kronikmiş sanırım. Çalışır vaziyetteyken inceden tiz bir ses geliyor sabit. Bunun bir zararı olur mu acaba. Bir de 1 den 2 ye atarken sanki turbo yokmuş gibi araçta 2 den 3 e ya da 3 ten 4 e sıkıntı yok 2000 devirden sonra giriyor direkt turboya.
Aynen direksiyon pompası zır zır öter bunun. Zaten öten bi araba, kış sabahı massey ferguson sesini duyunca yatak vuruyor zannedersin. Bir şey olmaz.
turbo olayını deneyerek bakmak lazım. O anlattığın gibi çalışır zaten ama bir miktar daha erken hissettirir kendini.
-
Teşekkür ederim yalnız anlamadığım nokta vites değişimlerini 1800 2000 arası demişsiniz, çoğu yerde 2500 3000 arası diye okudum dizel motorlarda. Aksi takdirde kurum bağlama riskinden söz ediliyor
-
Hocam araca daha bakım yaptıramadım. Turbo ve enjektörler konusunda ne gibi bir bakım yaptırmalıyım turbo ustası ayrı mı oluyor bunların.
-
quote:
Orijinalden alıntı: D..DrogbaTeşekkür ederim yalnız anlamadığım nokta vites değişimlerini 1800 2000 arası demişsiniz, çoğu yerde 2500 3000 arası diye okudum dizel motorlarda. Aksi takdirde kurum bağlama riskinden söz ediliyor
Ben iki aracı toplamda iki yüz bin km bu şekilde kullandım sorun yaşamadım. Şimdiki aracımda vites değiştirme uyarısı var, 1500-1600 devir civarında görünüyor. Verimli kullanım kılavuzu da bunu öneriyor. Aracı imal eden şirket yanılıyor olamaz. Siz araçlarını bağırtarak kullanan forumculara bakmayın. Bir süre sonra turbo revizyonu diye sorular sormaya başlarlar. Bu araçlarda uzun ömürlü turbo için yüksek devirden kaçının.
Turboya tamamen bozulmadan dokundurmazdım bu arada. Revizyonu ve tamiri pek başarılı olmuyor. Sürekli gelen direksiyon pompası sesi direksiyon hidroliği değişerek çözülebilir. Ford'un sıvısı ayrı diye hatırlıyorum, yanlış sıvı eklenmiş olabilir. Mavi olması gerekiyordu sanki. İyi bir ustaya sorun.
Enjektör diplerine bakın bir yağlanma ya da mazot kaçağı var mı. Yine iyi bir usta enjektör sorunlarını sesinden anlar, obd üzerinden de okuyabilir. Bir sorun varsa enjektör bakımı yapan pompacilara yönlendirir.
K.
-
Endişe etmeyin, turbo dizel arabaya zamanla alışacaksınız zaten. Normal seyirde 2 bin devrin biraz üzerinde artık motor yavaştan bağırmaya başlar vites değiştirme ihtiyacı hissedersiniz. Ancak bir iki haftada bir şöyle açık bir yola çıkıp yüksek devir ve yüksek sürate çıkmanız faydalı olacaktır, motordaki kurumlanmayı azaltır. Tabi ki bunu motor sıcakken yapmalısınız. Ford'ların şanzıman oranları genelde muadillerinden daha uzundur, hele de önceki aracınız atmosferik bir araçsa vites değişimlerinin daha yüksek süratlerde olması şaşırtabilir.
Turbo arabalar için en dikkat edilmesi gereken husus yağlama. Sağlıklı bir yağlama içinse motoru açarken ve kapatırken asgari 30 saniye rölantide beklemeniz önemli. Dinamik sürüşlerden sonra motoru kapatmadan önce bu süreyi uzatın. Ayrıca motor soğukken kesinlikle devir çevirmeyin, yüksek vites, düşük devirle de aracı gazla zorlamayın, tehlikeli. Son olarak da yağ bakımlarını aksatmamanız da önemli, doğru yağı koydurduğunuzdan emin olursanız senelerce sorunsuz binebilirsiniz.
Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız, keyifli yolculuklar sürmenizi temenni ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 30 Ağustos 2021; 13:18:31 >
-
2006 model dizel vardı, aracı stop ederken sarsıntı yapar sanki araba sallanıyor gibi olurdu. Birde çok gürültülü çalışıyordu sırf bu iki sebeb ten dolayı satmıştım. Sarsıntı olayı için motor alt takoz falan değişti yine de geçmedi en sonra Ankara da iyi bir ford ustası farklı araçlarda da gösterince bunun kronik olduğunu düşünüp kafaya takmamaya çalışmıştım ama sinir bozucu :) -
Stop ederken adeta deprem etkisi yaratıyor(abartmıyorum). Benim de çok garibime gidiyor açıkçası sanki yanlış bir şey yapıyormuş hissine kapılıyorum:)
-
quote:
Orijinalden alıntı: D..DrogbaStop ederken adeta deprem etkisi yaratıyor(abartmıyorum). Benim de çok garibime gidiyor açıkçası sanki yanlış bir şey yapıyormuş hissine kapılıyorum:)
Aynı motorlu C4'te de aynı sorun vardı. Takoz değişince çözüldü ama alt takoz mu üst takoz mu değişti hatırlamıyorum. Volan 1.6 dizellerde kronik arıza ona dikkat edin, ses yapar. Değişim maliyeti 3 bin civarı. Turbo hortumlarına dikkat edin, iki senede bir antifirizi değiştirin. Masrafsız binersiniz.
-
Önceki konununuzu hatırlıyorum. Aracı daha almadan bu kadar sorun sıkıntı soru işareti varsa kafanızda hiç bulaşmayın derim. Gidin daha modelli sorunsuz araç bulup gerekirse 5 10 fazla verin kafanız rahat olsun. Hem aracın modeli eski hem o paraya 6 7 yaş daha genç araç bulursunuz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi excellentwarrior -- 30 Ağustos 2021; 20:53:27 > -
quote:
Orijinalden alıntı: D..DrogbaHocam araca daha bakım yaptıramadım. Turbo ve enjektörler konusunda ne gibi bir bakım yaptırmalıyım turbo ustası ayrı mı oluyor bunların.
Ben olsam turbo ve enjektörlere bozulmadan dokundurmazdım. Turbo ötüyor mu? İntercoolere Yağ atıyor mu? Hortumda kaçak var mı? Enjektorler dibini batırmış mı? Duman atıyor mu? Bilgisayardan baktığında işeme sikinti var mı?
yani yüzeysel kontroller yaptirirdim. O yastaki enjektörü turboyu sökerek baktirsan geri taktiginda ayni ayarı verir mi bilmem
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancar10 -- 31 Ağustos 2021; 0:9:3 > -
Volan nasıl bir ses yapar acaba
-
Yorumunuz için teşekkürler aracı aldım zaten de sorun olarak sadece vuruntu ve 1 den 2 ye geçerken turbo yok gibi geliyor onu dedim bir de stop ederken vuruntulu stop ediyor onu dedim. Vites aralıkları uzun olunca 1 den 2 ye turbo yok gibi olması normalmiş, vuruntu konusu da takozlardan diyorlar. Aman aman bir sorun yok yani. Bir de turbo dizel bir araç ilk defa kullandığım için baştan öğrenmek istediğim şeyler vardı onları sordum
-
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah. -
quote:
Orijinalden alıntı: D..DrogbaVolan nasıl bir ses yapar acaba
Hocam bizde rölantide şakırdama şeklinde oluyodu. Debriyaja basınca geçiyodu. Sizde olsa farkederdiniz, düşük bi ses değil çünkü
Benzer içerikler
- fiat fiorino otomatik vites sorunları
- şanzıman aşırı ısındı uyarısı
- kontak termiği arıza belirtileri
- 3 numara cam filmi yasak mı
- ağır bakım ne kadar tutar
- bayiden sıfır araba fiyatları
- honda elektrikli
- yangwang u9
- ford focus 2024 fiyat listesi
- byd seal ne zaman gelecek
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X