Şimdi Ara

FOCUS, ASTRA SEDAN ,MEGANE 2 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
1
Favori
7.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • focus derim niye diye sorarsan...bu devirde dizelden başka araç kullanılmaz tabi çok biniyorsan..araba olarak megane'ı sil astra'yla focus taş gibi arabadır..ama birisi dizel birisi benzinli demişsin ve benim tercihim hep dizelden yana olduğu için FOCUS GHIA TDCi diyorum
  • arkadaslar genel ızlenım magane yı elemek yonunde ve bende acıkcası pek sıcak bakmıyodum bu araca.bıde sunu solemem benım ıcın aracın dısından cok ıcı daha on plana cıkıyo ve bu konuda renault dıger ıkı secenegın gerısınde kalıyo anladıgım kadarıyla ama yınede karar vermek zor. 0 km astra daha on planda gıbı ama bırazdaha dusunmek lazım bıde bılen arkadaslar opel turkıyede uretılmıyo bu yuzden yedek parca servıs gıbı konularda sıkıntı veya turkıyede uretılen renault ve ford a gore fıyat farkı varmıdır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: theMOLE

    focus derim niye diye sorarsan...bu devirde dizelden başka araç kullanılmaz tabi çok biniyorsan..araba olarak megane'ı sil astra'yla focus taş gibi arabadır..ama birisi dizel birisi benzinli demişsin ve benim tercihim hep dizelden yana olduğu için FOCUS GHIA TDCi diyorum


    dostum benım ıcınde dızel herzaman bır numara ama 0 km dızel alamıyorum.yanı bu sartlarda 0 km benzınlı veya ıkıncı el dızel ama hangısı
  • dizel istiyosan bundan baskasını dusunme derim he bu arada fordda Türkiyede üretilmiyor yedek parça sıkıntın olmaz 2 markadada.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhan54

    dizel istiyosan bundan baskasını dusunme derim he bu arada fordda Türkiyede üretilmiyor yedek parça sıkıntın olmaz 2 markadada.


    ford turkıyede uretılmıyomu emınmısın yada bazı modellerımı turkıyede uretılmıyo cunku bu connect falan turkıyede uretılıyo bılıyorum
  • sadece connect ve transit trde gebzedeki fabrikasında uretiliyor hatta connectler amerikaya gonderiliyor burdanda.focuslar ispanya yada almanya montaj olması lazım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhan54

    sadece connect ve transit trde gebzedeki fabrikasında uretiliyor hatta connectler amerikaya gonderiliyor burdanda.focuslar ispanya yada almanya montaj olması lazım


    eyww sagol bılmıyodum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: religion67

    dostum benım ıcınde dızel herzaman bır numara ama 0 km dızel alamıyorum.yanı bu sartlarda 0 km benzınlı veya ıkıncı el dızel ama hangısı


    2. el de olsa dizeli seçerim...Türkiye şartları bunu gerektiriyor..Avrupada yaşasam alırım sıfır benzinli mi gezerim tabi..bu yüzden bütceyi de fazla kasmamak lazım.temiz bi 2.el bulursan başın ağrımaz..ama yok tüp taktırırım dersen astra'yı da öneririm.fakat tüpün de riski var,her ne kadar yeni teknoloji olsa da kaza anında bi sıkışma olsa patlar Allah korusun




  • quote:

    Orjinalden alıntı: fever2006


    quote:

    Orjinalden alıntı: religion67

    dostum benım ıcınde dızel herzaman bır numara ama 0 km dızel alamıyorum.yanı bu sartlarda 0 km benzınlı veya ıkıncı el dızel ama hangısı


    2. el de olsa dizeli seçerim...Türkiye şartları bunu gerektiriyor..Avrupada yaşasam alırım sıfır benzinli mi gezerim tabi..bu yüzden bütceyi de fazla kasmamak lazım.temiz bi 2.el bulursan başın ağrımaz..ama yok tüp taktırırım dersen astra'yı da öneririm.fakat tüpün de riski var,her ne kadar yeni teknoloji olsa da kaza anında bi sıkışma olsa patlar Allah korusun



    böyle bir ihtimal yok arkadsım arastırırsan gorursun arastırmadan yazmıyalm lutfen insanlar bu yuzden cok hatalar yapıyo kararlarında ancak sonradan pişman oluyor araştırırsan sevinirim bu forumdada defalarca ispatlanmıştır biz 5 kuruş icin canımızı sokaga atacak insanlar diiliz guvenli olmasa kimse taktırmaz herkezin canı kendine tatlidir tasarruf edecem diye kimse bomba tasımaz aracında buda bomba değildir senin benzin depondan bile sağlamdır.
    Saygılar
    arasıtrman icin forumda lpg donusum hakkındaki bolume bakabilrsin




  • Hazır konusu açılmışken ufak bi cvp yazabilir misin?Farzedelim Arkadan bi çarpma oldu..sonuçta gaz deposu taşıyosun arkanda.bu deponun hiç sıkışıp patlama şansı yok mu yani?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fever2006

    Hazır konusu açılmışken ufak bi cvp yazabilir misin?Farzedelim Arkadan bi çarpma oldu..sonuçta gaz deposu taşıyosun arkanda.bu deponun hiç sıkışıp patlama şansı yok mu yani?


    tup olayını bende pek sevmıyorum ama su da bı gercekkı bu gune kadar tupten kaynaklanan cok buyuk bı facıa hıc gormedım duymadım turkıyede.yanı bence eger guvenılır bırısıne ve adam gıbı yaptırırlırsa o tarz bı sorun olmaz heralde.yanlızz 0 km bı aracada tup taktırmak pek mantıklı degıl arabaya haksızlık etmıs oluruz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fever2006

    Hazır konusu açılmışken ufak bi cvp yazabilir misin?Farzedelim Arkadan bi çarpma oldu..sonuçta gaz deposu taşıyosun arkanda.bu deponun hiç sıkışıp patlama şansı yok mu yani?

    Araçlarda LPG Kullanmak Ne Kadar Güvenli?
    --------------------------------------------------------------------------------

    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alterrnatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    FIAT TOFAS Bursa fabrikalarında ALBEA' lara LPG, ihraç DOBLO' lara CNG kiti takılıyor. Otomotiv üreticileri sonradan takılan kitlerden farklı olarak takılan LPG ve CNG kitlerinden ötürü en az 7 sene sorumluluk altına giriyorlar.
    Araçlarda alternatif yakıt olarak LPG veya CNG kullanımı, otomotiv firmalarını daha sıkı testler yapmaya zorluyor.
    Dolayısıyla bu kitlerin takılması ve testleri çok uzun sürüyor. Emisyon testleri, dynometrik performans testleri, çarpışma ve darbe testleri v.s.
    Örneğin TOFAŞ' ta yapılan LPG' li araç testleri özet olarak şöyle:
    1- Dörtlü yol similatöründe komple araç fatik (yorulma) testi-300 saat
    2- Emisyon testleri 91/441/EC, 98/77EC normlarına göre
    3- Güç ve moment testleri
    4- Emniyet, güvenilirlik, performans ve araç kullanım testleri (60.000 km x 3 ara= 180.000 Km)
    5- Komple araç çarpma testi, önden çarpma testi ve ECE 34 normuna göre arkadan çarpma testi
    Ayrıca ülkemizde de uygulamada olan ECE R 67.01 sayılı Avrupa Birliği normlarına göre;
    - Bir kaza anında hem benzin hemde LPG akışını kesen atalet sensörü,
    - LPG tank üzerindeki multivalf üzerinde gazı akışını kesen uzaktan kumandalı ekstra bir selenoid vana,
    - LPG tankı üzerindeki multivalfe entegre 27 bar basınçta açan bir emniyet valfi ile 120 derecede eriyen sigorta mühür,
    - LPG tankı Bon-Fire (Yangın Testi)-LPG ile dolu tank yangına maruz bırakılarak, tank üzerindeki multivalf sayesinde tankın patlamadan basınç sıfırlanıncaya kadar dayanması test edilmektedir. Bu testi geçmeyen tank ve multivalf after markette de araçlara takılamaz (ECE R 67.01 Standardı)
    - LPG tank bağlantılarını güvenilirliğinin çarpşma testleriyle onaylanması. ECE R 67.01 Normuna göre tank bağlantıları önden ve arkadan çarpmalarda 20g, yandan çarpmalarda 8g kuvvete dayanmak mecburiyetindedir.

    Aşağıda gaz yakıtların fiziksel özellikleri var.

    Kendi Kendine Tutuşma Sıcaklı (0º C)
    HİDROJEN : 585
    DOĞALGAZ : 540
    LPG : 510
    BENZİN : 385

    Min. Tutuşma Enerjisi (MJ)
    HİDROJEN : 0.02
    DOĞALGAZ :0.28
    LPG : 0.25
    BENZİN :0.25

    Max. Laminer Alev Hızı (Cm/Sn)
    HİDROJEN :270
    DOĞALGAZ: 38
    LPG : 40
    BENZİN :30

    Tablodanda görüldü gibi, LPG' nin kendi kendine tutuşma sıcaklı benzinden daha yüksektir.
    Uygun olmayan ateşleme avansları, yanma odasında sıcak kalmş bölgeler motorlarda erken ateşlemeye sebep olabilir.
    Yukarıda görüldü gibi düşük tutuşma sıcaklı nedeniyle benzinde bu risk LPG' den daha fazladır.

    Fiziksel özelliklere devam edecek olursak:

    R.O.N. (ARAŞTIRMA OKTAN SAYISI)
    LPG: 105
    BENZİN: 96-98

    M.O.N. (MOTOR OKTAN SAYISI)
    LPG: 92
    BENZİN: 85-87

    Alt Kalorifik Gç (MJ/Dm3) :
    LPG:25.6
    BENZİN: 32.3

    STOİKOMETRİK ORAN (KG/KG) :
    LPG : 15.66
    BENZİN : 14.7
    kaynak 2 a mühendislik
     FOCUS, ASTRA SEDAN ,MEGANE 2


    cevabım bu...
    2a mühendisliğe çok teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhan54 -- 7 Nisan 2008; 11:54:07 >




  • Güvenirlilik bakımından focusun eline su dökecek yok. Astra yı düşünmeyin derim.
  • 2 arac ararsnda eminim% 80 insan focusu tercih eder
  • focusuda astrayıda sevmem ama bu karşılaştırmada en mantıklı secenek focus oluyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhan54

    quote:

    Orjinalden alıntı: fever2006

    Hazır konusu açılmışken ufak bi cvp yazabilir misin?Farzedelim Arkadan bi çarpma oldu..sonuçta gaz deposu taşıyosun arkanda.bu deponun hiç sıkışıp patlama şansı yok mu yani?

    Araçlarda LPG Kullanmak Ne Kadar Güvenli?
    --------------------------------------------------------------------------------

    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alterrnatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    FIAT TOFAS Bursa fabrikalarında ALBEA' lara LPG, ihraç DOBLO' lara CNG kiti takılıyor. Otomotiv üreticileri sonradan takılan kitlerden farklı olarak takılan LPG ve CNG kitlerinden ötürü en az 7 sene sorumluluk altına giriyorlar.
    Araçlarda alternatif yakıt olarak LPG veya CNG kullanımı, otomotiv firmalarını daha sıkı testler yapmaya zorluyor.
    Dolayısıyla bu kitlerin takılması ve testleri çok uzun sürüyor. Emisyon testleri, dynometrik performans testleri, çarpışma ve darbe testleri v.s.
    Örneğin TOFAŞ' ta yapılan LPG' li araç testleri özet olarak şöyle:
    1- Dörtlü yol similatöründe komple araç fatik (yorulma) testi-300 saat
    2- Emisyon testleri 91/441/EC, 98/77EC normlarına göre
    3- Güç ve moment testleri
    4- Emniyet, güvenilirlik, performans ve araç kullanım testleri (60.000 km x 3 ara= 180.000 Km)
    5- Komple araç çarpma testi, önden çarpma testi ve ECE 34 normuna göre arkadan çarpma testi
    Ayrıca ülkemizde de uygulamada olan ECE R 67.01 sayılı Avrupa Birliği normlarına göre;
    - Bir kaza anında hem benzin hemde LPG akışını kesen atalet sensörü,
    - LPG tank üzerindeki multivalf üzerinde gazı akışını kesen uzaktan kumandalı ekstra bir selenoid vana,
    - LPG tankı üzerindeki multivalfe entegre 27 bar basınçta açan bir emniyet valfi ile 120 derecede eriyen sigorta mühür,
    - LPG tankı Bon-Fire (Yangın Testi)-LPG ile dolu tank yangına maruz bırakılarak, tank üzerindeki multivalf sayesinde tankın patlamadan basınç sıfırlanıncaya kadar dayanması test edilmektedir. Bu testi geçmeyen tank ve multivalf after markette de araçlara takılamaz (ECE R 67.01 Standardı)
    - LPG tank bağlantılarını güvenilirliğinin çarpşma testleriyle onaylanması. ECE R 67.01 Normuna göre tank bağlantıları önden ve arkadan çarpmalarda 20g, yandan çarpmalarda 8g kuvvete dayanmak mecburiyetindedir.

    Aşağıda gaz yakıtların fiziksel özellikleri var.

    Kendi Kendine Tutuşma Sıcaklı (0º C)
    HİDROJEN : 585
    DOĞALGAZ : 540
    LPG : 510
    BENZİN : 385

    Min. Tutuşma Enerjisi (MJ)
    HİDROJEN : 0.02
    DOĞALGAZ :0.28
    LPG : 0.25
    BENZİN :0.25

    Max. Laminer Alev Hızı (Cm/Sn)
    HİDROJEN :270
    DOĞALGAZ: 38
    LPG : 40
    BENZİN :30

    Tablodanda görüldü gibi, LPG' nin kendi kendine tutuşma sıcaklı benzinden daha yüksektir.
    Uygun olmayan ateşleme avansları, yanma odasında sıcak kalmş bölgeler motorlarda erken ateşlemeye sebep olabilir.
    Yukarıda görüldü gibi düşük tutuşma sıcaklı nedeniyle benzinde bu risk LPG' den daha fazladır.

    Fiziksel özelliklere devam edecek olursak:

    R.O.N. (ARAŞTIRMA OKTAN SAYISI)
    LPG: 105
    BENZİN: 96-98

    M.O.N. (MOTOR OKTAN SAYISI)
    LPG: 92
    BENZİN: 85-87

    Alt Kalorifik Gç (MJ/Dm3) :
    LPG:25.6
    BENZİN: 32.3

    STOİKOMETRİK ORAN (KG/KG) :
    LPG : 15.66
    BENZİN : 14.7
    kaynak 2 a mühendislik
     FOCUS, ASTRA SEDAN ,MEGANE 2


    cevabım bu...
    2a mühendisliğe çok teşekkürler.



    bilgiler için sağol oğuzhan fakat ne kadar çarpmalara karşı dayanıklı depolar yapılsa da bi yere kadar bence..20g-8g gibi değerlerin üstünde etki olduğu zaman zaten araç hurda olur diyebilirsin ben yine de,(sadece) çarpmalarda az da olsa patlama tehlikesi var diye düşünüyorum




  • LPG guvenlık konusunda bencede fazla sorun olusturmaz.yanı bu son bılgılerden sonra zaten LPG nın patlayabılecegı bı kazada benzın deposuda patlayabılır.o yuzden fazla problem degıl bence.Yanlız sıfır araca LPG takmak mantıksız olur bence
  • religion bütçen ne kadar bu aralar KİA CERATOlar pek revaçta çokta pahalı değil aynı zamanda ACCENT ERAlarda fena değil anladığım kadarıyla geniş araba istiyosun
  • hocam 30 mılyar max ama bır ıkı mılyar daha zorlanabılırr dedıgın aracları pek ıncelemedım ama benım kafamda bu 3 model var sen hangısını tercıh edersın bunlardan

  • bu şartlarda yapılacak en uygun seçim astra sedan olacaktır.
    teknik veriler ve donanım özellikleri düşünüldüğünde astra sedan baya bi öne çıkıyor.
    yakıt konusuunda bir dizelle kıyaslanamaz ama ikinci ell bir dizele verilecek miktar ile 0 km bir araba alıyorsunuz.
    ama focus da ikinci bir seçenek olabilir.
    yalniz benim anlamadıgım forumdaki diğer arkadaşlar megane 2 yi hiç sınıflandırmaya sokmamışlar.
    aracın satış değerlerine bakıldıgında Türkiyede yüksek oranlarda bir pazar payına sahip.
    acaba meganın eksilerini, marka fanatikliğine yer verilmeksizin bilen arkadaşlar varsa yazabilise sevinirim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.