Şimdi Ara

Focus motor soğutma suyu eksilmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
14.108
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2003 focus sedan var.aracı alalı 1 ay falan oldu.Geçen pazar sanırım radyatör suyu deniyor,min ve max arasındaydı,bugün baktım min seviyesinin altına düşmüş.Durup dururken neden böyle bişey yapar acaba?Aracın kitabında turuncu ve mavi renkli motor soğutma suyundan bahsediyor.Eğer bu şekilde devam ederse bikaç gün sonra sanırım su bitecek gibi duruyor.Ve sonuçta motoru kucağıma alıp tamirciye gidebilirmişim.Hiçbişey yokken bu su neden eksilir acaba?Klimayı fazla kullanmak acaba bu suyu eksiltirmi yada başka bir sebep?

    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kyibe -- 6 Mart 2007; 18:29:29 >



  • Arkadaşım su eksilmesi aşırı olmadıkça normal birşeydir SÜREKLİ SUYU KONTROL ETMELİSİN AŞIRIYA KAÇARSA BİR PROBLEM VAR DEMEKTİR
  • RADYATÖR SIZINYI önleyici alıp o baktığın yerden bi şişe boşalt büyük ihtimal sorunun çözülür

    SONAX ın var 13ytl, daha ucuzları da var....


    Bauhausta vardı. Ben denedim işe yaradı...
  • Peki bu su sürekli böyle azalılırmı acaba,kitapta 10 yılda bir değişmesi gerektiği yazıyor.Ben yanlış yeremi baktım acaba?Yani 10 yılda bir değişmesi gereken sıvı,2 günde minimum seviyenin altına düşermi hiçbir sebep yokken.Yani hortumda kaçak falanmı var acaba diye düşünüyorum ama 2 gündemi oldu acaba
  • Normal bir motorda kesinlikle o kadar hizli eksilmez. Ben belki 1 sene once tamamladim, o zamandan beri 1 cm eksilme yok.1-2 haftada o kadar eksilmesi kesinlikle normal degil.

    Oncelikle hortumlar,kalorifer sistemi,kavanoz,radyator gibi motor disi parcalar kontrol edilmeli. Eger buralarda kacak bulunmazsa muhtemelen silindir kapak contasi yandigindan veya deforme oldugundan dolayi su silindirlere ve yagin icine karisiyor olabilir. Motor hararet yaptirildiysa bu durum sozkonusu olur.

    Hortumlar,radyator ve devirdaim v.s. gibi yerlerden kacirip kacirmadigini anlamak icin motoru 2000-3000 devirde calistirarak olusan basinc yardimiyla borulardan falan su gelip gelmedigine bakin. Belki motor calismazken kacirmiyordur,ama motor calisirken kaciriyor olabilir.
  • 1.hortumlardan sızıntı
    2.radyatorden sızıntı
    3.silindir kapak contası
  • hocam senın arac lpg lıydı yanlıs hatırlamıyorsam. lpg sıstemı boyle sorunlara sebep olabılıyor yanlıs montajda. oncelıkle lpg sıstemını kontrol ettırmenı onerırım...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Motor soğutma suyu bitmiş
    5 ay önce açıldı
    Araç su eksilmesi
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Benim araçta bir ara eksiltme oldu hem de aşırı bir kez ekledik belirli süre sonra yine eksiltti, ama daha az, son kez ekledik bu kez koruyor seviyeyi, farklı bişey yapmadık , anlamadım bişey bu işten
  • SOĞUTMA SIVISI EKSİLMEZ. EKSİLMESİ NORMAL DEĞİL. ÇÜNKÜ KAPALI DEVRE ÇALIŞAN BİR SİSTEMDİR...
    ARKADAŞLAR MUHTEMEL KAÇAK OLABİLECEK YERLERİ YAZMIŞLAR. ARAÇ LPG LİYSE, LPG MONTAJINDA KESİLEN HORTUMLARDAN KAÇIRMA İHTİMALİ YÜKSEKTİR. İLAVE OLARAK, KALORİFER PETEĞİNE GİDEN SICAK SU MUSLUĞUNU DA KONTROL ETMEKTE FAYDA VAR. BASINÇ ALTINDA KAÇIRMA YAPABİLİR...
    BİR NOKTAYA DAHA DİKKAT ÇEKMEK İSTERİM. SU SEVİYESİ HER ZAMAN SABAHLARI MOTOR SOĞUKKEN KONTROL EDİLMELİDİR.
    SICAK MOTORDA TAHLİYE KABINDA MAX-MİN ARASINDA SIVI SEVİYESİ, MOTOR SOĞUYUNCA MİN SEVİYESİNE DÜŞEBİLİR. BU NORMALDİR..

    quote:

    Orjinalden alıntı: eggy13

    Arkadaşım su eksilmesi aşırı olmadıkça normal birşeydir SÜREKLİ SUYU KONTROL ETMELİSİN AŞIRIYA KAÇARSA BİR PROBLEM VAR DEMEKTİR
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pcdata76

    Normal bir motorda kesinlikle o kadar hizli eksilmez. Ben belki 1 sene once tamamladim, o zamandan beri 1 cm eksilme yok.1-2 haftada o kadar eksilmesi kesinlikle normal degil.

    Oncelikle hortumlar,kalorifer sistemi,kavanoz,radyator gibi motor disi parcalar kontrol edilmeli. Eger buralarda kacak bulunmazsa muhtemelen silindir kapak contasi yandigindan veya deforme oldugundan dolayi su silindirlere ve yagin icine karisiyor olabilir. Motor hararet yaptirildiysa bu durum sozkonusu olur.

    Hortumlar,radyator ve devirdaim v.s. gibi yerlerden kacirip kacirmadigini anlamak icin motoru 2000-3000 devirde calistirarak olusan basinc yardimiyla borulardan falan su gelip gelmedigine bakin. Belki motor calismazken kacirmiyordur,ama motor calisirken kaciriyor olabilir.


    aynı sorundan bendede vardı ki hala var parasızlıktan bi radyatör çatlak giderici alamadık,su koyup duruyrum her hafta.
    silindir kapak contasi nı sordum ben eğer öyle bişey olsa motor yağına su karışır ve araba çalışamaz hale gelir demişti usta bi ara.




  • Arkadaşlar şimdi biraz çeşme suyu koysam problem olurmu acaba,yoksa biraz daha kireçsiz bir kaynak suyumu bulmaya çalışayım
    Sadece biraz su ekleyip tekrar bakayım diyorum
  • Yarım saat önce 3/1 antifriz,gerisi içme suyu 750 ml. kadar karışım ilave ettim.Maximum sınıra dayandı su.Bakalım ne olacak.Kapağıda sıkıca kapattım.Şimdi arabanın altına bakıyorum,hani hortumlarda falan delik olsa aksa,damlasa,hiçbir ıslaklık yok.Anlamadım gitti
  • eğer radyatörden sızıntı var ise kireçli su daha iyidir.Sızan noktalarda tıkama yapar .
    Antifiriz kireci falan çözer ve sistemde bir hata varsa ortaya çıkmasını sağlar.Yani hata bulunakcaksa ortaya çıkarır ama hata örtülecek ise daha da kötü olur.Radyatördeki tüm delikler elek gibi açılır.Aklınızda bulunsun.
  • eğer hiçbiryerden akan sızan bir şey bulamazsan suyun motora veya motor yağına karışma ihtimali var.dikkatli olmalısın , masraf büyür.

    Kötü ve istenmeyen durumlar;

    eğer motor yağına karışıyorsa bu durumdan süpheleniyorsan ,yağ çubugunu suyu eklemeden önce yağ çubuğunu çek, rengini ve yağ seviyesini kafana kaydet.Sonra suyu ekle ve motor çaıştırdıktan sonra bir müddet sonra (süre değişebilir) tekrar kontrol et.
    Eğer motor yağının rengi koyu gri veya açık gri(daha kötü durum) ise aynı zamanda yağ seviyesi kayda deyecek kadar artmışşa ,eklediğin su motor yağına karışıyordur.ACIL DURUM

    Eğer motora karışıyorsa o zaman eksozdan buhar olarak atılacağı için eksoz dumanının renginde değişme gözlenir.Eksoz rengi açık gri veya beyaza çalar .Sanki çok soğukta motoru çalıştırmışsın gibi su buharı miktarı gözle görülür biçimde artar.Buı durumda yine en kısa zamanda tamircine uğraman gerekir.MAsrafa hazırlıklı olmalısın.

    bunun dışındaki durumlar acil durum değildir, kendinde küçük tamirler yapabilirsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: kyibe

    Yarım saat önce 3/1 antifriz,gerisi içme suyu 750 ml. kadar karışım ilave ettim.Maximum sınıra dayandı su.Bakalım ne olacak.Kapağıda sıkıca kapattım.Şimdi arabanın altına bakıyorum,hani hortumlarda falan delik olsa aksa,damlasa,hiçbir ıslaklık yok.Anlamadım gitti




  • Evet yukarıda yazılanların hepsi doğru..
    Bence de biraz egzost dumanını gözle.Bu arada Suyun kalorifer sisteminden kaçırma
    olasılığını da göz ardı etme.

    Bir de devir daim pompasının keçesinden de kaçırma ihtimali var. Arabayı çalıştırdıktan
    sonra hararetin yükselip termostatın açtığı anda devir daim pompasını gözle.Eğer oradan
    bir kaçak varsa damla damla görürsün.Bunun dışında hortum kelepçelerinden de sızıntı olabilir
    fakat sıcak bir motorda bunu farketmen çok zor.Buharlaşıp gider çünkü.
    Anti parantez umarım kapak contası eğilmemiştir ve su yağa karışmıyordur.Ama bunu anlamak ta
    zor değil.Su karışan yağ boza kıvamını alır ve zamanla yağ seviyesi yükselir.Bu durumda hemen tamirciye
    gitmen gerekir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.