Şimdi Ara

Focus Rs Kazası Hakkında Açıklama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Focus Rs Kazası Hakkında Açıklama

    Çoğunuzun bu vakte kadar haberdar olduğunu düşündüğüm üzere, geçtiğimiz hafta Ford Focus RS ile İstanbul Park’ta bir kaza yaptım.

    Baştan alalım. Bayram öncesi vefalı bir takipçimiz yeni Golf R aldığını, çekmek isteyip istemediğimizi sormuştu. Ben de “elbette isteriz, hatta bayramdan sonra Focus RS de gelecek, sana uyarsa onunla birlikte piste çıkartırız” demiştim. Önceki arkadaşlar gibi o da, tereddütsüz kabul etti.

    Çarşamba akşamı Focus RS, TopGear dergisi adına teslim edildi; ben de aynı saatlerde Golf R’ı sahibinden aldım. Gece ikisini biraz kullanıp, ertesi gün saat 11 gibi İstanbul Park’a çıktık.

    TopGear ve OTOPARK ekibi birlikte önce araçların iç ve dış çekimlerini yaptık, ama dergi tarafını ilgilendiren sadece RS’ti. Sık sık yağmur serpiştiren gün akşamüstüne doğru, saat 15:30 gibi ekip yemek molası verdi. Video çekimini tamamlamak için sadece araçların içeride anlatımı kalmıştı. Ben hem aç olmadığım, hem de arabayı yeterince tanıma fırsatı bulamadığım (hareketli çekimler sırasında Focus’u çoğunlukla Sinan sürmüştü) için, RS’i alıp çıktım. İlk turumda, 8. virajda arabanın arkası kaydı ve kontra yetersiz kalınca virajın içindeki bariyerlere sağ önden çarptım. Ardından sekerek dönen Focus, bu kez sağ arkadan bariyerlere vurarak durdu.

    Otomobil test etmeye başlayalı 6. yılıma girdim ve bu benim bir test aracıyla ilk kazam.


    Üzüntüler


    Her şeyden önce, geçmiş olsun dileklerini ileten ve desteğini esirgemeyen tüm takipçilerimize teşekkür ediyorum. Farklı mecralarda hepsini tek tek okudum ve her biri için ayrı minnettarım.

    Üzüldüğüm üç husus oldu:

    Araç TopGear’a verildiği için ve ben de aynı zamanda dergide Test Editörü olduğum için, Doğan arada kaldı ve açıklamayı o yapmak zorunda kaldı.
    Markanın basın programı aksadı, arabanın tanıtımı sekteye uğradı. Tek bir test aracı olduğu için bizden sonra gideceği yayın organlarında, servisten çıkana kadar gözükemeyecek.
    Bu yayın organları, bu süre zarfında otomobilin testini yayınlayamadıkları için içerik ve belki de tiraj kaybı yaşayacaklar.
    Tüm bu kişi ve kurumlardan özür diliyorum. Bilhassa aylık dergilerin yayın haklarına saygımızdan ötürü, araç tamir edilip onlar tarafından teste alınmadan ve yayınlanmadan önce elimizdeki içeriği paylaşmayacağız.


    Eleştiriler


    Kaza ışık hızıyla ve tamamen kontrolümüz dışında sosyal medyaya taşındı, çok geçmeden birtakım eleştiriler aldık:

    Kazayı başkaları paylaşmadan önce paylaşmadılar
    Kazadan sonra 1,5 saate yakın çekici bekledik, aracı servise götürdük, evraklar imzaladık, dönüp Golf’ü sahibine teslim ettik. Ben eve gelip internete girme fırsatı bulduğumda çoktan olay farklı platformlarda paylaşılmıştı.

    Bugüne kadar yediğimiz her naneyi paylaştık, hepsini videolara koyduk; fakat hepsinin sorumluluğu yalnızca bize aitti. O gece de ben Instagram ve forumda bazı paylaşımlarda bulundum fakat Doğan’ın ricası üstüne ertesi sabah sildim.

    Eğer basın aracıyla kaza yaparsanız, markayla aranızda başka bir kurum varsa ve bu tür vakaların yayılmasını istemiyorlarsa, onlara saygı duymak ve sessiz kalmak durumundasınız. Evet; başka mecralarda yayılmış olabilir ama onların hiçbiri bizim kontrolümüzde değil. Bu olayda esas olan bu sitede yapılan paylaşımlardır.

    Caddede gazlarken kırmızı ışıkta geçtiler
    Olayın aslı şu: Çevirmenimiz Can Tangüner, RS’i teslim aldıktan sonra Fenerbahçe‘ye geliyor. Ben sahibinden Golf’ü yeni almışım, ofise dönüş yolundayım. Can da ben gelene kadar sahil yolunda geziyor. O sırada başka bir web sitesinden iki çocuk, ışıklarda bir Elantra‘yla Can’ın yanına gelip muhabbete başlıyorlar. Hyundai’den test aracı aldıklarını söyleyip, Can’a gazlayıp gazlamadığını soruyorlar. Can da turladığını söylüyor. Selamiçeşme’de yeşil ışık yanıyor; çocuklar Caddebostan’a kadar efendi efendi giden RS’in tamponundan ayrılmıyorlar, farları aynadan gözükmeyecek mesafede takip edip kışkırtmaya çalışıyorlar. Can Caddebostan Migros’tan itibaren uzayıp gidiyor, ardından Suadiye’de tekrar Bağdat Caddesi’ne bağlanıyor.

    Bu dedikodular patlak verdiği gün Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü’nden EDS kayıtlarını sorguladık: Bu olay sırasında ihlal edilen tek bir trafik ışığı yok.

    Kaza sırasında kayıtta değillerdi
    Saat 11’de gittiğimiz pistten 5’te çıkmayı planlıyorduk. Takdir edersiniz ki 6 saat boyunca her yaptığımızı kaydetmemiz mümkün değil, zaten buna gerek de yok: Bir araba bize 1 hafta geliyorsa bunun 1 günü (3-4 saat) dış çekim, 1 günü (~1 saat) anlatım yapılır; gerisinde kullanılarak tanınır.

    Her test aracında olduğu gibi Focus RS de tanınırken çekilmedi, anlatılırken / gösterilirken çekildi.

    “Araba boş kalmasın diye turlamak” da neymiş?!
    Meslektaşlarımı bilmem ama ben bu işi sevdiğim için yapıyorum. Hatta bomboş bir F1 pistinde elime 300+ beygirlik iki hot hatch geçtiği vakit, işime âşık oluyorum. Sadece ben değil, o gün çekime gelen herkes çocuklar gibi şendi; zaten ekipçe başarımız da buradan kaynaklanıyor.

    Yukarıda da yazdım: O an RS’le çıkmamın başlıca sebepleri tok olmam ve arabayı biraz sonra daha detaylı anlatabilmek, daha isabetli tasvirler yapabilmek; her zaman olduğu gibi size “arabayı kullanmış kadar oldum” dedirtebilmek için iyice tanımaktı.

    OTOPARK asla 1 hafta test aracı alıp 6 gün evin önünde yatıranlardan olmadı: En ucuz araba da gelse kullanmak ve şirketteki arkadaşlara kullandırmak için gayret sarf ederiz; ki bizim gözümüzden kaçan ayrıntıları bir başkası görüp bizle paylaşsın, biz de sizlerle paylaşalım.

    Hayatım boyunca bu otomobilleri kullanıp anlatmak için çalıştım. Şimdi “araba boş kalmasın diye” çıktığım pistte kaza yaptığım için yüzümü kızartacak değilim.

    Sürmeyi bilmiyor, tecrübesiz, acemi
    İki sene Destination Nürburgring‘e katılıp süperspor kovalamak sürmeyi bilmemekse, beş sene DSC kapalı M5 kullanıp tek kaza yapmamak tecrübesizlikse ya da 230 km/s’yle spin atan 500 küsur beygirlik bir 911’i tek hamlede piste geri sokmak acemilikse doğrudur, öyleyim 🙂 Zaten benim sürücülüğümü değerlendirmek, direksiyona 1 metre uzaktan araba kullandığını sananlara ve spor otomobillerle tek teması NFS oynamak olanlara kaldıysa, bu işi bırakıp internet cafe de açabilirim.

    Anlaşılmayan ya da anlamazlıktan gelinen bir konu var: Ben, özellikle pistte çekilen videolarda arabayı çizgide kullanmaya çalışmıyorum; şov yapıyorum. Bu iş tüm dünyada böyledir; izlenen ve merak edilen her zaman bir arabanın kayması ya da yoldan çıkmasıdır. Önceki videolardaki mübalağalı anlatımlar da bu oyunun bir parçası: Gazla, eğlen, heyecanlan ve heyecanlandır.

    Elbette ideali, bu şovu temiz hot lap‘lerle süsleyerek süre ölçmektir; ancak İstanbul Park yönetimi buna müsaade etmediğini aylar önce belirtmişti.


    Haset


    “Bir insan için hayallerini gerçekleştirememekten daha acı bir şey varsa, o da bir başkasının gerçekleştirdiğini izlemektir.”

    Her ayağımız tökezlediğinde oluşan ortamın özeti bu. Böyle bir olay için sayfalarca çekiştirilmek bir yandan da göğüs kabartıcı: Düşünsenize, otomobil basınında hemen her hafta birileri kaza yapar ama kimsenin umurunda olmaz; biz pistte kaza yapınca yer yerinden oynuyor.

    Toplantılarda OTOPARK’tan bahsederken hep aynı şeyi söylerim; 150 bin abonemiz var ama bizi takip eden insan sayısı bundan çok daha fazla. Başkaları gibi biz de araba test ediyoruz; ama etkimiz çok daha büyük. Bugün Türkiye’de en fazla izlenen ve tüketici tarafından ciddiye alınan tek otomobil yayını OTOPARK’tır. Gıybet edenler bile emin olun, yeni araba alacağı zaman bizim testlerimizi izleyip ona göre karar verecek 🙂


    Süreç


    Ford’la aramızda herhangi bir sorun yok; sponsoru oldukları üniversite konferansları son sürat devam ediyor. 6 Ekim’de İTÜ, 10 Ekim’de YTÜ, 18 Ekim’de Sakarya Üniversitesi’ndeyiz ve sene sonuna kadar en az iki okula daha gideceğiz. Ayrıca Ranger ile çok keyifli bir proje de yolda 🙂

    Öte yandan, GittiGidiyor ve Hürriyet ile içerik ortaklığı anlaşması yaptık: Bundan sonra bu mecralarda da bizim videolarımızı izleyebilecek, yazılarımızı okuyabileceksiniz 🙂 Önümüzdeki haftalarda üç dünya devi markayla daha ortaklık ve sponsorluk toplantısı yapacağız.

    OTOPARK.COM’u ve takipçilerini harika bir son çeyrek bekliyor. Hep birlikte bu ülkede yeni çığırlar açmaya devam!

    Sevgiler,

    And


    Otopark.com'dan alıntıdır.[/simage][/simage]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaLCoN^ -- 3 Ekim 2016; 21:30:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • otoparkın sitesinde kendi forumu var burası otopark forumu değil, artık fazla olmuyo mu kaçıncı konu bu. Kaza olmuş bitmiş, can kaybı yok çok şükür, geçmiş olsun der geçersin
  • Liseliler iş başında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • and a yav he tamam diyesi geliyor insanin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reddemons

    otoparkın sitesinde kendi forumu var burası otopark forumu değil, artık fazla olmuyo mu kaçıncı konu bu. Kaza olmuş bitmiş, can kaybı yok çok şükür, geçmiş olsun der geçersin

    Otopark.com u takip etmeyen burdan gören insanlar ne yapsın? Beğenmiyorsan girmezsin konuya arkadaşım. Kolundan tutup zorla okutmuyor kimse bunları. Herkes işine baksın iyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otopark.com piyasada teksiniz Allah daha beterini vermesin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ha bu arada fokus süper yol tutarcı arkadaşlar nerde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • And'ın egosu da kendinden büyük.Elestirenleride duyan zannecek onun haricinde kimse araba kullanmayı bilmiyor,kontra vermeyi birtek o biliyor,piste sadece o çıktı,herkes liseli nfs oynuyor.

    Dikkat edilirse testlerde ireksiyon hakimiyetinde hep bir gariplik,agresif kullanimda tedirginlik var.Gazlarken soğuk kanlı olamıyor.Bunu and ın kullanişina dikkat eden herkes görebilir.Sinan böyle değil mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi redbul_540 -- 3 Ekim 2016; 21:51:44 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konudan vardı zaten ne oldu ona?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amma olay oldu Brezilya dizisi gibi

    Kazadir olur parasini biz vermiyoruz gerisi

    Ford ve otopark i ilgilendirir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun umarız bir daha böylesi bir olay olmaz. Meyve veren ağaç taşlanıyor bu ülkede her zaman olduğu gibi, bazı hareketlerini saçma birçok testlerini isabetsiz bulsam da bu adamları destekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SezerDogan kullanıcısına yanıt
    Anlamadığım bir şekilden kaldırılmış.
  • Keşke Sinan ı bekleyip öyle çekselerdi.And Porsche testinde gördük zaten hala ego kasmış
  • redbul_540 kullanıcısına yanıt
    kesinlikle hocam and kirici sinan kesinlikle akici kullaniyor.uygun kelimeler bunlardir bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bunları bize anlatmasına gerek yok, bizim merak ettiğimiz kaza nasıl oldu,niye oldu, arabada ofsayt bir durum varmıydı,,,,, aynı kaza mesela bmw ile olsaydı olurmuydu yoksa rs te bir sıkıntı mı var ( youtube da rs drift modla ilgili bazı sıkıntılı durumlardan bahsediliyor) ,,, benim şahsi görüşüm rs le ilgili sıkıntılı bir durum olduğu, sponsorla ilgili tamamen duygusal nedenler yüzünden olayın ört bas edileceği,and'ın konuşmaması karşılığında masrafların ford tarafından ödenip olayın kapatılacağı yönünde




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi royal_flush_ -- 4 Ekim 2016; 3:25:03 >




  • Kan benim damar benim der gibi olmuş.
  • Gaza geldim NFS indirdim.
  • 10 numara bir OTOPARK takipçisiyim. Şu ana kadar And'a olsun Sinan'a olsun laf atanlara sonuna kadar karşı çıktım. Yaptıkları güzel şeye, izleyerek, tıklayarak, paylaşarak yardımcı olmaya çalıştım tekil bir kullanıcı olarak.

    Kaza haberini okuduğumda da oldukça üzüldüm.

    Yalnız And'ın kaleminden çıktığına inanmak istemediğim şu yazıyı okuyunca oldukça bozuldum.

    Bizler, sizleri aramızdan birileri olarak gördük, sevdik izledik.

    Okuduğum cümleler hiç aramızdan biri gibi değil.

    Neresinden bakarsan bak EGO akıyor AND.
  • bu olay niye bu kadar uzadı onu anlamıyorum. kaza yav sonuçta, dünyada ilk kez olan bir şey değil. önceki konulara yorum yapma gereği bile duymadım mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sleeper

    ha bu arada fokus süper yol tutarcı arkadaşlar nerde

    Selamın aleyküm
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.