Şimdi Ara

focusa helal olsun (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
2.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ankarada konya yolundan gölbaşına yaklaşınca tam gelmeden hafif eğimli tatlı sert virajlar vardır bilen bilir
    arkadaşım 2008 focus uyla 150 km hızla oraları döndü çok bariz yatma oldu ama önden arkadan gram kopma olmadı kalbim fırlıcaktı sankı acaip tırstım o günden sonra focusun yol tutuşuna hayran oldum. imzamdaki aracımla 100 km ile dönsem bariyerlere uçardım heralde
  • C sınıfında kullandığım ve aldığım yorumlara göre en iyi yol tutan araç bana C4 gibi geldi. C sınıfında her aracı kullandım bana göre

    1. C4 - civic
    2. Golf - bravo - astra - 308
    3. 307 - focus - lancer - corolla

    Kullandığım araçları ben böyle sıraladım tabi bu listede 1. sıradaki ile 3. sıradaki arasında uçurum kadar fark yok.
  • büyük geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    C sınıfında kullandığım ve aldığım yorumlara göre en iyi yol tutan araç bana C4 gibi geldi. C sınıfında her aracı kullandım bana göre

    1. C4 - civic
    2. Golf - bravo - astra - 308
    3. 307 - focus - lancer - corolla

    Kullandığım araçları ben böyle sıraladım tabi bu listede 1. sıradaki ile 3. sıradaki arasında uçurum kadar fark yok.



    C4 ün en iyi yol tutan olduğunu daha önce bir test editörünün yazdığını da görmüştüm,rakipleri Golf,Lancia Delta,Ceed.

    Ancak diğer söylediklerinize katılamayacağım.
  • Geçmiş olsun.Umarım bir daha böyle bir olayla karşılaşmazsınız.
  • Geçmiş olsun.Esp varmıydı focusunuz da ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    C sınıfında kullandığım ve aldığım yorumlara göre en iyi yol tutan araç bana C4 gibi geldi. C sınıfında her aracı kullandım bana göre

    1. C4 - civic
    2. Golf - bravo - astra - 308
    3. 307 - focus - lancer - corolla

    Kullandığım araçları ben böyle sıraladım tabi bu listede 1. sıradaki ile 3. sıradaki arasında uçurum kadar fark yok.



    Bunun üzerine sabaha kadar tartışırız.

    C4 gerçekten iyi yol tutan bir araba ama yanında 1.sıradaki Civic çok sırıtıyor :) Yanına Focus-Astra-Golf gelmeli. 2. sırada Bravo-308-Lancer (Hiç kullanmadım)- Civic, sonra da 307 ve Corolla. Bence :)




  • o virajda corsa ya da astra'nın savrulacağını nereden bildiniz? siz kahin misiniz? böyle bir yorum tamamen saçmalık. aynı virajı o araçlarla dönmüş ya da denemesini yapmış gibi söylüyorsunuz. o zaman bende şöyle diyebilirim. astra ile öyle keskin bir virajı kazasız döndüm ki focus ya da fiesta orada kesin savrulurdu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    C sınıfında kullandığım ve aldığım yorumlara göre en iyi yol tutan araç bana C4 gibi geldi. C sınıfında her aracı kullandım bana göre

    1. C4 - civic
    2. Golf - bravo - astra - 308
    3. 307 - focus - lancer - corolla

    Kullandığım araçları ben böyle sıraladım tabi bu listede 1. sıradaki ile 3. sıradaki arasında uçurum kadar fark yok.




    Bizde c4 var.Gerçekten sınıfının en iyi yol tutan araçlarından biri.Trafikte kaç defa büyü kazadan kurtardı beni.Aracın dengesini o kadar bozsam bile yine yolda tuttu.Yere çok sağlam basıyor ve esp görevini en iyi şekilde yerine getiriyor.KEndi sınıfında onun üstüne yol tutan araç tanımıyorum.Fazla abarttım gibi gelebilir ama sadece kullananlar bilir.




  • WRC SÜRÜCÜ SONUÇLARI:

    2001 Subaru Impreza
    2002 Peugeot 206
    2003 Subaru Impreza
    2004 Citroen Xsara
    2005 Citroen Xsara
    2006 Citroen Xsara
    2007 Citroen C4
    2008 Citroen C4
    2009 Citroen C4
    2010 Citroen C4 (devam ediyor)

    WRC MARKALAR SONUÇLARI:

    2001 Peugeot 206
    2002 Peugeot 206
    2003 Citroen Xsara
    2004 Citroen Xsara
    2005 Citroen Xsara
    2006 Ford Focus
    2007 Ford Focus
    2008 Citroen C4
    2009 Citroen C4
    2010 Citroen C4 (devam ediyor)

    WRC'de son on yılın tablosu yukarda. Bu durum acaba ne kadar ticari versiyonlarına yansıyor merak ediyorum...

    Yani yol tutuş açısından...
  • öncelikle geçmiş olsun arkadaşım
    gelelim yol tutuş mevzuuna
    her zaman söylerim sıradan sürücüler ve sıradan araçlar için yol tutuş aslında tam anlamıyla objektif bir veriden ziyade bir hissediştir.
    çünkü arabayı yoldan kopartmayı kafaya koyup sonuna kadar zorlamadan ve onu yoldan ayırmadan o aracın limitini kestirmek çok zor kaldıki aynı koşullarda bir başka aracıda deneme şansımız olmadığına göre tam olarak objektif verilerle değil o anda o aracın bize hissettirdiklerini başka bir ortamda başka bir araç ile yaşadıklarımız ile kıyaslayarak yorumlar yapıyoruz.ve çoğu zaman bir aracı uzun uzun kullanmadan aslında onun karakteristliğinide çözemiyoruz örneğin yumuşak süsppansiyonlu bir araç kullanırken aracın hafif yatıyor olması çoğu sürücüye o aracın kötü yol tuttuğu izlenimini veriyor.
    yukarıda söylediklerime istinaden bende c segmenti kullandığım arabaları kendi hissiyatım doğrultusunda kıyaslayayım.
    1- astra-focus
    2- golf-bravo
    3- corolla-megane-civic-i30-lancer
    ama bunlar en baştada dediğim gibi benim şahsi hissiyatımdır yani objektif bir test yapılsa sıralama ne ölçüde böyle olur bilmiyorum

    birde konuyu açan arkadaş focus yerine astra olsaydı durum vahim olurdu demiş her iki aracıda yakinen tanıyor olduğum için net konuşuyorum astra ile focusun yol tutuşu arasında zerre kadar fark ya vardır ya yoktur her iki araçta bence sınıfının en iyi yere basan aracıdır..
    birde mekanik anlamda sorunu olmayan iki aynı model ve aynı donanımda aracı ele alırsak bunların yol tutuşları arasındaki farkı etkileyecek tek şey lastiklerdir. ve sınıfının en iyi yol tutan aracına kötü,kabak,sertleşmiş bir lastik takalım kendi sınıfında orta sırada ama iyi lastiği olan bir araçtan daha kötü yol tutacaktır.




    Düzeltme: c4 ve diğer araçları kullanmadığım için sıralamama dahil etmedim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 19 Mayıs 2010; 20:21:28 >




  • Yol tutuşta kimse Alfadan bahsetmemiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: net_katil

    Yol tutuşta kimse Alfadan bahsetmemiş

    o allahın emri zaten söylemeye gerek yok
  • civic focus golf.. bu üç aracı kullanmış birisi olarak yol tutuşta sıralama yapmak gerekirse civic golf birbirine yakın fakat focus bu araçlara göre yol tutuşta çok üstün, nedenini bilmiyorum ama aracı biraz sert kullanınca focusun farkı anlaşılıyor..
    ani hareketlerde focus çok daha iyi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet


    quote:

    Orijinalden alıntı: net_katil

    Yol tutuşta kimse Alfadan bahsetmemiş

    o allahın emri zaten söylemeye gerek yok


    Abi şaka maka 159 nedir öyle yaw




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr


    quote:

    Orijinalden alıntı: samet


    quote:

    Orijinalden alıntı: net_katil

    Yol tutuşta kimse Alfadan bahsetmemiş

    o allahın emri zaten söylemeye gerek yok


    Abi şaka maka 159 nedir öyle yaw




    Gerçi Alfadan bahsetmemesi doğal herkesin. kaç tane var ki




  • ben pek anlamam ama lancia da alfanın kardeşi olduguna göre esp de mevcut aracıma güvenebilir miyim?i30a göre lancia delta yüksek oturma pozisyonuna sahip geçenlerde bir viraja hızlı girdim hiç öyle bir şey yaşamadım daha önce sanki savrulup gidicektim onu hissettim ama bir şey olmadı..yani esp o mu demek?viraja hızlı girersem sıkıntı vermez mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALPEREN A.

    ben pek anlamam ama lancia da alfanın kardeşi olduguna göre esp de mevcut aracıma güvenebilir miyim?i30a göre lancia delta yüksek oturma pozisyonuna sahip geçenlerde bir viraja hızlı girdim hiç öyle bir şey yaşamadım daha önce sanki savrulup gidicektim onu hissettim ama bir şey olmadı..yani esp o mu demek?viraja hızlı girersem sıkıntı vermez mi?

    esp o demek değil...o aracın yol tutuşuyla alakalı...esp eğer olduki araba kaydı yoldan çıkmaya meyillendi bu durumda esp devreye girer ve her tekere farklı uygun çekişi vererek aracı tekrar yola sokar yani kaymasını engeller ve kontrol tekrar sizde olur...esp devreye girdiğinde panelde uyarı verir bu yoksa esp devreye girmemiş demektir yani o durumda esp sizde olsa aynı şekilde dönecektir...
  • Focus çok iyi yol tutuyor itirazım yok ama bence dediğiniz durumda Corsada en fazla biraz arkadan kayardı, çok kolay toplardınız. Aynı araçtan bende var o yüzden böyle söylüyorum. Bugün hatta çok acayip açılı bir viraja biraz sert girdim, bir yandan arkadaşımla konuşuyordum, aslında kaymaması gerekiyordu o hızda, (özellikle arka lastiklerimin havası düşüktür normalden biraz) virajın açısı sanırım ters, arkadan kaymaya başladı, ESP devreye girdi (ben) ufak bir hareketle topladı. Focusun yol tutuşunu çok daha tehlikeli durumlarda daha iyi görürsünüz. Tabi bahsettiğiniz durum 100le giderken çok seri bir biçimde tam sağ tam sol yapmaksa o zaman toplaması zor şekilde sağlam kayar (arkadan) Corsa ve hatta çoğu araba. Astra ise zaten Focusla yol tutuş konusunda sürekli yarışmakta. İkiside çok iyiler. Astra H yi zorlamadım yada zorlanırken içinde bulunmadım ama Astra G ile sağlam zorluyordu arkadaşım, çok iyi yol tutuyor. Corsa ile yavaşça ama normalden çok hızlı bir şekilde geniş bir viraja girdiğimde o zamanda önden kayıyor. Keza kaygan zeminde tehlikeli şekilde kafadan kaymakta. Arkadan kayma genelde aracın dengesi önceden bozulmuşsa, sert kırılmışsa yada yolda bir bozukluk varsa yumuşak ve az bir şekilde oluyor. Bu arada ESP denmiş, bu durumlarda ESP sadece sizin yapacağınız işi yapar, kararında yapar, yanlış yapıp olayın büyümesine engel olur vs. Yoksa ufak tefek kaymalarda falan ESP olsada olur olmasada, kişi zaten refleksle toplar




  • Büyük geçmiş olsun
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.