Şimdi Ara

ford 1.0 lt ecoboost mu 1.6 tdci 115 mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
18.219
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • sen dizel al hocam 1 litrelik motor yeni geldi ve insanların ona güvenmesi için zaman geçmesi lazım 2.el de zarar etmemen açısından 1.6 çok daha mantıklı
  • eruzurm gibi soğuk bir iklimde yaşasaydınız hiç düşünmeden 1,0 ecoboost alın derdim.
  • bence ecobost daha mantıklı. Sonucta karavan, tekne vb baglayıp cekmeyeceksenız dızele gerek yok. Belkı ılerde ecobostada lpg takılırsa cok daha karlı olacaktır. Ama olaya ekonomık yonden bakılınca cruze benzınlı almak daha mantıklı. 10bın tl dırekt cebınızde kalır, lpglı bınersenızde 5 yılda 10bın daha cebınızde.. Kafanız ıyıce rahatlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehir içi değerleri neyse, ortalamada o kadar yakarsınız. tabi ilk 10bine kadar motor biraz daha fazla yakar ama dizelde 6 lt, 1.0 lt ecoboost'ta ise 6,5 lt olur yakıt ortalamanız, normal kullanımda.
    1.0 ltlik ecoboost yeni bir motor, kronik sorunları var mı henüz net değil, o yüzden ben olsam dizel alırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    eruzurm gibi soğuk bir iklimde yaşasaydınız hiç düşünmeden 1,0 ecoboost alın derdim.


    +1 evet bunu dusunmemıstım gorunce aklıma geldı. Soguk havada dızel tuketımı artar ve arabada gec ısınır yerınizden kıpırdamadan 10dk beklemenız gerekır. Lınea 1.3 dızelden bılıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ecoboost zaten binlerce km test edildi ve aldı o ödülü.
    Millet 1.0l olmasına ödül vermedi aracın.
    Artı arkasında ford gibi bir motor uzmanı firma var.
    Ford motorları gayet güçlü dayanıklı makinelerdir.
    Yakın zamanda lpg kitleri de piyasaya sürülecektir.
    Sonra garanti olayınız da var zaten.
    Ben olsam macera aramam 1.0 alırım.
    2. elde paraya çevireyim kafasıyla da araba alınmaz.
    Galerici değil,şoförüz biz.
  • Ben olsam temiz oldugundan kesin emin oldugum dizel motorlusunu tercih ederdim. Bazı arkadaslar serzenişde bulunmuş. Dizelinin sesi traktör diye. Psa grubu yeni nesil dizelleri benzinliler kadar sessizdir. Aracı kullanmadan ahkam kesmek olmaz. Gayet ekonomik ve sorunsuz kullanırsınız dizeli tercih ederseniz. Ayrıca Kayseri'de kıslar ciddi soğuk gecer ve ben 7 litreyi daha görmedim aracımda. Simdi ise 5,4 litre ortalama ile geziyorum. Eğer cok yol yapmam derseniz ecoboost ta mantıklı. Sıfır olması sizin açınızdan avantajlı. Sizin gibi km yapan birisi icin dizel tavsiyesi kuvvetle tercih sebebidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car_mat

    quote:

    Orijinalden alıntı: canozpinar

    Focus 3 1.6 TDCI HB sehir ici verisi 7.9 litre su an kardesimin arabasi. Tabi oyle 70 80 gitmiyor araba. Araba 2012 model 15.000 km'de.


    yani benzinlide alsam dizel de alsam tokadı yiycem kaçarı yok yani

    Açıkcası Tdci focusa 7.9 yaktırmak için gercekten çok agresif ya da acemi kullanmak lazım. Şirket aracı focus 90 bg özel aracım Mazda 3 115 bg istanbul trafiğinde bile 7.9 u gormedim. En yuksek hatırladığım 28 km ortalama hız ile 6.9 dur. Ama çok agresif kullanmadığımı eklemek isterim.

    Ben küçük hacimli motorlar bende steroid kullanmış sporcu imajı yarattığı için çok tercih edeceğimi sanmıyorum.




  • arkadaşlar ciddi kararsızlığıa düştüm
    başlığa bakılınca ortak bir fikir de yok.Dizel ve ecoboost diyen arkadaşların sayısı birbirine yakın..
    piyasadaki 2. el focusların çoğunluğunun şirket aracı veya kusurlu olması konusu benimde aklıma geldi..
    mesela şu anda bir araç var focus 1.6 tdci 115 style plus paketli
    araç henüz 12bin km de ve 45 bine veriliyor acil olduğu için bu fiyata diye eklenmiş.bu aracın sıfır fiyatı 58 binlerde 12bin km çok fazla da değil sorunsuz araç 45 e kadar düşürülür mü bilmiyorum.İkinci el araçlarda deneyimim yok ancak alırsam detaylı expertiz yaptırırım ..expertize yakalanmayacak ciddi kusurlar olabilir mi?işte asıl güvensizlik burada..

    1.0 lt ecoboost motora gelince.bu motor sizlerinde dediği gibi turbo ve şöyle bir haklı gerekçemiz var turbo motorlarla ilgili..
    ne kadar basarsan o kadar yakar..
    ford ise ürün gamı geniş büyük bir firma ..Ama şimdiye kadar dizel motorlarında bile olsun yakıt konusunda adı çıkmış bir marka..
    bu yüzden fordun test verilerine açıkcası güvenmiyorum.
    başta verdiğim hesap 20 bin km açıkcası benim için hayali bir km.İlerisini düşündüm şuraya şuraya gitsem şöyle şöyle yapsam diye ki (çoğunu yapamam bilirim)düz hesap 20 bin km dedim..Benim senede yapacağım 10 bin -15 bin km civarıdır..
    şu an beklemekteyim 1.0 lt motor eğer tutumlu çıkarsa dizele göre benim durumum için ağır basmakta.
    konunun sapmasını istemiyorum ancak çevremden c4 almam konusunda ciddi baskı görüyorum.
    kırsalda yaşadığım servislere uzak olduğum için bu aracında fransız olduğu düşünürsek pek alma taraftarı değilim açıkcası.ancak c4 ün daha ekonomik olduğu da ortada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: car_mat

    arkadaşlar ciddi kararsızlığıa düştüm


    hocam araç almak için çok aceleniz yoksa yıl sonuna kadar bekleyin hem o dönem daha fazla indirim alınabilir ayrıca o zamana kadar 1.0 alıp kullanmış birileri çevrenizde ya da forumda çıkacağı için kafanızdaki soru işaretlerini azaltmış olursunuz.
  • ikisi de güzel araca benziyor
    test sürüşü yapmadan almayın
  • Tahmin değilde tecrübemi paylaşayım.

    İstanbul trafiğinde Focus 3 TDCI 95ps ile 6,8LT yakıyorum.
    Klima açık,şehiriçi ve araç 4500km de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: werty_tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: car_mat

    arkadaşlar ciddi kararsızlığıa düştüm


    hocam araç almak için çok aceleniz yoksa yıl sonuna kadar bekleyin hem o dönem daha fazla indirim alınabilir ayrıca o zamana kadar 1.0 alıp kullanmış birileri çevrenizde ya da forumda çıkacağı için kafanızdaki soru işaretlerini azaltmış olursunuz.

    aynen kardeş
    haklısın bekleme kararı aldım bende..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huawéi

    Tahmin değilde tecrübemi paylaşayım.

    İstanbul trafiğinde Focus 3 TDCI 95ps ile 6,8LT yakıyorum.
    Klima açık,şehiriçi ve araç 4500km de.

    yani hesaptaki 6.5 focus için gerçekçi değer..
    temiz bulabilirim inşallh araştırıyorum
  • Bence DPF (Dizel Partikül Filtresi) değişim maliyetini de bir araştırın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Bence DPF (Dizel Partikül Filtresi) değişim maliyetini de bir araştırın

    evet 100 bin civarında değişmesi gerekiyormuş
    ve oldukça maaliyetli
    yalnız bir çözüm getirceklerini düşünüyorum açıkcası
    kimse çevre hesabı yaparak bir filtreye 4 bin tl vermez bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Sakin bir kullanım ile fabrika verilerine yakın sonuçlar elde etmek zor olmayacaktır. Yerinizde olsam ecoboost tercih ederdim, hem de kamyon sesi duymamış olurdum bu sayede.

    eğer ecoboost'ta videodaki gibi sese sahipse bence ses açısından pek fark yok
    http://www.youtube.com/watch?v=Ai20vJ7_zMI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Sakin bir kullanım ile fabrika verilerine yakın sonuçlar elde etmek zor olmayacaktır. Yerinizde olsam ecoboost tercih ederdim, hem de kamyon sesi duymamış olurdum bu sayede.

    eğer ecoboost'ta videodaki gibi sese sahipse bence ses açısından pek fark yok
    http://www.youtube.com/watch?v=Ai20vJ7_zMI





  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Sakin bir kullanım ile fabrika verilerine yakın sonuçlar elde etmek zor olmayacaktır. Yerinizde olsam ecoboost tercih ederdim, hem de kamyon sesi duymamış olurdum bu sayede.

    eğer ecoboost'ta videodaki gibi sese sahipse bence ses açısından pek fark yok
    http://www.youtube.com/watch?v=Ai20vJ7_zMI



    motorun dışındaki ses değil
    içeriye yansıttığı ses önemli
    1.0 lt test sürüşlerini izledim özellikle iç mekan sessizliğine sıkca vurgu yapılmış




  • yabancı forumlardan anladığım kadarıyla bu motor asla dizel motora rakip değil tabi ekonomi açısından..
    bu motorun rakibi 1.6 benzinli modeller.

    dizel ve diğer benzinli motorlara göre daha sessiz daha sarsıntısız olması avanta olarak gösteriliyor tabiki kullandığı teknoloji ve boyut..

    yoksa yakıtından bahsedilmiyor çevreci bir motor ama dizel ekonomisini yakalayamaz
    sadece ben az km yapıyorum konfor arıyorum çevreyede az zarar veriyim diğer benzinli araçlara görede az yaksın diyenlerin tercih edebileceği bir motor..

    avrupadaki fiyatlarını bilmiyorum ama türkiyede nerdeyse fiyat olarak dizeli yakalamış durumda bu fiyat politikasıyla çokta tercih edilmeyecektir bence.
    zira dizelin en boş donanımlısıyla bunun orta seviye donanımlısı aynı fiyat ekonomiyi düşünen direk dizel alır.
    cezbedici bir fiyatla işbaşı yapamadı belki aralık ayında kampanya fln tercih edilebilir duruma gelebilir.
    titanium fiyat listesinde gözükmüyor ama benim konuştuğum bayi sipariş alabiliriz fln dedi bilginiz olsun.



    buarada bir arkadaş yakında lpg kitide çıkar demiş bence yanılıyor böyle bir motora lpg kiti çıkması için aracın baya baya fazla satması lazımki lpg argesi başlasın diye düşünüyorum.(satamayacağı kesin)




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.