Şimdi Ara

Ford Focus 1.0 ecoboost inceleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
76
Cevap
3
Favori
17.076
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar daha önceleri konu açmıştım ford focus 1.0 motor mu corollo dizel mi diye sonuç olarak değerlendirmemizde çok km yapılmayacak olduğundan ve tamamen dış görünüşünü daha çok beğendiğimiz için bir de 0 olması avantajı ile ford focus 1.0 ecoboost 125 ps sedan modelini aldık daha doğrusu babam aldı. Çok fazla merak edildiği için ben de ilk deneyimlerimi yazayım dedim. Öncelikle belirtmek gerekirse iç tasarımın ve dışının ford focustan hiç bir farkı yok trend x donanım seviyesini aldık biz aracın dışarıdan görülen tek farkı arka sağ altta eco... technology tarzı bir şey yazması ve araç fordun almanya fabrikasında üretiliyor.

    Gelelim motoruna öncelikle 1.0 motordan beklenmeyecek kadar iyi bir çekiş gücü var, önceki araç 1.6 ford escorttu ve onunla kıyaslamamız hata olur ama bir referans olarak onu alırsak araç ondan kat kat daha iyi bir çekiş gücüne sahip. Hızlanmalar motoruna göre çok seri, araçta 4 kişi vardı ortalama kilo 75 kg. araçla hiç zorlanmadan 150 km hızını gördük ve zorlamadan orada bıraktık.

    Orta eğimde bir yokuş çıkarken aracın hızı 80 kilometreydi ve gazı verdiğimiz zaman 100 e kadar çıktı 5. vitese geçtik.. ve yine çok fazla zorlamadık ama anladığım kadarıyla çekişten yana bir sorun olmayacak gibi daha doğrusu 1.0 motor olarak değerlendirdiğimizde.. Belki bagaj doluyken ve dik yokuşlarda çekişten düşecektir ama benim bahsettiğim yine 1.0 motor teknolojisi. Araçtaki turbo olayı da tek kelimeyle harika bir şey aracın bir anda yükselttiği torku hissediyorsunuz.

    Gelelim bir diğer konu olan yakıt olayına, yol bilgisayarında değerler araç ilk alındığında çok fazla idi fakat kullandıkça düşmelerde yaşandı. Araç şu anda 100kmye yakın bir yol yaptı ve gözlemlediğim ortalama değerleri yazıyorum. 115 km 110 km hız da 2.5 devir göstergesinde bir miktar gittim ve yol bilgisayarında okunan değer 4.5 civarında sabitlendi. Şehir içinde ise şu anda 7 - 7.5 lt yakıt ortalaması gösteriyor. Ama dediğim gibi bu değerler çok yüzeysel ve bir süre sonra daha düzene gireceğini düşünüyorum.

    Aracın iç tasarımı veya dış tasarımı ile bir şey söylemiyorum, yukarıda belirttiğim gibi her şey normal focus trend x donanımı ile aynı. Onun haricinde sormak istedikleriniz varsa seve seve yanıtlayabilirim. En kısa zamanda da araçla ilgili resim paylaşımlarında bulunacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliozy -- 20 Eylül 2012; 12:32:37 >







  • Hayırlı olsun, şehiriçi 7,5lt çok iyi.
  • Yakıt tüketimi konusu biraz kafa karıştırıcı olmuş.

    Araç şu an 100 km'de.. 115 km uzun yol yaptınız. Şehiriçinde de 7.5 ortalama var??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Yakıt tüketimi konusu biraz kafa karıştırıcı olmuş.

    Araç şu an 100 km'de.. 115 km uzun yol yaptınız. Şehiriçinde de 7.5 ortalama var??

    anladığım kadarıyla yol bilgisayarı o an yaptığın hıza ve devre göre 100 kmlik yakıtı kendisi hesaplıyor yani böyle devam ederse diye.. 115 km de yaptığımız hız o hızda 5. viteste (araç 6 vites) devir 2.5 göstergesinde aracın yol bilgisayarı tarafından hesaplanan 100 kmlik yakıt miktarıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliozy

    quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Yakıt tüketimi konusu biraz kafa karıştırıcı olmuş.

    Araç şu an 100 km'de.. 115 km uzun yol yaptınız. Şehiriçinde de 7.5 ortalama var??

    anladığım kadarıyla yol bilgisayarı o an yaptığın hıza ve devre göre 100 kmlik yakıtı kendisi hesaplıyor yani böyle devam ederse diye.. 115 km de yaptığımız hız o hızda 5. viteste (araç 6 vites) devir 2.5 göstergesinde aracın yol bilgisayarı tarafından hesaplanan 100 kmlik yakıt miktarıdır.

    Alıntıları Göster
    Aracınızı güle güle, kazasız ve belasız kullanın; güzel ve tutumlu bir otomobil.

    Ancak bir konuda size pek katılamayacağım, çekiş konusunda Escort oldukça başarılı bir araçtır hafifliğinden ötürü, iki araç arasında abartılacak bir fark yok ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aracınızı güle güle, kazasız ve belasız kullanın; güzel ve tutumlu bir otomobil.

    Ancak bir konuda size pek katılamayacağım, çekiş konusunda Escort oldukça başarılı bir araçtır hafifliğinden ötürü, iki araç arasında abartılacak bir fark yok ortada.


    Alıntıları Göster
    Zamanla şehir içi tüketimi 7 litrenin altına düşecektir ekonomik kullanımda 6.5 litre gibi değerleri görmek bu motorda çok zor değildir diye tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Zamanla şehir içi tüketimi 7 litrenin altına düşecektir ekonomik kullanımda 6.5 litre gibi değerleri görmek bu motorda çok zor değildir diye tahmin ediyorum.

    Alıntıları Göster
    hayırlı olsun.

    kaputun altındaki fotoğrafları bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmosferik 8000rpm

    hayırlı olsun.

    kaputun altındaki fotoğrafları bekliyoruz.

    4 silindire göre baya boşluk olmuş aynı kasayı kullandığından dolayı şimdilik bunu söyleyebilirim ama en kısa zamanda çekip resimlerini paylaşacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aracınızı güle güle, kazasız ve belasız kullanın; güzel ve tutumlu bir otomobil.

    Ancak bir konuda size pek katılamayacağım, çekiş konusunda Escort oldukça başarılı bir araçtır hafifliğinden ötürü, iki araç arasında abartılacak bir fark yok ortada.


    Yeni focusu kullandınız mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliozy

    Arkadaşlar daha önceleri konu açmıştım ford focus 1.0 motor mu corollo dizel mi diye sonuç olarak değerlendirmemizde çok km yapılmayacak olduğundan ve tamamen dış görünüşünü daha çok beğendiğimiz için bir de 0 olması avantajı ile ford focus 1.0 ecoboost 125 ps sedan modelini aldık daha doğrusu babam aldı. Çok fazla merak edildiği için ben de ilk deneyimlerimi yazayım dedim. Öncelikle belirtmek gerekirse iç tasarımın ve dışının ford focustan hiç bir farkı yok trend x donanım seviyesini aldık biz aracın dışarıdan görülen tek farkı arka sağ altta eco... technology tarzı bir şey yazması ve araç fordun almanya fabrikasında üretiliyor.

    Gelelim motoruna öncelikle 1.0 motordan beklenmeyecek kadar iyi bir çekiş gücü var, önceki araç 1.6 ford escorttu ve onunla kıyaslamamız hata olur ama bir referans olarak onu alırsak araç ondan kat kat daha iyi bir çekiş gücüne sahip. Hızlanmalar motoruna göre çok seri, araçta 4 kişi vardı ortalama kilo 75 kg. araçla hiç zorlanmadan 150 km hızını gördük ve zorlamadan orada bıraktık.

    Orta eğimde bir yokuş çıkarken aracın hızı 80 kilometreydi ve gazı verdiğimiz zaman 100 e kadar çıktı 5. vitese geçtik.. ve yine çok fazla zorlamadık ama anladığım kadarıyla çekişten yana bir sorun olmayacak gibi daha doğrusu 1.0 motor olarak değerlendirdiğimizde.. Belki bagaj doluyken ve dik yokuşlarda çekişten düşecektir ama benim bahsettiğim yine 1.0 motor teknolojisi. Araçtaki turbo olayı da tek kelimeyle harika bir şey aracın bir anda yükselttiği torku hissediyorsunuz.

    Gelelim bir diğer konu olan yakıt olayına, yol bilgisayarında değerler araç ilk alındığında çok fazla idi fakat kullandıkça düşmelerde yaşandı. Araç şu anda 100kmye yakın bir yol yaptı ve gözlemlediğim ortalama değerleri yazıyorum. 115 km 110 km hız da 2.5 devir göstergesinde bir miktar gittim ve yol bilgisayarında okunan değer 4.5 civarında sabitlendi. Şehir içinde ise şu anda 7 - 7.5 lt yakıt ortalaması gösteriyor. Ama dediğim gibi bu değerler çok yüzeysel ve bir süre sonra daha düzene gireceğini düşünüyorum.

    Aracın iç tasarımı veya dış tasarımı ile bir şey söylemiyorum, yukarıda belirttiğim gibi her şey normal focus trend x donanımı ile aynı. Onun haricinde sormak istedikleriniz varsa seve seve yanıtlayabilirim. En kısa zamanda da araçla ilgili resim paylaşımlarında bulunacağım.

    Ford'un sitesinde 1.0 motor focus'un fiyatını göremedim. Yanlış mı anladım konuyu?

    http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/fiyat-listesi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    Ford'un sitesinde 1.0 motor focus'un fiyatını göremedim. Yanlış mı anladım konuyu?

    http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/fiyat-listesi

    Var
    Trend X 1.0L EcoBoost 125PS 5K 45.275 TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VirtualWorld

    quote:

    Orijinalden alıntı: coderMX

    Ford'un sitesinde 1.0 motor focus'un fiyatını göremedim. Yanlış mı anladım konuyu?

    http://www.ford.com.tr/otomobiller/focus/fiyat-listesi

    Var
    Trend X 1.0L EcoBoost 125PS 5K 45.275 TL

    Alıntıları Göster
    Aracınız hayırlı olsun.Motor bir de uzun ömürlü olursa tadından yenmez.

    Aynı motor yeni Mondeo'da nasıl bir performans sergileyecek acaba...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atmosferik 8000rpm

    hayırlı olsun.

    kaputun altındaki fotoğrafları bekliyoruz.

    hayırlı olsun arkadaşa katılıyorum kaput içi fotoğraflarını bende merak ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sipiralli

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aracınızı güle güle, kazasız ve belasız kullanın; güzel ve tutumlu bir otomobil.

    Ancak bir konuda size pek katılamayacağım, çekiş konusunda Escort oldukça başarılı bir araçtır hafifliğinden ötürü, iki araç arasında abartılacak bir fark yok ortada.


    Yeni focusu kullandınız mı?

    Evet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sipiralli

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Aracınızı güle güle, kazasız ve belasız kullanın; güzel ve tutumlu bir otomobil.

    Ancak bir konuda size pek katılamayacağım, çekiş konusunda Escort oldukça başarılı bir araçtır hafifliğinden ötürü, iki araç arasında abartılacak bir fark yok ortada.


    Yeni focusu kullandınız mı?

    Evet

    Alıntıları Göster
    Bu motoro da mı "fındık motor" diyecekler?

    Eğer kuruyemişten gidiyorsak; buna da "ceviz motor" diyebiliriz. Sağlam çıkarsa da "çetin ceviz motor" deriz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadillaccts

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmosferik 8000rpm

    hayırlı olsun.

    kaputun altındaki fotoğrafları bekliyoruz.

    hayırlı olsun arkadaşa katılıyorum kaput içi fotoğraflarını bende merak ediyorum.

    Alıntıları Göster
    Güle güle kullanın hayırlı olsun

    1 litre akıllara zarar

    daha önce 1.4 motorlu 1.2 motorlu araçlarım oldu şikayetlerim çekiş kaybı idi..


    en son Muharrem kardeşimin 1.4 İnsignia sında bir yolculuğum oldu

    gözlemlemlerim giderken 4 yolcu gelirken 5 yolcu ile Bursadan.

    objektif yorumum motorun çok bağırdığı idi evet bizde zorladık

    dikkat ettiğim zorlamadık derken yeni olması mahiyetinde sanırım ya zorlarsak ne olacak bence ürküyor insan böyle bir motor durumu için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    Güle güle kullanın hayırlı olsun

    1 litre akıllara zarar

    daha önce 1.4 motorlu 1.2 motorlu araçlarım oldu şikayetlerim çekiş kaybı idi..


    en son Muharrem kardeşimin 1.4 İnsignia sında bir yolculuğum oldu

    gözlemlemlerim giderken 4 yolcu gelirken 5 yolcu ile Bursadan.

    objektif yorumum motorun çok bağırdığı idi evet bizde zorladık

    dikkat ettiğim zorlamadık derken yeni olması mahiyetinde sanırım ya zorlarsak ne olacak bence ürküyor insan böyle bir motor durumu için.






    aracın gerek yeni olmasından gelen acemilik gerek yol şartları dolayısı gerekte 150 km hızın bir yerde yeterli olması sebebi ile daha fazla çıkmadık ama dediğim gibi araç bu sırada çekil olarak zorlanmadı bile.. yokuşta çekiş için ise ne desem yalan olur çünkü tam olarak deneyebileceğimiz bir ortam oluşmadı ama orta eğimli bir yokuşta 100 km hıza hiç zorlanmadan araç çıktı. kendi fikrimde bu hızların yeterli olduğu sonuçta rally arabası değil aracı zorlamamızın bir sebebi de bu aslında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliozy -- 20 Eylül 2012; 19:25:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Aracınız hayırlı olsun.Motor bir de uzun ömürlü olursa tadından yenmez.

    Aynı motor yeni Mondeo'da nasıl bir performans sergileyecek acaba...


    motor ömrüne güvenemediğimiz için benim de ısrarım ile babam araca 2 yıl daha garanti yaptırdı şu anda garanti süresi 5 yıl en azından içimiz çok daha rahat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cadillaccts

    quote:

    Orijinalden alıntı: atmosferik 8000rpm

    hayırlı olsun.

    kaputun altındaki fotoğrafları bekliyoruz.

    hayırlı olsun arkadaşa katılıyorum kaput içi fotoğraflarını bende merak ediyorum.


    kaput altı resim çekmem biraz zor şu an için affınıza sığınıyorum ama ilk fırsatta çekeceğim birazdan da dışarıdan 1-2 resmini koyacağım akşam yemeğinden sonra merak eden arkadaşlar için..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliozy

    quote:

    Orijinalden alıntı: causeandeffect

    Aracınız hayırlı olsun.Motor bir de uzun ömürlü olursa tadından yenmez.

    Aynı motor yeni Mondeo'da nasıl bir performans sergileyecek acaba...


    motor ömrüne güvenemediğimiz için benim de ısrarım ile babam araca 2 yıl daha garanti yaptırdı şu anda garanti süresi 5 yıl en azından içimiz çok daha rahat


    Allah Allah,yazdıklarım çıkmamış mesajda.Neyse tekrar yazayım,garantiyi uzatmakla çok iyi etmişsiniz motor rengini 5 yılda belli eder zaten.En kötü 4 yılı doldurmadan garantili olarak satarsınız çok başınızı ağrıtırsa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DolceVita. -- 20 Eylül 2012; 20:05:23 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.