Araba eşimde. Ben kullanırsam telefon ve klima komutlarını kullanıyorum. Orjinal SYNC sistem her zaman daha iyidir ama FORDlara sonradan yatırdığınız parayı geri alamıyorsunuz . Maliyeti düşürmek faydalı olabilir. Android almaya karar verirseniz mümkün olduğunca yeni işlemcili , mümkün olduğunda yüksek android sürümlü, mümkün olduğunca yüksek RAM ve hafızalı cihaz alın. Çünkü bunlara android güncellemesi gelmiyor. Fakat doğal olarak play store da uygulamalara güncelleme geliyor ve bir süre sonra hafızaları resmen şişiyor. Android mikrofonunu güneşliğin oralara bir yerlere takıyorlar. Kalite kötü değil de kablo ve mikrofon görünmesi hoş olmuyor. Androidlerin çoğunda torpidoya bir de USB koyuyorlar. Bu da güvenlik kamerası takacaksanız ona elektrik vermek için iyi bir yer. Kablosu görünmemiş oluyor. |
Ford Focus 4 (Focus mk4 2018 ve Sonrası) (10. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: neoplan08
Hocam vavacarsta fiyatlandırın ona göre değerlendirirsiniz.Vavacars biraz yüksek fiyat veriyor. Oraya gittiğinizde allem edip kallem edip fiyatı düşürüyor diyorlar.
-
Merhaba, bir şey sormak istiyorum. 1.5 benzinli Focus'lardaki otomatik vites nasıldır? Tam otomatik vites mi bu yoksa önceki kasalarda kullanılan Powershift mi?
-
Bildiğim kadarıyla powershift değil tork konvektörli bir şanzıman. -
quote:
Orijinalden alıntı: B.A.LMerhaba, bir şey sormak istiyorum. 1.5 benzinli Focus'lardaki otomatik vites nasıldır? Tam otomatik vites mi bu yoksa önceki kasalarda kullanılan Powershift mi?
Focus 4teki 3 silindir atmosferik 1.5 litre benzinli motorda kullanılan otomatik vites, Ford-Gm ortaklığı ile yıllardır üretilen sorunsuz ama biraz verimsiz, tork konvertörlü klasik otomatik şanzımanların , 2017de üretimine başlanan nispeten modern revize edilmiş bir versiyonu olan 6F15 kodlu şanzımandır.
-
@neoplan08 @x-rayted zaten performans aramıyorum ben, problemsiz olması daha önemli bence. Focus 3 1.6 benzinli powershift kullandım. Probleme rastlamadım ama bana konforsuz gelmişti özellikle kalkarken 30-40 a gelene kadar titreşim yapıyordu. Tam otomatik olsun az biraz fazla yaksın ama problemsiz olsun. Sevdim ben bu özelliği.
-
Belirtildiği üzere tork konvertörlü bir şanzıman ve benim olmazsa olmazım da buydu zaten. 2020 model aracımla16.000km yi geçtim herhangi bir sorun yaşamadım. Sadece şanzımanla ilgili değil genel olarak hiçbir sorun yaşamadım.
-
Merhaba arkadaşlar
Focus maalesef güvenlik konusunda en yakın rakiplerine karşı ( civic ve coralla) sınıfta kalıyor. Aşağıdaki inceleme bu konuda size fikir verecektir.
Hepinize güvenli sürüşler
Bahattin AKKAYAyoutubeFord Focus ile Honda Civic i crash testlerini inceleyerek birbirleri ile karşılaştırdık. Focus mu daha sağlam yoksa Civic mi? sorusunun cevabını verdik. Ayrıca NCAP sonuçları ve small overlap sonuçları arasındaki uçurumuda konuştuk. Song: Egzod, Maestro Chives, Neoni - Royalty [NCS Release] Music provided by NoCopyrightSounds Free Download/Stream: http://ncs.io/Royalty Watch: http://youtu.be/C5fLxtJH2Qs #fordfocus #hondacivic #ncap #aracincelemehttps://www.youtube.com/watch?v=0SJVvhNUb88&feature=youtu.be -
Aracı kullanıyorum 4000 km oldu, çok memnunum.
-
Bu aracın otomatiğinin hantal olduğu söyleniyor, turbo da olmadığı için çekişi sıkıntılı deniyor, kullananlar bu yoruma katılıyor mu? -
Benimki dizel otomatik ST line. Hantal değil.
1.5 atmosferik olan zaten başlıca LPG çevrimine uygun olduğu için getirildi. Performans kaygısı yok Kullanmadım bilmiyorum.
-
Dizel otomatik iyidir, güçlüdür. Ben atmosferik olanı kastettim 👍 -
Hiç hantal bir araç değil. Tabi dizel otomatik için konuşuyorum. 0-100 10 sn bu aracın fabrika verisi. -
Otomatik vitesli versiyonunda manuel vitesli olana kıyasla tork konvertörlü şanzımandan dolayı az bir hantallaşma var. Manuel viteslisi daha performanslı.
Yeni 1.5 ti-vct motor daha az yakıyor. (Manuel şehir içi-şehir dışı ort.karma tüketim 6.5lt/100km) Alt devir bandında (~135nm/2000rpm) motor tork unun neredeyse tamamına yakınını verebildiği için performans olarak da yakıt olarakta oldukça iyi. Doğru vites seçimiyle rampada veya sollamada herhangi bir problem olmuyor. Bilgi açısından tork ve güç eğrileri grafiğini ekledim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szm428 -- 22 Nisan 2022; 11:29:36 >
-
Performans beklentisi olanı üzebilir ancak eşim için aldığımız benzinli otomatik aracı 250km'dir kullanıyorum bence şehir içi ve temkinli şehir dışı kullanımda yeterli bir motor performansı var. Atmosferik motor ve tork konventörlü şanzımana rağmen yakıt tüketimi fena sayılmaz ( 1.6TDI Superb ile 5.5lt tüketim ile yaptığım ev-iş mesafesini bu motor ile 6.5lt ile tamamladım )
Motor gücü ne ise tüm devirlerde aynı performansı veriyor olması güzel, şehir içinde ara hızlanmalar gayet yeterli, alt devirlerde ölü sonradan canlanıyor gibi bir durumu yok. Ancak dizel motorlardaki tork da yok tabi. Superb ile araç dolu/rampa var demeden sollamaya çıkabilir hissederken bu araçta muhtemelen daha temkinli olurdum.
Şanzıman olarak bence bir eksisi manuel vites değiştirememek(kulakçık veya vites kolunda maalesef +- yok ) Belki güç isteyenler Sport modunda kullanarak bu durumu telafi edilebilir...
-
Benim 2014 1.6 132 hp benzinli tüplü corolla 0-100 ü 9,5 sn. Focus 1.5 benzinli buna göre hantaldır tahminimce. -
8 Speedyoutube2020 Ford Focus mk4 1.5 Ti-VCT 123 Hp VS 2020 Honda Civic 1.6 İ-Vtec 125 Hp 0-100 Race #civicvsfocus #fordfocusmk4 #8speed -https://www.youtube.com/watch?v=ORdDiLkBU0Q&ab_channel=8Speed8 SpeedyoutubeHonda Civic 1.6i VTEC 125 Hp VS Toyota Corolla 1.6 132 Hp 0-100 Race #civicvscorolla #corolla132hp #8speed -https://www.youtube.com/watch?v=yF5OpI6ggYs&ab_channel=8Speed
Direkt focus ile toyota karşılaştırması olmasada. Bu videoların bu hususta size fikir verebileceğini düşünüyorum.
3 Silindirli Corolla | 1.5 123 Hp Corolla Vs 1.6 132 Kapışması | Acceleration | Otomobil Günlüklerim 546.sn
https://www.youtube.com/watch?t=546&v=wL9lMycqFtQ&feature=youtu.be
2021 Toyota Corolla 1.5 125 hp Dream MultiDrive-S 0-100-190 Hız testi Otomatik
https://www.youtube.com/watch?v=KaVPKX-jLdg&ab_channel=HanGaraj
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szm428 -- 27 Ekim 2021; 15:10:31 >
-
Otomatik/benzinli aracımla 18.000km'yi geçtim. Aracın tek hantallığı uzun yolda sollamalarda kendini gösteriyor. Aynı durum 1.0 turbo motorlu olan bir önceki aracımda da geçerliydi. İyi performans için 1.5 turbo ya da 2.0 atmosferik 150hp+ motor gerekli.
Rampaları başarıyla tırmanıyor. Örnek vereyim: Elmadağ rampalarını bagajsız 5 kişiyle ve spor sürüş modunda max tork devri olan 4500d/d'da 100km/h, max güç devri olan 6500d/d'da 120km/h hızla tırmanıyor.
İlk yıl 14.000km'si şehiriçi (Ankara), 2000km'si şehirdışı olmak üzere 16.000km yakıt ortalaması 7.4 litre oldu. Bu sene trafik daha yoğun olduğundan 8 litreye yükselmesini bekliyorum.
Sedan olmasına rağmen şehiriçi kullanımı çok rahat bir araç.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi plf -- 28 Ekim 2021; 11:41:19 > -
Şanzıman çok iyi cvt den sonra çok çok iyi geldi bana. Birde dizel motor psa nın değilmiş artık. Yepyeni bu farkı düşük devirlerde anlayabiliyorsunuz. Focus 3 kullanmıştım. Birde kimse bahsetmemiş ama araçta sıvı soğutmalı intercoler var. Üst segmentin bir özelliğidir bu.
Son olarak muz şeklinde arka amortisörler bağımsız süspansiyonu aratmıyor.
Eksi özellikleri;
Arka kısımda klima havalandırması olmaması
Arka kol dayamanın olmaması
Birde kokpit güzel ama kadranlar daha iyi olabilirdi
30.000 km küsür sonrası eski bir civic kullanıcısı olarak çok memnunum. Keyif veren bir sürüşü var Pişmanlığım ise sunroof almamak -
2018 model 2019 Mayısında satın aldığım dizel otomatik ST line ım var.
2020 Mayısta aldığım yer Şahsuvaroğlunda 1. yıl bakımına girdim.
2021 haziranında, şahsuvaroğlu kapatılınca zar zor randevu bulup , otokoç ataşehirde bakıma girdim araba 21 binde idi.
10 bin daha yaptım . Şu ana araba 30500 de yağ değişimi zamanı geldi uyarısı veriyor. yağ ömrü 15000 değil mi (zaten astıkları kağıtta bir sonraki yağ değişimi 2022 Haziran veya 36 bin km yazıyor) dolayısıyla 36binde vermesi gerekmez mi, 1 yıl da dolmadı. Bu otokoç zaten sıfır memnuniyet telefonları dahi açmıyorlar. Bakımda hoparlör cızırtısı ile ilgili olan bir TSB yi uygulamalarını istedim arabada o sorun var. Dalga geçer gibi yapmamış arabanın müzik ayarlarını katledip (fabrika ayarlarına geri getirip ) arabayı öyle teslim ettiler. Koç adını da rezil ettiler.
Neyse yağ uyarısını kendim sileyim dedim. Arabanın kitapçığının 544 . sayfasında ayarlar/araç bakımı/yağ ömrü kısmında sıfırlama yap diyor. Benim arabada böyle bir yer yok.. SAÇMALIK !!!
Gene internette bakındım. Klasik forda has Voododoo dansı yapar gibi acaip kombinasyonlarla uyarıyı silinebiliyormuş sildim. Ford sahibi olmak artık iyice sinir bozucu olmaya başladı. İstanbul anadolu yakası E5 aksında Acıbademden sonra ford plaza yok yahu..Araba sattıkları binlerce kişi nereye gidecek hiç bir çözüm sunmuyorl KOç lar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X