Şimdi Ara

Ford Focus 4 (Focus mk4 2018 ve Sonrası) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
278
Cevap
27
Favori
50.069
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bluescience B kullanıcısına yanıt

    Merhaba bende 2 ay önce focus mk4 tdci otomatik sedan kasa araç aldım, malesef bazen özellikle alt devirlerde, 40-45 km hizlarda, gazdan ayağı çekince bi dalgalanma oluyo... Gazı güçlü verince bi sıkıntı yok.. Citroën c4 mcp şanzıman dan geçtim, baya canımı sıkmaya başladı bu durum..

    Bir de ekranda ben vitesin kaçıncı viteste olduğunu gösteren bi yer bulamadım..

    Benim aracım "L" modu olanlardan bu arada....

  • ytkn Y kullanıcısına yanıt

    otomatik focus bilmiyorum ama hangi mod da kullanıyorsunuz.. eco ise normal moda alıp deneyin..

    birde focus forumumuz var oraya da yazabilirsiniz..

    tire işaretlerini kaldırın..


    foc-us-clu-btr.-com

  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Genelde normal modda kullanıyorum, zaten direk normal mod aktif oluyor.. Ama hem eco mod hemde sport modda da kullandım aynı..

    Benim kafamı karıştıran şu ; şanzıman da sorun olsa her vites değişiminde, ya da sadece 1. 2. Viteste herzaman sallantı yapar heralde.. Ama gaza güzel basınca yapmıyor.. Özellikle gazdan ayağı çekince ileri geri yapıyor hafif..
    Valla bunun içinde Bi ustaya gidip sormaya korkuyorum.. Masraf açarlar diye...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ytkn -- 27 Nisan 2024; 19:27:3 >
  • ytkn Y kullanıcısına yanıt

    bence gazdan ayağı çekince yapması çok problem değildir.. manuellerde yapar.. mesela benim f3 1.0 motor.. sabah ilk kalktıktan sonra hafif ileri atak dur atak gibi yapardı..ilk 200 mt de.. yeni aldığım 1.0 da aynı..

    siz ise yazılım güncellemesi var mı diye servise sorabilirsiniz..

  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam, banada öyle gibi geliyor.. Daha önce dsg, eski kasa tam otomatik focus lancer otomatik en son citroen yarı otomatik kullandığım için, onlarda böyle bişey yaşamamıştım garip geldi sadece..

    Ama dediğinizi bi sorucam servise..
  • Merhaba, mk4 kasayı tavsiye eder misiniz. 1100-1200 aralığında 2020 model 1.5 dizel otomatik titanyum paket almayı düşünüyorum. Konforu nasıl, arka koltuklar rahat mı. Bütçeyi biraz daha zorlayıp 2022 model makyajlı kasa trend x almak daha mı mantıklı?
  • Phantom7 P kullanıcısına yanıt

    makyajlı kasa alınacaksa büyük ekrana sahip stil yada x paket tercih edilmeli.. araba iyi zaten ama emisyondan dolayı gücü düşürüldü.. ilk kalkış zayıfta olsa (gaza köklemediğinizi varsayıyorum) yürürken sorun olacağını sanmam. bu tür soruları foc-usc-lubtr.-com a yazabilir yada mesajları okuyabilirsiniz. - ler yok.


    ben hep 1.0 manuel focus kullandım 2013 den beri.. ş.içi yakıtı iyidir.. ş.dışı ise hıza ve yolcu ağırlığına göre değişir. az yükte az çok yükte ve hızda 1.5 motorlara göre çok yakar.


    otomatik şanzımalar iyi sanırım ama pejo-citroen-opel deki 8 ileri kadar iyi değiller diye biliyorum

  • Ford Focus (2018-... mk4 ve mk4,5) 1.5l ti-vct dragon ve 1.0l ecoboost benzinli motorlarda sae 5w-20 , wss-m2c948-b şartnamesini sağlayan yağlar kullanılması elzemdir. Aksi takdirde yağ içerisinde bulunan triger kayışında bakım zamanından önce, daha erken yıpranmalar görülmesi ve kopması muhtemeldir. Muhakkak dikkat edelim.


    Bu hususta şikayetleri incelediğimizde; ortak özelliklerinin yetkili servis dışında bakım yaptırmaları ve yağ şartnamesine (muhtemelen) dikkat etmedikleri olduğunu görüyoruz. (teknik şartnamelere, hususlara dikkat etmek koşuluyla istediğiniz yerde bakım yaptırabilirsiniz.)


    1.5l ti-vct dragon ve 1.0l ecoboost motor kontrol ünitelerinde firmware (yazılım) güncellemeleri mevcut bunları servislerde yaptırmanız menfaatinizedir, aracınız daha iyi çalışır, farklılaştığını hissedersiniz ve size hizmet eder. değişiklikler sizi memnun edecektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi szm428 -- 17 Mayıs 2024; 22:10:18 >




  • Phantom7 P kullanıcısına yanıt
    Hocam 2020 model Focus 8 ileri otomatik kullanıcısıyım. İç genişliği ve sürüşü çok zevkli. Ben 1.90 boyunda adamım koltuk biraz arkada kullanırım, arka tarafta babam çok rahat ve diz mesafesinde boşluk kalacak şekilde yolculuk yapabiliyor. Araç ayrıca genişliği de çok iyi. Uzun yolda çok basmazsanız 4.5 lt /100 km ortalama yakıyor
  • Merhaba,


    2023 focus kullanıcısıyım, manuel vitesinde 1-2 vites geçişlerinde ya da boşta sol sağ yaptığımda ses var, bu tarz bir durumla karşılaşan var mı?


    Videoda ki gibi bir ses.



    DATDesignyoutube
    2015 Focus, developed shifter squeak shortly after purchasing.
    https://www.youtube.com/watch?v=MZZR59ytAzQ
  • MIKE CHECK kullanıcısına yanıt

    hiç duymadım bu zaman kadar. ama aşağıda bulunan kauçuk malzeme varsa onun sesi mi, metal ses mi anlamıyorum. kronik bir sorun ise servis bilir ama dediğim gibi hiç duymadım.

  • mdmrx M kullanıcısına yanıt

    Cevap için teşekkür ederim hocam.

  • Merhaba 2021 dizel focus yağ ve yağ filtresi değiştirdik. Yağ basıncı düşük uyarısı verdi 3 kere filtre değiştirdik gene uyarı gitmedi. 0-30 castrol yağ kullanıldı acaba araçta daha önceden 5-30 mu kullanıldı bu yüzden araç 5-30 yağ mı istiyor bilgisi olan. Usta 5-30 takarız dedi don çare

  • Usta dedi ki yağdan olmaz dedi şimdi de. Yağ soğutucusu arızalanmış galiba. Araç altı da biraz yağlıydı zaten. Muhtemelen oradan geliyor sızıntı. Yeni yağı da görünce galiba viskozite çoğaldı ve dolayısıyla sızıntı çoğaldı basınç azaldı. Yarın parça gelecek. Sonuçları yazarım. Bilgisi olan arkadaşlar yine de düşüncelerini yazarsa sevinirim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sbs03

    Usta dedi ki yağdan olmaz dedi şimdi de. Yağ soğutucusu arızalanmış galiba. Araç altı da biraz yağlıydı zaten. Muhtemelen oradan geliyor sızıntı. Yeni yağı da görünce galiba viskozite çoğaldı ve dolayısıyla sızıntı çoğaldı basınç azaldı. Yarın parça gelecek. Sonuçları yazarım. Bilgisi olan arkadaşlar yine de düşüncelerini yazarsa sevinirim.

    eğer sızıntının kaynağı belli değilse fiziki olarak, kartel sökülüp yağ pompası filtresine bakılır.. filtre sağlam ise yağ pompasından şüphelenilir.

    yağ numarasının değişmesi yağ basıncını etkilemez..

    ford benzinlide 5-20..dizelde 5-30 kullanır normalde..

    aracınızın kılavuzunda onay numarası vardır. hangi marka yağ konursa konsun ford onay no kontrol edilse iyi olur.

  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Usta yağ soğutucusunu çıkartırken soğutucunun ucunda bulunan yağ filtresi yuvasının içindeki gözle görülen metalin altındaki plastik yuvarlak ortası delik (donat gibi) malzemenin yerinden çıkmış olduğunu görmüş ve yerine takmış. Böylelikle arkadaşlar bu modelde böyle bi sıkıntı oluyormuş aman filtre değişiminde dikkat bu yüzden motor indiren ustalar bile olmuş. Nihayetinde sorun masrafsız halloldu
  • sbs03 S kullanıcısına yanıt

    sorunun çözümüne sevindim ama yağ filtresi değişiminde yağ soğutucu ile ne işi varmış ustanın onu anlamadım. filtre değişiminde sadece filtre çıkar, soğutucuyu neden çıkarmış acaba.

  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Filtrenin takıldığı yuva bunlarda soğutucuya bağlı
  • sbs03 S kullanıcısına yanıt

    onu anladım da.. "soğutucu çıkarırken" diye yazmışsınız da.. soğutucu sabit durup üzerinde ki filtre değişmiyor mu sadece?

  • mdmrx M kullanıcısına yanıt
    Soğutucu sabit evet ama yuvada bulunan malzemeler filtre çıkınca serbest kalıyor takarken yerinde mi değilmi düzgün mü diye kontrol gerekiyor yoksa basınç sensörü ikaz lambası yanıyor. Nerden olduğunu bulmak çok zor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sbs03 -- 23 Ağustos 2024; 14:6:51 >
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.