|
Bildirim
|
Maliyet kaygısıyla bağımsız süspansiyondan vazgeçip tüketiciyi aptal yerine koyduğu torsiyon çubuklardan sonra çöp oğlu çöp bir araçtır.
|
Fiyatı ve TR'deki saçma donanım eksikliklerini bir kenara bırakırsak yeni Focus hem C-HB, hem de C-sedan sınıfta segmentinin en iyi aracı.
- En iyi motor+şanzıman kombinasyonu var. Çift kavramalılar gibi bozulmaya meğilli değil. Gücü çok iyi aktaran ve oldukça verimli, tork konvertörlü, sorunsuz şanzıman var üstünde. - Sürüş dinamizmi, konfor-yol tutuş dengesi sınıfında en iyi. Bağımsız olmaması da bu durumu değiştirmedi, hala en iyisi. - İç hacim ve ferahlık bakımında C-segmentte en iyi ilk 3 araç arasındadır. Fakat bu aracın fiyatı Corolla, Megane, Civic gibi yerli üretim rakipleri karşısında çok pahalı. Araba tercihinde fiyat en belirleyici kriter haline geldi artık TR'de. |
İç malzeme kalitesi gösterişten ibaret kalitesi iyi değil. Bunu şuradan anlayabilirsiniz bagajı açın Ve bagaj kapağı kollarına bakın. Bugün detaya önem vermeyen Japonlar bile orayı kapatırken focusta açık. Üstüne o kolun üstünde siyah elektrik bandı ile sabit bir kablo gidiyor sanayide elektrikçide hat çektirmiş gibi.
Focusun sınıfında en iyi olmakla uzaktan yakından Alakası yok. Honda zf9 ile Peugeot eat8 ile focustan önce girdi piyasaya. Honda’dan buram buram nefret etsem de gider executuve dizel otomatik Honda civic alınır 2-3 kere focusun içinden geçilir. |
Hocam hb arac icin ortalamanin altinda kalmis denmis. Rakiplerinden gerideyse bu olumsuzluktur. Sedanla karsilastirip kucuk dememiski.
HB alanin bagaja ihtiyaci yok diye hic bagaj olmasin mi yani? Ayrica Hb aracin bagaji daha kullanislidir, sedana gore. Sedanda koltuklari yatirip buyuk bir esya tasiyamazsiniz ama hb de tasirsiniz. Sedanda biraz yuksek bir sey tasiyamazsiniz cunku bagaj kapanmaz ama hb de bagaj kapanir. Kagit uzerindeki rakamlar hbleri bagaj ortusune kadar olcer ama aslinda o ortunun ustunde tavana kadar kullanabileceginiz bir alan daha var. Kol dayamanin yurt disinda olup Trde olmamasi cok ilginc gercekten. |
Mühendislikte fizik kurallarına göre dezavantajı olan bir olgunun tamamen eksi yönlerini kaldırmak gibi bir durum söz konusu olamaz ürünü geliştirip dezavantajı olan durumu minimize etmeye çalışırsın fakat fizik kuralları müsaade ettiği kadar boeing 737 max te motorlar daha büyük olunca sığmadığı için uçağı yükseltmek yerine maliyet kaygısından ötürü fiziksel olarak dezavantaj olan durum bazı yazılımsal sistemlerle dengelenmeye çalışılmış kısmen başarılı olsada 300 e yakın insanın ölümüne sebeb olmuş bir durum
Tabiki üstteki bir örnek sadece olayın kavranması açısından saadete gelirsek sizin dediğiniz gibi bir durum olsa dahi aradaki fark bir hayli fazladır yoksa opsiyon olarak kuvvetli motorlarda tam bağımsız süspansiyon konmazdı |
Millet sürüş kalitesi diyorda belki ön tarafta Bi ilerleme söz konusu olabilir ama arka torsiyonken nasıl hem iyi yol tutup hemde konfor sunacak saçma sapan nereden baksan ahmakça bir yaklaşımı böyle savunmayın tasarım desen kötü, Bi tasarım dili bul kullan bunu bak vw bu yüzden fordun bir tık kalitelisi gibi oldu dünyada çünkü beğenirsin beğenmezsen baktınmı o araca AA bu vw diyebiliyorsun saçma sapan Bi ön yüz sazan balığına benziyor yazık vallahi
|
C segment arabanın fiyatı olmuş 200bin, adam hala arkası torsiyon çöp diyor. Bağımsız olsa alabilecek sanki.
|
Yeni Focus için "bağımsız süspansiyon yok ama torsiyon o kadar geliştirilmiş ki bağımsızdan eksiği yok" deniyor ama şu soruya cevap verilemiyor : "Madem öyle, neden üst donanım/güç seçeneklerinde çok daha maliyetli olan bağımsız süspansiyon var?"
|
Bayide test sürüşü yapılan her aracın beğenilmesi gibi...
Ford'a karşı editörlerin biraz sempatisi var; bu kimisinde duygusal, kimisinde ekonomik bir sempati olabilir ama genel olarak Ford testlerinde araçlar aşırı övülüyor; eleştirilirken de bol bol "ama" kullanarak negatif yanları önemsizleştiriliyor. Bunun bir sebebi de Ford'un sürücü/sürüş odaklı araçlar yapması ile editörlerin gönlünü fethetmiş olması... İşte editörlerin bir başka hatası da burada başlıyor : sıradan sürücülerin de otomobilleri kendileri gibi kullanacağını zannediyorlar. Oysa standart bir aile babası için yol tutuşun 1 tık daha kötü olması, genişlik, ekonomi, donanım vb kriterlerdeki avantajlar ile son derece kabul edilebilir bir kayıp. Ya da direksiyon hissizliği çoğu sıradan sürücü için dezavantaj değil; hatta geri bildirimi olmayan direksiyon daha konforlu hissettireceğinden avantaj bile olabilir. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navi -- 21 Mart 2019; 9:54:51 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polestar191 -- 21 Mart 2019; 20:52:8 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |