Şimdi Ara

Ford Focus St-Line Testim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
1
Favori
7.325
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ford Türkiye binek araba satmak istemiyor hepsi bu
    İçide çok kötü bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Hocam sabote ediliyor derken bilerek satmamak icin mi bu ozellikleri cikartiyorlar demek istiyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Hocam iyi de o sabote etmek sayilmaz ki, eger daha fazla kar ediyorsa zaten Ford neden kizsin. Firmalarin amaci daha fazla kar etmek. Alan varsa daha fazla kar ediyorsa dogrusunu yapiyor demektir.
    Ama ben sanmiyorum daha fazla kar edebildigini. Koltuk dayama gibi bir donanimdan kismak hic mantikli degil.
  • Yeni Focus için "bağımsız süspansiyon yok ama torsiyon o kadar geliştirilmiş ki bağımsızdan eksiği yok" deniyor ama şu soruya cevap verilemiyor : "Madem öyle, neden üst donanım/güç seçeneklerinde çok daha maliyetli olan bağımsız süspansiyon var?"
  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    Eski modelle karşılaştırılıyordur. Eski modelin bağımsızı-yenisinin torsiyonu. Yeni modelde hem geometride, hem altyapıda hemde yürüyen aksamda yapılan gelişmeler, arabanın artık sadece Avrupa odaklı olması vb etkenler sayesinde yeni modelin torsiyonlu halindeki başarım, eskisini fazla aratmayacak duruma gelmiştir büyük ihtimal. Yeni modelde üst motorlara bulunan tam bağımsız sistem süper olacaktır tabiki.

    Birde yayıncılar testlerde acele kullanıyorlar, herkeste ilk videoyu koyma, çabuk yayın yapma telaşı var. Aynı yolda iki ileri geri yapıp araba anlatıyorlar, forumda bayiye 2-3km dur-kalk araba testine gidip 3 sayfa yazı yazan tipler gibi. Farkı görebilmek için çeşitli yollarda ve koşullarda uzun sürüşler lazım.
  • Ford altin olsa 200 bin etmez .Zaten göründüğüde yok yollarda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ford gelenegini bozmamis.
    Bir önceki kasa st line focus var. onda da arka kol dayama yok yeni kasada da Arka kol dayama yok.
    Güya st line, gırtlak dolu olması gerekirken gene boş gene boş. İnsan bari LED farı standart yapar. Cam tavanı falan geçtim.

    Senin testlerini izliyorum da dikkatimi çeken iki hareketin var,
    Bir niye durmadan, direksiyonda ki tuşlara dokunuyorsun. 10 - 20 saniye aralıklarla yapıyorsun. Tikin mi var?!
    Birde sürekli 3-5 dk aralarda sol elin yukarı gidiyor, sonra baş parmağınla isaret parmağın birleşik şekilde aşağıya iniyor. Burnunu mu karıştırıyorsun?!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pehh .. 2010 golf6 higline daha prestijlidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Eski modelle karşılaştırılıyordur. Eski modelin bağımsızı-yenisinin torsiyonu. Yeni modelde hem geometride, hem altyapıda hemde yürüyen aksamda yapılan gelişmeler, arabanın artık sadece Avrupa odaklı olması vb etkenler sayesinde yeni modelin torsiyonlu halindeki başarım, eskisini fazla aratmayacak duruma gelmiştir büyük ihtimal. Yeni modelde üst motorlara bulunan tam bağımsız sistem süper olacaktır tabiki.

    Birde yayıncılar testlerde acele kullanıyorlar, herkeste ilk videoyu koyma, çabuk yayın yapma telaşı var. Aynı yolda iki ileri geri yapıp araba anlatıyorlar, forumda bayiye 2-3km dur-kalk araba testine gidip 3 sayfa yazı yazan tipler gibi. Farkı görebilmek için çeşitli yollarda ve koşullarda uzun sürüşler lazım.
    Bayide test sürüşü yapılan her aracın beğenilmesi gibi...

    Ford'a karşı editörlerin biraz sempatisi var; bu kimisinde duygusal, kimisinde ekonomik bir sempati olabilir ama genel olarak Ford testlerinde araçlar aşırı övülüyor; eleştirilirken de bol bol "ama" kullanarak negatif yanları önemsizleştiriliyor. Bunun bir sebebi de Ford'un sürücü/sürüş odaklı araçlar yapması ile editörlerin gönlünü fethetmiş olması...

    İşte editörlerin bir başka hatası da burada başlıyor : sıradan sürücülerin de otomobilleri kendileri gibi kullanacağını zannediyorlar. Oysa standart bir aile babası için yol tutuşun 1 tık daha kötü olması, genişlik, ekonomi, donanım vb kriterlerdeki avantajlar ile son derece kabul edilebilir bir kayıp. Ya da direksiyon hissizliği çoğu sıradan sürücü için dezavantaj değil; hatta geri bildirimi olmayan direksiyon daha konforlu hissettireceğinden avantaj bile olabilir.




  • Hocam g serisi testi yaptın mı hiç?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • C segment arabanın fiyatı olmuş 200bin, adam hala arkası torsiyon çöp diyor. Bağımsız olsa alabilecek sanki.
  • Focusa plazada bakmıştım o iç mekanla bir halt olmaz bu arabadan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allizzwell27

    Ford altin olsa 200 bin etmez .Zaten göründüğüde yok yollarda
    Ben ilk defa gördüm geçen, o da bayinin aracıymış...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • içi çok kötü bu arabanın.

  • Vimeo
    2019 Ford Focus Sedan 1.5L Titanium (Exterior, Interior)
    https://vimeo.com/325882934


    Eğer videodaki araç gelirse en iyi bir arabadır.

    Şimdi şöyle, Eğer 1.5 litre benzinli ecoboost 182 hp motor, yeni AT8 şanzıman, sedan, Titanium paketi - arkalar bağımsız süspansiyon ;

    Bu seçeneklerle adam gibi gelirse en iyi bir arabadır. Tabii ki Türkiyede Ford satmak istemeyen Otosan bunları getirmek yerine Reno Clio sembole denk donanım paketi ve taş çağından kalma düz atmosferik motorlu sedan araba getirmiştir. Gözümdeki bayilerdeki Sedan trend arabalar hemde o fiyata tam çöptür.

    STLine dediği araçta 1.0 125hp motor var ya dalgamı geçiyorlar?!..

    Videoda ki araç Çinde üretilmektedir. Görüldüğü gibi iç donanımıda iyidir, arka koltuk kol dayaması dahi mevcuttur. Nedense bu araç Türkiye de olmadığı gibi, Almanyada da yoktur. Acaba bir üretim sorunumu varda araç henüz sadece çin pazarında? Toyota gibi yeni Corolla gibi bir rakip çıkmışken düşündürücü..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sight -- 22 Mart 2019; 18:12:46 >




  • wolfien W kullanıcısına yanıt
    Tabiki öyle de bu bütün dünyada öyle. Otomobil gazetecisi şahıs işinin hakkını veriyorsa zaten halktan kopuktur, çünkü günümüzde iyi otomobili vasat olandan ayıran şeyin sürüş olduğunu ve bunu farketmeyi, hissetmeyi, keyif veren otomobili vermeyenden ayırmayı bildiği için bu konuya ağırlık vermeden duramaz. Senin hiç işine yaramayacak olsa bile. Hayatları otomobille ilgili aktivitelere katılarak geçmiş oluyor, ortalama adamla beklentileri bir olamaz.

    Ortada editörün değil, kullanıcının biraz hatası var. Madem hayatın trafikte geçiyor, beklentilerin bu kadar sınırlı ve iyi sürüşe sahip otomobili kötü olandan ayıracak bir sürüş ortamın veya altyapın bile yok, ne işin var ki otomobille ilgili yayınlarda forumlarda? Sor çevrene, en iyi ikinci eli olan, en iyi bilindik markayı aracı al geç. Neyi merak ediyorsun otomobille ilgili yani, gidip bayiye bak kendin gör, hatta test sürüşünü yap, çok daha temiz iş olur, bunları görmek için birinin çıkıp sana anlatmasına gerek yok.

    İyi bir editörün inceliği zaten senin yanında makyaj kutusuna düşmüş satış temsilcisi otururken, 15kmh hızla giderken göremeyeceğin, yapamayacağın, anlamadığın şeyleri sana anlatabilmesidir. Bir çok farklı otomobili kullandığı için kıyas kabiliyetini göstermesidir, en azından daha çok kişinin anlayabileceği konfor özelliklerini yorumlaması, otomobilin içini dışına dökmesidir yani, jelatini açmasıdır. Ford'da otomobilden anlayan, otomobili okuyan adam için, gerçekten kullanan adam için çok iyi orta sınıf araçlar yapıyor. Editörlerin sevgilisi olması kadar doğal birşey yok. Eliyle Octavia'nın baş diz mesafesini ölçüp gülümseyecek hali yok, tabiki Focusla limitteyken ayağı gazdan çekince verdiği tepkiye gülümseyecek.




  • Hiç kendinizi kandırmayın torsiyon çubuğunun övülecek bir yanı yok. Hele ki şu iç ve dış tasarımı ile C sınııfının en iyi aracı olma iddiası tamamen boş. Focus ilk iki serisinde iyi sürüş dinamikleri sunuyordu, son serisinde ise sedanı değil hb kasası iyi sürüş dinamikleri sunuyordu. Şimdi torsiyon çubuğuna geçtiler ve sınıfının üzerinde sürüş dinamikleri sunabileceğini zannetmiyorum. Pek fazla test sonucu bulamadım ama bir yerde Focus sedanın skidpad değeri 0.81g gözüküyor. Eğer doğru ise bundan sonra kimse Focus'un yol tutuşundan filan bahsetmesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birgarip2019

    Ford gelenegini bozmamis.
    Bir önceki kasa st line focus var. onda da arka kol dayama yok yeni kasada da Arka kol dayama yok.
    Güya st line, gırtlak dolu olması gerekirken gene boş gene boş. İnsan bari LED farı standart yapar. Cam tavanı falan geçtim.

    Senin testlerini izliyorum da dikkatimi çeken iki hareketin var,
    Bir niye durmadan, direksiyonda ki tuşlara dokunuyorsun. 10 - 20 saniye aralıklarla yapıyorsun. Tikin mi var?!
    Birde sürekli 3-5 dk aralarda sol elin yukarı gidiyor, sonra baş parmağınla isaret parmağın birleşik şekilde aşağıya iniyor. Burnunu mu karıştırıyorsun?!
    Yengeden izin aldınmı bunları yazarken hadi kardeşim uzatma işimiz gücümüz var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Tabiki öyle de bu bütün dünyada öyle. Otomobil gazetecisi şahıs işinin hakkını veriyorsa zaten halktan kopuktur, çünkü günümüzde iyi otomobili vasat olandan ayıran şeyin sürüş olduğunu ve bunu farketmeyi, hissetmeyi, keyif veren otomobili vermeyenden ayırmayı bildiği için bu konuya ağırlık vermeden duramaz. Senin hiç işine yaramayacak olsa bile. Hayatları otomobille ilgili aktivitelere katılarak geçmiş oluyor, ortalama adamla beklentileri bir olamaz.

    Ortada editörün değil, kullanıcının biraz hatası var. Madem hayatın trafikte geçiyor, beklentilerin bu kadar sınırlı ve iyi sürüşe sahip otomobili kötü olandan ayıracak bir sürüş ortamın veya altyapın bile yok, ne işin var ki otomobille ilgili yayınlarda forumlarda? Sor çevrene, en iyi ikinci eli olan, en iyi bilindik markayı aracı al geç. Neyi merak ediyorsun otomobille ilgili yani, gidip bayiye bak kendin gör, hatta test sürüşünü yap, çok daha temiz iş olur, bunları görmek için birinin çıkıp sana anlatmasına gerek yok.

    İyi bir editörün inceliği zaten senin yanında makyaj kutusuna düşmüş satış temsilcisi otururken, 15kmh hızla giderken göremeyeceğin, yapamayacağın, anlamadığın şeyleri sana anlatabilmesidir. Bir çok farklı otomobili kullandığı için kıyas kabiliyetini göstermesidir, en azından daha çok kişinin anlayabileceği konfor özelliklerini yorumlaması, otomobilin içini dışına dökmesidir yani, jelatini açmasıdır. Ford'da otomobilden anlayan, otomobili okuyan adam için, gerçekten kullanan adam için çok iyi orta sınıf araçlar yapıyor. Editörlerin sevgilisi olması kadar doğal birşey yok. Eliyle Octavia'nın baş diz mesafesini ölçüp gülümseyecek hali yok, tabiki Focusla limitteyken ayağı gazdan çekince verdiği tepkiye gülümseyecek.
    Hem tamamen katılıyorum hem de tamamen katılmıyorum. Ben editörler sürüş özelliklerini boşversin, sokaktaki sıradan sürücüye göre yayın yapsın demiyorum; sadece sürüş özelliklerine göre değerlendirip yanılgıya sebep olmasın diyorum. Derginin hedef kitlesi kim; senin düzeyinde olmayan otomobil severler. Yani içlerinde iyi sürücler olsa da çoğunluğu sıradan sürücü olan ya da sürüş özelliklerine önem verse bile profesyonel olarak araç kullanmadığı için başka öncelikleri de olan kişiler. Bir yayın yapıyorsan hedef kitleye göre yayın yaparsın, kendi seviyene göre değil.

    Editör ince farkları görebilmeli ve yazmalıdır ama hedef kitlenin tamamına hitap etmelidir; tek bir yöne takılıp kalmamalıdır. Sürüş özelliklerine önem veren adama da cevap vermeli ancak sürekli defansif kullanan, 3-4 çocuklu bir babanın beklediği bilgiyi de vermelidir. Sırf sürüş zevkine önem veren adam zaten senin yazdıkların/söylediklerin içinden kendine gereken bilgiyi alır. Zaten cevap vermeye çalışıyorlar ki hepsi de malzeme kalitesi, yaşam alanı ve bagaj gibi kriterleri de değerlendiriyorlar. Hem sürüş özelliklerine önem versek bile, sıradan bir sürücü kaç kez sürüş zevki için sürüş yapabiliyor ki; sabah trafiğinde işe giderken ya da çocuklarla tatile giderken virajları limitlerde alıp, sürüş keyfi yaşayacak değil.

    Hem madem editörün işi bu ince farkları vermek, o zaman 1.3-1.6 litre dizel araçları test etmesinler; "bizim bunlarla işimiz olmaz" desinler; sırf sürüş zevki yaşamak isteyen adamın akıl sağlığı da yerindeyse gidip de 1.4-1.6 litre 100-120 bg dizel araç almaz ki... Burada da bir çelişki yok mu?

    Focus'un nasıl bir araç olduğunu biliyorum, elimden 2 tane Focus I, 2 tane de Focus II geçti. Hala da severim; ancak C segment standart bir otomobilde sürüş zevki/özellikleri yeterli değildir. Kaldı ki Focus'un Astra, Giulietta gibi önemli rakiplerine sürüş özellikleri konusunda fark attığını da düşünmüyorum. Sırf sürüş özellikleri bir parmak daha iyi diye Focus'u yere göre sığdıramayan editörleri de bu yüzden eleştiriyorum, eleştirmeye de devam edeceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wolfien -- 24 Mart 2019; 15:10:5 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.