Şimdi Ara

Ford Focusun bu meşhur yol tutuşu nerden geliyor ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
1
Favori
19.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hep merak etmişimdir sınıfındaki rakiplerinin arasından en öne ve en dikkat çekici özelliğiyle öne çıkan bu focusun yol tutuşundaki sırrı nedir yıllardır ?

    Ford mühendislerinin bunun için ayrıca bi çalışması veyahut uyguladıkları bi taktik mi var ? Yol tutuşundan direksiyon tepkisinden ziyade süspansiyonlarıylamı alakalı ?

    Ford mühendislerinin bu konuyla ilgili internette bir yazılarını veyahut videolarını görmedim. Bu konuyu sizinle tartışmak istedim

    Ford Focus Sedan için konuşuyorum bu arada hatchbacklerle ilgilenmediğim için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 7 Ağustos 2017; 15:57:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • 1998 yılına üretilen mk1 focuslarda bile zamanının ötesinde, gelişmiş bir çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon sistemi var. Golf 2017 yılında torsiyonlu araba satıyor. Üstteki üye de "Bence donanımhaber üyelerinden geliyor, focus iyi güzel araç ama onu golf yada 308 den ayıran kayda değer bir sürüş dinamiği olduğunu sanmıyorum, olsa bilirdik bir şekilde." yazmış. Sen böyle şeyleri bilsen audi almazdın zaten, sen bilmesen de olur.


    "That design philosophy appears to work. The Focus’ average speed of 62.6 mph through our slalom makes it faster around the cones than a $62,000 Jaguar XJ8L and a $300,000 Bentley Continental. The impression is of having plenty of wheel travel for gobbling the larger stuff and big-car, full-frame isolation when encountering expansion joints and smaller road imperfections. Nice combination." Burda adamlar 2000 yılında 3 katından fazla fiyata sahip arabalardan daha iyi yol tutmuş. Donanımhaber cahilleri şehir efsanesi falan diyor.

    http://www.motortrend.com/cars/ford/focus/2000/2000-ford-focus-3/
    Bence donanımhaber üyelerinden geliyor, focus iyi güzel araç ama onu golf yada 308 den ayıran kayda değer bir sürüş dinamiği olduğunu sanmıyorum, olsa bilirdik bir şekilde. Tabii ford un arabaların en büyük atalarından biri olduğunu mazisini görmezden gelmemek lazım.
    BMW alacak parası olmayanlar için Dünya'da en iyi yol tutuş, sürüş dinamikleri ve gerçekçi mekanik direksiyon tepkisi veren tek marka Ford'dur. Fiesta ve Focus'la girdiğim virajlara, diğer markalarla ya girdim çok tedirgin oldum ya da güvenemeyip bir süre sonra yavaşlamak zorunda kaldım. Arada böyle bir fark cidden var. Ayrıca park ederken Ford'ların kamber açısı veya tur sayısı da fazla olduğu için, diğer markalara göre park etmesi daha kolay oluyor.

    Opel'in yol tutuşu iyidir ancak direksiyon tepkisi rezalettir, elektroniktir.
    Forumdakilere sorsan her araba focus kadar yol tutuyordur fakat, esp yi kapattığın anda hepsinin orası burası ayrı oynuyor. Bu yüzden ben alayına esp çocuğu diyorum. Ford'un bagaj ve arka hacim konusunda rakiplerinden geri kalması bence bağımsız süspansiyondan dolayı değil. mk3 mk4 mondeoların bagajları ve iç hacmi çoğu rakibine göre üstün olduğu yeni jenerasyonların tasarımları dolayısıyla bagajları küçük. Bir sonraki nesilde bu yanlıştan dönecek gibi. Bunun ilk meyvesini yeni focus'da görürüz. Peugeot yeni platformu üzerinde geliştirdiği çoğu modelinde ford kadar yol tutmaya başladı. Hatta 3008 rakibi kuga'dan ve çoğu c sınıfı hb'den bile daha iyi. Ama sürüş zevki sadece yol tutuşuyla olmuyor direksiyon tepkileri de çok önemli. Ford yol tutuş + direksiyon tepkileri konusunda rakiplerinden daha fazla çalışıyor. Şahsım adına mondeom'dan inip babamın c4'üne bindiğimde direksiyondan aldığım geri dönüş beni hep tedirgin ediyor. O yüzden ford fakirin bmw'sidir. sürüş dinamikleri konusunda.
    Bizim yol tutuştan anladığımız yonca dönüp üst yola çıkarken arabanın kendini salıp salmaması. Böyle bir beklentiyle Focus alan hayal kırıklığına uğrar, zira çoğu otomobille Focusun viraj hızlarını yakalarsın. Focusun avantajı "grip" seviyesi değildir, konfor/yol tutuş dengesi, damping rebound ayarları, çalışma kalitesi çok iyi ayarlanmış bütün paketidir. Virajda sürücü tepkilerine yerinde cevap vermesi, limitleri aştıktan sonra dağılmadan hala sürücü kontrolünde kalabilmesi, usta sürücüye viraj kasarken ESP'siyle dur lan dur ölecez demek yerine, yeri gelince hafifçe arkasını açıp direksiypnuyla güven vererek gazla ben senin yanındayım demesidir. Fakat bizim memlekette adam Civicine yayları döşer bah Focusdan iyi dönüyom hiç kopmuyo yılan falan der. O yüzden burada boşa bu konunun tartışmasını yapmayın, 2-3 gömlek fazla buraya.
    Çünkü sürüş dinamikleri gerçek anlamda iyi.Araç özellikle uzun yolda çok stabil.Bağımsız süspansiyonların zaten yol tutuşa katkısını söylemiyorum bile.Direksiyon turu tam kıvamında.Araçın sizin emirlerinize verdiği tepkiler direksiyonun şasi ile uyumu gerçekten efsane.Focus C segmentinin yol tutuş ve sürüş dinamiklerinde kralıdır.Ford mühendislerinin yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusunda bir hayli fazla çalıştığı belli ki sürüş dinamikleri konusunda uzman üretici.Lütfen torsiyonlu Golf ile McPherson Focus'u yol tutuş ve sürüş dinamikleri konusunda kıyaslamayın.Çünkü Focus Golf'ü fena üzer.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Focus'un Olağanüstü Yol Tutuşunun Kaynağı

    Ford Focus, otomotiv endüstrisinde yol tutuşu konusundaki ünüyle tanınır. Bu olağanüstü özellik, bir dizi faktörün birleşiminden kaynaklanmaktadır.

    Ford Yol Tutuşunun Temel Taşları:

    • Sportif Süspansiyon Sistemi: Focus'un süspansiyon sistemi, viraj alma yeteneklerini en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmıştır. Sert yaylar ve denge çubukları, gövde yuvarlanmasını azaltır ve çevik bir sürüş deneyimi sağlar.
    • Çevik Direksiyon: Elektrikli direksiyon sistemi, hassas ve anında direksiyon tepkileri sunar, bu da aracın hızlı ve güvenli bir şekilde manevra yapmasına olanak tanır.
    • Performans Odaklı Lastikler: Focus, yol tutuşunu en üst düzeye çıkarmak için özel olarak tasarlanmış yüksek performanslı lastiklerle donatılmıştır. Bu lastikler, kuru ve ıslak koşullarda optimum kavrama sağlar.

    Yol Tutuşunun Artırılması için Diğer Faktörler:

    • Düşük Ağırlık Merkezi: Focus, düşük ağırlık merkezi ile karakterizedir, bu da virajlarda daha iyi denge ve stabilite sağlar.
    • Etkin Fren Sistemi: Güçlü frenler, Focus'un hızlı bir şekilde yavaşlamasını ve acil durumlarda kontrolü korumasını sağlar.
    • Elektronik Yardım Sistemleri: Çekiş kontrolü ve elektronik denge kontrolü gibi sistemler, aracın yol tutuşunu iyileştirmek için tasarlanmıştır.

    Sonuç olarak, Ford Focus'un olağanüstü yol tutuşu, sportif süspansiyon sistemi, çevik direksiyonu, performans odaklı lastikleri ve diğer destekleyici faktörlerin bir birleşiminden kaynaklanmaktadır. Bu özellikler, Focus'u yol tutuşu söz konusu olduğunda en iyi arabalar arasında öne çıkarmaktadır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bence donanımhaber üyelerinden geliyor, focus iyi güzel araç ama onu golf yada 308 den ayıran kayda değer bir sürüş dinamiği olduğunu sanmıyorum, olsa bilirdik bir şekilde. Tabii ford un arabaların en büyük atalarından biri olduğunu mazisini görmezden gelmemek lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk çıkan Focuslar 2000 lerin başında rakiplerine göre çok üstün yol tutan araçlardı.Hatta rakiplerini mecburen şasi gelişmesine vs itmiştir bu özelliği.Ancak son zamanlarda birçok araç compact sınıfta birbirine yakın yol tutuşta artık.

    Özet olarak biraz eskideki ününün kaymağını yemekte günümüzde. Tabi bir diğer gerçek durum hala çok iyi yol tutması.
  • En buyuk fark focus 3 de ortaya cuktiki su an oyle bir ustunluk yok.Sehir efsanesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani Ford arkada bağımsız süspansiyon kullanıyor.

    Diğerlerinin çoğu torsiyon. Bu yüzden Focus'un arkası bile dar.



    Şimdi bu arabanın yol tutuş ve sürüş zevki konusunda hiç mi üstünlüğü yok?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1998 yılına üretilen mk1 focuslarda bile zamanının ötesinde, gelişmiş bir çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon sistemi var. Golf 2017 yılında torsiyonlu araba satıyor. Üstteki üye de "Bence donanımhaber üyelerinden geliyor, focus iyi güzel araç ama onu golf yada 308 den ayıran kayda değer bir sürüş dinamiği olduğunu sanmıyorum, olsa bilirdik bir şekilde." yazmış. Sen böyle şeyleri bilsen audi almazdın zaten, sen bilmesen de olur.


    "That design philosophy appears to work. The Focus’ average speed of 62.6 mph through our slalom makes it faster around the cones than a $62,000 Jaguar XJ8L and a $300,000 Bentley Continental. The impression is of having plenty of wheel travel for gobbling the larger stuff and big-car, full-frame isolation when encountering expansion joints and smaller road imperfections. Nice combination." Burda adamlar 2000 yılında 3 katından fazla fiyata sahip arabalardan daha iyi yol tutmuş. Donanımhaber cahilleri şehir efsanesi falan diyor.

    http://www.motortrend.com/cars/ford/focus/2000/2000-ford-focus-3/




  • Forumdakilere sorsan her araba focus kadar yol tutuyordur fakat, esp yi kapattığın anda hepsinin orası burası ayrı oynuyor. Bu yüzden ben alayına esp çocuğu diyorum. Ford'un bagaj ve arka hacim konusunda rakiplerinden geri kalması bence bağımsız süspansiyondan dolayı değil. mk3 mk4 mondeoların bagajları ve iç hacmi çoğu rakibine göre üstün olduğu yeni jenerasyonların tasarımları dolayısıyla bagajları küçük. Bir sonraki nesilde bu yanlıştan dönecek gibi. Bunun ilk meyvesini yeni focus'da görürüz. Peugeot yeni platformu üzerinde geliştirdiği çoğu modelinde ford kadar yol tutmaya başladı. Hatta 3008 rakibi kuga'dan ve çoğu c sınıfı hb'den bile daha iyi. Ama sürüş zevki sadece yol tutuşuyla olmuyor direksiyon tepkileri de çok önemli. Ford yol tutuş + direksiyon tepkileri konusunda rakiplerinden daha fazla çalışıyor. Şahsım adına mondeom'dan inip babamın c4'üne bindiğimde direksiyondan aldığım geri dönüş beni hep tedirgin ediyor. O yüzden ford fakirin bmw'sidir. sürüş dinamikleri konusunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K@sToR -- 7 Ağustos 2017; 16:32:46 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • BMW alacak parası olmayanlar için Dünya'da en iyi yol tutuş, sürüş dinamikleri ve gerçekçi mekanik direksiyon tepkisi veren tek marka Ford'dur. Fiesta ve Focus'la girdiğim virajlara, diğer markalarla ya girdim çok tedirgin oldum ya da güvenemeyip bir süre sonra yavaşlamak zorunda kaldım. Arada böyle bir fark cidden var. Ayrıca park ederken Ford'ların kamber açısı veya tur sayısı da fazla olduğu için, diğer markalara göre park etmesi daha kolay oluyor.

    Opel'in yol tutuşu iyidir ancak direksiyon tepkisi rezalettir, elektroniktir.
  • Focus 3.5, süspansiyon kalitesi olarak o sınıfı bir tur cebinden çıkarır :) Konfor ve yol tutuş dengesini bu kadar iyi ayarlayan başka araç yok o sınıfta.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ford sürüş zevki ve sürüş dinamizmine en çok önem veren ve bunlar üzerinde en çok çalışan firmalardan birisi. Yol tutuş deyince sadece lastiklerin yere tutunması anlaşılmamalı. Ani manevralarda gövde kontrolü, gövde salınımları da çok önemli.

    C-HB araç için çok kollu bağımsız arka süspansiyonu kompakt hale getirdiler, "control blade" adını verdiler, patentini aldılar ve ilk defa Focus1'de kullandılar. Bu "control blade" tüm Focus serilerinde kullanılıyor, muhtemelen Focus4'te de kullanılacak. Patenti Ford'a ait, başka bir firma kopyalayamaz.

    Focus3'te yol tutuştan ödün vermeden süspansiyonu yumuşatma, konforu arttırma üzerinde çok ciddi çalışma yapıldı, dinamik tork konvertörü ssitemi geliştirildi ve başarılı da olundu. Focus3 hem oldukça yumuşak süspansiyonlu ve konforlu, hem de çok iyi yol tutuyor.

    Görüldüğü gibi Ford bu konuya fazlasıyla önem veriyor, üzerinde çok çalışyor. Focus3'te bütün bunlara önem verirken araçta iç/bagaj hacmi, ferahlık, bagaj hacmi gibi şeyleri unutmuşlar sanırım.

    Focus3'ün iç hacminin ve bagajının darlığının, ferah olmamasının nedeni bağımsız süspansiyon olması falan değil,araçtaki tasarım ve mühendislik hatası. Bağımsız süspansiyonlu Focus1 ve Focus2 iç ve bagaj hacmi bakımından oldukça tatminkar. Focus2 sedanda 520lt bagaj hacmi var.




  • Bir kere sürmüştüm atmosferik focus 3.5

    Astra'yla hemen hemen aynı gibi geldi.Ama Astra'da konfor monfor yok orası ayrı
  • dizel focus 3 testine gittiğimizde satiş danişmani arkadaş dinamik tork kontrol sistemini ve yol tutuşunu vurgulamak amaciyla ozellikle ileri sürüş egitimi aldiklarini anlatmiş ve viraj giriş ve cikişi ile de aracin yol tutuşunu kanitlamişti.

    Ustunde calisilan bir mevzu bundan ödun vermek istemiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alırsın Ford olursun lord

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torsiyonlu golf var.. focustan daha iyi yol tuttuğunu düşünüyorum. daha önce focus sedan kullandım güncel kasa..
  • Focus 3.5 kasa arabayı uzun süre kullandım bence piyasanın en iyi arabası , sürüş dinamikleri direksiyon tepkilerine bence sınıfında yanına yaklaşan yok. Golf kullandım sadece konforlu araba Hissiz ve torsiyonlu golf ile aynı diyenler net arabadan anlamıyorlar. Galerici bir abim var altından golf 150hp lik aracı dahil piyasadaki guncel araçların hepsi geçti şu an altında Mercedes c serisi araç var ama hala fordla aldığım virajlardaki güveni hiçbir araba vermiyor diyor. Araba bilgisine güvendiğim birisidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focusun en büyük hatası 3 kasada basık iç hacim ve saçma sapan bagaj hacmi ve girişi. Sırf bu yüzden geçen sene trendx focus yerine lounge egea aldım.

    4 kasada düzeltilecek söylentileri var, merakla bekliyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuşu ön plana çıkarırken genişlikte ve konfordan ödün veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemen hemen c sinifi tum arabalari kullandim focus 3.5 a 1 sene bindim premium pek kullanmadim onlari bilemem ama kendi sinifinda focus u tek gecerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus'un yol tutuşuna laf edenler var cidden, cehalet ne güzel şey her şeyi biliyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 110-120 ile giderken tali yolda bekleyip duran kamyon birden önüme çıktı, frenle yavaşlayıp sol-sağ yapıp kurtardım,

    Lastiklerim iyi sayılmaz, arkayı biraz bıraktı hemen topladı,

    Başka araba olsa şöyle olurdu böyle olurdu diye atıp tutmayacam lakin Focus 3,5 beni kurtardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.