Geçen şirketin araçlarından birinin servise gitmesi sebebiyle yerine ford fokus 2007 model dizel araçı almış bulundum ve biraz kendimce motorun araçın tepkilerini yazmak istiyorum bilmem katılırmısınız. motor 109 bg 240 tork bildiğiniz gibi. şunu fark ettim ki hızınız düşünce 3000 devrin altında motor vites düşürmeden aynen gaza basarsanız yığılıp kalan bi motor ile karşı karşıyayız. atak bi şekilde araçı kullanabilmek için vites düşürmek te hiç hoş bişi değil o kadar torka sahip olmasına rağmen. birde birkaç kez abs yi devreye sokmaya çalıştım bi türlü olmadı. ama aniden fren yapmak zorunda kalınca şaşırtıcı bi fren performansı ile karşılaştım. ses sistemi ortalamın üstünde, klima gayet güzel soğutuyo bunlar iyi gördüğüm yonleri. aracında yüksek olması bana yüksek hızlarda pek güven vermedi açıkcası. direksiyon biraz sert geldi onu belirtmeden edemiycem. benim tespitlerim bu şekilde unuttuğum şeyler de olabilir af ola ....
Aynı motorlu Volvo S40 1.6D ile Eskişehir-Bolu arası yolculuk yapma fırsatım oldu 2 hafta önce..Dediğiniz üzere 3000 devir altına indiğimizde gaza yüklenince hiç bir yığılma bayılma vs. gibi bir durumla karşılaşmadık..İlk dizel araba yolcuğumuz olduğu için biraz da denemk istedik böyle durumları ama özellikle 3. vites çok kuvvetliydi..
volvo da aynı motorun kullanıldığını sanmıyorum
Focus, Pejo 307, citroen C4 ve Volvo S40 aynı dizel motoru kullanıyor.
quote:
Orjinalden alıntı: odrin34
volvo da aynı motorun kullanıldığını sanmıyorum
volvo s40 focus ile hem motor olarak hem de şasi olarak aynıdır
quote:
Orjinalden alıntı: odrin34
volvo da aynı motorun kullanıldığını sanmıyorum
Aynı aynı.
belki benzinli bir araçdan sooora dizel size kotu gelmiştir ancak focus un motor performansi gayet iyidir. hatta 1.6 lık benzinli bircok motordan daha ii ama tabii turbo devreye girince kendini gosterebiliyor,her dizelde oldugu gibi. aracın yuksek oturumunu bende sevmem ancak aracın yol tutusu ve guven vermesi bence son derece iyi. direksiyon olarak da tepkili bir direksiyondur.evet biras sert ancak tepkileri en iyi yansıtan direksiyonlardan biridir.
siz dizel kullanfıgınıza emın mısınız
zatı dızelde 3000 bın devırın sutu nde motor bagırmıyomu....
quote:
Orjinalden alıntı: mWm
siz dizel kullanfıgınıza emın mısınız
zatı dızelde 3000 bın devırın sutu nde motor bagırmıyomu....
Arkadas tam gaz kullanıyomus
Bu motor çok beğenilir demeki ya sende ya da senin aracında bir problem varki yığılıyor
Kullandiginiz dizel Motor 1750 devir de 240 nm torka Overboost aninda 260 Nm max tork vermektedir. 3000 devirde Tork Duser beygir artar. Eger yeni dizel kullanmaya basladiysaniz, Dizel kullanim karakteristigi biraz farklidir, ozellikle gaza yuklendiginizde overboost nedeniyle en azindan yigilmamasi lazim, Eger bu sorun varsa aracin Turbo sistemini kontrol ettirmelisiniz...
BENDE AYNI MOTORU VOLVO S 40 1.6 D ARACIMDA KULLANIYORUM
PERFORMANSINDAN GAYET MEMNUNUM
quote:
Orjinalden alıntı: stilll
volvo s40 focus ile hem motor olarak hem de şasi olarak aynıdır
3000 devirde gayet atak ve canlı bir motor var focusda zaten 4000 den sonra dizelin bittigi yer. 1000-1500 lü devirlerde biraz cansız, arabanın turbosunda sorun olabilir.
109 bg motoruyla ün yapmıştır.focus bence sana ilk kullanımdan dolayı o şekilde gelmiştir.
biz önce line 1.3 90 beygir dizeli bayide test ettik sonrada ford bayisinde c-max dizeli yani focusta olan dizelin aynısı c-max gibi büyük bir mpv araçta bile kullanırken performans sorunu yaşatmazken focus bence senin bahsettiğin gibi olmamalı yada sen bu motordan çok fazla şey bekledin bu motorun gücünü hissetmen için linea 1.3 multijet astra 1.3 90hp dizel corolla megane gibi araçları kullanman lazım ozaman aradaki farkı anlarsın..lineada olan dizeli kullandığın zaman ozaman 1.6 ford ve psa ortak yapımı dizelin nasıl bir motor olduğunu anlarsın..
ayrıca bu motor 240nm torkun yanı sıra sollama gibi ani gaz yüklenmelerinde overboost ile torku anlık olarak 260nm kadar çıkarıyor bence motorda değil araçta bişey vardı yoksa bakımlı bir focus rakiplerinden çok daha performanslı..
dizel aracınızı kullanırken her 3000 devire ulaştığınızda vites büyütürseniz daha ekonomik ve verimli kullanmış olursunuz yani 3000 devirde vites küçültülmüyor çünkü daha yüksek devire çıkıp motoru bağırtırsınız zaten max torkunu 1750-2500 gibi devielerde üretiyor dizel motorlar(turbo)
araabyı yığarak kullanıyor zannedersem arkadaş. vites geçişlerinde çok zaman kaybediyor onca yüksek devre çıkmasına rağmen. ortadaki yanlışlıkta ona tuhaf geliyor bence..
dizelde 3000 dd benzinlide 5000 dd.. yuuuh nasıl performanssız olabilir. araba kullanmak sorun değilde az da olsa 1-2 bilgi birikimi olsa fena olmayacak kanımca
ya sanırsam arkadaşın altındaki önceki arab 2.0 tdi passat bmw 5.30d e270 cdi falandıki 1.6 yetersiz geldi yaw arkadaşım yapma bizde megane II var bn focusu hıc sevmem ama yigidi oldur hakkını yeme demişler sınıfının en ii dizel motorudur 2.0 tdi golf ve jettadan sora yapma gozunu seveyım bızımkı bıle yıgılmıo focusmu yıgılacak 110 bg
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme