< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Formula 1 - 2022 sezonu - Son Yarış - 20 Kasım - Abu Dhabi (115. sayfa)
-
-
Perez ham arası 4 saniye oldu. Şaka gibi evindesin sen ya
-
Ric ne ayaksın oğlum sen? Norris'i bu yarışta gölgede bıraktı hafiften kasaplık yaparak da olsa :)
Perez de iyice saldı, yazık la.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 31 Ekim 2022; 0:31:30 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ya perez araçta tekila falan buldu ya da ham sinirden 5-10 beygir ekledi araca telepati yoluyla
Russell'ı dinleselerdi güzel bir yarış izleyebilirdik.
-
Sezonun en sıkıcı yarislarindandi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Geçen senenin aynısı oldu ilk 3 sıra.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yine baştan sona heyecansız bir yarış oldu. Dediğim gibi araçta bir sorun olmadıkça ya da yarış dışı kalmadıkça Max'i zor geçerler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İzledigim en sıkıcı yarislardan biri oldu.
Ferrariyi de tebrik ediyorum istikrarli sekilde her yaris daha kotuye gidiyorlar. Yaziklar olsun.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Kırdı.
-
Başkalarinin hatalarini gösterip, kendilerini ehven göstermeye çalismamis bence yanliş anlamişilmis, üstümüze çok geliniyor minvalinde söylemiş, biz de hatalar yaptik kabul ediyoruz maalesef demeye getirmiş. Konuşmanin başi da önemli.
Çok absürd bir şey yok gibi. Binotto çuvalladiklarini en azindan kabul etmiş. Bu da bir erdemdir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam haklısın da, sezon başında mükemmel basladigin yarışları nasıl güncellemelerle geri verebiliyorsun bunu sorgulamaları lazım. Güncelleme dediğin aracı ileri taşır, bak Mercedes yetişti. Sen ileri gideceğine nasıl geri gidiyorsun?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam elbette, kasıtla bunu yaptıklarını söylememiz manasız olacaktır. Sonuçta geçtiğimiz sezon neredeydi Ferrari bu sezon hayal bile edilemeyecek şekilde bir giriş yaptı. Bu girişi yapan da heralde yine bu ekipti. Başardıklarını yıkmaları ve geri kalmaları tabi, bu daha çok beceriksizlikten, kifayetsizlikten kaynaklanan bir durum. Araç çok daha iyi iken, geriye gitmeleri olur şey değil. Daha doğrusu RB sezon başına göre çok daha iyi gelişme ve yol kat edip, Ferrari gelişmelere ayak uyduramamış da olabilir. Ki bence durum bu, çünkü Mercedes aşırı handikaplı iken, ilk 10 yarış sadece veri toplamaya odaklanmışlardı mesela, şu an o handikabı kapatıp, upgrade de yaptılar. Tam iç dinamiklerini bilemiyoruz. Sonuç da bu da becerisizlik olacak bir isim koyacaksak.
Tüm Ferrari mühendisleri ve ekibi görülen o ki, sezon öncesi ne kadar başarılı ise sezon dahilinde ise bir o kadar başarısız, basiretsiz bir yönetim gösterdi bu sene. Pitduvarı da cabası. Pilotaj hataları da eklenince bu kadar üstün geldikleri sezon da şu an takımlar şampiyonasını (2.liği) büyük ihtimal Mercedes'e kaptıracaklar.
Tek suçluyu Binotto ilan edemem şahsen, savunmuyorum tabi ki bu adamı. Bence Ferrari tarafından azledilmeli. En azından bu sezon ki yaptıkları yarış stratejilerinin tamamı nerdeyse kepazelikti. Hasbelkader 2-3 yarışı da RB 'nin hatalarından kazandılar zaten.
SF'nin gelecek sezon aklını başına alıp, yeniden temiz bir irade ortaya koyup sıfırdan başlamaları şart.
Anlamadığım tek şey, Ferrari gibi belki de isim değeri açık ara en ağır markanın bu kadar kendini basiretsiz göstermesine nasıl müsade ettiğidir. Sonuçta Ferrari bu sporda yer alıyorsa, bir gelir ve kazanç kapısı görmekten çok, isminin prestiji adına var. F1 genel anlamda takımların kâr ettiği bir spor zaten değil. Umarım Binotto ve ekipte değişim olur.
Yine de sonuç olarak, ben Ferrari'nin bu sezon ders çıkaracağına gelcek sezon çok daha emin bir yol haritası koyacağını düşünüyorum. Bu sezon bocalamalarını normal de görüyorum sadece biraz abarttılar ve fazla hata yaptılar.
Ayrıca RB'nin de hakkını yiyemeyiz. Bence ne yaparlarsa yapsınlar bu sezon Verstappen mükemmeldi. Kusursuz yarışlara imza attı pilotaj olarak Leclerc ve Sainz'ın şu anki "alev almış" Ver ile rekabet etmeleri de zor. Spin atan bir Ver bile görmedik sanırım bu sezon. Ferrari'de bunu fark etmiş olup, gelecek seneye yönelik, yani parçalar deniyor olabilir. Bazı şeyleri riske atıp, test aracı gibi de kullanıyor olabilirler sezonun geri kalanını. Bunu tam olarak bilemeyiz. Gelecek sezon ve sezon öncesi testlerde artık her şey belli olacak.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 2 Kasım 2022; 4:5:20 >
-
Çok güzel aciklamissiniz. Zaten tek suçlu binotto olamaz. Pıt ekibi de çok fazla hata yaptı. Pilotaj hataları vs de eklenince 3.luk gözüküyor anca.
Rb gerçekten 2 sezondur kusursuz götürüyor Max açısından. Yer yer Max icin perezi yedikleri de oldu. Bu sezon Ferraride de gördük bunu. Sainz için Lec'i yedikleri de oldu.
Benim kızdığım ve anlam veremedigim nokta şu, sen kusursuz bir araç yapıyorsun seneler sonra. Daha ilk yarışta çıkıp amacımız şampiyon olmak değil olamayiz da zaten diyorsun. Wolff'un böyle 1 tane açıklaması yok. Adam sürekli takımını övüyor vs. Ama binotto aksine yerden yere vuruyor ve başka takımları elestiriyor. İğneyi önce kendine batırıp biz nerde hata yapıyoruz diye iyice bir oturup düşünmeleri lazım. Maalesef ki John todt, Msc'den sonra bir turlu dikiş tutturamadilar...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Eğer işin aslı prestiji ele almaksa Ferrari için, ki benim görüşüm Ferrari bu sporda tamamen prestij adına yer alıyor. Nispeten" araç anlamında " başarılı sayılabilecek bir sezon geçirmelerine rağmen prestijsel anlamda geçmiş 10 seneden daha fazla zarar gördü. Ayrıcca artık sosyal medya gibi bir gerçek de var ve ülkelerin yönetimlerinden, firmaların reklamları, gelecek nesillere yapılan marketing işlemi tamamen buradan yürüyor bu sene fazlasıyla Ferrari maskara oldu. Binotto'yu bilmeyenler bile öğrenir oldu. F1'in giderek eski popüler günlerine dönmeye başlaması da buna eklenince. Bu Ferrari adına sürdürülebilir bir şey değil bu şekilde daha fazla yönetilemez. Ferrari'nin merkezinin F1 ekibi ile çok fazla ilgilendiğini düşünmüyorum. Bunu Raikönen sonrasındaki Ferrari dönemlerine bakarak az çok yorumlayabiliriz. Ancak bu sezon ki durumları geçmişteki standings başarısızlıklarının bence çok ötesinde oldu. Takım medyatik anlamda çok fazla değer kaybetti. Prestijine leke sürülmeye başlandı Ferrari'nin ve Ferrari'nin asıl yönetiminin buna el atacağını düşünenlerdenim. Bu böyle gitmeyecek diye umut ediyorum.
Ferrari'de durum biraz farklı sanırım. Takım içerisinde bir kaos var dediğimiz gibi. Ayrıca asil pilot sınıfına Leclerc'i koymuşlar gibi gözükse de, Sainz'e de göz kırpıyorlar. Halbuki Vettel'den sonra Leclerc Ferrari'nin gözbebeği statütüsündeydi ne oldu da bu şekilde tutarsız davranmaya ittiler kendilerini anlamadım. Siz de güzel özetlemişsiniz. Dediğiniz gibi sanki pitduvarı ve garajın dışında yönetimsel bir "grev" yapılıyor takımda. Bir kaos hakim. 3 aylık ara ve sezon sonu bu konuda gelecek seneyi kurtarmaları için silbaştan bir dönüm noktası olabilir. Ferrari'nin kendi içerisinde bir renovasyona gideceğine eminim aksi halde bu sporda bulunması Ferrari'ye ciddi ciddi zarar vermeye başlayacak.
Sezon başı açıklamaları da evet inanılmazdı. Kabul edilecek şey değil. Biz bu yarışın içinde değiliz demek. Zaten takımına güvenmiyor olsa bile, 3-4 yarışta beklenti duruma göre olumlu ya da olumsuz biçimde revize edilecekti. Pilotları teşvik etmek bir yana şevkini kırması kabul edilecek bir şey değil. Mercedes bunu aractaki porpoising sorununun önüne geçemeyeceği an deklare etti mesela, ferrari bariz ise hızlıydı. ÖZellikle virajlarda ve apex çizgilerinde RB yanına bile yaklaşamıyordu. Baştan kabullenmeleri zırvalık.
Son olarak Verstappen ile RB birlikteliği, Mercedes ile Ham birlikteliği gibi olacak büyük ihtimal ikisi de dominasyonu seven göz önünde olmayı "obsesyon" haline getirmiş takımlar. Ver'in yetenekleri şüphe götürmeksizin F1 tarihinde şimdiden yerini aldı. Ham için Alonso'yu, Rosberg'i ve dahasını harcamışlardı. Bu konuda Checo çok nitelikli de olsa, Ver'e ağırlık vermelerini doğru görüyorum ben, şahsen. Bu sezon geliştirmeleri de Ver'in aracına daha fazla verdiler. Son yarışlarda bu sebeple, Checo RB ile hem Ferrari hem de Mercedes'in berisinde kalır hale geldi. Ama anlamak lazım, Ver kesinlikle küstürülecek bir pilot değil. Şu an onun için kim gelirse gelsin, takımda Ver'in yedeği yancısı olur. Ego seviyesini , iç yaşamını bilmediğimiz için, bir şey diyemeyeceğim. Christian Horner'ın bu dengeyi en iyi şekilde tutturacağına eminim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi krstarica -- 2 Kasım 2022; 16:7:48 >
-
Formula 1’de Ferrari ve diğerleri diye ayırmamızın felsefesi aslında bu, Ferrari yol otomobillerini satıp yarış parası kazanıyor. Tek amacı pistte kalmak. Fakat nasıl oluyorsa en başarılı spor otomobili üreticisi oluyor. Halbuki pist üzerinde işler o kadar da efsanevi değil. Formula tarihi boyunca 16 şampiyonluk. Oranlarda Mercedes ve RB daha yüksek istatistiğe sahip.
Diğerleri formula 1 ile reklam yapıp, yol otomobili satış sayısını arttırmaya çalışıyor. Formula 1’e yaklaşım adına tamamen farklılar.
Scuderia’nın silkelenmesi gerek fakat takımın İtalyan tekelinde devam etme direnci işleri bayağı baltalıyor. İyi yönetilmeyen, bir gecede pilotların ve mühendislerin mantıksızca kovulabildiği bir takım. Mercedes ve red bull gibi kozmopolit ve profesyonelce yönetildiği senelerdi Msc dominasyonu seneleri.
Gelişimde geri kalma sebebi ise, fia’nın sezon ortası porpoising oranına sınır getirmesi oldu. Red bull tasarım yaklaşımı sayesinde porpoising yaşamıyordu, etkilenmedi ve güncellemeler ile hızlandı. Ferrari porpoising yaşasa bile hızlıydı. Sınırlama gelince amortisötlerde sert ayarlar seçmek zorunda kaldılar ve araç dinamizmi kaybetti. Mercedes ise kısıtlama sayesinde hızlandı çünkü yavaş kalma sebebi porpoising idi.
Özetle regülasyonlar Mercedes’e fayda, rb için nötr, Ferrari için zarar yazdı. Binotto’nun senenin başından beri bütçe sınırı konusuna uyacağını taahhüt etmesi, çözüm üretmelerine de engel oldu. Fakat ne olursa olsun, kötü yönetim + strateji hataları ile sezon çekilmez bir hal aldı.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Brezilya GP 🇧🇷 menüsü ;
11 Kasım Cuma 18:30 FP1
11 Kasım Cuma 22:00 Sıralama Turları
12 Kasım Cumartesi 18:30 FP2
12 Kasım Cumartesi 22:30 Sprint yarışı
13 Kasım Pazar 21:00 Yarış
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Birazdan sıralama turları var. Sprint haftası olunca böyle garip oldu, sanki antrenman seansı var gibi hiç yarış havasında değilim
-
Geçen sene sıralamada 1. olan sprinte polede baslıyordu sonra sprintte 1. olan yarısa pole de baslıyordu bu sene degisti mi bu?
-
Değişmedi. Tek değişen sprintte 1. olan pol pozisyonu istatistiğini alıyordu, şimdi sıralamada 1. olan pol pozisyonu istatistiğini alıyor. Yarışa sprintte 1. olan 1. sıradan başlayacak.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X