Şimdi Ara

Forumda turkcell çalışanları var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
4.512
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Depremde üç operatör birbirinden beterdi biri erken diğeri geç sorunlarını halleri, turkcell 2 saat yakın gitti bu forumda turkcell sevdalısı (çalışanı), sizin operatör de cortladi mükemmel değilsiniz boşuna konu açıp yok hatlarımızı taşıyoruz diye algı yapmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mutalvarol -- 28 Eylül 2019; 13:8:22 >



  • Şimdi hiçbir operatör 4/4'lük değil, ama mevcut şartlarda kötünün iyisi diye adlandırılan bir tabir var. Her ne kadar o anda Turkcell'den memnun olsamda, forumda ve ekşide falan takip ettiğim kadarıyla Vodafone'da az sıkıntı oldu. Kullanmıyor olmama rağmen onunda hakkını verdim, helal olsun dedim. Vodafone'du çöptü, Turkcell sorunsuzdu gelin diye böğürmedim, algı kasmadım, fanatiklik yapmadım.

    Ama diğer taraftan bakıyorsun Türk Telekom tamamen ülke genelinde safdışı kalmış, sanki böyle bir operatör yokmuş gibi ve bu süre en az 12 saat, aradan 2 gün geçmesine rağmen hâlâ sorun yaşayanlar var.

    Şimdi konu başlığına cevap olarak ise, bu bölümde bu rezil firmayı canla başla savunanlar maaşlı işçi olduğunu bu durumda bile bu rezilliğe tepki göstermeyip 10GB verdi diye sevinerek belli ediyor.

    Bu durum tüm operatörler için "umarım" bir ders olmuştur, ama burda ağır kayıp Türk Telekom'dadır. Hani "son 3 yıldır TT çok gelişti, artık eskisi gibi çekim problemi yok" diye söyleniyordu ya, şimdi ne yapacaklar da bu kara lekeyi temizleyecekler onu düşünsünler.

    Gerçi 10GB'a tav olanlar var, aslında pek birşey yapmasına da gerek yok. Birazcık hediye, fiyatları biraz daha aşşağı çek veya 3-5 lira indirim ver "OOOO TT 1 numara, niye kazıkcell'e para kaptırayım" ki diye yeni yeni elemanlar türer, sanki hiçbirşey olmamış gibi.
    Çalışansalar diyeceğim yok, işlerini yapıyorlar. Ama çalışan değilseler de yaptıklarını anlamıyorum. Niye reklam yapıyorsun ki. O kadar müşteri Turkcell'e geçerse iletişim kurabileceğini mi sanıyorsun. Bırak herkes istediğini kullansın, kullanan fiyatlarını bilerek kullanıyor zaten, göze alıyor her şeyini.

    Ha bir de bu ciddi bir deprem değildi, hiçbir bina falan yıkılmadı. İlk dakikalarda ulaşılama sorunları Japonya dahil her yerde olan yoğunlukla ilgili şeyler. Ciddi bir deprem olup binalar yıkıldığında, zaten o baz istasyonlarının hiçbiri bir işe yaramayacak. Radyolinkler biraz sarsılıp hizalamaları bozulsa gitti istasyonlar. Fiberle bağlı olsun, yollar yarılır, köprüler çökerken o fiberler kopunca yine o baz istasyonları bir işe yaramayacak. Dronecell denen nanenin de ne havada kaç dakika kaldığı belli, ne de veri merkezleri ile nasıl iletişim kurduğu, yani ona da çok güvenmeyin.

    Ciddi bir depremde iletişimi unutun. Deprem çantanızda haber almak için taşınabilir bir radyo bulundurun, nereye gideceğiniz, ne yapacağınız vs. planınızı önceden yapın. Amatör telsizcilik merakı da yok herkeste...
  • hiçbir baz istasyonu zarar görmeden tüm şebekeler gittiyse, yarın öbür gün yıkıcı bir deprem olursa felaket olur, kimse demiyor benim niye şebeke 2 saat gitti bu sorumsuzluk şirketlerde olduğu müddetçe bu forumda ki para ile çalışan şirket elemanları olduğu müddetçe biz bir adım ileri gitmeyiz
  • Depremlerde bütün radyolinkler çöker. Birkaç dk sonra gelir fakat bu sefer yoğunluktan çöker. Tr ve Vf dakikalar içinde (hele ki deprem bölgesinde) gelmesine rağmen Tt doğudan batıya her tarafta bozuldu. Saatlerce gelmedi. Bu sizce normal bir durum mu bunu eleştirince operatör çalışanı ilan ediliyoruz.
  • Şimdi hiçbir operatör 4/4'lük değil, ama mevcut şartlarda kötünün iyisi diye adlandırılan bir tabir var. Her ne kadar o anda Turkcell'den memnun olsamda, forumda ve ekşide falan takip ettiğim kadarıyla Vodafone'da az sıkıntı oldu. Kullanmıyor olmama rağmen onunda hakkını verdim, helal olsun dedim. Vodafone'du çöptü, Turkcell sorunsuzdu gelin diye böğürmedim, algı kasmadım, fanatiklik yapmadım.

    Ama diğer taraftan bakıyorsun Türk Telekom tamamen ülke genelinde safdışı kalmış, sanki böyle bir operatör yokmuş gibi ve bu süre en az 12 saat, aradan 2 gün geçmesine rağmen hâlâ sorun yaşayanlar var.

    Şimdi konu başlığına cevap olarak ise, bu bölümde bu rezil firmayı canla başla savunanlar maaşlı işçi olduğunu bu durumda bile bu rezilliğe tepki göstermeyip 10GB verdi diye sevinerek belli ediyor.

    Bu durum tüm operatörler için "umarım" bir ders olmuştur, ama burda ağır kayıp Türk Telekom'dadır. Hani "son 3 yıldır TT çok gelişti, artık eskisi gibi çekim problemi yok" diye söyleniyordu ya, şimdi ne yapacaklar da bu kara lekeyi temizleyecekler onu düşünsünler.

    Gerçi 10GB'a tav olanlar var, aslında pek birşey yapmasına da gerek yok. Birazcık hediye, fiyatları biraz daha aşşağı çek veya 3-5 lira indirim ver "OOOO TT 1 numara, niye kazıkcell'e para kaptırayım" ki diye yeni yeni elemanlar türer, sanki hiçbirşey olmamış gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jazzalyn -- 28 Eylül 2019; 14:6:23 >




  • ben deprem oldugu gün Kütahyada idim. Burada vodafone ve turkcellde hicbir şey olmadı. Ama telekom istanbuldaki deprem dolayısıyla tüm türkiyeye hizmet veremedi. Tcell vodafone istanbulda 1saat gitti belki ama telekom tüm türkiyede saaatlerce gitti.
  • Biz daha cok bekleriz insanlarin ulkenin icinde bulundugu durumu görüp, daha yasanabilir bir ulkeye sahip olmayi..
  • Lafı Uzatmaya gerek yok "TÜRK TELEKOM ÇÖPTÜR.NOKTA...!!!!
  • Çalışansalar diyeceğim yok, işlerini yapıyorlar. Ama çalışan değilseler de yaptıklarını anlamıyorum. Niye reklam yapıyorsun ki. O kadar müşteri Turkcell'e geçerse iletişim kurabileceğini mi sanıyorsun. Bırak herkes istediğini kullansın, kullanan fiyatlarını bilerek kullanıyor zaten, göze alıyor her şeyini.

    Ha bir de bu ciddi bir deprem değildi, hiçbir bina falan yıkılmadı. İlk dakikalarda ulaşılama sorunları Japonya dahil her yerde olan yoğunlukla ilgili şeyler. Ciddi bir deprem olup binalar yıkıldığında, zaten o baz istasyonlarının hiçbiri bir işe yaramayacak. Radyolinkler biraz sarsılıp hizalamaları bozulsa gitti istasyonlar. Fiberle bağlı olsun, yollar yarılır, köprüler çökerken o fiberler kopunca yine o baz istasyonları bir işe yaramayacak. Dronecell denen nanenin de ne havada kaç dakika kaldığı belli, ne de veri merkezleri ile nasıl iletişim kurduğu, yani ona da çok güvenmeyin.

    Ciddi bir depremde iletişimi unutun. Deprem çantanızda haber almak için taşınabilir bir radyo bulundurun, nereye gideceğiniz, ne yapacağınız vs. planınızı önceden yapın. Amatör telsizcilik merakı da yok herkeste...




  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Ama çalışan değilseler de yaptıklarını anlamıyorum. Niye reklam yapıyorsun ki. O kadar müşteri Turkcell'e geçerse iletişim kurabileceğini mi sanıyorsun. Bırak herkes istediğini kullansın, kullanan fiyatlarını bilerek kullanıyor zaten, göze alıyor her şeyini.

    Burası bir bilgi paylaşım platformu, değil mi hocam? Bu Turkcell'i şahsen kullanmamın bir sebebi sensin, senin yorumlarınla az çok bilinçlendim ve sorguladım. Neden Vodafone kullanıyorum, bir Turkcell'i deniyeyim dedim ve yardırdık gidiyoruz.

    Burada zaten "x operatör çok iyi gel" diye böğüren kişi sayısı yok denecek kadar azdır. Sadece memnuniyetler dile getirilir, bu demek değildir ki x operatör çalışanısın. Tabi bazı kişiler bunun dozunu kaçırıyor. Yine Türk Telekom'a getireceğim sözü ama uzun zamandır bu bölümdesin, bu firma için ne övgüler yapıldı, neler söylendi. Kimler kimler bunu tavsiye etti, kimler x operatöre geçecekken buna geçti, yani birilerinin geçmesine sebep oldu. Nihayetinde noldu? alayı patladı. 3 operatörüde kullanan biri olarak her zaman tüm operatörlerin iyi ve kötü yönlerini yazdım, eleştirilmesi gereken yerde eleştirdim. En ağır hakaretleri de muhtemelen ben yemişimdir. Ama kalkıpta olmayan birşeyi var göstermedim, var olanı yok saymadım.

    Şimdi bu bas bas bağıran elemanlara bakıyorsun gıkları çıkmıyor. Hani nerde o öve öve bitiremediğiniz Türk Telekom? Hani tarafsız kullanıcıydınız? Hani milletin cebini düşünüyordunuz? Hani o kadar para vermeye gerek yoktu?

    Cahillik kötü birşey, Allah razı olsun sayende 3-5 birşey öğrendim, neyi neden kullandığımı biliyorum ve elimden geldiğince de bunu foruma yansıtmaya çalışıyorum. Ama o kadar gözü ucuzluktan körelmiş olanlar var ki düşman başına.

    Evet dediğin gibi beklenen büyük depremde muhtemelen benim bölgemde ağır etkilenecek (kocaeli), hani firmalar bu failden sonra nasıl bir sistem üretir (ki böyle bir yönetimde hiç sanmıyorum, olan bize olur ah vah derler geçer) bilemiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sis651

    Çalışansalar diyeceğim yok, işlerini yapıyorlar. Ama çalışan değilseler de yaptıklarını anlamıyorum. Niye reklam yapıyorsun ki. O kadar müşteri Turkcell'e geçerse iletişim kurabileceğini mi sanıyorsun. Bırak herkes istediğini kullansın, kullanan fiyatlarını bilerek kullanıyor zaten, göze alıyor her şeyini.

    Ha bir de bu ciddi bir deprem değildi, hiçbir bina falan yıkılmadı. İlk dakikalarda ulaşılama sorunları Japonya dahil her yerde olan yoğunlukla ilgili şeyler. Ciddi bir deprem olup binalar yıkıldığında, zaten o baz istasyonlarının hiçbiri bir işe yaramayacak. Radyolinkler biraz sarsılıp hizalamaları bozulsa gitti istasyonlar. Fiberle bağlı olsun, yollar yarılır, köprüler çökerken o fiberler kopunca yine o baz istasyonları bir işe yaramayacak. Dronecell denen nanenin de ne havada kaç dakika kaldığı belli, ne de veri merkezleri ile nasıl iletişim kurduğu, yani ona da çok güvenmeyin.

    Ciddi bir depremde iletişimi unutun. Deprem çantanızda haber almak için taşınabilir bir radyo bulundurun, nereye gideceğiniz, ne yapacağınız vs. planınızı önceden yapın. Amatör telsizcilik merakı da yok herkeste...
    Lafı gediğine oturtmuşsunuz hocam, anlayana ki anlamış gözüküyor.




  • istanbul bostancı bölgesinde turkcell kullanmaktaydım. Arkadaşımın hattı turk telekom komple servis yokken ben telefonla konuşabiliyordum daha sonra eve geldim superbox kullanmaya devam ettim hiç bir sorun yoktu.

    Bence saçma saçma konular açmanın anlamı yok.
  • Millet hangi konuya yazacağını iyi biliyor ha
  • Jazzalyn kullanıcısına yanıt
    Yeni bir şeyler yapmalarını beklemiyorum açıkçası. Çünkü dediğim gibi o yoğunluk bu tür olaylardan sonra normal bir şey ve şebeke onu kaldıracak şekilde yapılmaz. Hani olura öyle bir şey yaptılar, Dünya'da adları duyulur. :D Nedeni de maliyet. Şebeke günlük hayatta oluşacak trafikleri normal taşıyacak bir kapasite ve bir miktar da anlık yoğunluk anlarında kullanılabilecek bir kapasite ile kurulur. Arızalara karşı yedeklilik sağlanır. Her baz istasyonunda 2G ve 3G tarafında sesli/videolu görüşmeleri sağlayan kartlar bulunur. Bunların sayısı sınırlıdır. Çok ihtiyaç varsa kartlar arttırılabilir ama İnternet vs. diğer hizmetlerden de kısmak gerekebilir belki bu durumda, tam bilmiyorum. LTE baz istasyonlarında ise VoLTE işlemi tamamen santral tarafında yapılıyor diye biliyorum. Santrallerdeki sistemlerin de taşıyabileceği eş zamanlı görüşme sayıları vs. var. Bunlar şebekedeki toplam kullanıcı sayısına göre belirlenmez. Normal bir günde eş zamanlı yapılacak maks. görüşme sayısına bir miktar da ek kapasite düşünülerek hesaplanır ve kurulur. Çünkü toplam kullanıcı sayısına göre bir kurulum gereksiz bir yatırımdır. Mesela bir köyde 1000 kişi bir operatörün abonesi ama, normal bir dönemde aynı anda en fazla 100 kişi konuşuyor. Bu durumda 1000 kişilik santral kapasitesi vs. sağlamak operatörün yatırım ve işletme masrafını çok fazla arttırır. Tabi bir afet durumunda, bu 1000 kişinin hepsi birbirini aramaya kalkıyor, 500 çağrı başlatma isteği eder; hatta birbirini arayıp zaten meşgul çalacaklarla 1000. O baz istasyonu ve santral sistemi o trafiği taşımaz. Hani operatörler %1'lik bir dönemde oluşacak yükü taşıyacak şebekeyi geri kalan %99'unda boşa yatacağı ve sadece masraf üreteceği için kurmak istemezler. Hani Dünya'da da durum bu.

    Benim için bu tam olarak bir fail değildi. Eskiden günlük hayatta şebeke yoğunluğundan dolayı arama yapamazdık. MMS göndermek için kaç defa deniyordum mesela. Ama şimdi günlük hayatta hiç böyle bir durum olmuyor. Ve afet durumunda da yoğunluk belasını çözmeleri kolay değil.

    Tabi şuanda çok fazla bir tepki oluştu operatörlere karşı. Durumu iyileştirmek için mutlaka bir çaba sarfedeceklerdir. Ama bu benzer bir depremdeki şebekenin sağlıklı iletişime başlama süresini 10 dakikadan 5 dakikaya indiremek gibi bir katkısı olacaktır; tamamen o yoğun trafiği taşıyacak bir şey olmaz.




  • sis651 kullanıcısına yanıt
    Hocam şu an 4,5g İnternet kullanma oranı yüzde 80 civarında, tüm konuşmalar 4*5 g ye aktarirlarsa böyle yoğun zamanda sıkıntı yaşanır mı 4,5gden hizmet alan tüm telefonlar ses hizmeti alma zorunlu yapılsa, tuslu telefon kullanma oranı yaşlı kesimde tek var o da yüzde 10 denk geliyor
  • mutalvarol M kullanıcısına yanıt
    4.5G'de ses işlemleri VoLTE ile yapılıyor ve bildiğim kadarıyla tamamen santrallerde yapılıyor. Yani baz istasyonlarında bir cihaz bulunmuyor bunun için 3G ve 2G'deki gibi. Deprem günü depremden bir beş dakika sonra aramayı denediğimde arama yapamamıştım VoLTE ile ama muhtemelen karşımdaki kişide VoLTE yoktu. Eğer VoLTE olsa ne olurdu bilemiyorum. Direk santral bu işi üstlendiği için belki daha büyük bir bölgenin konuşma trafiğini daha sorunsuz gerçekleştirebilecektir. Yine de emin değilim. Turkcell'in Trakya hizmeti Çorlu santralinden veriliyor. Muhtemelen VoLTE ile ilgili santral de oradadır. Hani tüm Trakya'nın trafiğini tek bir sistem işliyorsa daha ufak yoğunluk alanlarında mesela Çorlu'daki bir sıkıntıda yoğun kullanım olmayan Edirne vs. yerlerin trafiğini de işleyeceği düşünülerek kurulmuş normal kapasite yeterli olabilir. Ancak deprem anında fikrimce deprem Edirne ve tüm Trakya'dan hissedilmiştir ve eminim her bölgeden arayan birçok kişi olmuştur. Bu santraller buna ne kadar hazırlıklıdır bilgim yok hani. Eğer kapasite yeterli ise tabii ki VoLTE aramaları baz istasyonlarındaki darboğazlara takılmadan santrale ulaşır ve işlenir, ama onlarda da kapasite ile ilgili bir durum vardır.

    Bunu eminim kendileri de biliyordur ama hiçbir operatörde VoLTE tarafına yoğun abone çekecek bir aksiyon olmadı. Turk Telekom hala sadece faturalı abonelere veriyor diye biliyorum. Vodafone baya ilerledi ama hala tüm telefonlarla konuşulmuyor sanırım. Turkcell amiral gemisi ve ona yakın yeni çıkan telefonları destekliyor. Ayrıca Bip hizmeti ile de benzer bir yapıyı VoLTE desteklemeyen telefonlar için oluşturmuş oldu. Tabi Bip görüşmeleri hangi santralden işleniyor, her bölge santrali işliyor mu bilmiyorum ama iyi kullanılırsa aboneleri 3G'ye düşürmeden arama yapmaları için çok iyi yöntem. Eğer yoğunlukta Bip bir sıkıntı çıkarmayacaksa, eminim bunun reklamını yaparlar tabi.




  • 7-8 senedir forumdayım onlar hep var 😃 Avea döneminde de vardı Telekom olunca bilmiyorum akıbetlerini , Vodafone'da ise daha çok bayi çalışanları gizli tarifeler hakkında bilgi ve detay paylaşır bir de faturalı satış kanallarından saha ekipleri hedeflerini gerçekleştirmede zaman zaman kullanıp giderler 😃
  • Ya ne bekliyorunuz bir anlasam. Ttyi ovelim mi. Saatlerce hizmet verememis. Ayrica hepsi kopmus demisinde tt turkiye geneli kopdu. Digerleri mersinde iyiydi gittigini gormedim
  • Deprem günü elazığdaydım. neredeyse 1 tam gün şebeke gelmedi.

    Km'lerce uzakta tüm şebeke gider mi yahu.

    Hoş ben kullanmıyorum Telekom'u.

    Kullanana Allah sabır versin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.