Şimdi Ara

Forumdaki benzinli arac kullanicilari.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Son gunlerde ozellikle de bugun su son zamlardan sonra bazi yarasi olup gocunan benzinli atac kullanicilari ses yukselttiler.

    Adam diyor ki mazot 5 tl benzin 4 tl olsun.
    Diyoruz ki yahu nakliyesi tarimi hepsi mazota dayaniyor olur mu oyle sey?

    O zaman traktoru de tiri da benzinli kullansinlar diyor.

    Yine ayni kullanici yeni aldigi benzinli araciyla yakit tuketimi rekorlari kirdigini ve dizele hic gerek olmadigini iddia eden konular aciyor.

    Yahu arkadaslar turbo dizellerin performans olayina hic girmicem. Ama kabul edin artik ekonominin kralini yapiyor adamlar.

    1.6 atmosferik benzinli ve 1.6 turbo dizel arac sahibiyim. Iyiki 1.6 dizeli almisim diyorum. Dizelde oyle basip gidiyorum ki benzinlide aynisini yapmaya kalksam 11 litreden asagi tuketmez. Daha neyin ezikligi bu ben cozemedim.







  • Eğer Türkiye'deki benzin ve mazot fiyatlarındaki zamları belirleyen uluslarası piyasalar ise, mazot ve benzin fiyatları arasındaki oran da örnek alınan piyasalardaki gibi olmalıdır.

    Tarım kesimine ise mazotun daha uygun fiyatlı, vergisiz verilmesi taraftarıyım, gemilere verildiği gibi.

    Ayrıca taşımacılığımızı kamyon ve otobüs taşımacılığından az da olsa demiryollarına kaydırabilsek, ticari araçlarda kullanılan mazot miktarı da düşecektir. Hem milli servetten harcama düşer, hem de yollardaki kazalarda ölen insan sayısı azalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Eğer Türkiye'deki benzin ve mazot fiyatlarındaki zamları belirleyen uluslarası piyasalar ise, mazot ve benzin fiyatları arasındaki oran da örnek alınan piyasalardaki gibi olmalıdır.

    Tarım kesimine ise mazotun daha uygun fiyatlı, vergisiz verilmesi taraftarıyım, gemilere verildiği gibi.

    Ayrıca taşımacılığımızı kamyon ve otobüs taşımacılığından az da olsa demiryollarına kaydırabilsek, ticari araçlarda kullanılan mazot miktarı da düşecektir. Hem milli servetten harcama düşer, hem de yollardaki kazalarda ölen insan sayısı azalır.
    Zenginler bölümü diyelim buraya
  • Adam kim bilmiyorum ama tabi ki benzin daha ucuz olmalı. Tarım vs gibi alanlarda kullananlar için mazotta vergi indirimi yaparlar olur biter.

    Neden mi benzin ucuz olmalı? Çünkü benzin ülkemizde çıkıyor, litre başına maliyeti daha düşük. Mazot ise dışarıdan geliyor, pahalı. Ayrıca kullanamadığımız benzinimizi de dışarıya ucuza satıyoruz.

    Neden böyle yapıyoruz? Orasını bilmiyorum, işin içinde iş var, nasıl doğalgaza zam üstüne zam yapıp da halkımızın kullanmadığı gazın parasını İran'a ödediğimiz gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Eğer Türkiye'deki benzin ve mazot fiyatlarındaki zamları belirleyen uluslarası piyasalar ise, mazot ve benzin fiyatları arasındaki oran da örnek alınan piyasalardaki gibi olmalıdır.

    Tarım kesimine ise mazotun daha uygun fiyatlı, vergisiz verilmesi taraftarıyım, gemilere verildiği gibi.

    Ayrıca taşımacılığımızı kamyon ve otobüs taşımacılığından az da olsa demiryollarına kaydırabilsek, ticari araçlarda kullanılan mazot miktarı da düşecektir. Hem milli servetten harcama düşer, hem de yollardaki kazalarda ölen insan sayısı azalır.
    arkadaşım kiminin parası var kiminin yok yanı herkezin durumu farklı ben benzinli araca binmeyi seviyorum fakat astra sedan aldım dizel aldım çok kullanacağım için
    örnek veriyorum şuanki fiyatları hakkında bilgim yok ama
    astra sedan benzinli 33,950
    astra sedan dizel 42.950
    sen zaten baştan benzin parasını yatırmış oluyorsun
    artı üstüne mazot alıyorsun
    benim düşüncem herkezinki farklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Eğer Türkiye'deki benzin ve mazot fiyatlarındaki zamları belirleyen uluslarası piyasalar ise, mazot ve benzin fiyatları arasındaki oran da örnek alınan piyasalardaki gibi olmalıdır.

    Tarım kesimine ise mazotun daha uygun fiyatlı, vergisiz verilmesi taraftarıyım, gemilere verildiği gibi.

    Ayrıca taşımacılığımızı kamyon ve otobüs taşımacılığından az da olsa demiryollarına kaydırabilsek, ticari araçlarda kullanılan mazot miktarı da düşecektir. Hem milli servetten harcama düşer, hem de yollardaki kazalarda ölen insan sayısı azalır.
    Bugün Almanya'da benzin 1,60 euro

    Mazot 1,46 euro.

    Bence de taşımacılığımızı demiryollarına kaydırsak müthiş olur. Bu konuda hemfikiriz.

    Ama bazı insanlarda haset ve kıskançlık nedense çok fazla var. Adamın temennisi mazotun 5 tl, benzinin 4 tl olması.

    Yahu senin eline ne geçecek böyle olursa, sana ne yararı var?

    Afedersiniz ama dizele sahip olamama kompleksi bu. Zamanında tercihini benzinliden yana kullanmış kişilerdeki içten içe duyulan pişmanlık.

    Zaten aynı adamlar ikide bir "aman tır tır dizel sesi çekilir mi?" , aman "dizelciler gittiğini sanıyor benzinli her şekilde dağıtır" şeklinde yorum yapıyorlar.

    Şimdi .ok atmadıkları bir dizelin ekonomisi kalmıştı onu da baltalama çalışmaları ortaya çıkmaya başladı.

    Birazdan birisi gelir der ki " dizel ucuz ama turbo 2 bin lira", "arıza çıkardımı enjektörü şu kadar para".

    Benzinli araçlar hiç masraf çıkartmıyor sanki.

    Valla ben ne yalan söyliyim benzinli aracımı neredeyse süs eşyası yaptım. Satmicam zaten satsam da ederine gitmeyen bir araç. Millete satacağıma varsın garajda çürüsün

    Arada 100 tl'lik benzin alıp 250 km. şehir içinde zor gidince terapi oluyor bana. Dizel aracıma daha da çok bağlanıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Adam kim bilmiyorum ama tabi ki benzin daha ucuz olmalı. Tarım vs gibi alanlarda kullananlar için mazotta vergi indirimi yaparlar olur biter.

    Neden mi benzin ucuz olmalı? Çünkü benzin ülkemizde çıkıyor, litre başına maliyeti daha düşük. Mazot ise dışarıdan geliyor, pahalı. Ayrıca kullanamadığımız benzinimizi de dışarıya ucuza satıyoruz.

    Neden böyle yapıyoruz? Orasını bilmiyorum, işin içinde iş var, nasıl doğalgaza zam üstüne zam yapıp da halkımızın kullanmadığı gazın parasını İran'a ödediğimiz gibi.


    Benzinin burada üretilip mazotun dışarıdan geldiği bilgisini nereden öğrendiniz?

    Peki şahsi kullanıcılar için mazot neden pahalı olmalı sorarım size? Mazotlu araçlar filitreleri sayesinde bugün havayı bile benzinli araçlardan daha az kirletiyor.?

    Evet neden? Yoksa çekememezlikten mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Adam kim bilmiyorum ama tabi ki benzin daha ucuz olmalı. Tarım vs gibi alanlarda kullananlar için mazotta vergi indirimi yaparlar olur biter.

    Neden mi benzin ucuz olmalı? Çünkü benzin ülkemizde çıkıyor, litre başına maliyeti daha düşük. Mazot ise dışarıdan geliyor, pahalı. Ayrıca kullanamadığımız benzinimizi de dışarıya ucuza satıyoruz.

    Neden böyle yapıyoruz? Orasını bilmiyorum, işin içinde iş var, nasıl doğalgaza zam üstüne zam yapıp da halkımızın kullanmadığı gazın parasını İran'a ödediğimiz gibi.


    Benzinin burada üretilip mazotun dışarıdan geldiği bilgisini nereden öğrendiniz?

    Peki şahsi kullanıcılar için mazot neden pahalı olmalı sorarım size? Mazotlu araçlar filitreleri sayesinde bugün havayı bile benzinli araçlardan daha az kirletiyor.?

    Evet neden? Yoksa çekememezlikten mi

    Alıntıları Göster
    Neyini çekemeyeceğim, gerekirse satarım aracımı, dizele geçerim. Evladiyelik değil ki bu.


    Al sana, konu hakkında bir yazıhttp://www.medyatext.com/V1/Pg/ColumnDetail/ColID/29301



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İlkerA. -- 23 Temmuz 2011; 22:55:38 >




  • Akaryakıtta trajikomik gerçekler

    Şükrü KIZILOT 08.04.2010


    O kadar çok ki...

    Hangi birini anlatalım.

    En iyisi kısa kısa önemli olanları açıklayalım.

    Tabloya dikkatle bakın.

    Benzinin rafineri çıkışı 0,93 kuruş, motorinin de 0,94 kuruş.

    Bir de satış fiyatına bakın; benzin 3,75, motorin 3,08 TL.

    Benzin, rafineri çıkış fiyatının yüzde 403’ü, motorin ise yüzde 328’i bir fiyata satılıyor.

    Bu bir dünya rekoru!..

    Tabloya bakın, 22 ay öncesine göre; rafineri çıkış fiyatı düşmüş, pompa satış fiyatı ise artmış!..

    İNSAFSIZ VERGİLER

    Vergileri, rafineri satış fiyatı ile kıyaslıyoruz;

    Benzinde, rafineri çıkış fiyatının yüzde 266’sı, motorinde ise rafineri çıkış fiyatının yüzde 188’i oranında vergi alınıyor.

    Bu da başka bir dünya rekoru!..

    Benzinin rafineri çıkış fiyatı 0,93 TL

    Motorinin rafineri çıkış fiyatı 0,94 TL

    Kırsal motorinin rafineri çıkış fiyatı 0,93 TL

    Pompa satış fiyatına gelince; benzin 3,75 TL, motorin 3,08 TL, kırsal motorin 2,97 TL’ye satılıyor.

    Bunların içinde, en temiz ve rafineri çıkış fiyatı ucuz olan benzin. Satış fiyatı en pahalı olan da yine benzin!

    Niçin böyle?

    Niçin olacak, insafsız vergilerden!..

    TÜRKLERE 375, YURDIŞINA 93

    Bilmeyenler olabilir, ithal edilen ham petrolün rafineride işlenmesi sonucu Türkiye’de üretilen benzinin yarısı tüketilemiyor. Böyle olunca, tüketilemeyen benzin yurt dışına 93 kuruşa ihraç ediliyor!

    Daha açık bir anlatımla benzin, Türkiye’de yaşayanlara 3,75 TL’ye, yurt dışına ise 93 kuruşa satılıyor.

    Oysa, motorinin satış fiyatı yükseltilmeden, benzinin satış fiyatı düşürülse, örneğin 3,00 TL olsa belli bir süreçte benzin tüketimi artar ve Devlet dışarıya daha az benzin satar. Yurt dışına 93 kuruşa sattığı benzini, yurt içinde örneğin 3 liraya satarsa, milyarlarca lira ilave gelir elde eder.

    Sonuçta, motorin talebi buna bağlı olarak da ham petrol ithalatı azalır, bu da cari açığın gerilemesine katkıda bulunur. Daha pahalı olan diesel araç ve yedek parça ithalatı azalır. Benzin tüketimi arttıkça çevre kirliliği azalır.

    Yarın 14.30’da NTV’de ayrıntılı olarak açıklayacağımız gibi, akaryakıt konusu; fiyatı, vergiler, ithalat, cari açık ve çevre kirliliği yönleriyle çok önemli. Bu konu ciddi olarak ele alınırsa, kazanan ülke ekonomisi ve vatandaş olur.

    KAYNAK :http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/ShowNew.aspx?id=14351403

    Yukarıda ki yazıyı özetlersek : Biz benzini ucuza mal ediyoruz ve ürettiğimiz benzini kullanamadığımız için dışarıya yok parasına satıyoruz. Oysa, mazotu pahalıya üretiyoruz ve ürettiğimiz bize yetmediği için dışarıdan mazot ithal ediyoruz.

    Memleketin parası memleket insanına kalsın, nasılsa dışarıya ucuza satıyoruz, kendi vatandaşımıza ucuza satalım da pahalı aldığımız mazottan da tasarruf edelim demenin nesi kötü ?

    Bu sadece iktidarların kolay para kazanma tuzağı. Evet dizel aracınız Size daha çok keyif veriyor olabilir. Daha fazla keyif almanızı dilerim. ama ne olur, ben biniyorum, başkası ne yaparsa yapsın demeyiniz. Vatandaşta benzinli de olsa araca binebilsin ve ülkemizin parası da ülkemizde kalsın. Bunu da vatandaşa çok görmeyiniz olur mu?


     Forumdaki benzinli arac kullanicilari.




  • Biz birbirimizin ayagin celme takan insanlariz. Bugun benzinli arac sahiplerinin dizel arac sahiplerini cekememelerinden kaynaklanan tavirlari ortada. Herkesin temennisi benzin de mazot da 3 tl olsa amenna. Ne guzel iste.

    Bu durumda diyorum ki umarim benzin de mazotta 10 tl fix olur.

    O zaman goruruz benzincileri :-)
  • 85lik sümbülcülere 95lik astralara madara olmamak için 11-12lt ortalamayla geziyorum :D
    Edit:105lik golflerin,meganlarında şanşı yok ama 120lik bravoya saygım sonsuz :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MINERVAL -- 23 Temmuz 2011; 23:03:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    85lik sümbülcülere 95lik astralara madara olmamak için 11-12lt ortalamayla geziyorum :D
    Edit:105lik golflerin,meganlarında şanşı yok ama 120lik bravoya saygım sonsuz :D
    Durumun ne kadar acıtıcı olduğunu daha net görebilmek için 2010 yılı net rakamlarını aşağıya özetliyorum (ayrıntısı için kaynağa bakabilirsiniz):


    Benzin türevleri toplam üretimi : 3.777.267, Benzin türevleri toplam ithalatı : 274.139

    Mazot türevleri toplam üretimi : 5.280.596, Mazot türevleri toplam ithalatı : 9.691.296

    Benzin türevleri toplam ihracatı : 2.008.407

    Mazot türevleri toplam ihracatı : 320.472

    KAYNAK :http://www.epdk.gov.tr/documents/10157/8144ba40-42cc-42ef-8a0a-920a7b67249b


    Üretilen ve ithal edilen toplam benzinin neredeyse yarısını dışarı satıyoruz. Ama neredeyse ürettiğimiz mazotun iki katı kadar da dışarıdan satın alıyoruz. Bu paraların yetim hakkı olduğunu falan söylemeyeceğim. Akıllı bir tüccar olalım yeter bize. Kendi ürettiğimiz ve ucuza mal ettiğimiz benzini kullanmak yerine neden dışarıya bir dolu döviz ödemeye inat ediyoruz ki ?

    Dizel isteyen elbette ucuza dizel kullanmaya devam etsin. Ama ne olur benzinin bu fiyata satılmasını da haklı görmeyelim. Biraz insaf edip de haklı bir isteği kendi ufacık çıkarlarımız için karalamaya kalkışmayalım yeterli!...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: speaker

    Durumun ne kadar acıtıcı olduğunu daha net görebilmek için 2010 yılı net rakamlarını aşağıya özetliyorum (ayrıntısı için kaynağa bakabilirsiniz):


    Benzin türevleri toplam üretimi : 3.777.267, Benzin türevleri toplam ithalatı : 274.139

    Mazot türevleri toplam üretimi : 5.280.596, Mazot türevleri toplam ithalatı : 9.691.296

    Benzin türevleri toplam ihracatı : 2.008.407

    Mazot türevleri toplam ihracatı : 320.472

    KAYNAK :http://www.epdk.gov.tr/documents/10157/8144ba40-42cc-42ef-8a0a-920a7b67249b


    Üretilen ve ithal edilen toplam benzinin neredeyse yarısını dışarı satıyoruz. Ama neredeyse ürettiğimiz mazotun iki katı kadar da dışarıdan satın alıyoruz. Bu paraların yetim hakkı olduğunu falan söylemeyeceğim. Akıllı bir tüccar olalım yeter bize. Kendi ürettiğimiz ve ucuza mal ettiğimiz benzini kullanmak yerine neden dışarıya bir dolu döviz ödemeye inat ediyoruz ki ?

    Dizel isteyen elbette ucuza dizel kullanmaya devam etsin. Ama ne olur benzinin bu fiyata satılmasını da haklı görmeyelim. Biraz insaf edip de haklı bir isteği kendi ufacık çıkarlarımız için karalamaya kalkışmayalım yeterli!...

    Alıntıları Göster
    Speaker çok net yazmışsın, teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MINERVAL

    85lik sümbülcülere 95lik astralara madara olmamak için 11-12lt ortalamayla geziyorum :D
    Edit:105lik golflerin,meganlarında şanşı yok ama 120lik bravoya saygım sonsuz :D
    Ben benzinli kullanıcısıyım. Mazot 5 lira olsun dediğimi hatırlamıyorum. Ama dizelcilerde de suç var tutturmuşlar bir tork diye "Uçarım kaçarım" konuşup duruyorlar yok dizel daha performanlıymış falanmış filanmış. 115lik atmosferik benzinli Focus'un 0-100 10.9 saniye dizelinin ki 11 saniye. Eeee hani uçuyordu dizel? Dizel arabalar ekonomi içindir performans için değil. Bunu kabul etmiyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben benzinli kullanıcısıyım. Mazot 5 lira olsun dediğimi hatırlamıyorum. Ama dizelcilerde de suç var tutturmuşlar bir tork diye "Uçarım kaçarım" konuşup duruyorlar yok dizel daha performanlıymış falanmış filanmış. 115lik atmosferik benzinli Focus'un 0-100 10.9 saniye dizelinin ki 11 saniye. Eeee hani uçuyordu dizel? Dizel arabalar ekonomi içindir performans için değil. Bunu kabul etmiyorsunuz.


    Burda sizin gözünüzden kaçan ufak bir nüans var. Normal kullanım şartlarında hepimiz ortalama 1500 devir ile 3000 devir aralığını kullanıyoruz. Benzinli ve dizel versiyonlarda bu devir aralıklarındaki kullanımlar çekiş olarak büyük oranda fark etmekte. Aynı devir aralığında dizeller daha çabuk ivmelenebiliyor. Ama benzinli araçta yüksek devir çevirmeye başladığınızda işler değişiyor ama buna bağlı olarak yakıt tüketimi de hatırı sayılır şekilde artmakta. Bende benzinli araç kullanıyorum ve kullandığım devir aralığı 1500 2500 aralığı oluyor genellikle. Motor 2.0 lt olduğu için çekiş gayet yeterli benim için ve yakın bir zamanda aracımı değiştirmek gibi bir düşüncem var. Yeni araç alacağım zaman dizel motorlu versiyonları da seçenek olarak bir kenarda duruyor. O zaman geldiğinde değerlendirmek lazım tekrar ancak bana göre benzinli aracın keyfi bir başka. Fakat günümüz koşullarında dizel motorlu versiyonlar oldukça mantıklı. Şimdi diyeceksiniz LPG seçeneği mevcut. Doğrudur ama ben sıcak bakmıyorum LPG sistemine. Yani iki uclu sivri değnek anlıyacağınız 1.6 dizel ve otomatik bir araca hayır demem onu da eklemek gerekir. Şehirdışı kullanımı gözardı edersek şehiriçinde 1.2 motorlu araçta 70 ile gidiyor bende 2.0 motorlu araçta 70 le gidiyorum. Aradaki fark ise senelik vergide ödenen 1000 tl yi fazlasıyla aşan vergi yükü. Şahsen 1.6 dizel otomatik bir araç alıp hem vergi de hem de yakıtta yüzümün gülmesini isterim günümüz TÜRKİYE sinde.

    Saygılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İlkerA.

    Speaker çok net yazmışsın, teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    ben yapacağım kmye göre baktım yılda taş çatlasa 6000 km yapıcam. ozaman dizelle olan fiyat farkını ancak yıllar sonra çıkarabileceğim.misal aynı marka model aracın dizelle benzinli arasında 5000 lira fark varsa ve benzinli araç şehir iç 100 kmde 9 litre yakıyorsa, dizel araç ise şehir içi 6 litre yakıyorsa aradaki fark 3 litre.Dolayısıyla 40.000 kmde 5160tl fark yapacak.Şimdi demekki ben dizel araba alırsam 6,5 yıl sonra ancak başta peşin olarak vermiş olduğum farkı çıkaracağım, ve birde dizel arabanın bakımıyla uğraşcam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_isikan -- 23 Temmuz 2011; 23:54:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan

    ben yapacağım kmye göre baktım yılda taş çatlasa 6000 km yapıcam. ozaman dizelle olan fiyat farkını ancak yıllar sonra çıkarabileceğim.misal aynı marka model aracın dizelle benzinli arasında 5000 lira fark varsa ve benzinli araç şehir iç 100 kmde 9 litre yakıyorsa, dizel araç ise şehir içi 6 litre yakıyorsa aradaki fark 3 litre.Dolayısıyla 40.000 kmde 5160tl fark yapacak.Şimdi demekki ben dizel araba alırsam 6,5 yıl sonra ancak başta peşin olarak vermiş olduğum farkı çıkaracağım, ve birde dizel arabanın bakımıyla uğraşcam.

    Peki 5 sene sonra dusuk kilometreli dizel bir araci muadili benzinliden yaklasik 6-8 bin tl arasinda fazla fiyata satabileceginiz gercegini neden atliyorsunuz :-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eac

    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan

    ben yapacağım kmye göre baktım yılda taş çatlasa 6000 km yapıcam. ozaman dizelle olan fiyat farkını ancak yıllar sonra çıkarabileceğim.misal aynı marka model aracın dizelle benzinli arasında 5000 lira fark varsa ve benzinli araç şehir iç 100 kmde 9 litre yakıyorsa, dizel araç ise şehir içi 6 litre yakıyorsa aradaki fark 3 litre.Dolayısıyla 40.000 kmde 5160tl fark yapacak.Şimdi demekki ben dizel araba alırsam 6,5 yıl sonra ancak başta peşin olarak vermiş olduğum farkı çıkaracağım, ve birde dizel arabanın bakımıyla uğraşcam.

    Peki 5 sene sonra dusuk kilometreli dizel bir araci muadili benzinliden yaklasik 6-8 bin tl arasinda fazla fiyata satabileceginiz gercegini neden atliyorsunuz :-)

    Alıntıları Göster
    Hiç okumadan sadece bir yorum yapmak ıstıyorum bu ülkede benzını 4.5 Tl olması ŞEREFSİZLİKTİR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben benzinli kullanıcısıyım. Mazot 5 lira olsun dediğimi hatırlamıyorum. Ama dizelcilerde de suç var tutturmuşlar bir tork diye "Uçarım kaçarım" konuşup duruyorlar yok dizel daha performanlıymış falanmış filanmış. 115lik atmosferik benzinli Focus'un 0-100 10.9 saniye dizelinin ki 11 saniye. Eeee hani uçuyordu dizel? Dizel arabalar ekonomi içindir performans için değil. Bunu kabul etmiyorsunuz.


    Dizelin ara hızlanma değerleri daha iyi atmosferik benzinlilerden.Ayrıca benzinli araca 4-5 kişi binince klima da açıksa bayılmaya başlıyor yokuş çıkarken.Dizel araçlarda güle oynaya geçip gidiyor benzinlinin yanından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jackget


    quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Ben benzinli kullanıcısıyım. Mazot 5 lira olsun dediğimi hatırlamıyorum. Ama dizelcilerde de suç var tutturmuşlar bir tork diye "Uçarım kaçarım" konuşup duruyorlar yok dizel daha performanlıymış falanmış filanmış. 115lik atmosferik benzinli Focus'un 0-100 10.9 saniye dizelinin ki 11 saniye. Eeee hani uçuyordu dizel? Dizel arabalar ekonomi içindir performans için değil. Bunu kabul etmiyorsunuz.


    Burda sizin gözünüzden kaçan ufak bir nüans var. Normal kullanım şartlarında hepimiz ortalama 1500 devir ile 3000 devir aralığını kullanıyoruz. Benzinli ve dizel versiyonlarda bu devir aralıklarındaki kullanımlar çekiş olarak büyük oranda fark etmekte. Aynı devir aralığında dizeller daha çabuk ivmelenebiliyor. Ama benzinli araçta yüksek devir çevirmeye başladığınızda işler değişiyor ama buna bağlı olarak yakıt tüketimi de hatırı sayılır şekilde artmakta. Bende benzinli araç kullanıyorum ve kullandığım devir aralığı 1500 2500 aralığı oluyor genellikle. Motor 2.0 lt olduğu için çekiş gayet yeterli benim için ve yakın bir zamanda aracımı değiştirmek gibi bir düşüncem var. Yeni araç alacağım zaman dizel motorlu versiyonları da seçenek olarak bir kenarda duruyor. O zaman geldiğinde değerlendirmek lazım tekrar ancak bana göre benzinli aracın keyfi bir başka. Fakat günümüz koşullarında dizel motorlu versiyonlar oldukça mantıklı. Şimdi diyeceksiniz LPG seçeneği mevcut. Doğrudur ama ben sıcak bakmıyorum LPG sistemine. Yani iki uclu sivri değnek anlıyacağınız 1.6 dizel ve otomatik bir araca hayır demem onu da eklemek gerekir. Şehirdışı kullanımı gözardı edersek şehiriçinde 1.2 motorlu araçta 70 ile gidiyor bende 2.0 motorlu araçta 70 le gidiyorum. Aradaki fark ise senelik vergide ödenen 1000 tl yi fazlasıyla aşan vergi yükü. Şahsen 1.6 dizel otomatik bir araç alıp hem vergi de hem de yakıtta yüzümün gülmesini isterim günümüz TÜRKİYE sinde.

    Saygılar

    Bende LPG'ye sıcak bakmıyorum. Araçları 1500-3000 devir aralığında kullanıyoruz demişsiniz ancak benzinli araçlar bu aralikta kullanmak için değiller zaten. Ben düzelin ekonomisine bir şey demiyorum ama uçarım kaçarım dersen orada dur derim kaldı ki gunümüzde türbini benzinli motorlarda iyice yaygınlaştı. Turbo dizeli Turbo benzinli ile kiyaslarsakta dizel diz cokes tövbe eder. :D uçmadan kaçmadan ekonomi yapın ona lafım yok benim. Biz su anda yeni bir araç alacağız. İstesem dizel alamaz miyiz tabi ki alırız ama ben almam babam da almaz zaten.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.