Şimdi Ara

Varta Akü Hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
0
Favori
10.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese sağlıklı günler diliyorum. Bu konuyu, yaşamış olduğum tecrübeler sebebiyle açma gereği duydum. Bununla birlikte Varta markasına karşı hiçbir ön yargım veya antipatim yoktu bu zamana kadar. Hatta araba aküsünde her zaman tercih ettiğim marka olmuştur Varta. Bu konuyu da markayı kötüleme amaçlı açmadım. Fakat yaşadıklarım, bu markayı tavsiye etmeme de engel oluyor.
    Ben 2016 yılında Varta 72 amperlik akü aldım. Bildiğiniz üzere akülerde 2 yıl garanti oluyor. Bu akü de 2 yıl garantiliydi. Ancak tam 2 yıl 2 ay sonra marşa basmada sıkıntı yaşamaya başladım. Arabayı en kötü 2 günde bir çalıştırırım, işim olmasa dahi 15 km yol yapar gelirim ki akü zarar görmesin. Böylesine kıl olmama özen göstermeme rağmen akü sıkıntı çıkarmaya başladı. Önce bir oto elektrikçiye gittim ve aküyü hem çalışırken hem stop halinde ölçtürdüm. Araç, aküyü şarj ediyormuş fakat akü ömrünü tamamlamış. Sonra Varta bayisine gittim. Bir de orada ölçüm yaptırdım. Sonuç aynı. Akü bitmiş. Ben tabi iyice sinir oldum. Düşünün 2 sene garantili bir ürününüz var. Tam da 2 seneyi 2 ay geçince akü bozuluyor. Marka da Varta. Uyduruk veya yan marka ürün değil. Neyse ben bu olay sonrasında başka marka akü almaya karar verdim. Ama yine piyasadaki bilinen markalardan birini almayı düşünüyorum tabi. Sonra Varta bayisi bu aküde sorun çıkmış olabilir, gel yine Varta takalım bir sorun olursa gel ben buradayım dedi. Tabi 2 sene garanti var yine. Bu arada diğer ana markaların fiyatlarını da tek tek sordum. Maalesef yerli malı denilen ürünler, Varta'dan daha iyi bir fiyat veremedi. Durum böyle olunca bir daha Varta 72ah akü taktırmaya karar verdim. Belki benim şanssızlığımdan kaynaklanmıştır diye düşündüm. Yeni Varta BlueDynamic 72 ah aküyü ve 2 yıllık garanti belgemi 2018 Mart ayında aldım.
    Gelelim 28 Mart 2020 tarihine. 2. kez güvendiğim Varta yine marş basmakta zorlanmaya başlıyor. Yine oto elektrikçinin yolunu tuttum. Sonuç bir öncekiyle aynı. Ardından aküyü aldığım Varta bayisine gittim. Orada da sonuç aynı. Akü mefta. Ve bilin bakalım ne zaman bitti bu akü. Tam 2 YIL 23 GÜN sonra. Bu arada 2018'de aküyü alırken üretim tarihine özellikle baktık. 3 aylık aküydü. Yani eski üretim akü takılmadı. Garantisi bitince tabi adam bir şey yapmıyor. Ben Varta'dan ikinci kez bu kazığı yedikten sonra artık kesin karar kıldım Varta almayacağım. Aküyü satan da mahcup duruma düştü. Ama ilk gelenin ben olmadığını da söyledi. Bununla birlikte satmış olduğu tüm ürünlerde indirim sağladı mahcubiyetini gidermek amacıyla. Ben de Varta'nın bana atmış olduğu bu kazıktan sonra gittim bir tane yan marka akü tercih ettim Kore malı. Aslında 2 tane yan ürün vardı. Diğeri Autopower marka fakat o da Varta'nın yan ürünü olunca onu almadım. Almandan hayır görmedik belki Koreden görürüz. Çok para verince de 2 senede bitiyor, en azından daha düşük fiyatlı ürünü alayım. Param cebime kalsın diye düşündüm. Bu yaşamış olduğum tecrübelerden sonra bir daha ne Varta alırım ne de başkasına tavsiye ederim. Sanki özellikle garanti bitiminden 1 ay sonra aküyü bitirecek şekilde üretiyorlar. Bu kadar da denk gelmez diyorum kendi kendime.2 yılda yaklaşık 700 TL akü masrafı yapmış biri olarak bu konuyu açıp, deneyimlerimi sizinle paylaşmak istedim. Hayatımda ilk defa bilindik marka dışında akü satın aldım. Bu arada yeni aldığım aküyü de 2 yıl kullandıktan sonra bu mesajı editleyeceğim. Bakalım yan marka akülerin dayanma durumu ne çıkacak. Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın. Kendinize iyi bakın. Evinizde kalmaya özen gösterin. Saygılarımla.
    Edit: Bu arada söylemeyi unuttum, ikinci aracımızda da Varta 74 ah akü bulunuyor ve takılalı 5 ay oldu. O aküde de sorun yaşarsak buradan bilgilendirme yapacağım. O araçta da bir önceki akü Varta markaydı ve 5 yıl dayanmıştı. Bu sebeple yine Varta tercih edildi. Gördüğünüz üzere 2 ayrı araçta şu ana kadar 4 adet Varta akü tercih etmişim. 4 aküden biri (ki bu en eski olanıydı) 5 yıl dayandı. Diğer 2 akü garanti bitiminden sonra bozuldu. Çalışır vaziyetteki son Varta şimdilik sağlam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 29 Mart 2020; 10:44:1 >







  • Hocam bende de Çelik marka akü vardı o da tam 2 yıl 1 ay sonra bitti. Şimdi varta var onun durumu da böyle olursa mutlu akü denemek istiyorum. Ya da sizin yaptığınız gibi ucuz akü takip geçerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelamiŞahin

    Hocam bende de Çelik marka akü vardı o da tam 2 yıl 1 ay sonra bitti. Şimdi varta var onun durumu da böyle olursa mutlu akü denemek istiyorum. Ya da sizin yaptığınız gibi ucuz akü takip geçerim.
    Ben yeni taktırdığım aküyü 2 yıl dolmadan 1 ay önce sorun yaşamasam bile elektrikçiye götürüp test edeceğim. Bakalım sonuç ne çıkacak. En güzeli bence 2 yıl tam dolmadan önce kontrol ettirmek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 29 Mart 2020; 12:37:44 >
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    Mantıklı hocam. Çalışırken veya motor durduğunda belli bir değerin altına düşmemesi gerekiyordu verdiği voltaj. Garanti kapsamına girebilir.
  • Hangi Varta ? Modeli yok mudur ?

    Farklı Modeller farklı tesislerde üretiliyor. Biraz Maliyet odaklı oldugunuzu gordum yazınızda.

    Aracin Stop-Start Özelliği var midir ? Araç icin doğru tipte aku mu takıldı bu bilgiler olmadan bu konu biraz havada...

    Elbette Urun marka savunmak degil amacimiz, ama kullanıcı tecrubesini anlatırken tamamini aktarırsa daha degerli bir bilgi elde ederiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 29 Mart 2020; 15:4:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Hangi Varta ? Modeli yok mudur ?

    Farklı Modeller farklı tesislerde üretiliyor. Biraz Maliyet odaklı oldugunuzu gordum yazınızda.

    Aracin Stop-Start Özelliği var midir ? Araç icin doğru tipte aku mu takıldı bu bilgiler olmadan bu konu biraz havada...

    Elbette Urun marka savunmak degil amacimiz, ama kullanıcı tecrubesini anlatırken tamamini aktarırsa daha degerli bir bilgi elde ederiz.
    Maliyet odaklı olduğumu nasıl düşündünüz anlayamadım. Yani şu ana kadar aldığım tüm aküler Varta ve maliyet odaklı mıyım? Piyasadaki pahalı ve en iyi diye bilinen markaların başında Varta gelmiyor mu? Daha dün değiştirdiğim ve yeni aldığım akü maliyet odaklı (varta olmayan kore malı). Kaldı ki çok da ucuz bir ürün değil. Varta'dan biraz daha ucuz. Bu zamana kadar sadece aküde değil aracın her parçasında hangi marka kaliteliyse veya orijinalse onu tercih eden birisiyim. Ayrıca yazmış olduğum bilgilerin içinde hangi model olduğunu belirtmiştim. Varta Bluedynamic 72 ah. Kod olarak E43 geçiyor yanlış hatırlamıyorsam. Aracım HB binek. Akü modeli de yanlış değil. Üstünden bu zamana kadar çıkan tüm amper ve voltaj değerleriyle aynı. Saygılarımla.
    Edit: Unutmuşum, start-stop değil aracım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 29 Mart 2020; 15:34:14 >




  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    Yerli Aku Ureticilerinin bile benzer fiyat verdigini bahsetmenizden yola çıkarak yazdım. Neden bu kadar alindiginizi anlamadım.
    Gelelim konuya, Varta'nin Mevcut urun gamında black dynamic, blue dynamic ve silver dynamic olarak iki start-stop urun ailesini goruyorum bunların altında BlueDynamic ve Bluedynamic EFB , SilverDynamic ve SilverDynamic AGM goruyorum. Bu 4 üründe de StartStop vurgusu yapılıyor.
    Blackdynamic ürünlerde ise, Start-Stopsuz araçlar icin olduğu vurgusunu okuyorum.
    https://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/varta-automotive/8714/0188/6856/VARTA_Folder_Automotive_B2C_UK.pdf
    https://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/varta-automotive/5014/0188/6776/VARTA_Folder_Automotive_B2C_TR.pdf
    Start Stop'suz bir aracın 2 yılda bitmiş olması sizi birilerinin yanlış yönlendirerek bu akuyu aldiginiza sevk etti, bunun disinda aracın alternator degerinin yetersiz olması veya aldiginiz akünün Cold Cranking Ampere (Soğuk çevrim akimi) degerinin standart akununkunden düşük olması gibi durumlar da mevcut.

    Sahsimin kullandigi Start-Stop mevcut olan CR-V'de 2yil 6ay sonra Orijinal Tedarikci olarak Varta Marka oku bitti, ancak start stop olmayan bir araçta bu olması biraz normal disi geldi.
    Ben de yeni Akumu Yuasa'nin Turkiye Ortakligi olan Inci Aku'den tedarik ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 29 Mart 2020; 16:2:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Yerli Aku Ureticilerinin bile benzer fiyat verdigini bahsetmenizden yola çıkarak yazdım. Neden bu kadar alindiginizi anlamadım.
    Gelelim konuya, Varta'nin Mevcut urun gamında black dynamic, blue dynamic ve silver dynamic olarak iki start-stop urun ailesini goruyorum bunların altında BlueDynamic ve Bluedynamic EFB , SilverDynamic ve SilverDynamic AGM goruyorum. Bu 4 üründe de StartStop vurgusu yapılıyor.
    Blackdynamic ürünlerde ise, Start-Stopsuz araçlar icin olduğu vurgusunu okuyorum.
    https://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/varta-automotive/8714/0188/6856/VARTA_Folder_Automotive_B2C_UK.pdf
    https://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/varta-automotive/5014/0188/6776/VARTA_Folder_Automotive_B2C_TR.pdf
    Start Stop'suz bir aracın 2 yılda bitmiş olması sizi birilerinin yanlış yönlendirerek bu akuyu aldiginiza sevk etti, bunun disinda aracın alternator degerinin yetersiz olması veya aldiginiz akünün Cold Cranking Ampere (Soğuk çevrim akimi) degerinin standart akununkunden düşük olması gibi durumlar da mevcut.

    Sahsimin kullandigi Start-Stop mevcut olan CR-V'de 2yil 6ay sonra Orijinal Tedarikci olarak Varta Marka oku bitti, ancak start stop olmayan bir araçta bu olması biraz normal disi geldi.
    Ben de yeni Akumu Yuasa'nin Turkiye Ortakligi olan Inci Aku'den tedarik ettim.
    Yerli üreticiden kastım şu. Ben 2. Varta'yı alırken aslında Varta almayıp başka markaya yönelme durumum vardı. Yani ilk Varta 2 senede tam garantisi bitmişken yolda bırakınca, yeni alacağım marka eğer Varta'ya göre aynı fiyat olsaydı Varta almayacaktım. Lakin dediğim gibi yerli denilen markalarla Varta marka akü aynı olunca 2. defa yine Varta aldım. Ama bu akü de tam tamına 2 yıl 23 gün sonra beni yolda bıraktı. Varta ucuz bir ürün değil benim kastettiğim buydu. Yani gidip de Çelik, Povver vb. yan markaları tercih etmemiştim 2018'de. Ama dün aldığım aküde ilk defa çok bilinmeyen bir Kore malı tercih ettim. Bu arada çok ucuz bir ürün almadım yine. Varta, Mutlu, İnci vb. ana akım markalara göre bir tık ucuz sadece.

    Start-stop konusuna gelince, BlueDynamic serisinde de Start-stop olmayan aküler mevcut. Yani BlackDynamic yalnızca start-stopsuz ürünlerden oluşuyor olsa bile , BlueDynamic ve SilverDynamic hem start-stoplu, hem de start-stopsuz ürünlere sahip. Benim aldığım ürün Black değil, BlueDynamic idi. Yani en alt ürün değildi. Sıralama şu şekildedir: BlackDynamic < BlueDynamic < SilverDynamic. Ben Varta markasına olan güvenimin sarsılmasından dolayı bu konuyu açtım. Kaldı ki diğer hafif ticari aracımızda da 5 ay önce alınmış BlueDynamic var. Düşünün, akü denilince akla gelen en kaliteli markaların başında olan Varta, 2 seferdir ne hikmetse 2 yıl 1 ay veya 2 yıl 2 ay sonra bitiyor. Bu arada dün taktırdığım kore malının da beni 2 yıl sonra yolda bırakmayacağını söylemiyorum. Ama sırf Varta'ya olan güvenimin sarsılmasından dolayı inadına Varta almadım. Hatta Varta tarafından üretilen yan ürün olan AutoPower ürününü de almadım. Bu arada aracıma takılan akünün uyumsuzluğundan şüpheniz olmasın. Çünkü aldığım 2 Varta akü de farklı satıcılardan alındı ve montaj yapıldı. Takılan aküler de kesinlikle giriş seviyesi Varta değildi. Ben bu konudaki ilk mesajımı ömrüm yettiği ve aracı kullanıyor olduğum sürece güncelleyeceğim. Bu arada hafif ticarideki Varta BlueDynamic ile ilgili bir sorun yaşasam da yaşamasam da bildireceğim. Kesinlikle objektif olarak yorum yapacağım.
    Edit: Benim takıldığım konu esas olarak şu; Varta, Mutlu, İnci, Bosch vb. iyi marka olarak bilinen akülere bu kadar para verip 2 yıl dayanması. Yani düşünebiliyor musunuz ben iyi mal olsun diye kesenin ağzını açıyorum. Ama akü bir değil tam iki sefer dalga geçer gibi, garantisi bittikten 1-2 ay sonra ölüyor. Ama garanti süresi boyunca takır takır çalışıyor. Bu acaba üretici tarafından kasıtlı yapılmış bir şey olabilir mi diye düşünüyorum. Ben bunu Varta markasında yaşadım. Eğer Mutlu, İnci vb. ana markalardan birinde yaşasaydım, başlıkta o marka olacaktı. Ben de diyorum ki eğer kaliteli markadır diye fazladan para verdiğimiz aküler 2 yıl dayanıyorsa ve yan marka dediğimiz daha ucuza satılan aküler de 2 yıl dayanacaksa ne diye fazladan para veriyoruz bu markalara. Bu arada 2 yıl süre akü için çok kısa. Yani 4-5 yılda aküm bitmiş olsaydı hiç umrumda bile olmazdı. Yazık günah 2 yıl nedir? Bana sanki üreticiler maliyetten kısmak için eski kalitede akü üretmiyorlar gibi geliyor. Böylece sık sık akü satıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 29 Mart 2020; 16:44:35 >




  • Yerli akü alalım arkadaşlar paramız yabancılara gitmesin bir kardeşimiz ekmek yesin zaten işsizlik var birbirimize destek olmalıyız selametle
  • Bende de Varta'nın 74 amperlik aküsü var, 2015 ya da 2016'da taktırdım sanırım emin değilim. Yeri geldi araba 20-25 gün yattı yeri geldi her gün kullandım. Hatta bu sürecin 2-3 senesinde arabada geç çalışma sorunu vardı. Her marşta 4-5 saniye marş çeviriyordu. Bu sorun şimdi çözüldü gerçi. Şu aralar da haftada bir çalışırsa çalışıyor. Buna rağmen akü hala iyi durumda, geçtiğimiz kış gene bir haftadan uzun yatıp tek marşta çalıştı hep. Aküde bir "Bozulma" emaresi yok.

    Ya üretim ile alakalı 74 amperlik ile 72 amperlik arasında fark var ya da araca da bağlı bir durum olabilir.
  • Forumda her defasında yazıyorum. Kullandığım en berbat akü "varta" markadır.
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    Evet EFB ve AGM olanlar genellikle gelişmiş stop-start araçlarda kullanılıyor.

    Biraz evvel kardeşime sordum kendisinin de aracinda 3sene evvel 74ah aku aldığını söyledi vartadan o CCA değerine bakarak alir. O da blueDynamic aldığını söyledi.

    Sizin aracınızda orijinal elektrik tesisatı haricinde far, ses, aydinlatma ya da OBD portuna sürekli takili obd reader olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Bende de Varta'nın 74 amperlik aküsü var, 2015 ya da 2016'da taktırdım sanırım emin değilim. Yeri geldi araba 20-25 gün yattı yeri geldi her gün kullandım. Hatta bu sürecin 2-3 senesinde arabada geç çalışma sorunu vardı. Her marşta 4-5 saniye marş çeviriyordu. Bu sorun şimdi çözüldü gerçi. Şu aralar da haftada bir çalışırsa çalışıyor. Buna rağmen akü hala iyi durumda, geçtiğimiz kış gene bir haftadan uzun yatıp tek marşta çalıştı hep. Aküde bir "Bozulma" emaresi yok.

    Ya üretim ile alakalı 74 amperlik ile 72 amperlik arasında fark var ya da araca da bağlı bir durum olabilir.
    74 ve 72 lik arasında fark olabilir. Bizdeki hafif ticaride 74 amper var. Dediğiniz gibi belki de 72'liklerde üretim kalitesi farklılaşıyor olabilir. Bakalım bizdeki 74'lük ne kadar gidecek. Araçta herhangi bir durum yok. Elektrikçi de kontrol etti herhangi bir kaçak bulunmadı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Evet EFB ve AGM olanlar genellikle gelişmiş stop-start araçlarda kullanılıyor.

    Biraz evvel kardeşime sordum kendisinin de aracinda 3sene evvel 74ah aku aldığını söyledi vartadan o CCA değerine bakarak alir. O da blueDynamic aldığını söyledi.

    Sizin aracınızda orijinal elektrik tesisatı haricinde far, ses, aydinlatma ya da OBD portuna sürekli takili obd reader olabilir mi ?
    Orijinal elektrik tesisatı haricinde bir şey yok hocam. Yalnız orijinal tesisat dışında bir şey takılı olsa bile sürekli çalışan araçta (en kötü 2 günde bir) 2 akünün de 2 yılı hemen geçince bitmesi normal değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 29 Mart 2020; 20:7:35 >
  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt
    Çok enteresan benim CRV'de efb olmasına verdim vartanin bitmesini stop-start nedeniyle.

    Kardeşim ise sürekli yurtdışı yapar (havalimanına birakir)ama 3 senedir sanirim.sizin akünün aynisini kullaniyor halen üzerinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 29 Mart 2020; 20:30:47 >
  • Varta'da eski kalite yok. Kim ne derse desin. Bunun gibi belirli partilerde sorun yaşayan kullanıcı sayısı hiç de az değil. Alacak akü bulamıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cormen -- 30 Mart 2020; 9:41:32 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cormen

    Varta'da eski kalite yok. Kim ne derse desin. Bunun gibi belirli partilerde sorun yaşayan kullanıcı sayısı hiç de az değil. Alacak akü bulamıyorum.
    Kesinlikle ben de öyle düşünüyorum. Hatta diğer araçta önceden de 74 amper Varta vardı. Ama dediğim gibi 4-5 yıllıktı. O kadar sağlam çıktı ki marşa basar basmaz araba anında çalışıyordu. Bitince yine 74 amper Varta taktırdık aynı modelinden. Ama bu eskisi kadar kolay çalıştırmıyor aracı. Bana da bariz şekilde kalite düştü gibi geliyor. O yüzden açtım konuyu. Eğer varta değil mutlu veya incide de yaşasaydım yine konu açacaktım. Şimdi hem 72'lik kore malını hem de 74'lük vartayı test ediyorum 2 sene sonra anca belli olacak artık netice. Benim derdim, bu uyanık davranan firmalara karşı boş yere marka akü alıyoruz diye fazla para vermeyelim. Geçen araştırırken bir yerde daha gördüm. Aynı şekilde Mutlu marka almış birisi. Tam 2 yıldan bir kaç gün daha geçmiş ve aküsü bitmiş. Yani bilerek yapılıyormuş gibi. Ben bundan sonra almış olduğum tüm akülerin bana getirisini de götürüsünü de yazacağım bu konunun ilk mesajını editleyerek. Şu an verebileceğim tek tavsiye ne marka olursa olsun akünüzün tam 2 yıllık garantisi dolmadan 1 ay önce gidip oto elektrikçide (hatta 1 den fazla yerde) akünün değerlerini ölçtürmek. Eğer sıkıntılı değer çıkıyorsa da hemen garantiden değişim. Aküler dünya para olmuş zaten. 100-150 liralık malzeme değil ki kafaya takmayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Am I Evil ? -- 30 Mart 2020; 11:28:9 >




  • Planlı eskitme

  • Am I Evil ? kullanıcısına yanıt

    güncelleme?

    2.700 lira verdim sokunduruk şeye

  • Varta pilleri bile dandik aküsü de öyle. İnci ve mutlu varken gerisi yalan. Mutlu aküyü 2013 den 2019 a kadar 90.000 km soğuk ankara da araca amfi bağlıyken kullandım. En ufak sorun yaşatmadı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.